Skocz do zawartości

Klimatyzacja


demon

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki chłopaki, że ktoś zechciał mi pomóc :]

 

bo zazwyczaj wszyscy montują klimę, mało kto demontuje :P

a jakie info potrzebujesz konkretne bo ogólnikowo to można koty nocą porównywać bo każdy czy to biały czy szary jest czarnym :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki i przekaźniki odpowiedzialne za prace klimy są pod maską w okolicy akumulatora.

a nie ma ich po lewej stronie w środku auta? bo dorwałem jakiś opis bezpieczników i wg nich "auto air conditioner unit" jest w środku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w środku są mniej ważne odpowiedzialne za radio, oświetlenie wewnętrzne sterowanie fotelami , podgrzewanie foteli lusterek itd. natomiast te ważniejsze są pod maską wraz z przekaźnikami.

 

 

a jednak myliłem się w US wersji są i tu i tu poniżej link

 

http://www.subaruoutback.org/forums/attachments/problems-maintenance/16664d1278490219-turn-ac-boom-blown-fuse-ac-relay.jpg

Edytowane przez ipsx82
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam, czy w Waszych autach klima śmiga również w zimę?

ps. jeśli na zimę ją wyłączę, a na wiosnę znowu 'ON' to czy będzie to duży problem dla sprężarki?

Pozdrawiam

 

niezależnie od pory roku, przynajmniej raz na tydzień powinna popracować kilkanaście minut

No czasem moze byc z tym maly problem.

Np. jak przez miesiac trzyma -10C...... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że na zewnątrz trzyma -10 C wcale nie oznacza że w komorze silnika jest też -10 C , jeżeli jest robiona dłuższa trasa np około 50 km to silnik oraz układ chłodzenia sinika powoduje rozgrzanie komory i deski rozdzielczej gdzie ukryty jest parownik od klimy i klima załączy się ale nie popracuje zbyt długo bo czujnik temp. zew. spowoduje rozłączenie klimy po kilku sekundach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że na zewnątrz trzyma -10 C wcale nie oznacza że w komorze silnika jest też -10 C , jeżeli jest robiona dłuższa trasa np około 50 km to silnik oraz układ chłodzenia sinika powoduje rozgrzanie komory i deski rozdzielczej gdzie ukryty jest parownik od klimy i klima załączy się ale nie popracuje zbyt długo bo czujnik temp. zew. spowoduje rozłączenie klimy po kilku sekundach

Moze i tak.

Ja nie wiem gdzie dokladnie jest czujnik temp. odpowiedzialny za to czy wlaczy sie czy nie.

I ile czasu trzeba jechac by przy -10C ten czujnik "zobaczyl" temp. pozwalajaca na wlaczenie AC.

Idzie zima, wiec posiadacze aut ze starymi kompresorami latwo moga zrobic testy i nauczyc nas czegos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No czasem moze byc z tym maly problem.

Np. jak przez miesiac trzyma -10C...... ;)

 

Sprężarka się nie załączy, to prawda.

Generalnie w normalnych warunkach uruchomienie AC powoduje przesmarowanie całego układu, w którym razem z gazem jest olej. Dłuższe niekorzystanie z klimatyzacji może ją po prostu uszkodzić.

 

 

Edytowane przez Kubeusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Szukam podstawowej i banalnej informacji ale nie mogę znaleźć. Sprężarka od klimatyzacji po włączeniu klimy pracuje cały czas czy z przerwami? Czyli włącza się, przegoni czynnik i po pewny czasie wyłącza się i czeka do momentu aż temp. czynnika się zwiększy żęby znowu się włączyć i tak cykle się powtarzają.

Powiedzmy, że sprawa dotyczy manulanej klimatyzacji w modelach do 2000 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...