grygo Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 Sytuacja przedstawia sie nastepujaco: wsiadam rano do zimnego auta, wszystko dziala normalnie. Przy obecnych temperaturach pojezdze troszke po miescie, postoje w korkach i pedal sprzegla zaczyna nie odbijac do konca (podobny objaw mialem podczas zimowych upalanek po sniegu, glownie jak uzywalem hamulca recznego jednoczesnie wysprzeglajac) zatrzymuje sie w polowie, sprzeglo nizej lapie, czuc, ze biegi inaczej (troche ciezej) wchodza. Czy to na 100% oznaka konczacego sie sprzegla? W razie czego wymieniac komplet, czy sama tarcze lub docisk? Moj kolega w GT MY97 mial podobna sytuacje, wymienil sprzeglo i nic to nie zmienilo, wspominal cos o tym, ze trzeba zalozyc dodatkowa sprezyne odbijajaca pedal sprzegla, mowil tez, ze u niego nie da rady tego zrobic, a u mnie (MY98) ponoc juz tak. Co Wy o tym sadzicie? Ciekawostka: jade sobie dynamicznie, sprzeglo "sklejone", dojezdzam do lewego 90 (asfalt) ustawiam auto lewa noga, przejezdzam zakret uslizgiem i na wyjsciu czuje, ze sprzeglo odbilo samo i pedal wrocil na swoje miejsce :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 kiedy wymieniales plyn ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 tez przeszla mi przez mysl wymiana plynu... jak to zrobic w GTku, po prostu wymienia sie plyn hamulcowy czy jest jakis dodatkowy haczyk w postaci innego obiegu plynu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORDSEQ Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Erixon, Miałem identyczny objaw w GT98, Przyczyną okazała sie jak to mechanik mówi "pompka wysprzęglająca", po prostu umarla . Trochę sie z tym bujałem ale teraz jest ok A sprzęgło też mi się kończy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 a co to jest ta "pompka", jak ja zlokalizowac i czemu pod wplywem temperatury zaczyna nawalac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORDSEQ Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Hej. Pompa wysprzęglająca znajduje się w komorze silnika z Lewej od IC (na troszkę niższym poziomie) [rzut z punktu widzenia kierowcy] Widać tam żółty korek. A czemu pod wpływem temp zaczyna wariować to Ci nie powiem Po prostu szlag ją trafił Jedz do mechanika i niech zdiagnozuje albo może ktoś będzie miał taką pompkę to podmień i sprawdź czy to to:) - Ja tak właśnie zrobiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 najpierw wymień płyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 16 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 juz jestem umowiony do mechaniora wiec najpierw wymienie plyn a jesli to nie pomoze to bede przygladal sie tej pompce. carfit nie orientujesz sie czy w GTku '98 sprzeglo polaczone jest z obiegiem plynu w ukladzie hamulcowym, czy ma swoj wlasny i trzeba gdzies przy skrzyni spuszczac ten plyn od sprzegla? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 juz jestem umowiony do mechaniora wiec najpierw wymienie plyn a jesli to nie pomoze to bede przygladal sie tej pompce. carfit nie orientujesz sie czy w GTku '98 sprzeglo polaczone jest z obiegiem plynu w ukladzie hamulcowym, czy ma swoj wlasny i trzeba gdzies przy skrzyni spuszczac ten plyn od sprzegla? ma swój obieg, zbiorniczek jest poniżej serva, troche utrudniony dostęp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 16 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 dzieki! w porzadku jestes a jeszcze jedno pytanko, 1L plynu wystarczy do sprzegla + hamulcow? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 dzieki! w porzadku jestes a jeszcze jedno pytanko, 1L plynu wystarczy do sprzegla + hamulcow? powinno starczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanekS Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Czesc Walczylem troche z podobnymi objawami sprzegla - wpadajacy i nisko lapiacy pedal, dajacy sie raz lepiej raz gorzej podpompowac. Podobno stosunkowo czesty problem z ukl. hydraulicznym sprzegla. 1) plyn mozesz wymienic - nic nie kosztuje. Musisz pamietac ze odpowietrznik w wysprzegliku nie jest w najwyzszym punkcie i wlasciwie trzeba odkrecic wysprzeglik, przekrecic do takiej pozycji zeby odpowietrznik znalazl sie na gorze i troche sie pobawic. Tez od tego zaczynalem i nic nie pomoglo 2) Ja kupilem nowa pompe sprzegla i po wymianie jest OK natomiast do konca nie jestem pewien gdzie byl problem bo przy okazji wymienilem uszczelniacz w wysprzegliku (na jakis nieoryginalny, dobierany wg wymiaru po prostu) Jak ogladalem to wszystko po wymianie to na oko ten uszczelniacz wysprzeglika wygladal gorzej niz pompa (wycieku nie bylo ale tloczek mial jakby ograniczona swobobode ruchu i mogl sie "zawieszac") ale trudno stwierdzic jednoznacznie gdzie byl feler. W sumie wole myslec ze w pompie bo kosztowala ze 4 stowy a uszczelniacz 17 zl powodzenia Janek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 16 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 JanekS tez miales tak, ze pod wplywem temperatury sprzeglo zaczynalo inaczej dzialac czy nie mialo to zwiazku z temp.