demon Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Na początek witam wszystkich odwiedzających ten wątek. Z racji przejechanych kilometrów swoją Subaryną (180 kkm) w ostatnim czasie zaopatrzyłem się (skompletowałem) w niezbędne elementy do wymiany paska rozrządu, a mianowicie sam pasek, rolkę napinającą, rolki prowadzące oraz rolkę zębatą. Czy ktoś z was mógłby mi teraz podpowiedzieć na co zwrócić uwagę przy tejże wymianie, z czym mogę mieć problem, jak mocno powinien być naciągnięty pasek itp. Czekam na wasze wypowiedzi. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Czekam na wasze wypowiedzi. W dziale FAQ znajdziesz instrukcje serwisowe on line step by step. pedeefy oryginalnych instrukcji. PS Pardon, nie sprawdziłem, legacy nie ma. Możesz "podeprzeć" się instrukcją z imprezy wolnossącej. diagnostyka podobnie, momenty takie same. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demon Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Grzegorzu Chodziło mi bardziej o pomoc osób, które przećwiczyły tę wymianę na własnych autach i mogą podać kilka cennych rad - wskazówek. Książki mam pościągane ale w nich jest opisane co w jakiej kolejności robić i jak sprawdzić. Brakuje w nich uwag typu - aby dostać się do .... najlepiej zrobić .... lub jak zauważysz olej, to wymień uszczelniacz - konkretnie jaki to ma być uszczelniać i jak do niego najlepiej się zabrać. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 demon, myślę, że Grzesiek nie teoretyzuje tutaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 demon, a nie lepiej zlecic to komus kto sie na tym zna ? A co powiesz panu w sklepie jak sie sie zerwie ten pasek i beziesz chcial go reklamowac ? ze sam wymieniales ?- na wymiane paska dobrze jest miec jakis papier ze zrobila to osoba kompetentna gdyz w razie niespodzianki masz podstawe do roszczen. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demon Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 demon, a nie lepiej zlecic to komus kto sie na tym zna ? A co powiesz panu w sklepie jak sie sie zerwie ten pasek i beziesz chcial go reklamowac ? ze sam wymieniales ?- na wymiane paska dobrze jest miec jakis papier ze zrobila to osoba kompetentna gdyz w razie niespodzianki masz podstawe do roszczen. Myślisz, że byłbym w stanie uzyskać kasę za powstałe szkody z tytułu zerwania paska, gdyby zrobiła to autoryzowana firma?! Osobiście uważam, że nie. Oczywiście mogę się mylić. Inna kwestia - chcę wymienić samemu ten rozrząd bo lubię dłubanie przy aucie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 aby dostać się do .... najlepiej zrobić .... Moim zdaniem to jest opisane bardzo dokładnie w Workshop manual?? ak zauważysz olej, to wymień uszczelniacz - konkretnie jaki to ma być uszczelniać i jak do niego najlepiej się zabrać. Jaki uszczelniacz? Nr części i producent jest na uszczelniaczu; dokupić identyczny, a jak się do tego zabrać; znów manual - są rysunki dość dobrze ilustrujące metodologię działania. Nawet nie trzeba znać języka. Wybacz, że nie opiszę krok po kroku operacji, ale jest zbyt dużo pisania, jeżeli ma być rzetelnie i nie jestem tego w stanie zrobić - obowiązki. Jeżeli nigdy nie zmieniałeś rozrządu, albo nie zmieniałeś w boxerze będziesz miał udany dzień , ale dla osoby o manualnych zdolnościacch i jako takim obeznaniu i zmyśle technicznym nie jest to operacja skomplikowana, ani trudna (nawet bez specjalistycznych narzędzi) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Myślisz, że byłbym w stanie uzyskać kasę za powstałe szkody z tytułu zerwania paska, gdyby zrobiła to autoryzowana firma?! mysle ze jak by to byla wina paska to na pewno bylo by latwiej bo lubię dłubanie przy aucie w sumie jest to fajna opcja relaksu po pracy :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Myślisz, że byłbym w stanie uzyskać kasę za powstałe szkody z tytułu zerwania paska Przy Twoim silniku (2.0 115KM) jedyne szkody mogą być moralne i ewentualne holowanie auta, na szczęście jednostka jest bezkolizyjna :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demon Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Czy mam rozumieć, że nikt z was nie wymieniał samemu rozrządu?! O odsyłanie mnie do dokumentacji nie prosiłem, a jedynie o opisy waszych doświadczeń. Wychodzi na to, że kolejny raz zostanę królikiem doświadczalnym - trudno. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 nikt z was nie wymieniał samemu rozrządu?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 w subaru nie zmienialem osobiscie, wolalem zlecic to komus kto sie zna )))) a nie babrac sie 2 dni i w sumie dobrze.....