mrm Posted November 13, 2004 Posted November 13, 2004 Witam wszystkich i pozdrawiam z Wroclawia! Planuje na wiosne zmiane samochodu i biore pod uwage Legacy Kombi lub Outback'a, ale decyzja jeszcze nie zapadla... Biore tez pod uwage jakies przednionapedowki: Accord, Mazda 6, moze Primera. Mam pare pytan, ktore mnie 'gryza'. Moze ktos z forum mi pomoze i przekona mnie, ze Subaru to jednak to ;-) 1. Silnik - czy 2.0 to nie za malo w Legacy czy Outbacku? Czy od razu skreslac? 2. 2.0 kontra 2.5 - czy jest odczuwalna roznica pomiedzy tymi silnikami? W danych technicznych jest niewielka. A jak w praktyce? 3. Spalanie - ile realnie pali Legacy Kombi przy typowej jezdzie? 4. Koszty eksploatacji - panuje opinia ze obsluga Subaru jest koszmarnie droga. Prawda to? 5. Legacy Kombi czy Outback (zakladajac to samo wyposazenie)? Czy te 5 cm przeswitu wiecej nie powoduje wiekszego bujania/kolysania autem? Faktycznie jest nieco wiecej miejsca w srodku (Outback)? Uff, na razie tyle. Pozdrawiam, Mariusz
Lisek Posted November 13, 2004 Posted November 13, 2004 Witam! Ja tez chcialem kupic Legacy 2,0 kombi.Obecnie jezdze Toyota Corolla 1,6 110 km.Silnik 2,0 w Legacy kombi jest wyraznie slabszy nawet od Toyoty.Podczas jazdy probnej musialem krecic do niemal pod czerwone pole aby jak dla mnie to auto przyspieszalo.Roznica 1,8 sekundy (2,0 a 2,5) to chyba bardzo duza roznica,wg mnie bardzo odczuwalna!Pan z ktorym jezdzilem Legacy mowi ze 2,0 moze spalic nawet do 12l/na 100 km przy mocnej jezdzie,normalnie okolo 10,5.Co ciekawsze tez chcialem kupic Accorda,po jedzie probnej zrezygnowalem.Ma dobre zawieszenie ale na dziura lata niemilosiernie,wersja ktora jezdzilem miala opony 215/45/17,auto bylo twarde,na dobrej nawierzchni ok,ale na wybojach,studzienkach niebardzo.Z moich doswiadczen na jazde testowa Legacy we Wroclawiu nie ma co liczyc,w tym celu udalem sie do Krakowa,tam nie ma z tym problemow. Pozdrawiam:)
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted November 13, 2004 Ojciec Założyciel Posted November 13, 2004 Czy Subaru "to jest to" nie jest kwestią opisów na Forum (z całym szacunkiem dla tegoż). Trzeba sobie samemu odpowiedziec na pytanie, czego się od samochodu oczekuje ? Masówki, którą można spotkać na każdy rogu ulicy - i już nasza marka odpada ! Imponowania sąsiadom - j.w. Piszczenia oponami na starcie aby się panienki oglądały - j.w. Stylizacji w celu j.w. - j.w. :wink: Porównywanie Legacy kombi z Corollą to - sorry - nie ma sensu. Wielkość Corolli jest porównywalna do Imprezy. A to, że przyspieszenia w naszych samochodach są mniej odczuwalne wynika po prostu z innego systemu napędu i położenia środka ciężkości. Ostatnio klient przyjechał Mondeo ST220 - po przejechaniu się Spec B nie stwierdził wielkich różnic. Więc poprosił o porównanie faktyczne - kolega prowadzący nasze auto musiał dość długo czekać po próbie Ja sam swego czasu wygrałem zakład, gdy właściciel Cherokee 3,7 twierdził, że jego samochód "odczuwalnie" lepiej przyspiesza, niż Forester 2.0 XT AT (koniak był b. dobry :wink: ). Reasumując - trzeba się samochodem po prostu przejechać i zobaczyć, czy to komus odpowiada. I czy jest gotów wydać więcej pieniędzy, aby podróżować bardziej pewnie i bezpiecznie po naszych "wspaniałych" drogach. Apropos spalania: rzy znanym stylu jazdy spalam w mieście Legacy 2.0 między 7 i 9 litrów na 100 km. Pozdrowienia
irma Posted November 13, 2004 Posted November 13, 2004 Odpowiedź użytkownika Legacy Kombi 2.0 (35 tys. km): Ad.1. 2.0 w Legacy jak oczekujesz sportu to mało, do normalnej eksploatacji OK (jest reduktor, który wykorzystujesz jak np. wyprzedzasz TIRy i wtedy auto nabiera wigoru) Ad.2. Jest duża różnica ale w cenie jeszcze większa Ad.3. Miasto do 10 l/100km, trasa do6,8 l/100km przy V <100 km/h(raz tak jechałem bo był duży ruch), trasa do 9 l/100km przy V< 160km/h.Komputer pokazuje bardzo precyzyjnie a nawet minimalnie zawyża Ad.4. Jak sam widzisz to jest obiegowa opinia grubo przesadzona.Koszt serwisowania normalny niższy niż np. Fiata Doblo (wiem z doświadczenia brata) Ad.5.Outback to podwyższone Legacy (ta sama buda + naklejki na boki, inne zderzaki i maska) . Przez te 5 cm minimalnie gorzej trzyma się zakrętów (tak słyszałem) ale to przecież wynika z praw fizyki , no nie? Wg mnie auto lepiej jeździ od Mazdy 6, jest stabilniejsze od nowego Accorda i drgajacego nawet na małych dziurkach Primery chociaż mam małe zastrzeżenia do kultury pracy przedniego zawieszenia ( w Legacy oczywiście).
