Skocz do zawartości

...a może GT zamiast STi??


kofcio

Rekomendowane odpowiedzi

Heej,

 

Trochę się boję puszczać taki wątek do technicznego, ale wpadł mi dzisiaj do głowy taki pomysł. Planowałem na początku przyszłego roku kupić sobie jakieś zupełnie seryjne STi 03-05, ale coraz bardziej mnie ciągnie w stronę GTka. Podoba mi się to poprzednie nadwozie okrutnie. Poza tym tramwajem nie można pojechać do Ułęża... :evil:

 

I tutaj konkretne pytanie.

 

Jakie tak naprawdę są różnice między STi-MY03 a GT-MY00. Rozchodzi mi się głównie o to co przed człowiekiem ukryte. Silnik, hamulce, przeniesienie napędu, zawieszenie. W prostych żołnierskich słowach :wink:. Mniej więcej wiem jak zbudowany jest napęd STi, ale zupełnie nie wiem co ma GTk. Szukajka wypluła 12 stron samych postów, więc ciężko coś wyłowić. Jeśli było to sorki, jeśli nie to proszę chociaż o jakiegoś linka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jakie tak naprawdę są różnice między STi-MY03 a GT-MY00. Rozchodzi mi się głównie o to co przed człowiekiem ukryte. Silnik, hamulce, przeniesienie napędu, zawieszenie.

 

W prostych słowach: PRZEPAŚĆ

STi jest lepsze pod kazdym wzgledem, ale mi np doinwestowany GTek bardziej odpowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie tak naprawdę są różnice między STi-MY03 a GT-MY00. Rozchodzi mi się głównie o to co przed człowiekiem ukryte. Silnik, hamulce, przeniesienie napędu, zawieszenie.

 

W prostych słowach: PRZEPAŚĆ

STi jest lepsze pod kazdym wzgledem, ale mi np doinwestowany GTek bardziej odpowiada.

Potwierdzam słowa Kashmere'a. Ogólnie odpowiednio doinwestowany (skrzynia,szpery,kucizna,zawias,hamulce,większe turbo) GT sprawia dużo więcej frajdy niż STi bo jest lżejszy, szybszy, ma bardziej boxerowy dźwięk i wogóle jest bardziej hardocorowo w GT-ku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...GT sprawia dużo więcej frajdy niż STi bo jest lżejszy, szybszy, ma bardziej boxerowy dźwięk i wogóle jest bardziej hardocorowo w GT-ku.

 

Hmm. Rozuuumiem. I Twoja argumentacja niezwykle do mnie przemawia :mrgreen:

 

Czyli ogólnie lepiej kupić fajnego GTka i podłubać :wink:.

 

A jak wygląda takie przeniesienie napędu?? Są trzy szpery?? Dwie?? Centralne wisko?? Czytałem, że rozkład masy jest lepszy jak w STi. Prawda to??

 

 

Kruk, ile należałoby włożyć w seryjne GT, żeby było przyzwoicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówi Az żeby GT'ek jeździł jak należy trzeba w niego włożyć ok. 100k. Albo trzeba mieć wrodzony talent do jazdy tak jak Abt i Adamek :wink: którzy prawie seryjnymi GT klepią wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Czyli ogólnie lepiej kupić fajnego GTka i podłubać :wink: (...)

nie, lepiej kupic JDM STi ver.5/6, zrobic z niego LHD, a zaoszczedzona kase (na dlubaniu GT'eka :razz: ) wydac na doskonalenie swych umiejetnosci, paliwo, opony, i podobne rzeczy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GT-ek na pewno ma to cos i codziennie mi sie morda smieje jak z niego wysiadam, ale majac odpowiedni budzet i do wyboru seria GT i STi wybralbym STi

 

Albo trzeba mieć wrodzony talent do jazdy tak jak Abt i Adamek którzy prawie seryjnymi GT klepią wszystkich.