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanekS Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 JanekS tez miales tak, ze pod wplywem temperatury sprzeglo zaczynalo inaczej dzialac czy nie mialo to zwiazku z temp.? ze wzrostem temperatury (ale raczej za oknem niz silnika) bylo gorzej, chociaz nie byla to silna zaleznosc. jak badalem temat to ktos tam twierdzil ze to jest wskazanie na pompe. u mnie byla jeszcze jedna wyrazna zaleznosc - pedal wpadal mi czesto po wkreceniu silnika na wysokie obroty tak pod odciecie. probowalem sobie wtedy w glowie rozkminiac co tam sie moze dziac, przy tych wys. obrotach musiala sie pojawiac jakas osiowa sila przenoszona przez lape na wysprzeglik, ale co tam sie dalej dzialo w ukladzie hydraulicznym to wrozenie z fusow. Ja z tym dlugo jezdzilem bo na co dzien nie bylo strasznie uciazliwe, w miedzyczasie wymienilem kompletne sprzeglo bo i tak sie zblizala jego pora ale to nic nie pomoglo. Ostatecznie sie okazalo, ze pies byl pogrzebany w ukl. hydraulicznym sprzegla tak jak pisalem wczesniej. pozdrawiam Janek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 16 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 bede dzialal w przyszlym tygodniu, zobaczymy co powie moj mechanik, przekaz mu wasze uwagi, dzieki i pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 dzieki! w porzadku jestes a jeszcze jedno pytanko, 1L plynu wystarczy do sprzegla + hamulcow? powinno starczyć zeby wypchnac caly stary i zalac nowy, to nie jest ciut malo :?: na sprzeglo trzeba przeznaczyc 0.5L, a na hamulec chyba wiecej wchodzi :roll: . kup jakiegos motula rbf czy cos podobnego, szkoda zmieniac na zwykla 4 czy 5.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pin555 Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Tez mialem ten problem (w forku). Wina lezala po stronie pompy. Sytuacje poprawilo "przeregulowanie sprzegla", tj. ze dwa-trzy obroty na srubie regulacyjnej przy pedale sprzegla (byle nie przesadzic). Po tej operacji juz sie nie zdarzalo, zeby mi pedal zostawal w podlodze, ale dalej bylo czuc taka "kapciowa miekkosc" ;-) po mocnym rozgrzaniu. Skonczylo sie na wymianie pompki (~450,-) i reperaturce wysprzeglika (65,-) przy okazji wiekszego dlubania przy silniku i wymianie sprzegla. Teraz jest ok :-) Leszek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanekS Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 dzieki! w porzadku jestes a jeszcze jedno pytanko, 1L plynu wystarczy do sprzegla + hamulcow? powinno starczyć zeby wypchnac caly stary i zalac nowy, to nie jest ciut malo :?: na sprzeglo trzeba przeznaczyc 0.5L, a na hamulec chyba wiecej wchodzi :roll: . kup jakiegos motula rbf czy cos podobnego, szkoda zmieniac na zwykla 4 czy 5.1 pol litra na sprzeglo?!? pojemnosc tego ukladu po odessaniu nadmiaru plynu ze zbiorniczka to pewnie cos kolo 100ml. Literek na sprzeglo + hamulce wystarczy akurat. pzdr Janek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 uklad trzeba dokladnie przeplukac ale i tak nie na dlugo pomoze :roll: jak juz w GT zaczynaja sie takie akcje to tylko mozna przedluzac agonie: 1: wysprzeglika 2: pompy sprzegla walczylem z tym dosyc dlugo - po wymianie plynu i odpowitrzaniu na jakis czas pomoglo. potem wymiana wysprzeglika i rok byl spokoj - ale potem znowu pedal zaczal robic sie galaretowaty - zmienilem pompe i wysprzeglik na komplet od forka 2,5XT i jest teges niestety w GT TTTM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 18 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 dzieki! w porzadku jestes a jeszcze jedno pytanko, 1L plynu wystarczy do sprzegla + hamulcow? powinno starczyć zeby wypchnac caly stary i zalac nowy, to nie jest ciut malo :?: na sprzeglo trzeba przeznaczyc 0.5L, a na hamulec chyba wiecej wchodzi :roll: . kup jakiegos motula rbf czy cos podobnego, szkoda zmieniac na zwykla 4 czy 5.1 no zobaczymy na ile u mnie wymiana plynu pomoze, juz zamowilem ferodo 5.1 [ Dodano: Pon Maj 26, 2008 7:50 pm ] plyn jest ok a objaw nie ustepuje, stawiam wiec diagnoze, ze to wysprzeglik. posiada ktos cos takiego na zbyciu? nowa czesc jest dostepna tylko w aso czy w zwyklych sklepach motoryzacyjnych rowniez? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wck Opublikowano 26 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 up Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORDSEQ Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Mówiłem od początku ze to wysprzęglik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 11 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 wysprzeglik wymieniony i problem ustal :smile: bardzo dziekuje za pomoc, nie musialem wydawac kupy kasy na sprzeglo i rozne inne dziwne wymiany tylko od razu, dzieki wam, trafilem w 10. o dziwo wysprzeglik kosztowal jedyne 200zl (jestem z siebie dumny, dalem zarobic ASO szkoda tylko, ze trzeba bylo czekac 2 tygodnie na czesc) wymiana jest na tyle prosta, ze moj kolega-mechanik zrobil to w okolo 20 minut. jesli ktos ma podobne problemy do moich to polecam wymiane tej czesci, powinno pomoc. temacik niech zostanie dla potomnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się