Jump to content

Sprzeglo


grygo
 Share

Recommended Posts

Sytuacja przedstawia sie nastepujaco: wsiadam rano do zimnego auta, wszystko dziala normalnie. Przy obecnych temperaturach pojezdze troszke po miescie, postoje w korkach i pedal sprzegla zaczyna nie odbijac do konca (podobny objaw mialem podczas zimowych upalanek po sniegu, glownie jak uzywalem hamulca recznego jednoczesnie wysprzeglajac) zatrzymuje sie w polowie, sprzeglo nizej lapie, czuc, ze biegi inaczej (troche ciezej) wchodza. Czy to na 100% oznaka konczacego sie sprzegla? W razie czego wymieniac komplet, czy sama tarcze lub docisk? Moj kolega w GT MY97 mial podobna sytuacje, wymienil sprzeglo i nic to nie zmienilo, wspominal cos o tym, ze trzeba zalozyc dodatkowa sprezyne odbijajaca pedal sprzegla, mowil tez, ze u niego nie da rady tego zrobic, a u mnie (MY98) ponoc juz tak. Co Wy o tym sadzicie?

 

Ciekawostka: jade sobie dynamicznie, sprzeglo "sklejone", dojezdzam do lewego 90 (asfalt) ustawiam auto lewa noga, przejezdzam zakret uslizgiem i na wyjsciu czuje, ze sprzeglo odbilo samo i pedal wrocil na swoje miejsce :shock:

Link to comment
Share on other sites

tez przeszla mi przez mysl wymiana plynu... jak to zrobic w GTku, po prostu wymienia sie plyn hamulcowy czy jest jakis dodatkowy haczyk w postaci innego obiegu plynu?

Link to comment
Share on other sites

Erixon,

Miałem identyczny objaw w GT98,

Przyczyną okazała sie jak to mechanik mówi "pompka wysprzęglająca", po prostu umarla . Trochę sie z tym bujałem ale teraz jest ok :)

A sprzęgło też mi się kończy :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Pompa wysprzęglająca znajduje się w komorze silnika z Lewej od IC (na troszkę niższym poziomie) [rzut z punktu widzenia kierowcy] Widać tam żółty korek.

A czemu pod wpływem temp zaczyna wariować to Ci nie powiem :) Po prostu szlag ją trafił :)

Jedz do mechanika i niech zdiagnozuje albo może ktoś będzie miał taką pompkę

to podmień i sprawdź czy to to:) - Ja tak właśnie zrobiłem. :lol:

Link to comment
Share on other sites

juz jestem umowiony do mechaniora wiec najpierw wymienie plyn a jesli to nie pomoze to bede przygladal sie tej pompce. carfit nie orientujesz sie czy w GTku '98 sprzeglo polaczone jest z obiegiem plynu w ukladzie hamulcowym, czy ma swoj wlasny i trzeba gdzies przy skrzyni spuszczac ten plyn od sprzegla?

Link to comment
Share on other sites

juz jestem umowiony do mechaniora wiec najpierw wymienie plyn a jesli to nie pomoze to bede przygladal sie tej pompce. carfit nie orientujesz sie czy w GTku '98 sprzeglo polaczone jest z obiegiem plynu w ukladzie hamulcowym, czy ma swoj wlasny i trzeba gdzies przy skrzyni spuszczac ten plyn od sprzegla?

 

ma swój obieg, zbiorniczek jest poniżej serva, troche utrudniony dostęp

Link to comment
Share on other sites

dzieki! w porzadku jestes :mrgreen: a jeszcze jedno pytanko, 1L plynu wystarczy do sprzegla + hamulcow?

 

powinno starczyć

Link to comment
Share on other sites

Czesc

Walczylem troche z podobnymi objawami sprzegla - wpadajacy i nisko lapiacy pedal, dajacy sie raz lepiej raz gorzej podpompowac. Podobno stosunkowo czesty problem z ukl. hydraulicznym sprzegla.

 

1) plyn mozesz wymienic - nic nie kosztuje. Musisz pamietac ze odpowietrznik w wysprzegliku nie jest w najwyzszym punkcie i wlasciwie trzeba odkrecic wysprzeglik, przekrecic do takiej pozycji zeby odpowietrznik znalazl sie na gorze i troche sie pobawic. Tez od tego zaczynalem i nic nie pomoglo ;)

 

2) Ja kupilem nowa pompe sprzegla i po wymianie jest OK natomiast do konca nie jestem pewien gdzie byl problem bo przy okazji wymienilem uszczelniacz w wysprzegliku (na jakis nieoryginalny, dobierany wg wymiaru po prostu) Jak ogladalem to wszystko po wymianie to na oko ten uszczelniacz wysprzeglika wygladal gorzej niz pompa (wycieku nie bylo ale tloczek mial jakby ograniczona swobobode ruchu i mogl sie "zawieszac") ale trudno stwierdzic jednoznacznie gdzie byl feler. W sumie wole myslec ze w pompie bo kosztowala ze 4 stowy a uszczelniacz 17 zl :D

 

powodzenia

Janek

Link to comment
Share on other sites

JanekS tez miales tak, ze pod wplywem temperatury sprzeglo zaczynalo inaczej dzialac czy nie mialo to zwiazku z temp.?

 

ze wzrostem temperatury (ale raczej za oknem niz silnika) bylo gorzej, chociaz nie byla to silna zaleznosc. jak badalem temat to ktos tam twierdzil ze to jest wskazanie na pompe.

