Skocz do zawartości

Co zmienić w WRX-ie


Adi

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie, co warto zmienić w WRX US-specu 2002r, żeby się prowadził i hamował co najmniej tak średnio jak EU spec? Nie zaszkodzi jak powyższe parametry będą lepsze :wink:

Jakie będa koszty tych przeróbek i czy wogóle warto pakować się w Amerykańca?

 

Jeżeli było to sorry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Adi, z Gteka do Wrxa i to jeszcze US

 

A już sam nie wiem, chcę STI, ale kasy starczy mi tylko na jakąś padlinę. GT-ki na naszym rynku są lekko mówiąc zmęczone :smile: .

Pomyślałem więc, żeby na razie jakiegos taniego WRX-a w powiedzmy dobrym stanie, lekko go zmodyfikować, zaliczyc kilka imprez i cierpliwie zbierac na właściwe auto :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adi, kupujac auto zawsze sie traci a tym bardziej ze WRX leca na leb na szyje a ty w dodatku chcesz sie jeszcze wpakowac w US ( pomijajac juz roznice co do EU ) do ktorego poznie kazdy bedzie podejzliwie podchodzil.Auto to nigdy nie byla dobra inwestycja.Ja bym zdecydowanie poczekal i dozbieral bo szybciej uzbierasz i najmniej na tym stracisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje, ale... własciwą kase zarabiam latem, zatem musiałbym czekać do września, a 27-go jest impreza nie-ASO na torze w Tychach, a tego nie chciałbym przegapić nawet w obliczu ewentualnej straty :wink:

Mówisz, że WRXy lecą na szyje i właśnie dlatego myślę o WRX-ie :smile:. Tanio kupie, tanio sprzedam, a modyfikacje będą inwestycją w mój szeroki uśmiech. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adi szkoda mi Ciebie,bo myślisz od dupy strony :roll:

Odpuść WRX'a sobie,bo potem tylko się będziesz wkur.... jak zleje Cię jak psa jakiś seryjny GT'k.

To kup lepiej jakiegoś GT'ka starszego i zbieraj na STI.

Odpowiedź na Twoje pytanie brzmi : nie warto się pakować w amerykańca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adi szkoda mi Ciebie

Nie musisz się o mnie tak martwić

jak zleje Cię jak psa jakiś seryjny GT'k

To bardzo ciekawe, chętnie bym to przeżył, może to by mnie zmotywowało :mrgreen:

Ponad 3 lata jeździłem GTkiem i wiem, gdzie leżą jego granice.

To kup lepiej jakiegoś GT'ka starszego i zbieraj na STI

Pokaż mi godnego uwagi, to zaraz to zrobie. Nie chodzi mi tu o 10-letnie auta za prawie 40 tys.

Odpowiedź na Twoje pytanie brzmi : nie warto się pakować w amerykańca

No to jest jakaś odpowiedź :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuść WRX'a sobie,bo potem tylko się będziesz wkur.... jak zleje Cię jak psa jakiś seryjny GT'k.

 

Jakos wiele doswiadczen wskazywaloby na diametralnie odmienny szyk. GTek (classic w tubylczych kniejach) dostaje srogie baty, nawet na seryjnej mapie WRXa :mrgreen:

 

No chyba, ze z tymi amerykancami jest az tak tragicznie :???:

 

Sprawa walkowana juz pare razy. New-Age jest autem zdecydowanie nowoczesniejszym, ale sa tez zwolennicy bardziej harcore'owego w zalozeniu (nie osiagach) GTeka. Tylko nie dorabiajmy dupie uszu niepotrzebnie :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waszka napisał/a:

To kup lepiej jakiegoś GT'ka starszego i zbieraj na STI

 

Pokaż mi godnego uwagi, to zaraz to zrobie. Nie chodzi mi tu o 10-letnie auta za prawie 40 tys.

Moj ;). Ale zalezy ile masz do wydania :mrgreen: .

Dobre hamulce, nowe turbo, strojenie...Well... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuść WRX'a sobie,bo potem tylko się będziesz wkur.... jak zleje Cię jak psa jakiś seryjny GT'k.

