Jump to content

Stabilizatory rozlaczane


Olleo
 Share

Recommended Posts

Olleo pewnie chodzi Ci o rozwiazanie stosowane w terenowkach np. Nissanie Patrolu - obawiam sie ze bardzo ciezko byloby to wsadzic do Forka.

 

Polego to glownie na zwiekszeniu mozliwosci terenowych samochodu - w tym wykrzyzu osi, żeby zawieszenie miało większy skok - to tak w skrocie myslowym

 

W najnowszym BMW 645 Ci - tez jest taki patent system Dynamic Drive: dwa aktywne stabilizatory z hydraulicznymi silniczkami pomiędzy połówkami stabilizatora. W ruchu miejskim system ten kompensuje kołysanie nadwozia, na zakrętach zaś redukuje przechył nadwozia o 80%. Podczas jazdy na prostych odcinkach połówki stabilizatorów są rozłączane.

Link to comment
Share on other sites

siekla,

W najnowszym BMW 645 Ci - tez jest taki patent system Dynamic Drive: dwa aktywne stabilizatory z hydraulicznymi silniczkami pomiędzy połówkami stabilizatora. W ruchu miejskim system ten kompensuje kołysanie nadwozia, na zakrętach zaś redukuje przechył nadwozia o 80%.

 

całkiem jak w xsantii w drugiej połowie lat '90, tylko tam system zapobiegania przechyłom był czysto mechaniczny :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi sie, ze gdzies czytalem o rozlaczanych stabilizatorach w jakims SUVie (i nie byl to JEEP). Z tym, ze tam byly rozlaczane chyba recznie, ale nie bylo wyjasnione w jaki sposob.

Link to comment
Share on other sites

Olleo, w nowym jeepie wranglerze jest elektronicznie rozłączany stabilizator. A TU masz link do patentu ręcznie rozłączanych łączników.

Popytaj na forum jeepa, land rovera, toyoty land criuzer albo nissana - ci producenci kładą do niektórych modeli elektronicznie rozłączane stabi. Napisz jak dowiesz się czegoś więcej, pozdro.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...