(poprzedni wlasciel zerwal gwint mocujacy napinacz do silnika...naprawa gwintu...) Z moich uwag wymien sobie uszczelnienie walu i walkow jak nie leje to zacznie....koszt to ok 60zl. Warto zrobic regulacje luzow zaworowych, (wtedy wymieniasz komplet uszczelek na dekle i takie male gomki pod sroby koszt laczny ok 150zl ) Dokup sobie pompę wody (za japonca orginal dalem 100zl z uszczelkami ) w koncu tez jest napedzana z paska a koszt niewielki Do roboty musisz wymontowac chlodnice i wszystkie weże, sciagnac plyte pod silnik, znaczniki masz na kolach, ale warto zrobic swoje . Ja zlecilem to komus:)) z racji gwarancji i szybszego czasu zrobienia, niz bym sam experymentowal ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Warto zrobic regulacje luzow zaworowych Nie warto w tym silniku jest hydrauliczna :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 z tego co wiem 115ps mialy tradycyjna szczelinomierzem 125ps po 98 mialy hydrauliczne??? Prosze o korekte, jak sie myle tak bylo przynajmniej dla imprezy ps kolego paska nie naciagasz robi to rolka napinajaca hydrauliczna (samo sie ustawia) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 cypis, 115KM miały hydrauliczne na 100% - mam taki silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 to ja juz nie wiem (( w dowodzie pisze ze mam 115ps model 97/rejstracja 98 16v ale w imprezie i mialem reczna regulacje( silnik i auto orginal) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 cypis, to ciekawe faktycznie, bo jednostki napędowe wydają się być identyczne, więc albo ja mam złe informacje albo Ty Ja wprawdzie nie macałem swojego silnika, ale w dwóch warsztatach mówiono mi, że mam hydraulikę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 to ja juz nie wiem (( w dowodzie pisze ze mam 115ps model 97/rejstracja 98 16v ale w imprezie i mialem reczna regulacje( silnik i auto orginal) mozesz zrobic fote silnika. albo nr silnika. IMO masz 122 lub 125KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 demon, a nie lepiej zlecic to komus kto sie na tym zna ? A co powiesz panu w sklepie jak sie sie zerwie ten pasek i beziesz chcial go reklamowac ? ze sam wymieniales ?- na wymiane paska dobrze jest miec jakis papier ze zrobila to osoba kompetentna gdyz w razie niespodzianki masz podstawe do roszczen. Myślisz, że byłbym w stanie uzyskać kasę za powstałe szkody z tytułu zerwania paska, gdyby zrobiła to autoryzowana firma?! Osobiście uważam, że nie. Oczywiście mogę się mylić. Inna kwestia - chcę wymienić samemu ten rozrząd bo lubię dłubanie przy aucie. Pozdrawiam Jesteś w wielkim błędzie kolego :!: szanujący sie serwis zrobi Ci to na gwarancji . W mojej historii chyba dwa czy trzy razy , z kilku powodów: 1. Jeżeli tych wymian robisz kilkadziesiąt rocznie, ryzyko jest wkalkulowane 2. Klient pomimo że nie był początkowo szczęśliwy z zaistniałej sytuacji, jeżli zrobisz mu to w ramach gwarancji ( nowe zawory, uszczelki, itd) jest na pozór bardzo zadowolony, bo nie został z problemem na lodzie 3. Serwis moze dochodzic zwrotu kosztów od producenta elementów ( droga przez mękę) 4. Moja firma ( i wiele serwisów) jest w pełni ubezpieczona ( np. od błedów w sztuce mechanika) , nawet jak mechanik pojedzie klienta autem na próbę i go rozwali ( tylko musi być trzeźwy ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 cypis, to ciekawe faktycznie, bo jednostki napędowe wydają się być identyczne, więc albo ja mam złe informacje albo Ty Ja wprawdzie nie macałem swojego silnika, ale w dwóch warsztatach mówiono mi, że mam hydraulikę. U mnie też nie ma hydrauliki. Wiem na pewno bo ustawialiśmy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Nie jest źle znać symbol silnika lub vin podać wtedy da się sprawdzić; Legacy 97 EMPI NA EJ18E mechaniczna EJ20E mechaniczna EJ22E mechaniczna EJ25D płytkowa PS Poprawka ostatnia pozycja to 2500 ccm rzecz jasna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 wiec koniec koncow przy ewentualnym bledzie swoim przy montarzu jestesmy sporo w plecy, dlatego warto zlecic to komus (koszt 350-500zl ) nie jest chyba taka straszna cena za spoku:))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 montarzu spoku:))) Matko i córko !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demon Opublikowano 16 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 O jakich błędach mowa?! Chyba chodzi wam bardziej o ukryte wady elementów, których nie jestem w stanie zauważyć przed montażem - tak? Wracając jednak do głównego tematu - rozrząd (krok po kroku), to kto napisze dokładnie jakie uszczelniacze i uszczelki mam dokupić przed wymianą. Drugie pytanie jakie mnie nurtuje, to czy wymiana sprawnej pompy jest konieczna skoro działa idealnie? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 co warto miec oprocz rozrzadu... 1) pompa wody z uszczelkami (sa w zestawie) , jest napedzana z paska koszt ok 100zl orgin 2) uszczenienie walu i walkow (2 lub 4 zalerznosci czy masz sohc czy dohc) i tego mozesz ponoc sam nie zrobic bo specjalny sciagacz do kol rozrzadu jest ale to tylko podobno 3) jak masz mechaniczny rozrzad i robisz regulacje 2 uszczelki pod dekle i 6 malych uszczelek pod sroby, 4) zaopatrz sie w nowy plyn chlodniczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się