 

prawie robi roznice :wink: juz kiedys byla dyskusja co tzn. prawie seria w GT :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawie robi roznice juz kiedys byla dyskusja co tzn. prawie seria w GT

 

swieta prawda ale nie zmienia to faktu ze wyzej wspomniani dadza rade nawet na drzwiach od stodoly :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kruk, ile należałoby włożyć w seryjne GT, żeby było przyzwoicie??

 

Żeby jeździło jak STi 50+ tys zł. STI06/Evo9 100-150 tys zł.

 

GT + 50tyś zł ? Moim zdaniem sporo mniej.Jeśli ktoś jest rozrzutny to owszem ale przy odrobinie szczęścia i rozsądnym kupowaniu to razem z autem można się zamknąć w kwocie 50.000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GT + 50tyś zł ? Moim zdaniem sporo mniej.Jeśli ktoś jest rozrzutny to owszem ale przy odrobinie szczęścia i rozsądnym kupowaniu to razem z autem można się zamknąć w kwocie 50.000.

czyli tyle, za ile mozna miec niezle LHD GC8 STi... kazdy niech sam wybiera, czy miec gotowy produkt, czy tez bawic sie w tuning :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie tak naprawdę są różnice między STi-MY03 a GT-MY00. Rozchodzi mi się głównie o to co przed człowiekiem ukryte. Silnik, hamulce, przeniesienie napędu, zawieszenie. W prostych żołnierskich słowach :wink:. Mniej więcej wiem jak zbudowany jest napęd STi, ale zupełnie nie wiem co ma GTk.

 

Nie ukrywam,że ostatnio miałem podobną rozkminkę.Ja chciałem upolować STi z 2003 (z ładnymi lampami ale motorem 2.0).Na ostatnim TJS udało mi się przejechać i STi bugeye'm i nowyszym i dla mnie osobiście to są duże auta,w których za kierownicą czuję się gorzej niż w GT'ku.To jest jeden z głównych powodów dlaczego zrezygnowałem.Kolejny to koszty : jak chcesz dobrze jeździć to musisz dużo trenować -> jak dużo trenować to jest ryzyko spotkania np.krawężnika,bandy itp a tu koszta w STI są sporo większe niż w GT.

Kupując GT zadaj sobie na początku pytanie do czego ma służyć to auto.Jeśli do zabawy to lepiej odrazu kupić GT np od ALEX'a,kruk'a bądź kogoś,kto ma już auto w jakiś sposób wzmocnione.

Jeśli chcesz mieć seryjne GT na co dzień to tak,jak pisali przedmówcy : różnica GT a STi to przepaść :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy odrobinie szczęścia i rozsądnym kupowaniu to razem z autem można się zamknąć w kwocie 50.000.

 

HAHAHAHAHHAHAHHAAH

 

Może i śmieszne ale jest do zrobienia :twisted: :razz:

Każdą złotówkę wydaną na części GT zapisuje i pod koniec sezonu wyjdzie,kto ma rację.

eddie_gt4 dał szybki i dobry przykład gdzie za 40.tyś zł masz niewiele wolniejsze i gorsze auto.

 

eddie_gt4, seryjne STi GC8 nie jest konkurencyjne w stosunku do New Age, nadal nie ma hamulców, kół, stabilizatory jak GT seria itp.

 

Hamulce ok 3000zł (jak wiesz gdzie szukać :wink:) + compo 2000zł :razz: :mrgreen:

 

PS.Ide składać grata na sobotę.Potem odpisze :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Felgi

2. Opony

3. Zestaw hamulcowy na przód

4. zestaw hamulcowy na tył (może być z WRXa)

5. stabilizatory, ALK itp.

6. Nowe gumy zawiasu, np. powerflex, ale moga być nowe sprawne serie

7. Nowe łozyska kół (w połączeniu z dobrze trzymająca gumą starczaja w GT na krotko i dostają luzów)

8. Przekładnia kierownicza

9. Skrzynia biegów, dyfer, półosie

10. Kompletny silnik + turbina + sterowanie

11. Nowe elementy osprzętu które będą zuzyte w takim aucie - jakas pompa wspomagania, alternator itp itd.

12. Nowe plyny, rozrządy i inne.

13. Komplet amortyzatorów ze sprezynami wg. preferencji.

 

 

 

Ja tutaj na tej liście widzę grubo ponad 50 tys zł. Oczywiście auto będzie ekstremalnie szybkie ale użytkowo dalekie od STi seryjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdą złotówkę wydaną na części GT

 

Ja też, i jest to spora kwota.

