Skocz do zawartości

Rajd Elmot Remy 2008


Siela

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Podsumowanie Sebastiana Frycza po Elmocie mówi wszystko.....chłopaki maja już dość N-14 :!: .....aż się wierzyć nie chce.....

 

"SEBASTIAN FRYCZ: - Jak na to wszystko tak patrzeć optymistycznie to zajęliśmy w klasie drugie i trzecie miejsce, a więc sukces. Tak jednak do końca nie jest. Wydaje mi się, że wydobyliśmy wszystko to, co można z tego auta wyciągnąć. I co? Siódme miejsce. Ten wynik i strata do zwycięzcy zupełnie mnie nie satysfakcjonują. Marzenia i plany były nieco inne, ale realia okazały się brutalne. Subaru N14 to nie jest samochód do wygrywania. Żeby osiągnąć przyzwoity wynik, trzeba ryzykować, jechać na granicy bezpieczeństwa, a i tak wynik nie przychodzi.

W latach minionych Leszek Kuzaj jechał kilka sekund ode mnie szybciej, ale on był pierwszy, a ja drugi czy trzeci. Teraz jedziemy wszystko, a Leszek kończy piąty, a ja siódmy. Dlaczego jednak nie jest to miejsce pierwsze i drugie? Przyczyn takiego stanu rzeczy jest kilka. Po pierwsze Peugeoty S2000 to samochody poza konkurencją. Wystarczy popatrzeć na wyniki innych europejskich rajdów i wszystko widać. N-ki są klasą dla siebie i mają ze sobą rywalizować, a nie z samochodami S2000, bo to inna klasa. Pomijając fakt znakomitej jazdy Kajtka, poważny problem leży w samochodzie Subaru N14. Auto ma zdecydowanie za mało mocy, słabo przyspiesza i po prostu przegrywa z konkurencją. Ja wcale nie chcę się tłumaczyć, ale proszę spojrzeć na wicemistrza Polski Tomka Kuchara, który zakończył rajd dwunasty, a na pewno nie zapomniał jak się jeździ. Jeśli ciągle najszybszy polski kierowca Leszek Kuzaj ryzykując życiem walczy o piąte miejsce, to można wyciągać wnioski.

W moim kontrakcie jest napisane: samochód Subaru N14 i tego zapisu pewnie nie da się zmienić. Nie leży jednak w interesie moich sponsorów PSO - BF Goodrich, abym w ten sposób reprezentował ich barwy. Taka jazda nie sprawia mi przyjemności. Co więc począć? Sądzę, że Kuzaj, którego samochodem startuję, ma dokładnie ten sam problem i pewnie jemu łatwiej będzie go rozwiązać. Za niecałe cztery tygodnie najważniejsza impreza w naszym kraju, Rajd Polski i nie mam zamiaru być tłem dla walki innych kierowców… "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj powróciłem :) Było mega! 1200 kilomotrów zrobiłem z czego ponad 250 po oesach. Widziałem 8 z 14 oesów. Był oczywiście grill na Walimiu :D dzwon Butruka i wypychanie jego EVO IX z urwanym kołem z betonowych barierek to było coś :D pogoda dopisała bardzo no i zawodnicy naprawde lecieli pełnym oginiem ;) Pozdrawiam Lucyfera i Artiego spotkanych na oesach i kierownika Subaru z numerem 0, który nam odmachał a i oczywiscie Łosia ! Mam pare fajnych filmików Twoich, Łosiu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze sredniej klasy Francuz objeżdża naszych to żadna nowość, już się chyba wszyscy przyzwyczaili, choć faktem jest że Junior i Kajto tanio skóry nie sprzedali...

 

no właśnie KAJTO jest chyba dla naszych super rajdowców największym problem, bo przecież z Francuzem można przegrać bo wszyscy przegrywają, ale z Kajto juz trzeba znalezc pretekst czemu tak jest i stąd chyba te pomysły na ciągłe rozbieranie jego lancera na prośbę "kolegów"

 

ŻENADA :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak... A ja probowalem napisac przed rajdem w czwartek ze tez bede, ale niestety strona sie nie otworzyla...

A tak stalem sobie w pomaranczowej kamizelce na PKC 2 (Dziecmorowice), 8,11 i 14 (Olszyniec) i zastanawialem sie czy ktos podejdzie sie przywitac... :roll: (staly swinki przy punkcie :mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siela, również podzrawiam. Niestety brak zasięgu w górach uniemożliwił ugadanie się i spotkanie. :wink:

 

SeQ, hehe, ustrzeliłeś Białą Damę. :wink: Ten Lancer mnie ścigał pod góre na przełęcz Walimską ale w końcu mu zjechałem z drogi, bo żywe ESP włączyło się na prawym fotelu. :twisted: Szkoda, że się nie zdzwoniliśmy. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po rajdzie :)

 

Rajd ogólnie bardzo fajny. Dobra organizacja, brak zabezpieczenia, fajna atmosfera, piękne tereny. Tyle plusów. Co do minusów... ZA SZYBKI RAJD ! oes burkatów x6 ( masakra), ogólnie to te

trasy to jakaś jedna wielka prosta jest !!!!

