w1c10 Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 Cześć. Od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Subaru Imprezy GT z 2000 roku, od początku coś mi nie pasowało w zachowaniu się silnika przy max. wciśnięciu pedału gazu przy 3900-4000 obr./min. Na początku osiągi auta porażały i nie zwracałem uwagi na to coś. Chodzi dokładnie o małe przydławienie się silnika przy wyżej podanych obrotach, tak jak by przy tych obrotach coś go przytrzymało, najbardziej jest to odczuwalne na drugim i trzecim biegu, teraz to nawet zdaje mi się że auto lepiej przyspiesza przy obrotach 3000-3900 jak powyżej 4 000 obr./min. Powyżej 4 000 auto przyspiesza płynnie, bardzo równomiernie, nie czuć przyspieszenia, czy przypadkiem czym większe obroty to auto nie powinno lepiej przyspieszać ? W aucie wymienione zostały filtry paliwa, powietrza i oleju, przewody wysokiego napięcia wyglądają ok i nie były ruszane, do świec nie zaglądałem. Przebieg około 100 000 km. Czy możecie coś doradzić, jak to samemu zdiagnozować, czy obowiązkowo muszę jechać do serwisu subaru ? Dodam jeszcze, że poprzedni właściciel we Francji wymieniał przepływomierz nowy z serwisu niby dał 300 Euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 Jeżeli masz około 100 000 to i tak Cię duży przegląd czeka. Trzeba dobry serwis wybrać i zglośić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
w1c10 Posted May 22, 2008 Author Share Posted May 22, 2008 Jeżeli masz około 100 000 to i tak Cię duży przegląd czeka. Trzeba dobry serwis wybrać i zglośić. Duży w sensie co masz na myśli ? Bo takie rzeczy jak rozrząd itp. był nie dawno wymieniany, a rzeczy typu hamulce, amortyzatory i inne takie to sam tego pilnuje, dbam i wymieniam Olej oczywiście też nowy nie dawno wymieniony, nie wspomniałem o tym w pierwszym poście, ale to chyba oczywiste jak były filtry wymieniane Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 Przy 100kkm jest duży przegląd z rozrządem i regulacją/sprawdzeniem luzów zaworowych. Co do samej usterki to zdalnei trudno ocenić, trzeba by popatrzeć na parametry podczas jazdy, wymieniać co części na ślepo nie ma sensu. Typowe to: problemy ze sterowaniem turbo, przepływką, świece. Link to comment Share on other sites More sharing options...
w1c10 Posted May 22, 2008 Author Share Posted May 22, 2008 Ok dziękuje za rady Trzeba będzie odwiedzić serwis, podłączyć auto pod komputer i zobaczyć co i jak, mam nadzieje, że wykryją usterkę i pójdzie sprawnie. Chociaż trudno to nazwać usterką, jest to trudno wyczuć, każdego kogo przewiozłem był pod wrażeniem i nie wyczuł żeby było coś nie tak. Jak ktoś z okolicy może mi polecić jakiś pewny serwis Subaru w Lubuskim lub Wielkopolskim to poproszę bardzo Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 w Lubuskim lub Wielkopolskim Lubuskiem, Wielkopolskiem, chyba że dodasz wcześniej "województwie" A w Poznaniu jest taki jeden serwis co zna się na się na Subaru :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 A w Poznaniu jest taki jeden serwis co zna się na się na Subaru Oj tak...a nieoficjalnie potrafią sprawić, że uśmiech na twarzy jest jeszcze większy Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragon666666 Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 w Lubuskim lub Wielkopolskim Lubuskiem, Wielkopolskiem, chyba że dodasz wcześniej "województwie" A w Poznaniu jest taki jeden serwis co zna się na się na Subaru :cool: mozna wiedziec dokladnie gdzie sie znajduje?? na jakiej ulicy Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 dragon666666, chlopakom chyba chodzilo o nie-ASO :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 chlopakom chyba chodzilo o nie-ASO Pudło :wink: nie-ASO to nie jest serwis Subaru, a kolega pytał o sensowny SERWIS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragon666666 Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 chlopakom chyba chodzilo o nie-ASO Pudło :wink: nie-ASO to nie jest serwis Subaru, a kolega pytał o sensowny SERWIS. tak przynajmniej wywnioskowalem z rozmowy wczesniej i rowniez chcialem sie zapytac gdzie mozna sensownie zdiagnozowac autko czy wszystko z nim ok, niedawno kupilem i wole zobaczyc co i jak, tym bardziej ze to moje pierwsze Subaru z Turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