irma Posted November 13, 2004 Posted November 13, 2004 Zapomniałem dopisać, że w innym aucie nie dostaniesz takiego klangu silnika. A co tu się rozpisywać...... Pojeżdź sobie różnymi autami.... i kup Subaru (ale 2.5 L).
Bart Posted November 13, 2004 Posted November 13, 2004 Stylizacji w celu j.w. - j.w. :wink: Tutaj to się nie zgodze 8)
Fido__ Posted November 13, 2004 Posted November 13, 2004 Legacy 2.0 od 2 miesięcy. 5.000 km. 1. Silnik - czy 2.0 to nie za malo w Legacy czy Outbacku? Czy od razu skreslac? Dla mnie silnik 2.0 jest fajny i wystarczająco szybki. Do szybkiego ruszania spod świateł mam reduktor. O ile mi wiadomo to nie ma outbacka z silnikiem 2.0. 2. 2.0 kontra 2.5 - czy jest odczuwalna roznica pomiedzy tymi silnikami? W danych technicznych jest niewielka. A jak w praktyce? Nie wypowiadam się, bo nie jechałem 2.5 3. Spalanie - ile realnie pali Legacy Kombi przy typowej jezdzie? Dojeżdżam 30km do w-wy codziennie. Praktycznie z powodu korków należy nazwać to jazdą miejską. Gdy nie przekraczałem 4 tys obrotów na dotarciu spalał mi 9 litrów. Teraz, gdy kręcę go nieco żwawiej spala mi 10 l. Na trasie jeśli nie przekroczysz 130km to spala jakieś 7.5-8 litrów. Przy 90 (o ile wytrzymasz) spala faktycznie 6.8. Trochę z przymrużeniem oka traktuję te historie o 8l w jeździe miejskiej... Też się przymierzałem do Accorda. Ale zawieszenie nie za bardzo mi odpowiadało. No i, co całkiem fajne, nie jeżdżę tym, czym stada facetów w garniturach. Jeżdżąc legacy czuję się trochę hmmm wyjątkowo... A ile radości gdy spotkasz na drodze inne subaru... 100
charlie Posted November 13, 2004 Posted November 13, 2004 Imponowania sąsiadom - j.w. tu się nie zgodzę - bo jak już ludzie wiedzą że to SUBARU to full szacunek Stylizacji w celu j.w. - j.w. :wink: Tutaj to się nie zgodze 8) popieram Barta ile radości gdy spotkasz na drodze inne subaru... nawet ja sie nie ma Subaru a może właśnie wtedy jeszcze bardziej
mrm Posted November 13, 2004 Author Posted November 13, 2004 Trzeba sobie samemu odpowiedziec na pytanie, czego się od samochodu oczekuje ? Masówki, którą można spotkać na każdy rogu ulicy - i już nasza marka odpada ! Imponowania sąsiadom - j.w. Piszczenia oponami na starcie aby się panienki oglądały - j.w. Stylizacji w celu j.w. - j.w. :wink: (...) Reasumując - trzeba się samochodem po prostu przejechać i zobaczyć, czy to komus odpowiada. I czy jest gotów wydać więcej pieniędzy, aby podróżować bardziej pewnie i bezpiecznie po naszych "wspaniałych" drogach. (..) Witam ponownie i dziekuje za wypowiedzi! ,Juz jestem sporo madrzejszy ;-) Co do jazdy testowej - zostalismy z zona pare miesiecy temu przewiezieni Legacy Kombi 3 .0 Automat (Salon we Wroclawiu) i podobalo sie nam bardzo. Ale rozwazam raczej Legacy Kombi 2.0 lub 2.5 albo Outbacka 2.5. Czego oczekuje od auta: - bezpieczenstwa, - niezawodnosci, - rozsadnych osiagow (nie jestem typem "scigacza piszczacego", ale czas to pieniadz i nieco dynamiki sie przydaje), - przestrzeni dla 3 osob, psa i bagazu, - rozsadnych kosztow utrzymania (paliwo, przeglady, ubezpieczenia), - niebanalnosci i ladnego