Jump to content
ppmarian

płyta pod silnik i dyfer

Recommended Posts

 

 

Jeszcze nie jest dostępna.
Jeli są przygotowania do oferty oson dla obecnej generacji Forestera, warto również przygotować solidną pytę dla XT. Otwory wentylacyjne załatwiłyby sprawę chłodzenia turbiny.

Przykłąd od 'Get-primitive'

2010-outbacklegacy-316-mid-armor.jpg

front-skid-plate-.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mechanik ta plyta jakos mnie nie przekonuje. Widzac uchwyty to pewnie i plyta nie jest grubsza. Jesli tak to to to jest troche smiszne. Moze chronic od laskotania trawy.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moze chronic od laskotania trawy.

:lol: aluminium 3/16" (4,76mm) faktycznie dużo to nie jest, mało też nie - raczej średnio. Mocowania przynitowane jakimiś badziewnymi nitami bez łbów zamiast porządnie przyspawać. Ogólnie byle taniej. A otworów wentylacyjnych można rzec brak. TZN wiem, że producent zwsze przesadza (tutaj z chłodzeniem turbiny), by nie mieć później problemów, ale robić całkiem na odwrót i czczelnie przykrywać spód silnika też bym nie chciał.

front-skid-plate-.jpg

Edited by mechanik

Share this post


Link to post
Share on other sites

W SFD mialem plyte ze spawanymi pionowo boczkami i szczelinami do wentylacji turbiny. Fakt ze boczki usztywnialy cala plyte ale byla za cienka i po kazdych plejadach wracala w bagazniku bo byla tak zdeformowana ze DPF sie o nia opieral. Obecna grzesiowa plyta pod Pasciem oberwala duuuuuzo lepiej i prawie nic sie nie dzieje. nieznacznie sie odksztalcila przy na prawde mocnych làdowaniach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Jeszcze nie jest dostępna.

Jeśli są przygotowania do oferty osłon dla obecnej generacji Forestera, warto również przygotować solidną pytę dla XT. Otwory wentylacyjne załatwiłyby sprawę chłodzenia turbiny.

 

Zrobić solidną płytę do nowego Forestera XT bez żadnych otworów wentylacyjnych to nie byłoby dużego problemu ale osłonę z właściwymi otworami wentylacyjnymi tak aby było dobre chłodzenie turbiny to już może być większy problem

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, można prosić o cenę płyty pod silnik 5mm - Forek 2.0 N/A SG 2003, na pw. proszę :) 

 

Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

grzegorzp

moje auto to Forek 2.0 SG5, Automat z końcówki 2005 roku, model MY06.

płyta pod silnik i ewentualnie skrzynię oraz ten wywijas na zderzak no i osłona dyfra. Proszę o ceny, co ile, z jakiego materiału itd.

Pozdrawiam,

Morgan

Ile taka płyta ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalazłem takie coś produkcji ukraińskiej (jeśli chodzi o potrzebę osłon, to bardzo wiarygodny kierunek :) ). http://www.maszynypolska.pl/product-pol-58117-19158117-Oslona-podwozia-Subaru-Forester-2013-silnik-V2-0-2-5-oslona-zakrywa-Silnik-skrzynia-biegow-.html.

 

Importer odpowiedział, że według producenta posuje też do XT. Ponadto na targach 4x4 rozmawiałem z przedstawicielem Steelera - też mają osłonę do XT ale ponieważ to nowy samochód, a importer się boi problemów to nie dostarczają (bo poza ASO i sklepem nie widzą klientów). 

 

Ja miałem dwa poprzednie samochody z osłonami (jeden z Alu 6mm drugi ze stali 3mm) i w obu osłony zarobiły na siebie, ale to były terenówki. W XT psychologicznie prześwit jest zmniejszony o kilka cm, bo strach zahaczyć nawet o koleinę. 

 

Cały czas czekam na rozwiązanie akceptowane przez importera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy coś się zmieniło w sprawie osłon do FXT?

Nie udało mi się znaleźć info o rozwiązaniu akceptowanym przez SIP

Mam małe obawy przed jazda "polną" drogą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@grzegorzp poproszę o cene płyty pod silnik i dyfer: Forester SG 2004 2,5 NA/AT US

