Jump to content

Przydławienie się SI GT 00 przy 3900-4000 obr./min.


w1c10
 Share

Recommended Posts

Cześć.

Od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Subaru Imprezy GT z 2000 roku, od początku coś mi nie pasowało w zachowaniu się silnika przy max. wciśnięciu pedału gazu przy 3900-4000 obr./min. Na początku osiągi auta porażały i nie zwracałem uwagi na to coś.

Chodzi dokładnie o małe przydławienie się silnika przy wyżej podanych obrotach, tak jak by przy tych obrotach coś go przytrzymało, najbardziej jest to odczuwalne na drugim i trzecim biegu, teraz to nawet zdaje mi się że auto lepiej przyspiesza przy obrotach 3000-3900 jak powyżej 4 000 obr./min. Powyżej 4 000 auto przyspiesza płynnie, bardzo równomiernie, nie czuć przyspieszenia, czy przypadkiem czym większe obroty to auto nie powinno lepiej przyspieszać ?

W aucie wymienione zostały filtry paliwa, powietrza i oleju, przewody wysokiego napięcia wyglądają ok i nie były ruszane, do świec nie zaglądałem. Przebieg około 100 000 km.

Czy możecie coś doradzić, jak to samemu zdiagnozować, czy obowiązkowo muszę jechać do serwisu subaru ?

 

Dodam jeszcze, że poprzedni właściciel we Francji wymieniał przepływomierz nowy z serwisu niby dał 300 Euro.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli masz około 100 000 to i tak Cię duży przegląd czeka. Trzeba dobry serwis wybrać i zglośić.

Duży w sensie co masz na myśli ?

Bo takie rzeczy jak rozrząd itp. był nie dawno wymieniany, a rzeczy typu hamulce, amortyzatory i inne takie to sam tego pilnuje, dbam i wymieniam :)

Olej oczywiście też nowy nie dawno wymieniony, nie wspomniałem o tym w pierwszym poście, ale to chyba oczywiste jak były filtry wymieniane ;)

Link to comment
Share on other sites

Przy 100kkm jest duży przegląd z rozrządem i regulacją/sprawdzeniem luzów zaworowych.

 

 

Co do samej usterki to zdalnei trudno ocenić, trzeba by popatrzeć na parametry podczas jazdy, wymieniać co części na ślepo nie ma sensu. Typowe to: problemy ze sterowaniem turbo, przepływką, świece.

Link to comment
Share on other sites

Ok dziękuje za rady :)

Trzeba będzie odwiedzić serwis, podłączyć auto pod komputer i zobaczyć co i jak, mam nadzieje, że wykryją usterkę i pójdzie sprawnie. Chociaż trudno to nazwać usterką, jest to trudno wyczuć, każdego kogo przewiozłem był pod wrażeniem i nie wyczuł żeby było coś nie tak.

 

Jak ktoś z okolicy może mi polecić jakiś pewny serwis Subaru w Lubuskim lub Wielkopolskim to poproszę bardzo :)

Link to comment
Share on other sites

w Lubuskim lub Wielkopolskim

Lubuskiem, Wielkopolskiem, chyba że dodasz wcześniej "województwie" :mrgreen:

A w Poznaniu jest taki jeden serwis co zna się na się na Subaru :cool:

Link to comment
Share on other sites

A w Poznaniu jest taki jeden serwis co zna się na się na Subaru
Oj tak...a nieoficjalnie potrafią sprawić, że uśmiech na twarzy jest jeszcze większy :mrgreen:
Link to comment
Share on other sites

w Lubuskim lub Wielkopolskim

Lubuskiem, Wielkopolskiem, chyba że dodasz wcześniej "województwie" :mrgreen:

A w Poznaniu jest taki jeden serwis co zna się na się na Subaru :cool:

 

 

mozna wiedziec dokladnie gdzie sie znajduje?? na jakiej ulicy

Link to comment
Share on other sites

chlopakom chyba chodzilo o nie-ASO
Pudło :wink: nie-ASO to nie jest serwis Subaru, a kolega pytał o sensowny SERWIS.
Link to comment
Share on other sites

chlopakom chyba chodzilo o nie-ASO
Pudło :wink: nie-ASO to nie jest serwis Subaru, a kolega pytał o sensowny SERWIS.

