Jump to content

płyta pod silnik i dyfer


Recommended Posts

ma może ktoś dokąłne zdjęcia płyty pod silnik do forka najlepiej do N/A MY99

a moze ktos posiada zwymiarowana taka plyte. mam dojscie do materialu i maszyn wiec wykonanie takiej plyty to nie problem, trzeba miec tylko od czego odwzorowac.... :)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 387
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pochwalę się tutaj. Zrobiłem kompozytową (aramidowo -carbonową ) płytę pod silnik dedykowaną do Forestera SG 2,0 XT oraz 2,5XT Na razie powstały dwie takie osłony, jedna jest już zamontowana

Płyta malina, widać że kolega wie co czyni

@grzegorzp WIELKIE dzięki za płytę do Forestera SJ wolnossaka  Kawał solidnej roboty  Płyta aluminiowa jak dobrze spamiętałem ze stopu 5754, gatunek PA11 (szczegóły np tutaj https://hurtownia.

Posted Images

W wakacje mógłbym Ci zrobić rysunek techniczy swojej płyty ale teraz nie dam rady. No i pytanie czy wymiary i gięcia są takie same jak w MY05.

Link to post
Share on other sites

Hm jakbym mial gdzie wlezc pod auto, to bym ci zdjecia porobil i zwymiarowal, aczkolwiek trudno powiedziec, czy po Plejadach zachowala oryginalny ksztalt. Choc wg serwisu przyplejadowego i tak jest w duuuuuzo lepszym stanie, niz te od importera - a na pewno mniej nia nie walilem o kamienie, skaly i konary :twisted:

Link to post
Share on other sites

wpadlem na pomysl zeby odwzorowac plyte ALU od tej fabrycznej plastkowej

 

pytanie inne czy wasza osłony ALU Olleo, Tomasz_555, zaslania kolektory wydechowe tez?

 

moje fabryczne oslony kolektorow dzwonia juz jak w kosciele o 12.00 wiec postanowilem je usunac ale przy okazji zaslonic plyta ALU pod silnikiem

Link to post
Share on other sites

Ta płyta wzorowana na orginalnej słabo zakrywa kolektory. W wolnym ssaku w ogóle trzeba odsadzać płytę od podwozia bo inaczej opiera się na kolektorach. I trochę kiepskie to rozwiązanie bo przy poważniejszym uderzeniu spodem pokrzywią się śruby i ogólnie płyta może lekko uszkodzić kolektory. W Turbo wydech leci inaczej i tam płyta pasuje idealnie. Najlepiej samemu zaprojektować płytę tak zeby zasłoniła tez kolektory. Ktoś swego czasu taką miał. Potem mogę dać fotkę. :)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Tez dzis slyszalem, ze wolny ssak ma inna plyte, niz turbo, wiec chyba niewiele ci pomoge ppmarian. Oczywiscie mozemy sie zespotowac i mozesz obejrzec moja plyte z bliska, zeby miec pojecie.

Link to post
Share on other sites
Potem mogę dać fotkę.

 

czekam na foty :idea:

 

Olleo, juz rozeznalem temat i racja od TURBO plyta nie podejdzie. bede wzorowac sie na fabrycznym plastiku + osobista inwencja tworcza :mrgreen: tak zeby maksymalnie oslonic snik, kolektory i moze czesciowo skrzynie.

 

co to tylnego dyfra to robota plyty jest bajecznie prosta

Link to post
Share on other sites

Daj znac czy wykonanie jednej plyty pod tylny dyfer bylby klopotem i ile by to kosztowalo. Jak wiesz, ja swojego Forka nie oszczedzam, moze wiec bym sie skusil =)

Link to post
Share on other sites

Ja zrobiłem płytę kształtem podobną do tej jaką montowali na Zlocie,ale jest ona dłuższa i osłania kolektor wydechowy i częsciowo skrzynię.Różnicę

mam też w mocowaniu,nie 4-ema a za pomocą 6-ciu śrub jest ona przykręcona.Zdjęcia wkleję później

Link to post
Share on other sites

grzegorzp, wielkie wielkie dzieki a jakbys mial jeszcze wymiary to pakuje juz "butelke" do paczki i wysyla do Ciebie

 

tak sie zastanawiam co bedzie lepsze:

Blacha RST grubośc 3mm waga 23550 gram/1m2

Blacha ALU grubośc 6mm waga 16200 gram/1m2

Link to post
Share on other sites

ppmarian Jak zdejmę płytę to zrobię pomiary. Nie wiem co to za blacha RST (może kwasówka czy nierdzewka). Ja mam ALU PA11 grubość 6mm. Płyta przeszła pomyślnie chrzest bojowy na trasie terenowej i nic jej sie nie stało poza licznymi rysami od kamieni i błota. Można też zrobic płytę z twardszych stopów AL np. PA 6

Link to post
Share on other sites

grzegorzp,

 

RST to nierdzewka i wydaje mi sie ze chyba bedzie lepsza od ALU. moze nie trzeeba az 3mm tylo np: 2-2.5mm wtedy wagowo bedzie jak ALU a zapewne bardzej odporna od ALU 6mm

Link to post
Share on other sites

Nie mam pojecia - obserwowalem wskaznik temperatury plynu chlodzacego cala sobote (z uwagi na nowa chlodnice) i nie ruszyl sie nawet z miejsca, a wentylatory (wydaje mi sie) wlaczaja sie tak samo czesto, jak bez niej. W koncu na jej miejscu wczesniej byla plastikowa, a aluminium, jak wiadomo, lepiej odprowadza cieplo, niz jakikolwiek plastik ;-)

Link to post
Share on other sites

Na Plejadach to silnik chłodził się w wodzie po której jeździliśmy.A tak serio to chyba chłodnica jest głównym elementem do odprowadzenia ciepła

 

[ Dodano: Wto Maj 27, 2008 4:59 pm ]

ppmarian

Ja zrobiłem do tej pory 3 płyty do Forka. Pierwsza była z ALU gr 8 mm a druga i trzecia ALU 6 mm.Dla mnie najbardziej optymalnym rozwiązaniem pod względem kosztów wagi i wytrzymałości :?: jest ALU 6mm. RST 2mm waży ok 16 kg prawie tyle samo co 6mm ALU. Blacha 2-2,5 z nierdzewki wydaje mi się za mało sztywna. Lepsza byłaby 3-3,5mm ale już będzie cięższa

Link to post
Share on other sites

Płyta o której wspominałem wygląda tak ->

plyta.jpg

 

Moja mniej więcej tak (to nie mój samochód) ->

729.jpg

 

ppmarian, daj mi też znać ile kosztowałoby zrobienie takiej osłony tylnego dyfra :) Może się skuszę, o ile mocowanie jest takie samo :)

 

grzegorzp, jak jest z dostępnością i kosztem takiego arkusza alu 6mm ??

P.S. Masz identycznego Forka jak ja :)

Link to post
Share on other sites

Teraz mam taką płytę.

dsc00043wh8.th.jpgdsc00050nb7.th.jpgdsc00051vy9.th.jpgdsc00053qv3.th.jpgdsc00056tm9.th.jpg

Cena blachy aluminiowej wynosiła ok 23 zł za kg. Metr kwadratowy blachy o grubości 1 mm waży 2,7 kg. Kupiłem blachę o wymiarach 75 na 100 cm.75 jest to szerokość a długość 96 cm.

 

[ Dodano: Czw Maj 29, 2008 9:06 pm ]

Tomasz_555 Zdjęcie które wkleiłeś to płyta o numerze seryjnym 002 .A ta na zdjęciach to numer 003 :shock:

Link to post
Share on other sites

mam dostęp do takiego materiału:

 

kwasiak 1mm, 1.5mm, 2mm, 2.5mm, 3mm, 4mm, 5mm, 6mm,

ALU 2mm, 4mm, 6mm

 

no walsnie wszyscy mowia ze ALU 6mm bedzie OK a ja robielm testy (przeciankiem i mlotem 5KG ) i wychodzi na to ze kwasiak 2.5mm jest wytrzymalszy na przecinanie (np: ostre kamienie). co do oglonej sztywnosci to racja ALU 6mm jest sztywniejsza (np: jazda po glebokich koleinmach i szorowanie "brzuchem" po ziemi), ale wsraczy kilka plaskownikow 20x4mm zgrzac do RST 2.5mm i mamy plyte jak czolg :)

 

juz sam nie wiem co wybrac

 

grzegorzp, czekam z niecierpliwościa na wymiary

 

Tomasz_555, jak bede robic do siebie to zrobie fotke tylnego dyfra w N/A MY'99 i zobaczysz czy do ciebie tez bedzie pasowac

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...