Skocz do zawartości

Stabilizatory rozlaczane


Olleo

Rekomendowane odpowiedzi

Olleo pewnie chodzi Ci o rozwiazanie stosowane w terenowkach np. Nissanie Patrolu - obawiam sie ze bardzo ciezko byloby to wsadzic do Forka.

 

Polego to glownie na zwiekszeniu mozliwosci terenowych samochodu - w tym wykrzyzu osi, żeby zawieszenie miało większy skok - to tak w skrocie myslowym

 

W najnowszym BMW 645 Ci - tez jest taki patent system Dynamic Drive: dwa aktywne stabilizatory z hydraulicznymi silniczkami pomiędzy połówkami stabilizatora. W ruchu miejskim system ten kompensuje kołysanie nadwozia, na zakrętach zaś redukuje przechył nadwozia o 80%. Podczas jazdy na prostych odcinkach połówki stabilizatorów są rozłączane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siekla,

W najnowszym BMW 645 Ci - tez jest taki patent system Dynamic Drive: dwa aktywne stabilizatory z hydraulicznymi silniczkami pomiędzy połówkami stabilizatora. W ruchu miejskim system ten kompensuje kołysanie nadwozia, na zakrętach zaś redukuje przechył nadwozia o 80%.

 

całkiem jak w xsantii w drugiej połowie lat '90, tylko tam system zapobiegania przechyłom był czysto mechaniczny :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olleo, w nowym jeepie wranglerze jest elektronicznie rozłączany stabilizator. A TU masz link do patentu ręcznie rozłączanych łączników.

Popytaj na forum jeepa, land rovera, toyoty land criuzer albo nissana - ci producenci kładą do niektórych modeli elektronicznie rozłączane stabi. Napisz jak dowiesz się czegoś więcej, pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...