design'u (nie znosze niemieckich aut). Baaardzo ciagnie mnie do napedu na 4 kola. Wyniki spalania sa bardzo pocieszajace, Wlasnie kolejne pytanko - czy Subaru oferuje jakis ciekawy pakiet ubezpieczen, ktory mozna kontynuowac w przyszlosci na dobrych warunkach? Np. Hyundai daje pakiet AC?OC/NW, ktory dziala do 5 lat i laczna skladka jest w zakresie 5-6%. Odnsnie bezpieczenstwa - co to jest: "Elektroniczny system dynamicznej stabilizacji samochodu" i dlaczego jest tylko w werji 3.0? Czy to cos jak niemieckie ESP ? W sumie wiekszosc aut w tej klasie ma elektroniczna stabilizacje toru jazdy na standardzie. W opisie 2.5 Comfort: http://www.subaru.pl/oferta/wyposazenie ... 25_comfort W tabelce sa modele 2.0 zamiast 2.5 ale wyposazenie jest OK? Bo cos nie mam pewnosci co do przednich halogenow, gdzies chyba czytalem ze w wersji 2.5 Comfort sa na standardzie a tu widze ze nie. Obecnie jezdze 6-cio letnim Hyundaiem Lantra 2.0 Kombi. Autko ma 139 koni, nieco ponad 9 sekund do setki i dynamika mnie zadowala. Splanie - miasto do 11 (korki!), trasa 7-8 litrow/100. Boje sie, ze 11.5 do setki w wersji 2.0 nieprzyjemnie mnie zasokoczy. Coz, pozostaje umawiac sie na jazdy probne. Pozdrawiam Mariusz
Krzysiek_WAWA Posted November 14, 2004 Posted November 14, 2004 Obecnie jezdze 6-cio letnim Hyundaiem Lantra 2.0 Kombi. Autko ma 139 koni, nieco ponad 9 sekund do setki i dynamika mnie zadowala. Splanie - miasto do 11 (korki!), trasa 7-8 litrow/100. Boje sie, ze 11.5 do setki w wersji 2.0 nieprzyjemnie mnie zasokoczy. Coz, pozostaje umawiac sie na jazdy probne. Mariusz Nie zwrócisz na to uwagi jak zaczniesz jeździć. Ja jeździłem autem przednionapędowym 115KM, potem ojciec dał mi się przejechać Legacy 2.2, i nie miałem odczuć ze gorzej przyśpiesza. Jeźdząc przednionapędówką masz wrażenie ze samochód aż mieli asfalt aby ruszyć, tutaj tego zjawiska nie ma, poprostu jedziesz do przodu. Możesz wystartować z 4-5 tys obr, i nic nie usłyszysz, a przy przednim napędzie byś stał i niszczył opony .
gr1zly Posted November 14, 2004 Posted November 14, 2004 Jak ktos kupuje subaru to sie nie pyta ile spala
Krzysiek_WAWA Posted November 14, 2004 Posted November 14, 2004 Jak ktos kupuje subaru to sie nie pyta ile spala Dotyczy to tylko modeli Turbo, reszta ma porównywanle zużycie paliwa
irma Posted November 14, 2004 Posted November 14, 2004 Ludziska! Nie zapominajcie, że takie ręczne Subaru posiada reduktor, które umożliwia naprawdę dynamiczną jazdę, choć trzeba to przyznać przy większym spalaniu. Zimą 2003/2004 porównywałęm Legacy z Mazdą 6 z ESP i wyszło, że napęd 4x4 daje większy margines bezpieczeństwa nie mówiąc o frajdzie z jazdy. Śliskie zakręty Legacy dało się przejechać szybciej, nie wspomnę o ruszaniu z miejsca, czy wychodzeniu z zakrętu. Przy okazji odkryłem, że takie ESP daje się łatwo oszukać przy bardzo szybkich ruchach kierownicą prawo-lewo. Układ po prostu głupieje -ty w lewo, a "szóstka" w prawo. To zjawisko nie występuje przy 4x4, co najwyżej auto pójdzie bokiem ale wtedy trzeba dodać gazu i się samo prostuje. Z tego co słyszałem wielu wyłącza ESP w Subarynkach.