 

Jakos wiele doswiadczen wskazywaloby na diametralnie odmienny szyk. GTek (classic w tubylczych kniejach) dostaje srogie baty, nawet na seryjnej mapie WRXa :mrgreen:

 

No chyba, ze z tymi amerykancami jest az tak tragicznie :???:

 

Sprawa walkowana juz pare razy. New-Age jest autem zdecydowanie nowoczesniejszym, ale sa tez zwolennicy bardziej harcore'owego w zalozeniu (nie osiagach) GTeka. Tylko nie dorabiajmy dupie uszu niepotrzebnie :cool:

 

dokladnie... :mrgreen:

a co amerykancow to racja nie chca za bardzo hamowac :evil: i to chyba jest glowna/jedyna bolaczka US specow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GTek (classic w tubylczych kniejach) dostaje srogie baty, nawet na seryjnej mapie WRXa :mrgreen:

 

Chyba popsuty :roll:

 

Seryjny GT masakruje seryjnego WRX'a 2.0. Poza tym New Age nie jest wcale jakiś super nowoczesny, ma sztywniejsze nadwozie, to jedyna jego przewaga nad GT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma sztywniejsze nadwozie

W której generacji imprezy były przypadki pękającej tylnej szyby? Nie w Bug Eye`u właśnie?

Pamiętam, że coś takiego miało miejsce i jakoś mi te przypadki nie pasowały do "300% sztywniejszej budy w new age`u"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze... Wiadomo - jak to wyjdzie finansowo w ostatecznym rozrachunku, to wiemy - znaczy pewnie się nie opłaca :cry: Ale pytanie pozostaje aktualne. Niektórzy, np. ja, już kupili takie auto jak US Spec i tego typu rzeczowe porady mogłyby pomóc. Coś w stylu od czego warto zacząć, czego nie robić bo nie warto... itp. itd.

Generalnie jeżeli miałbym np. dłubać 2-3 lata przy aucie i mieć je stopniowo coraz lepsze, to chyba nie jest to takie złe wyjście - fakt rozłożenia wydatków w czasie w pewnym sensie rekompensuje całkowity ból odczuwalny przy ich podsumowaniu :lol: Z drugiej strony ludzi, którzy myślą dopiero o zakupie tańszego auta (z USA na przykład) też należy zrozumieć, bo niektórym nie uśmiecha się jeżdżenie starym autem i zbieranie nie wiadomo jak długo na to wymarzone STI :neutral: Poza tym niektórym (jak mi na przykład) kasa się jakoś rozchodzi i ciężko odłożyć taką sumę, jaką potrzeba na STI - w tym momencie inwestowanie w WRX'a może być lepszym wyjściem, niż wieczna niemożność odłożenia na STI.

No i jeszcze jedna rzecz....

Tego pytania chyba jeszcze nie było, a jeśli było, to sorki :wink: Załóżmy, że komuś generalnie nawet osiągi seryjnego STI są niewystarczające. Czy w tym momencie nie warto przypadkiem szukać okazji przy kupnie porządnych części - nawet używanych - i wymieniać stopniowo podzespołów w WRX (kończąc na silniku i remapie) :?:

Generalnie już kilka porad można tu znaleźć w tym poście, czyli ja to widzę w przypadku mojego auta tak (chronologicznie):

- hamulce (nie trudno zauważyć już przy pierwszej jeździe) - wymiana konieczna, najlepiej całego systemu hamulcowego :!: lepsze klocki dają małą poprawę, tak samo przewody w stalowym oplocie, ale jak się to zmieni jednocześnie, to różnica jest naprawdę niewielka, choć generalnie na plus; naturalnie wymiana na heble lepsze niż w STI kosztuje...