 

Buffi - jazda perfekcyjna

Kajto- bardzo szybko

reszta- mozebyc :)

N14 to jakaś masakra (niestety) ... Kuchar tak podskakiwał jak by jechał na seryjnym zawiasie, Kuzaj robił co mógł ale auto go blokowało ! Jak subaru szybko tego nie zmieni to będą jeździć albo N12 albo kierowcy przesiądą się do Lancerów !!

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak subaru szybko tego nie zmieni

 

Skąd wiesz ze to wina Subaru a nie firm przygotowujących auta?

 

Hmmm...Fakt tego nie wiem. Ale patrząc na wyniki N14 poza Polską też blado wypada . Subaru tym modelem zapowiadało walkę z samochodami s2000 a tu lipa :) Może się to zmieni (oby) lecz w tej chwili ten samochód jest nawet gorszy od poprzedniej wersji . Wydaje mi się że Subaru zależy na wynikach ! Gdyby tylko Kuchar miał problemy z autem to by można powiedzieć ze dał ciała z przygotowaniem auta ale, n14 Kuzajowa, Fryczowa też nie daje rady a oni to są z SPRT !!

 

Zresztą podobnie jest z samochodami s2000. 207 jest BOSKA , a Fiat hmmm widać, że odstaje od Puga....Wyniki w IRC, Mistrzostwach europy jakby potwierdzały przewagę francuskiej konstrukcji !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak subaru szybko tego nie zmieni to będą jeździć albo N12 albo kierowcy przesiądą się do Lancerów !!

 

Ani Subaru ani Mitsu nic juz nie zmieni bo doszli do pewnej granicy mozliwosci. Zmienic sytuacje może jedynie zmiana przepisow . Podejrzewano , ze S2000 bedzie szybsze (dołozono 50kg do wagi auta ) ale nie pomogło . Jeden majacy dzien Kajto nic tu nie zmienia. S2000 jest zdecydowanie szybsze od N -ek a Peugeot w szczególnosci.

AK

ps.pewnie jakies zmiany zwężek by tu pomogly ale to pewnie w nastepnym sezonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Zapewne doszli do jakiejś granicy. Ale to nie zmienia faktu, że n14 jak na razie to zostaje daleko z tyłu. Jeśli chodzi o lancera to wydaje mi się że może powalczyć. Zresztą zwróćcie uwagę na wyniki z Mille Miglia...Może i było "mokro" (to podobno daje przewagę eN-ką) ale pokazuje to że można powalczyć :) :) No ok koniec bo już trochę nie w temacie

 

To do zobaczenia na RAJDZIE POLSKIM !!Niestety tu znowu szykuje sie jedna wielka niewiadoma :) ale o tym może porozmawiamy gdzie indziej papa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejszy Raport Turbo ( TVN Turbo ), pytanie do Kuzaja czy bedzie szybciej jechal, odpowiedz, "K..... potrzebuje nowego narzedzia", pytanie do Kuchara o N14, Kuchar " Tak bardzo lubie ten samochod, ze specjalnie jechalem wolno....... on sie do niczego nie nadaje" patrze sobie na atuoklub.pl i tam taki temat http://www.autoklub.pl/20023,news.html .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy kierowcy narzekają na brak mocy, a bazowy silnik na pewno nie jest gorszy niż poprzednia ewolucja za to bardziej skomplikowany jeżeli chodzi o system sterowania, może to odważnie zabrzmi, ale niemal pewien jestem że winne jest przygotowanie i zestrojenie samochodu, a nie samochód bazowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak subaru szybko tego nie zmieni to będą jeździć albo N12 albo kierowcy przesiądą się do Lancerów !!

 

Ani Subaru ani Mitsu nic juz nie zmieni bo doszli do pewnej granicy mozliwosci. Zmienic sytuacje może jedynie zmiana przepisow . Podejrzewano , ze S2000 bedzie szybsze (dołozono 50kg do wagi auta ) ale nie pomogło . Jeden majacy dzien Kajto nic tu nie zmienia. S2000 jest zdecydowanie szybsze od N -ek a Peugeot w szczególnosci.

AK

ps.pewnie jakies zmiany zwężek by tu pomogly ale to pewnie w nastepnym sezonie.