mrm Posted November 14, 2004 Author Posted November 14, 2004 Ogladam sobie specyfikacje modelu 2005: http://www.subaru.com/servlet/showroom? ... del=LEGACY i widze, ze warto poczekac ;-) Pojawia sie model 2.5 turbo, model 2.0 i 3.0 chyba znika. Tylko ciekawe, z jaka cena i kiedy bedzie dostepna wersja 2005 u nas. Pozdrawiam, Mariusz
WRC fan Posted November 15, 2004 Posted November 15, 2004 Ogladam sobie specyfikacje modelu 2005:http://www.subaru.com/servlet/showroom? ... del=LEGACY a to czasem nie są amerykańskie specyfikacje :?:
mrm Posted November 15, 2004 Author Posted November 15, 2004 Witam, Faktycznie, moga to byc specyfikacje na USA... Euforia wylaczyla mi czyjnosc. Buu, paskudni Amerykanie ;-) Maja wszystko taniej, wczesniej i jeszcze tansze paliwo. Pozdr, Mariusz
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted November 15, 2004 Ojciec Założyciel Posted November 15, 2004 Mają wszystko taniej dzięki niskim cłom i podatkom. A ponadto dynamiką takiego 2.5 turbo mogą się nacieszyć przez całe .... nooo, powiedzmy 6 sekund ..... później policja, helikoptery, i słynne nagrania z pościgów gości, którzy na zaledwie 6-pasmowej autostradzie osmielili się pędzić ze śmiertelną prędkością rzędu 130 km/godz. Później więzienie w towarzystwie dobrze zbudowanych, stęsknionych czułości "mięśniaków" (brrrr, na samą myśl odczuwam zadowolenie, że nie jestem ani młody ani przystojny :wink: ) To ja już wolę polskie ceny benzyny i polskie mandaty oraz bliskość do niemieckich autostrad Ale - co kto lubi :wink: Pozdrowienia
gruby Posted November 15, 2004 Posted November 15, 2004 Mają wszystko taniej dzięki niskim cłom i podatkom. true... true... true... czemu w europie/polsce nikt u wladzy nie wie nic o szkole austriackiej... ale czemu sie dziwic, jezeli wykladowcy na uczelniach nie mowia/nie wiedza A ponadto dynamiką takiego 2.5 turbo mogą się nacieszyć przez całe .... nooo, powiedzmy 6 sekund ..... później policja, helikoptery, i słynne nagrania z pościgów gości, którzy na zaledwie 6-pasmowej autostradzie osmielili się pędzić ze śmiertelną prędkością rzędu 130 km/godz. nooo moze bez przesady. zreszta, co to za przyjemnosc jezdzic po autostradzie? 130km/h po polnej drodze robi wieksze wrazenie a co do ograniczen w stanach (swego czasu, chyba w luizjanie, nie bylo ograniczenia na autostradach - dzieki temu, ze reguluja to przepisy stanowe, a nie federalne)... co to ja chcialem napisac... acha... w teksasie w dzien na miedzystanowej mozna jechac 75m/h, a w nocy 65m/h. a u nas ograniczenie w dzien jest wieksze, a za to w nocy mozna poszalec;)
Jakublad Posted November 16, 2004 Posted November 16, 2004 Sam Legacy nie posiadam, ale jeździ tym autem mój tata. Wersja 3,0 automat. Auto rewelacyjne, cichutkie, komfortowe i piekielnie mocne. Wersja 2,5 ani 2,0 na pewno nie będzie tak mocna, ale przyjemność z jazdy gwarantowana. Jeśli szukasz dyskretnego, eleganckiego, bezawaryjnego auta to dobrze trafileś. Jedyna odpowiednia marka, a żeby się o tym przekonać, wystarczy jazda próbna. ;-)
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.