- zawieszenie - dobre do codziennej eksploatacji typu dom-praca-dom-wczasy-dom, ale ni w ...... nie pasuje do charakteru auta, dobry zawias to podstawa - tu chyba można dobry używany czasem trafić, ale znowu coś lepszego niż w STI też kosztuje,

- układ napędowy... hmmm... przy myśleniu o wyższej mocy i lepszym zawieszeniu i hamulcach to chyba następna ważna rzecz; tutaj nie mam pomysłu jak na razie i jak się jakąś zbędna kasa pojawi, to zacznę pytać doświadczonych forumowiczów o propozycje, stopniowo skrzynia, dyfry - wszystko w celu przygotowania auta do podwyższenia mocy,

- dostosowanie auta do wymogów UE - niektórzy to sobie darują, ale w sumie jak się spróbuje przejechać kilkaset kilometrów na seryjnych światłach mijania montowanych w US Spec'u, to idzie sie pochlastać,

- no i na koniec chyba to, od czego niektórzy zaczynają, czyli silnik, ale tutaj też chyba warto pomyśleć całościowo, czyli dolot, IC, turbo, wydech, inne pierdoły wliczając remap - "jak się bawić, to się bawić, drzwi w.....ć nowe wstawić"

Czyli ogólnie Adi droga sprawa się robi. Mi wyszło, że trzeba by wrzucić tak 70-80kPLN żeby się naprawdę rakieta zrobiła.

No i teraz to właśnie pytanie do bardziej doświadczonych forumowiczów. Czy lepszy efekt osiągnie się odwracając proporcje wydając 70-80 tysi na STI zakładając, że na modyfikacje mogę już wydać tylko ok. 40kPLN :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóżmy, że komuś generalnie nawet osiągi seryjnego STI są niewystarczające. Czy w tym momencie nie warto przypadkiem szukać okazji przy kupnie porządnych części - nawet używanych - i wymieniać stopniowo podzespołów w WRX (kończąc na silniku i remapie)

 

Nie, WRX jest kiepską bazą do modyfikacji i nawet po włożeniu kilkudziesięciu tysięcy zlotych jest tylko WRXem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóżmy, że komuś generalnie nawet osiągi seryjnego STI są niewystarczające. Czy w tym momencie nie warto przypadkiem szukać okazji przy kupnie porządnych części - nawet używanych - i wymieniać stopniowo podzespołów w WRX (kończąc na silniku i remapie)

 

Nie, WRX jest kiepską bazą do modyfikacji i nawet po włożeniu kilkudziesięciu tysięcy zlotych jest tylko WRXem.

 

Czy ja wiem... ja bym slepo nie wierzyl w plakietke "STi" bo przyspieszenie rozni sie jednynie 0.4s miedzy WRX a WRX Sti, to jest ok 3/4 dlugosci auta przy 120 km/h . Ja poznalem opinie jednego uzytkownika ktory wykonal mod zawieszenia i sie prowadzil w zakretach lepiej niz STi co nawet przyznal jeden z instruktorow w SJS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem... ja bym slepo nie wierzyl w plakietke "STi" bo przyspieszenie rozni sie jednynie 0.4s miedzy WRX a WRX Sti, to jest ok 3/4 dlugosci auta przy 120 km/h . Ja poznalem opinie jednego uzytkownika ktory wykonal mod zawieszenia i sie prowadzil w zakretach lepiej niz STi co nawet przyznal jeden z instruktorow w SJS.

 

 

Nie wiem, kto Ci takich bajek naopowiadał.

 

 

WRX i STi to dwa różne auta - i trzeba użyć nieopłacalnych nakładów finansowych - aby z pierwszego zrobić drugiego i przyspieszenie akurat ma tu najmniej do rzeczy.

 

Po prostu taniej i rozsądniej kupić STi.

 

Howgh!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest tylko WRXem.

Co jest zlego w WRX?

 

[ Dodano: Pon Maj 19, 2008 6:03 pm ]

WRX i STi to dwa różne auta - i trzeba użyć nieopłacalnych nakładów finansowych - aby z pierwszego zrobić drugiego

Zgadzam sie ze nie oplaca sie robic z WRX'a STi. ale za roznice w cenie mozna zrobic auto szybsze niz STi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...