mrafter Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 Znalazłem w akcesoriach do forestera (http://www.subaru.pl/skle...orester_ACC.pdf poz. 75) wybierak skrzyni biegów, bo chyba tak to sie nazywa po polsku, choć jak pytałem o to w ASO to mówili na to sportshift (ale może to jakiś ich inside slang W każdym razie moje pytanie czy ktoś ma coś takiego u siebie i jak mu sie to sprawdza? (najlepiej w foresterze, ale oczywiście opinie z innych modeli też będą cenne) Czy rzeczywiście jest wyraźna poprawa w precyzji zmiany biegów? Czyli generalnie czy warto wydać 1400PLN ? Zainteresowałem się tym dlatego, że zauważyłem w swoim rubaru (forester 2,5 XT MY08) pewien opór materii przy bardzo szybkiej zmianie biegów zwłaszcza z 1 na 2 (chodzi mi o to żeby zmienić bieg na tyle szybko żeby nie trzeba było odpuszczać gazu).O ile nie ma z tym problemu jak auto stoi, to już w trakcie jazdy jest to chyba niemożliwe. A przynajmniej mnie sie nie udało. Oczywiście mogą być jeszcze przynajmniej dwa powody takiego stanu rzeczy. Pierwszy: coś nie tak ze skrzynią Drugi: coś nie tak z kierowcą Wszelkie uwagi i spostrzeżenia w tej sprawie mile widziane pzdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek_pi Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 W forku faktycznie skrzynia ciężko chodzi - ponoć tak ma być Jeżeli ktoś ma info nt. "wybieraka" też chętnie poczytam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 Jak zmienisz na dźwignię o skróconym skoku to na pewno bedzie chodziło jeszcze ciężej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 chodzi mi o to żeby zmienić bieg na tyle szybko żeby nie trzeba było odpuszczać gazu Oczywiście można próbować, niemniej jednak w mojej opinii ten samochód i ta skrzynia nie są przystosowane do "sportowej" zmiany biegów. Popełniłem opis krótkiej lekcji szybkiej zmiany biegów, może coś da: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=117051 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrafter Opublikowano 7 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 Grzegorz Magdziarz, opis krótkiej lekcji szybkiej zmiany biegów bardzo fajny i na pewno coś da. Można zapytać skąd wziąłeś takie akurat ćwiczenia? Własna dedukcja wynikająca z zasad działania skrzyni czy może z jakiejś literatury wzięte? Co do tego że forester i jego skrzynia nie są przystosowane do takiej zmiany biegów to jak najbardziej się zgadzam. Tematu by generalnie nie było gdybym tego wybieraka nie znalazł. Ciekawi mnie właśnie czy on by coś w tej materii nie zmienił. No i stąd temat. Także ponawiam pytanie: Czy miał ktoś do czynienia z Short Gear Shift Lever'em i mógłby o tym opowiedzieć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 Czy miał ktoś do czynienia z Short Gear Shift Lever'em i mógłby o tym opowiedzieć ? Ja mialem short shifter w Hondzie Civic i ZDECYDOWANIE ODRADZAM :!: to tylko przeszkadza biegi maja nie naturalnie krotkie drogi prowadzenia, psuja sie synchronizatory, wawalilem to badziewie przy najblizesz okazji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 8 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 Można zapytać skąd wziąłeś takie akurat ćwiczenia? Bawiłem się kiedyś w rajdy, a i na SJS kilka razy pokazywałem jak nie wypaść z drogi. Ten patent nie pomoże szybciej zmieniać biegu, Zasada jego działania polega na zmianie długości ramienia dźwigni lewarka, która skutkuje krótszym ruchem manetki zmiany biegów. To z kolei powoduje konieczność użycia większej siły do przepięcia biegu, oraz zmiejsza precyzję z jaką można manipulować lewarkiem. Nie jest połączony bezpośrednio z wybierakiem ( to ta część, która "wystaje" ze skrzyni i jest zakończona cardanem). Bieg II zawsze można wbić na siłę, nie czekając, aż synchronizator skończy swoją robotę. Jeżeli zrobi się to odpowiednio szybko i mocno - wejdzie zawsze, nawet nie zgrzytnie, bo nie zdąży po prostu. Jeżeli jednak wybierzesz taką metodę zmiany biegów przygotuj się na naprawę skrzyni co kilkaset kilometrów. Serio, serio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 8 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 Ja mam taki lewarek od nowosci w WRX (pod wzgledem skrzyni to prawie to samo co Forester) i przy ponad 90kkm nie ma zadnych klopotow ze skrzynia. Nie pomaga to jednak na szybsza zmiane biegow, pomaga natomiast zmiana oleju w skrzyni na cos lepszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi