Skocz do zawartości

Outback - wali w tylnym zawieszeniu


szymu

Rekomendowane odpowiedzi

Mój padre kupił jedynego słusznego diesla i jest nim zachwycony oprócz jednej przypadłości - gdy którekolwiek tylne koło przejedzie przez większą nierówność na drodze (dziura, próg zwalniający) słychać głośne uderzenie z okolic tylnego zawieszenia.

Wyeliminowaliśmy możliwość latania czegoś w bagażniku (nawet klucze wyjąłem), poza tym gdy siedziałem z tyłu nachylony nad bagażnikiem nasłuchując skąd te dźwięki dobiegają - objawy się zmniejszyły. Wniosek - bardziej wali przy odciążonym tyle.

Samochód jest praktycznie nowy - 1kkm przebiegu. Czy ktoś zna podobne objawy? W Częstochowie dealer subaru nie za bardzo ogarnia serwis więc szukam info u Was szanowni forumowicze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie, z przodu nic nie słychać, przejeżdżasz przez tą samą dziurę przednim kołem i jest cicho (to znaczy słychać pracę zawieszenia ale w normie), gdy tylne koło w nią wjedzie (albo zjedzie z progu zwalniającego) słychać głośne BUM

 

Jaka jest konstrukcja tylnego zawiasu w OBK? Jak mają się do tego objawu samopoziomujące tylne amorki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest konstrukcja tylnego zawiasu w OBK? Jak mają się do tego objawu samopoziomujące tylne amorki?

Co się takimi sprawami przejmujesz? ASO ma zrobić tak że będzie dobrze i tyle. Jak nie, to opisz w Pytaniach do Dyrekcji.

zalozenie jest dokladnie takie jak piszesz ale pytam bo:

1) ciekaw jestem :)

2) chlopcy w Bilexie w Czestochowie Subaru zajmuja sie dopiero od niedawna [edit - nie będę publikował zasłyszanych opinii bo nie mam ich jak potwierdzić]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lansuja sie ostatnio na brokera i zalatwili sobie ASO subaru

 

nie wiem czy bym im w ogóle ufał... niestety

jak jeszcze kiedyś mieliśmy w pracy pandę, gość w łodzi w bilexie przy przeglądzie nie poznał się, że była robiona po uderzeniu :???:

nie sądzę, żeby nasz mechanik był takim mistrzem świata w blacharce :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój padre kupił jedynego słusznego diesla i jest nim zachwycony oprócz jednej przypadłości - gdy którekolwiek tylne koło przejedzie przez większą nierówność na drodze (dziura, próg zwalniający) słychać głośne uderzenie z okolic tylnego zawieszenia.

Wyeliminowaliśmy możliwość latania czegoś w bagażniku (nawet klucze wyjąłem), poza tym gdy siedziałem z tyłu nachylony nad bagażnikiem nasłuchując skąd te dźwięki dobiegają - objawy się zmniejszyły. Wniosek - bardziej wali przy odciążonym tyle.

Samochód jest praktycznie nowy - 1kkm przebiegu. Czy ktoś zna podobne objawy? W Częstochowie dealer subaru nie za bardzo ogarnia serwis więc szukam info u Was szanowni forumowicze...

 

Zawieszenie w OBK jest dość sztywne i z tego powodu po zejściu koła z spowalniaczy, krawężnika lub dziury koło "spada" z opisanym nieprzyjemnych odgłosem.

Taki sam lub podobny efekt jest w każdym OBK.

Gdyby zawieszenie było bardziej "kanapowe"... ale wtedy na zakrętach było mało przyjemnie.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...