Kario Posted May 9, 2008 Share Posted May 9, 2008 Mysle o castrolu edge sport 5w40 lub 10w60. Co myslicie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted May 9, 2008 Share Posted May 9, 2008 A co lejesz teraz i czemu chcesz zmienić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kario Posted May 9, 2008 Author Share Posted May 9, 2008 Obecnie castrol edge 5w30, troche go bierze. Wczesniej mobil1 5w30. Chce zmieniac bo troche bierze i na tym forum w innym watku pojawily sie opinie, ze pogorszenie kultury pracy mojego silnika po dobrym rozgrzaniu to moze byc kwestia oleju; wiec sprubuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted May 9, 2008 Share Posted May 9, 2008 To zalej 10W40 - powinno być OK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kario Posted May 9, 2008 Author Share Posted May 9, 2008 Zapomnialem dodac, ze silnik ma niewielki piston-slap na zimno. 10w40 - co konkretniej ? Edga nie ma takiego z castrola jest magnatec. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted May 9, 2008 Share Posted May 9, 2008 Kario, jak olej trzyma parametry to teoretycznie dowolny. Ja zalewam Vlavoline Max Life, ale przyznam, ze nie zauważyłem różnicy pomiędzy nim a kupowanym jakimś BP też 10w40. Tutaj był cały wątek o olejach: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=106771 A tu post i artykuł z małym testem: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=644469#644469 Osobnym pytaniem pozostaje, czy to co w USA jest sprzedawane pod jakąś marką jest tym samym co u nas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kario Posted May 9, 2008 Author Share Posted May 9, 2008 Chcialbym zalac cos troche gestszego w wysokich temperaturach, ale nadal syntetyk. Castrol dlatego, ze leja castrola w serwisie subaru gdzie jezdze i nie bedzie mniej klopotu na przegladach. Czytalem watki o olejach tutaj, dotyczna glownie zaturbionych imprez, a ludzie pisze czesto o egzotycznych olejach. Ja mam 2.5i, kazdy silnik ma jakas tam swoja specyfike. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Magdziarz Posted May 9, 2008 Share Posted May 9, 2008 Chcialbym zalac cos troche gestszego Warto pamiętać, że gęstść i lepkość to różne parametry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kario Posted May 9, 2008 Author Share Posted May 9, 2008 Ok to inaczej... chciałbym: 1. Zmniejszyć branie oleju (nie jest wielkie wiec to nie jest jakiś priorytet). 2. Wyeliminować efekt głośniejszej i mniej równej pracy silnika bo mocnym rozgrzaniu szczególnie w lecie jak jest gorąco (diagnostyka nic generalnie nie wykazała). 3. Zminimalizować piston-slap i jego potencjalne negatywne efekty. 4. Mieć ciągle możliwie dobre parametry oleju do zimnego rozruchu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now