 

Panie Andrzeju, z całym szacunkiem, czy na Rajdzie Krakowskim Kajtek też miał swój dzień? Dlaczego tak deprecjonuje się wyniki zdolnego zawodnika, który bardzo ciężko pracuje nad sobą, swoja jazdą i taktyką? Ze względu na naszą wspólną pracę w SJS mam okazję obserwować Kajtka przynajmniej raz w tygodniu na torze i z pewnością niewiele jest osób które tak sumiennie przykładają się do pracy nad swoimi słabościami. Oczywiście zgadzam się ze stwierdzenie dotyczącym ewidentnych różnic pomiędzy S2000 a N-kami. Tym większym sukcesem jest wynik Kajtka oraz Maćka. Wspaniale zna Pan też Wiślaka i wie jak wiele wnosi on do pracy zespołu. Czy naprawdę uważa Pan, że ich wspólny wynik to tylko dzieło jak się Pan wyraził "dnia"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Andrzeju, z całym szacunkiem, czy na Rajdzie Krakowskim Kajtek też miał swój dzień? Dlaczego tak deprecjonuje się wyniki zdolnego zawodnika, który bardzo ciężko pracuje nad sobą,

Moje uwagi dotyczyly ograniczonych mozliwosci gr N w porownaniu do S2000. Nie mozemy opierac sie na tym , ze Kajtek swietnie pojechal Elmot i jest to dowod , ze gr N moze rywalizowac z S2000. Mozemy zaś zaryzykowac twierdzenie , ze gdyby startował Peugeotem to jest bardzo prawdopodobne , ze wygrałby z Francuzem :!: bo zna trase , dobrze sie czuje na tych drogach i powiedzmy mial swój dzień :mrgreen: Nie mam najmniejszych watpliwości , ze Kajto i Kosciuszko to zawodnicy z przyszłoscią do wygrywania nie tylko MP o ile fundusze pozwola. :razz:

AK

ps.powyższe zdania maja świadczyc o tym , ze s2000 jest szybsze od np. n12 a ja nic nie mam do Kajtka a moze wrecz odwrotnie bo jeżdzi z Wisławskim :mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu :arrow:

doskonale widać że Leszek dwoił sie i troił, żeby zrobic najlepszy czas, ale cóż :cry: na niewiele to się zdało, jak sprzet zawodzi. :cry:

Co do Kajtka, to wielkie brawa :lol: :shock: , juz dawno pisałem że jak bedzie miał budżet, bedzie kiedyś mistrzem Polski :!:. To nieprawdopodobny talent, szkoda tylko że nie jeździ w Subaru, choć patrząc na N14 to może i dobrze :razz: :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu :arrow:
doskonale widać że Leszek dwoił sie i troił, żeby zrobic najlepszy czas, ale cóż :cry: na niewiele to się zdało, jak sprzet zawodzi. :cry:

Co do Kajtka, to wielkie brawa :lol: :shock: , juz dawno pisałem że jak bedzie miał budżet, bedzie kiedyś mistrzem Polski :!:. To nieprawdopodobny talent, szkoda tylko że nie jeździ w Subaru, choć patrząc na N14 to może i dobrze :razz: :twisted:

 

No to w tym momencie wchodzimy na niebezpieczny teren :) . Jak każdy wie Kajtek jeździł w subaru ! Dokładnie każdy wie jak to się wszystko skończyło...i ile w tym wszystkim jest niewiadomych, plotek, i parę fotek !!

 

Kościuszko jest szybki ale jak na gościa z JWRC hmmm trochę zawodzi :)

Ja szczerze kibicuje Francuzowi! Życzę mu drugiego tytułu Mistrza Polski, należy mu sie :):):)

No i od rajdu polskiego n14 już tylko na pudle będą stały :)

 

Pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej.Czy zmiana zwezki w enkowym aucie jest dopuszczalna :?: :roll:

 

Azrael czy uwazasz ze mechanicy kuzaja sa do dupy i ze leszek nie ma odpowiedniej wiedzy zeby zweryfikowac swoich mechanikow?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej.Czy zmiana zwezki w enkowym aucie jest dopuszczalna :?: :roll:

 

Azrael czy uwazasz ze mechanicy kuzaja sa do dupy i ze leszek nie ma odpowiedniej wiedzy zeby zweryfikowac swoich mechanikow?????

 

Vert tu nawet nie chodzi o zespół Leszka, auta ( Kuzaja I Frycza ) zostały w całości zbudowane przez zespół Tommi Makkinen Racing, czyli można powiedzieć I światowa liga w budowaniu N-ki.

Ja myśle że jeszcze troche upłynie w Wisle wody, zanim dopracują ten model, i tu sie zgadzam z Azraelem że to nie jest baza zła, tylko za mało jeszcze dośw. przy strojeniu. Tam na pozór jest dużo zmian ( w silniku ) w porównaniu z N12., elektroniczna przepustnica, troche inna turbina, zmienne fazy rozrzadu na wszytskich wałkach, itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zmiana zwezki w enkowym aucie jest dopuszczalna

Jak FIA uzna , ze trzeba zwiekszyc lub zmiejszyc to tak :roll:

Czy ktos sie orientuje jakie przepisy sa co do zwezek :?:

W N kiedys bylo chyba 32 :?: W S1600 tez cos zastosowano...celem zmniejszenia mocy

AK

 

W N-ce dalej jest 32mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...