 

u mnie byla jeszcze jedna wyrazna zaleznosc - pedal wpadal mi czesto po wkreceniu silnika na wysokie obroty tak pod odciecie.

probowalem sobie wtedy w glowie rozkminiac co tam sie moze dziac, przy tych wys. obrotach musiala sie pojawiac jakas osiowa sila przenoszona przez lape na wysprzeglik, ale co tam sie dalej dzialo w ukladzie hydraulicznym to wrozenie z fusow.

 

Ja z tym dlugo jezdzilem bo na co dzien nie bylo strasznie uciazliwe, w miedzyczasie wymienilem kompletne sprzeglo bo i tak sie zblizala jego pora ale to nic nie pomoglo. Ostatecznie sie okazalo, ze pies byl pogrzebany w ukl. hydraulicznym sprzegla tak jak pisalem wczesniej.

 

pozdrawiam

Janek

Link to comment
Share on other sites

dzieki! w porzadku jestes :mrgreen: a jeszcze jedno pytanko, 1L plynu wystarczy do sprzegla + hamulcow?

powinno starczyć

zeby wypchnac caly stary i zalac nowy, to nie jest ciut malo :?:

na sprzeglo trzeba przeznaczyc 0.5L, a na hamulec chyba wiecej wchodzi :roll: .

kup jakiegos motula rbf czy cos podobnego, szkoda zmieniac na zwykla 4 czy 5.1 :idea:

Link to comment
Share on other sites

Tez mialem ten problem (w forku). Wina lezala po stronie pompy. Sytuacje poprawilo

"przeregulowanie sprzegla", tj. ze dwa-trzy obroty na srubie regulacyjnej przy pedale

sprzegla (byle nie przesadzic). Po tej operacji juz sie nie zdarzalo, zeby mi pedal zostawal

w podlodze, ale dalej bylo czuc taka "kapciowa miekkosc" ;-) po mocnym rozgrzaniu.

Skonczylo sie na wymianie pompki (~450,-) i reperaturce wysprzeglika (65,-) przy okazji

wiekszego dlubania przy silniku i wymianie sprzegla. Teraz jest ok :-)

 

Leszek

Link to comment
Share on other sites

dzieki! w porzadku jestes :mrgreen: a jeszcze jedno pytanko, 1L plynu wystarczy do sprzegla + hamulcow?

powinno starczyć

zeby wypchnac caly stary i zalac nowy, to nie jest ciut malo :?:

na sprzeglo trzeba przeznaczyc 0.5L, a na hamulec chyba wiecej wchodzi :roll: .

kup jakiegos motula rbf czy cos podobnego, szkoda zmieniac na zwykla 4 czy 5.1 :idea:

 

pol litra na sprzeglo?!? pojemnosc tego ukladu po odessaniu nadmiaru plynu ze zbiorniczka to pewnie cos kolo 100ml.

Literek na sprzeglo + hamulce wystarczy akurat.

 

pzdr

Janek

Link to comment
Share on other sites

uklad trzeba dokladnie przeplukac

 

ale i tak nie na dlugo pomoze :roll:

jak juz w GT zaczynaja sie takie akcje to tylko mozna przedluzac agonie:

 

1: wysprzeglika

2: pompy sprzegla

 

walczylem z tym dosyc dlugo - po wymianie plynu i odpowitrzaniu na jakis czas pomoglo. potem wymiana wysprzeglika i rok byl spokoj - ale potem znowu pedal zaczal robic sie galaretowaty - zmienilem pompe i wysprzeglik na komplet od forka 2,5XT i jest teges

 

niestety w GT TTTM

Link to comment
Share on other sites

dzieki! w porzadku jestes :mrgreen: a jeszcze jedno pytanko, 1L plynu wystarczy do sprzegla + hamulcow?

powinno starczyć

zeby wypchnac caly stary i zalac nowy, to nie jest ciut malo :?:

na sprzeglo trzeba przeznaczyc 0.5L, a na hamulec chyba wiecej wchodzi :roll: .

kup jakiegos motula rbf czy cos podobnego, szkoda zmieniac na zwykla 4 czy 5.1 :idea:

 

no zobaczymy na ile u mnie wymiana plynu pomoze, juz zamowilem ferodo 5.1

 

[ Dodano: Pon Maj 26, 2008 7:50 pm ]

plyn jest ok a objaw nie ustepuje, stawiam wiec diagnoze, ze to wysprzeglik. posiada ktos cos takiego na zbyciu? nowa czesc jest dostepna tylko w aso czy w zwyklych sklepach motoryzacyjnych rowniez?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

wysprzeglik wymieniony i problem ustal :smile: bardzo dziekuje za pomoc, nie musialem wydawac kupy kasy na sprzeglo i rozne inne dziwne wymiany tylko od razu, dzieki wam, trafilem w 10. o dziwo wysprzeglik kosztowal jedyne 200zl (jestem z siebie dumny, dalem zarobic ASO :mrgreen: szkoda tylko, ze trzeba bylo czekac 2 tygodnie na czesc) wymiana jest na tyle prosta, ze moj kolega-mechanik zrobil to w okolo 20 minut. jesli ktos ma podobne problemy do moich to polecam wymiane tej czesci, powinno pomoc. temacik niech zostanie dla potomnych ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...