radekk Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 mozna wiedziec dokladnie gdzie sie znajduje?? na jakiej ulicy Baranowo, ul. Lipowa 9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragon666666 Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 mozna wiedziec dokladnie gdzie sie znajduje?? na jakiej ulicy Baranowo, ul. Lipowa 9 a to juz wiem gdzie :grin: dzieki wielkie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 Baranowo, ul. Lipowa 9 No w końcu trafione :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
radekk Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 No w końcu trafione :wink: W końcu prawie codziennie tam jestem :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
w1c10 Posted May 31, 2008 Author Share Posted May 31, 2008 Cześć Postanowiłem samemu sprobować zając się problemem i prosiłbym o pomoc. Kupiłem kabelek tactrix, ściągnąłem program EcuExplorer i Enginuity, uczę się ich obsługi. Ecuexplorer wszystko ładnie czyta, już wiem jak zapisywać dane do pliku, sprawdziłem doładowanie i po przeliczeniu z PSI na BAR wyszło około 0.9 maksymalnie. Program Enginuity potrafi rysować różne wykresy, czytać bardzo dużo danych. Aaa najpierw sprawdziłem żadnych błędów nie wyświetla. Świece wymieniłem parę dni temu, poprawa jest ale szarpanie przy przyspieszaniu dalej jest. Za pomocą programu Enginuity zrobiłem dwa testy z obrotami i doładowanie Manifold Absolute Pressure i Manifold Relative Pressure. Proszę zerknąć na wykresy czy doładowanie takie poszarpane to norma ? i co mógłbym sprawdzić jeszcze, które z parametrów które mogą coś więcej powiedzieć ? Próba była robione na drugim biegu z gazem do końca. Pierwsza próba: Obroty: Doładowanie: Druga próba: Obroty: Doładowanie: Nie potrafiłem połączyć tych wykresów razem, a wiem że napewno łatwiej czytało by się obroty i doładowanie z jednego wykresu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DYREKTOR Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 kabelek tactrix, gdzie kupiles ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
w1c10 Posted June 2, 2008 Author Share Posted June 2, 2008 kabelek tactrix, gdzie kupiles ?? Z oficjalnej strony http://www.tactrix.com/ W ciągu tygodnia paczka dotarła, tak że ja polecam Kabelek z EcuExplorer działa bardzo dobrze z programem Enginuity też działa, tylo program chyba ma jakieś błędy bo nie zawsze startuje logowanie i różne takie drobne problemy są, ale działa. Wiele parametrów można logować, czytać na żywo tylko trzeba mieć jakieś doświadczenie i wiedzę, żeby coś z tego wywnioskować, dlatego prosiłbym o pomoc przy diagnostyce Link to comment Share on other sites More sharing options...
DYREKTOR Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 w1c10, dziekowac Link to comment Share on other sites More sharing options...
w1c10 Posted June 6, 2008 Author Share Posted June 6, 2008 Cześć Obyło się bez większych kosztów Przeczyściłem przepływomierz i jest dużo dużo lepiej, auto stało się zrywniejsze jak by lepiej przyspiesza powyżej 4 000 obr./min i nie ma żadnych szarpnięć. Tak, że jak by ktoś miał podobne objawy to wystarczy dwie śrubki wykręcić, wyciągnąć czujniczek, przeczyścić i jak ręką odjął Link to comment Share on other sites More sharing options...
winduil Posted June 6, 2008 Share Posted June 6, 2008 W1c10 :arrow: PW Link to comment Share on other sites More sharing options...
rydzada Posted July 4, 2008 Share Posted July 4, 2008 W1c10 :arrow: PW czyścił ktoś przepływkę w H6 ? nie ma problemów z dobraniem się do niej ? w Subaru jeszcze tego nie robiłem... Link to comment Share on other sites More sharing options...
corbis Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 CześćObyło się bez większych kosztów Przeczyściłem przepływomierz i jest dużo dużo lepiej, auto stało się zrywniejsze jak by lepiej przyspiesza powyżej 4 000 obr./min i nie ma żadnych szarpnięć. Tak, że jak by ktoś miał podobne objawy to wystarczy dwie śrubki wykręcić, wyciągnąć czujniczek, przeczyścić i jak ręką odjął Czym czysciles ? Przeplywomierz chyba łątwo uszkodzic ? Szczegolnie ten "hot wire" ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKocial Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 radzę jednak serwis odwiedzić... czyścić można , ale lepiej nie przepływkę tego rodzaju pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now