Jump to content

Czujnik spalania stukowego


inzynier_mamon
 Share

Recommended Posts

Cześć

Mam pytanie - co się dzieje, jak padnie czujnik spalania stukowego. Chodzi mi konkretnie o to, jak wówczas zachowuje się silnik - czy komputer przełącza go w jakiś inny tryb pracy, czy po prostu jedzie dalej tak samo.

Jeszcze inne pytanie - a co się dzieje, jeśli ten czujnik odłączyć?

 

Dziękuję za odpowiedzi

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Gdy ten czujnik odlaczyc, ECU wykryje ze obwod czujnika ma przerwe, zapali sie kontrolka Check Engine i ECU przejdzie w tryb awaryjny. Natomiast jesli czujnik dostarcza falszywych danych, przewaznie reagujac na rozne stuki, ECU interpretuje to jako spalanie stukowe i zmniejsza wyprzedzenie zaplonu. Wowczas spada moc i zwieksza sie spalanie.

Link to comment
Share on other sites

Jesli ECU wykryje uszkodzenie czujnika, wowczas ustawia mozliwie najmniejsze przyspieszenie zaplonu. To wiaze sie ze zmniejszona moca i wiekszym spalaniem, jak rowniez zapaleniem kontrolki check engine.

Link to comment
Share on other sites

W moim outbacku "spec" wymienił knock sensor twierdząc, że m.in on jest odpowiedzialny za świecący chec engine. Kupiłem drugi za 250 zł wymieniłem i nie zauważyłem żadnej poprawy. Po pół roku naprawiłem sam czyszcząc wszystkie połączenia masy pod maską, chec przestał się zapalać, a stary czyjnik spalania wożę na pamiątkę w bagażniku.

Link to comment
Share on other sites

Jesli ECU wykryje uszkodzenie czujnika, wowczas ustawia mozliwie najmniejsze przyspieszenie zaplonu. To wiaze sie ze zmniejszona moca i wiekszym spalaniem, jak rowniez zapaleniem kontrolki check engine.

Dokładnie tak to wyglądało ostatnio u mnie. Zapalny check i auto bardzo słabo reagujące na pedał gazu - uczucie jakbym miał pod gazem gąbkę. Reakcja na gaz bardzo opóźniona na niskich obrotach. Auto jechało dopiero powyżej 4 tysięcy obrotów.

"Wymruganie" błędów nie pozostawiło wątpliwości. Po wymianie czujnika problem ustąpił.

Link to comment
Share on other sites

Też miałem walnięty knock sensor. Czasami (nie ciągle) zapalał się CE - na jakiś czas - czasami kilka minut, a czasami póki nie dojechałem na miejsce docelowe. Zazwyczaj zapalał się na rozgrzanym silniku. Zapalenie się CE nic nie zmieniało w sposobie reakcji auta na gaz, itp. Przynajmniej nie byłem w stanie nic stwierdzić.

Wymiana czujnika pomogła na lampkę CE, spalanie możliwe, że trochę spadło, choć nie dam sobie głowy uciąć.

Link to comment
Share on other sites

A właśnie. Zapomniałem powiedzieć kiedy się ten CE zapalał. Po rozgrzaniu, tylko na niskich obrotach - tzn mogłem jechać 100 km w trasie i było ok. Wystarczyło, że wjechałem do miasta i stanąłem na pierwszych światłach, silnik trzymał kilka sekund wolne obroty i w tym momencie zapalał CE. Żeby zgasł trzeba było znowu jechać kilka km z większą prędkością.

Link to comment
Share on other sites

Jesli ECU wykryje uszkodzenie czujnika, wowczas ustawia mozliwie najmniejsze przyspieszenie zaplonu. To wiaze sie ze zmniejszona moca i wiekszym spalaniem, jak rowniez zapaleniem kontrolki check engine.

Dokładnie tak to wyglądało ostatnio u mnie. Zapalny check i auto bardzo słabo reagujące na pedał gazu - uczucie jakbym miał pod gazem gąbkę. Reakcja na gaz bardzo opóźniona na niskich obrotach. Auto jechało dopiero powyżej 4 tysięcy obrotów.

"Wymruganie" błędów nie pozostawiło wątpliwości. Po wymianie czujnika problem ustąpił.

Mi objawy się zgadzają, ale wymrugało mi 26, a czujnik spalania stukowego to 22 ? Czy cos po... teges :neutral: :?:

Link to comment
Share on other sites

Mi objawy się zgadzają, ale wymrugało mi 26, a czujnik spalania stukowego to 22 ? Czy cos po... teges :neutral: :?:

A czy 26 to nie jest czujnik temperatury powietrza? Ten jest zdaje się w przepływomierzu. Masz przepływkę na podmiankę?

Link to comment
Share on other sites

Mi objawy się zgadzają, ale wymrugało mi 26, a czujnik spalania stukowego to 22 ? Czy cos po... teges :neutral: :?:

A czy 26 to nie jest czujnik temperatury powietrza? Ten jest zdaje się w przepływomierzu. Masz przepływkę na podmiankę?

No widzę że korzystamy z tych samych źródeł ;), bo u mnie 26 to też czujnik temp. powietrza, bedę musiał coś pokombinować z tą przepływką, Zobaczymy czy mu pomoże.

Link to comment
Share on other sites

Z tymi kodami błędów to też bym tak z dystansem podchodził i nie wymieniał od razu wszystkich części które wymryga CHECK. Mi się zdarzyło niedawno jak przykręcałem pokrywę od ECU przytrzasnąć jeden z kabelków wiązki od ECU i pomimo że izolacja się nie przetarła to przeskakiwały ładunki z masy przez zgniecioną izolacje i wywalały mi od razu 3-4 błędy. Auto nie jechało, kaszlało i wogóle cyrk. Mało co nie wymieniłem połowy czujników i przepływki gdyby nie odrobina rozsądku. Znalazłem felerny kabelek, zaizolowałem i wszystko ustąpiło jak ręką odjął. Jak wywali jakiś błąd to zanim zaczniemy wymieniać pół auta to warto sprawdzić najpierw wiązkę, oczyścić masy i klemy aku, sprawdzić wtyczki, itd.

Link to comment
Share on other sites

Z tymi kodami błędów to też bym tak z dystansem podchodził i nie wymieniał od razu wszystkich części które wymryga CHECK. Mi się zdarzyło niedawno jak przykręcałem pokrywę od ECU przytrzasnąć jeden z kabelków wiązki od ECU i pomimo że izolacja się nie przetarła to przeskakiwały ładunki z masy przez zgniecioną izolacje i wywalały mi od razu 3-4 błędy. Auto nie jechało, kaszlało i wogóle cyrk. Mało co nie wymieniłem połowy czujników i przepływki gdyby nie odrobina rozsądku. Znalazłem felerny kabelek, zaizolowałem i wszystko ustąpiło jak ręką odjął. Jak wywali jakiś błąd to zanim zaczniemy wymieniać pół auta to warto sprawdzić najpierw wiązkę, oczyścić masy i klemy aku, sprawdzić wtyczki, itd.

Teraz mi piszesz jak komplet czujników do mnie idzie pocztą :evil:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:mrgreen: Przepraszam nie mogłem sie powstrzymać, :wink: spoko daleki jestem od kupowania nowego czujnika. Jak na razie po przeczyszczeniu styków od kilku dni spokój, to tak gwoli uzupełnienia "karty historii choroby" :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...