Share this post


Link to post
Share on other sites

@grzegorzp ja też poproszę o wycenę płyty Forester SG 2.5 turbo, automat, 2007 r. Ile trwa realizacja zamówienia i czy jest możliwość odebrania płyty w Warszawie ? Ewentualnie zamocowania do auta ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to może się podepne i też poproszę  grzegorzap o wycenę dla mojego forka 2,0   04 rok. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mili moi rozumiem chęć zabezpieczenia auta przed urazami terenowymi (choć forester zwłaszcza z turbiną i bez reduktora -samochodem terenowym nie jest), ale: w instrukcji obsługi mojego forka (SG XT MY 07) wyraźnie jest napisane, że nie wolno montować m. in. : płyt ochronnych pod silnik  oraz dokonywać modyfikacji zawieszenia ani elementów konstrukcyjnych przedniej części pojazdu. Modyfikacje mogą powodować niewłaściwe działanie układu pirotechnicznych napinaczy pasów bezpieczeństwa. Oczywiście każdy sam decyduje co chciałby zrobić w swoim samochodzie, ale lepiej rozważyć wszystkie argumenty za i przeciw.  Pozdrawiam , Marek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, harek napisał:

choć forester zwłaszcza z turbiną i bez reduktora -samochodem terenowym nie jest

Zapraszam na Subariadę :) Można się naprawdę zdziwić!

43 minuty temu, harek napisał:

w instrukcji obsługi mojego forka (SG XT MY 07) wyraźnie jest napisane, że nie wolno montować m. in. : płyt ochronnych pod silnik

Tak, i niemożna jeździć szybciej niż znaki wskazują :)

 

Chyba już z 5 lat jeżdżę z płytą od grzegorzp i awarii spowodowanych płytą brak.

Za to kilku awariom na bank zapobiegła :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

W aktualnym FXT plyty ofronne moga wygladac tak

20170610_094844.jpg

20170610_095140.jpg

20170610_095132.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwne, bo u mnie są inne:

IMG_7955.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, cart napisał:

Zapraszam na Subariadę :) Można się naprawdę zdziwić!

Tak, i niemożna jeździć szybciej niż znaki wskazują :)

 

Chyba już z 5 lat jeżdżę z płytą od grzegorzp i awarii spowodowanych płytą brak.

Za to kilku awariom na bank zapobiegła :D

No tak, widziałem forestery brodzące "po pas" w wodzie, kopiące piasek i błoto - zgadzam się, że dają radę - jeśli kierownik wie co robi! Ja nigdy nie męczyłem swojego w ten sposób- przeraża mnie dopieszczenie auta po takiej zabawie. A tak  na prawdę to cierpię na notoryczny brak czasu, aby auto wykorzystać bardziej dla własnej przyjemności, w przyszłości (na emeryturze :) ?) może przyjdzie czas na "zbrojenie" forka ... tylko te pirotechniczne napinacze mnie trochę męczą !

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, eddie_gt4 napisał:

W aktualnym FXT plyty ofronne moga wygladac tak

@eddie_gt4 czy mógłbyś podać numery tych trzech osłon, bo coś mi nie pasuje w moim podwoziu? Zamawiałem osłony do montażu, a na swoim zdjęciu ich nie widzę.3

p.s. dopiero teraz zauważyłem Сделано в России, więc u mnie odpada z powodów oczywistych.

Edited by Guliwer

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, harek napisał:

nie wolno montować m. in. : płyt ochronnych pod silnik  oraz dokonywać modyfikacji zawieszenia ani elementów konstrukcyjnych przedniej części pojazdu. Modyfikacje mogą powodować niewłaściwe działanie układu pirotechnicznych napinaczy pasów bezpieczeństwa. Oczywiście każdy sam decyduje co chciałby zrobić w swoim samochodzie, ale lepiej rozważyć wszystkie argumenty za i przeciw.

Brakuje jednego ważnego słowa "nieoryginalnych". Japońscy inżynierowie przewidzieli montaż płyt ochronnych. Mój Forek pomyka już 10 rok z płytą alu pod sinikiem;)

IMG_20171127_213833(1).thumb.jpg.31c104b176bbb9cba4dfd8cbcfeb17d9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co wiem nie ma "oryginalnych" płyt np do FXT SJ. Słyszałem, że za wschodnia granica montują w serwisach a w PL nie. Na TF były już informacje o gwarancji a właściwie jej utracie jeśli zamontuje się płyte. Ponoć powodem jest obawa Subaru o chłodzenie. W SJ troszkę inaczej rozwiązane jest chłodzenie niż w wersjach poprzednich.

Czy coś się zmieniło?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio byem na przegadzie  (btw, u nas pierwsze trzy - 15, 30 i 45 tys. km - sa wkalkulowane w cene auta) i w ASO nikt nie mial zastrzezen co do plyt

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, eddie_gt4 napisał:

Ostatnio byem na przegadzie  (btw, u nas pierwsze trzy - 15, 30 i 45 tys. km - sa wkalkulowane w cene auta) i w ASO nikt nie mial zastrzezen co do plyt

Ja bym był z tym ASO bardzo ostrożny. Moje mnie bardzo pilnuje, ale bardziej chyba chodzi o Leasing i Gwaranta. Tak naprawdę to wszystko możesz założyć (wydech, remap), ale jak przyjdzie co do czego... Mnie nawet nie pozwolono (lepiej będzie powiedzieć zasugerowano) położyć antykorozji na podwozie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...