 

 

tak przynajmniej wywnioskowalem z rozmowy wczesniej i rowniez chcialem sie zapytac gdzie mozna sensownie zdiagnozowac autko czy wszystko z nim ok, niedawno kupilem i wole zobaczyc co i jak, tym bardziej ze to moje pierwsze Subaru z Turbo

Link to comment
Share on other sites

Cześć :)

Postanowiłem samemu sprobować zając się problemem i prosiłbym o pomoc.

 

Kupiłem kabelek tactrix, ściągnąłem program EcuExplorer i Enginuity, uczę się ich obsługi.

Ecuexplorer wszystko ładnie czyta, już wiem jak zapisywać dane do pliku, sprawdziłem doładowanie i po przeliczeniu z PSI na BAR wyszło około 0.9 maksymalnie.

Program Enginuity potrafi rysować różne wykresy, czytać bardzo dużo danych.

Aaa najpierw sprawdziłem żadnych błędów nie wyświetla. Świece wymieniłem parę dni temu, poprawa jest ale szarpanie przy przyspieszaniu dalej jest.

Za pomocą programu Enginuity zrobiłem dwa testy z obrotami i doładowanie Manifold Absolute Pressure i Manifold Relative Pressure. Proszę zerknąć na wykresy czy doładowanie takie poszarpane to norma ? i co mógłbym sprawdzić jeszcze, które z parametrów które mogą coś więcej powiedzieć ? Próba była robione na drugim biegu z gazem do końca.

 

Pierwsza próba:

Obroty:

ES1.png

 

Doładowanie:

MAP1.png

 

 

Druga próba:

Obroty:

E2.png

 

Doładowanie:

MRP2.png

 

Nie potrafiłem połączyć tych wykresów razem, a wiem że napewno łatwiej czytało by się obroty i doładowanie z jednego wykresu.

Link to comment
Share on other sites

kabelek tactrix,
gdzie kupiles ??

 

Z oficjalnej strony http://www.tactrix.com/

W ciągu tygodnia paczka dotarła, tak że ja polecam :)

Kabelek z EcuExplorer działa bardzo dobrze z programem Enginuity też działa, tylo program chyba ma jakieś błędy bo nie zawsze startuje logowanie i różne takie drobne problemy są, ale działa. Wiele parametrów można logować, czytać na żywo tylko trzeba mieć jakieś doświadczenie i wiedzę, żeby coś z tego wywnioskować, dlatego prosiłbym o pomoc przy diagnostyce :)

Link to comment
Share on other sites

Cześć;)

Obyło się bez większych kosztów :D Przeczyściłem przepływomierz i jest dużo dużo lepiej, auto stało się zrywniejsze jak by lepiej przyspiesza powyżej 4 000 obr./min i nie ma żadnych szarpnięć.

Tak, że jak by ktoś miał podobne objawy to wystarczy dwie śrubki wykręcić, wyciągnąć czujniczek, przeczyścić i jak ręką odjął :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
W1c10 :arrow: PW

 

czyścił ktoś przepływkę w H6 ? nie ma problemów z dobraniem się do niej ? w Subaru jeszcze tego nie robiłem...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Cześć;)

Obyło się bez większych kosztów :D Przeczyściłem przepływomierz i jest dużo dużo lepiej, auto stało się zrywniejsze jak by lepiej przyspiesza powyżej 4 000 obr./min i nie ma żadnych szarpnięć.

Tak, że jak by ktoś miał podobne objawy to wystarczy dwie śrubki wykręcić, wyciągnąć czujniczek, przeczyścić i jak ręką odjął :D

 

Czym czysciles ?

Przeplywomierz chyba łątwo uszkodzic ? Szczegolnie ten "hot wire" ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...