ogs Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Kupiłem na Plejady komplecik opon do upalania. :cool: Bieżnik na swojej powierzchni jest zużyty równo, ale opony różnią się od siebie minimalnie wysokością bieżnika... dało mi to do myślenia W teorii bardziej powinny zużywać się opony na osi pędnej. Zakładając, że mamy AWD - wszystkie powinny się zużywać równo. Z moich obserwacji wynika jednak, że opony zużywają się w następującej kolejności: 1. Przednia-Lewa 2. Przednia-Prawa 3. Tylna-Lewa 4. Tylna-Prawa Teoria, że przednie przed tylnymi - po prostu częściej się uślizgują, jeżeli jest szpera z przodu to jest słabsza, jeżeli nie ma to tym bardziej. Teoria, że lewe przed prawymi - wydaje mi się, że jest to uwarunkowane wrodzoną zdolnością do lepszego kontrolowania poślizgu w prawym zakręcie - stąd częściej pozwalamy sobie na boki w tą stronę. Samochód w zależności jak często płuży przodem + przesunięcie masy wynikającej z siły odśrodkowej powoduje takie a nie inne zużycie opon. Czy może ktoś mnie wyprowadzić z błędu albo potwierdzić tą teorię bo nie daje mi to spać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Jeżeli chodzi o przód-tył to przód zużywa się szybciej bo jeszcze nim skręcasz i przenosi o wiele większe siły przy hamowaniu. Jeżeli chodzi o prawą-lewą to przyczyn jest więcej np.: rozłożenie obciążenia pojazdu zazwyczaj jeździ sam kierowca i jest bardziej obciążona lewa strona , a tym samym zużycie opon będzie większe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 OGS, tylna, tylnymi... :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 hogi, dzięki, korekta [ Dodano: Czw Maj 15, 2008 9:24 pm ] lukass, a widzisz! tej opcji z kierowcą nie uwzględniłem... :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FITNES Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 co jest z tymi klockami? ...................... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 FITNES, jakimi klockami? stopka to automat... każdy widzi swojego nicka tam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 zazwyczaj jeździ sam kierowca A z prawej strony jest bak paliwa. Mimo wszystko w Subaru zazwyczaj leje sie do pełna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 A z prawej strony jest bak paliwa :?: Do tej pory był umieszczony symetrycznie, pół po jednej stronie wału, pół po drugiej, coś się zmieniło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 coś się zmieniło? pewnie zbiornik lpg, he, he. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 zazwyczaj jeździ sam kierowca A z prawej strony jest bak paliwa. Mimo wszystko w Subaru zazwyczaj leje sie do pełna. ale jak czesto pozostaje pelnym poza tez mi sie wydaje, ze jest po polowie, nad/miedzy walem tez ostatnio rozkminialem temat opon i powiem wam, ze moim zdaniem duzo zalezy od indywidualnych predyspozycji kazdego kierowcy do szybkiego pokonywania zakretow (prawy-lewy) a co za tym idzie to roznego zuzycia prawych i lewych opon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Czy nie jest tak, ze na wiekszosci torow jezdzi sie w pawo, wiec bardziej bedzie sie zuzywala lewa strona? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 16 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Kuba, też.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Czy nie jest tak, ze na wiekszosci torow jezdzi sie w pawo, wiec bardziej bedzie sie zuzywala lewa strona? czy ja wiem...nigdy nie bylem na wiekszosci torow OGS zakladajac topic chyba myslal o codziennej jezdzie co do torow na powaznie to chyba masz racje. logika podpowiadalaby, ze tam jest wiecej prawych winkli... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 Myślałem, że bak umieszczony jest zdecydowanie po prawej badz lewej stronie. Sorry za zamieszanie w takim razie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARKO RALLY Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 OGS zakladajac topic chyba myslal o codziennej jezdzie Pewnie tak, codziennej jeździe :wink: jest to uwarunkowane wrodzoną zdolnością do lepszego kontrolowania poślizgu w prawym zakręcie - stąd częściej pozwalamy sobie na boki w tą stronę. Samochód w zależności jak często płuży przodem + przesunięcie masy wynikającej z siły odśrodkowej powoduje takie a nie inne zużycie opon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się