 

[ Dodano: Sro Maj 07, 2008 10:31 am ]

Hamulce ok 3000zł (jak wiesz gdzie szukać :wink:) + compo 2000zł

 

Używane.

 

[ Dodano: Sro Maj 07, 2008 10:32 am ]

1. Felgi

2. Opony

3. Zestaw hamulcowy na przód

4. zestaw hamulcowy na tył (może być z WRXa)

5. stabilizatory, ALK itp.

6. Nowe gumy zawiasu, np. powerflex, ale moga być nowe sprawne serie

7. Nowe łozyska kół (w połączeniu z dobrze trzymająca gumą starczaja w GT na krotko i dostają luzów)

8. Przekładnia kierownicza

9. Skrzynia biegów, dyfer, półosie

10. Kompletny silnik + turbina + sterowanie

11. Nowe elementy osprzętu które będą zuzyte w takim aucie - jakas pompa wspomagania, alternator itp itd.

12. Nowe plyny, rozrządy i inne.

13. Komplet amortyzatorów ze sprezynami wg. preferencji.

 

Jakbym widział mój samochód :wink: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eddie_gt4, seryjne STi GC8 nie jest konkurencyjne w stosunku do New Age, nadal nie ma hamulców, kół, stabilizatory jak GT seria itp.

zalezy do czego ma byc uzywane...

na amatorskich pojezdzawkach (tor, proby sprawnosciowe - np. szybkie objezdzanie slupkow na czas, ktorego to juz nie musza/nie powinni umiec prawdziwi mistrzowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abt, zapomniałeś dodać że dna ciągle nie widać...

 

jeśli mogę dorzucić swoje dwa zdania to również uważam że GT ma w sobie coś co nie mają "następcy" - jest faktycznie taki hardcorowy. Z ekonomicznego punktu, przebudowywanie tego auta nie ma kompletnie sensu choć o tyle rozumie np. matiego bo to co robi jest jego wielką pasją i ma z tego przyjemność a auto jest niepowtarzalne.

 

Azrael, idąc dalej tropem tej listy to co zostanie ? nawet bebechy ze środka kwalifikują się do wywalenia bo fotele też trzeba będzie wymienić itp. a budę prędzej czy później obspawać i wsadzić klatke...

itd... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za info :!:

 

Auto miałoby służyć raczej do zabawy, bo na codzień jeźdżę tyle co nic. Oczywiście czasem wypad za miasto czy lanserskie :wink: bulwarowe turlanie latem. Myślę właśnie o zakupieniu auta od Kruk'a. Z drugiej strony nie chciałbym zmieniać wozidełka co dwa lata a nie wiem jak taki GTk będzie się spisywał za powiedzmy 5 lat. Zdecydowanie wolałbym mieć tańszy samochód właśnie ze względu na to co pisał waszka. Mały dzwonik czy krawężniki to zawsze mniej szarpnie a dodatkowo większy budżet na naukę i pojeżdżawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael, idąc dalej tropem tej listy to co zostanie ? nawet bebechy ze środka kwalifikują się do wywalenia bo fotele też trzeba będzie wymienić itp. a budę prędzej czy później obspawać i wsadzić klatke...

itd...

 

 

Oczywiście że tak. W Marcina coupe zostały seryjne klamki, szyby i pedały, a i tak jeszcze pare zmian trzeba będzie wprowadzić żeby było konkurencyjne w stosunku do czołowki Lancerow i STI.

 

[ Dodano: Sro Maj 07, 2008 11:58 am ]

na amatorskich pojezdzawkach (tor, proby sprawnosciowe - np. szybkie objezdzanie slupkow na czas, ktorego to juz nie musza/nie powinni umiec prawdziwi mistrzowie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...