Skocz do zawartości

Trwałość / awaryjność (niepotrzebne skreślić) 2.5T


eddie_gt4

Rekomendowane odpowiedzi

No to chyba mamy jakąś podpowiedź dot. silników w MY'08 :twisted:.

 

(...)

 

Stare przysłowie pszczół mówi: nie kupuj wozu z pierwszych miesięcy produkcji danego modelu, bo na bank będą wyłaziły niedoróbki :twisted: *

 

* swojego nie traktuję jako model z pierwszych miesięcy produkcji, bo to był tylko facelift 8).

 

S U P E R ! ! !

2.5T rzondzi :lol::lol::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 159
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No to chyba mamy jakąś podpowiedź dot. silników w MY'08 :twisted:.

 

FROM: Subaru of America, Inc.

DEPARTMENT: Service Department

DATE: 04/04/2008

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

APRIL 4, 2008

IMMEDIATE STOP SALE ORDER

ALL SUBARU DEALERS

 

We regret to inform you that we must place an immediate stop sale order on all of the 2008/2009 Subaru Impreza and Forester vehicles equipped with a 2.5L Turbo Engine produced with the beginning chassis number and later as shown below.

Model Starting Chassis Number Production Date

 

Forester 701045 2008/01/08

Impreza 523363 (SEDAN)/825183 (HATCH)2008/01/08

 

 

 

The reason for this immediate Quality Assurance action is that there have been several reports of “Engine Knocking Noise” from other markets on vehicles produced after the production dates listed.

 

Initial investigation confirms an internal wear issue on the failed units.

 

In the interest of preventing any possibility of failures for our customers, we have chosen to isolate any potentially affected vehicles by ceasing sales of the potentially affected units until the root cause and correction can be identified.

 

All the other displacement engines and the 2.5L Natural Aspirated Engine are excluded from this action.

 

Your region/distributor will be contacting you with a detailed list of affected vehicles assigned to your dealership. However, dealer trades cannot be tracked so please be aware of the affected VIN range.

 

If you have a vehicle in inventory that falls into the affected vehicle range, please ensure that your sales and service staff are immediately notified that the unit is un-saleable until further notice from SOA or your region/distributor.

 

If any of those vehicles has an unusual engine noise, please notify the SOA Technical Helpline immediately with all of the details and submit an E-QMR.

 

Should a customer bring an affected vehicle into your service department for an unusual engine noise, please immediately arrange that they are given the use of a clean SSLP vehicle and notify the Technical Helpline and submit an E-QMR.

 

You will be contacted shortly thereafter on how to proceed.

 

We are still investigating whether any of the SIA produced Legacy Outback turbo vehicles are affected. If any action is needed on the SIA vehicles, you will be notified early next week.

 

Stare przysłowie pszczół mówi: nie kupuj wozu z pierwszych miesięcy produkcji danego modelu, bo na bank będą wyłaziły niedoróbki :twisted: *

 

* swojego nie traktuję jako model z pierwszych miesięcy produkcji, bo to był tylko facelift 8).

 

Wreszcie będziesz mogł spać spokojnie :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peugotem 406 coupe 3.0V

chyba V6, 190 lub 207KM, czyli zadne halo.

 

Sory V6 No ja wiem ze zadne halo. Dla ciebie bedzie cos jak napisze np Mercedes 55AMG .Ale jak chyba wiesz to nie mozliwe na trasie. :mrgreen: Wiec tylko chcialem sie podzieli sytuacja ze byl to moment kiedy silnik przez jakis czas jechal na najwyzszych obrotach i mozna bylo sprawdzic czy sie przegrzewa. :mrgreen:

 

[ Dodano: Pon Kwi 07, 2008 7:14 pm ]

JULI, takie zabawy nie robią wrażenia na samochodzie. Tutaj chodzi o dłuższą jazdę na 100% możliwości wozu, np. upalanie na torze.

 

Ale z tego co czytam i slysze to co niektorzy nie mowia ze im sie przegrzewa na torze tylko wlasnie w codzinnej ekploatacji kiedy troche pocisna!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wklej jeszcze Przemek, ze ja sie przez to wszystko tak pogniewalem ostatnio na FHI, ze kupuje MIVECA albo od razu Porsche :evil: nic sie nie nauczyli, jeszcze czekac tylko amory z tylu zaczna sie sypac.

e tam, proponuje zaczekac na Celiceze... bedzie ona miala Subarowski bokser + AWD (udoskonalone przez inzynierow Tojoty, tj. niezawodne :lol: ) + ladne 2-drzwiowe nadwozie z drzwiami bez ramek :cool: :mrgreen:

 

 

p.s. Kudlaty, daj mi wreszcie ten pierwszy pasek, wiem, ze czekasz na taka okazje :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mądra wypowiedź Kuba

Żeby tylko tak wszyscy to rozumieli

Piotrek, nie jest wielka tajemnica, ze w 2,5l w STI nawet bez modow przy intensywnym uzywaniu wydmuchiwalo z zasady uszczelki pod glowica. posiadacze tych wozow maja prawie pewnosc, ze ostra jazda /w tym szybka autostrada/ to zagotowanie oleju i moze nawet powazny remont silnika, a ta pewnosc jak dla mnie jest troche daleko od w wiekszosci przypadkow niezawodej pracy - takie sa przynajmniej doswiadczenia znajomych mi osob bardzo zwiazanych z obsluga Subaru - albo od strony profesjonalnego ich tuningu, albo serwisu w ASO. a przeciez STI to nie auto do pracy z porannym kefirem w dloni, musi byc pancerne.

nie zabieram zazwyczaj glosu w takich sprawach, bo sie nie znam i w sumie interesuje mnie tylko niezwodnosc silnika STI, bo to jest auto w moim kregu zainteresowan.

dotychczasowe, rozne doswiadczenia z 2,5l dawaly nadzieje, ze w nowym STI problemy zostaly wyeliminowane. a casus STI od Emila i jeszcze ten announcement dolewa oliwy do ognia.

 

to ja mam amatorskie pytanie przecietnego uzytkownika Subaru: jak niby mam to wszystko rozumiec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja mam amatorskie pytanie przecietnego uzytkownika Subaru: jak niby mam to wszystko rozumiec?

A jak ma rozumieć użytkownik silników diesla w Fiacie czy w Alfie rozpoczętą właśnie akcje wymiany uszczelek pod głowicą.. :?: tez nie wie o co chodzi.. :wink:

Widocznie w silnikach 2.5 T skupiono się na tych uszczelkach pod głowicę , żebyś mógł upalać w nieskończoność i żeby były " pancerne " a nie wzmocniono czegoś innego..i teraz nad tym pracują... :mrgreen:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, nie jest wielka tajemnica, ze w 2,5l w STI nawet bez modow przy intensywnym uzywaniu wydmuchiwalo z zasady uszczelki pod glowica. posiadacze tych wozow maja prawie pewnosc, ze ostra jazda /w tym szybka autostrada/ to zagotowanie oleju i moze nawet powazny remont silnika,

 

Mimo całej sympatii tym razem stwierdzę: bzdury Pan pleciesz, Panie kolego :twisted:.

 

A oto moje argumenty:

 

- mam STI od dwóch lat, nie jeżdżę tylko po mieście, a z silnikiem nie działo się nic. Zaliczyłem między innymi 2500 km w tę i z powrotem na Ring, z bandą narwańców, tak że ze 2000 km z tych 2500 przejechaliśmy z prędkością nie niższą, niż 200 km/h. W wyciecze brały udział dwa STI 2.5, oba zaliczyły ją bez problemów

 

- silniki 2.0T, w tym te z GT-ków, też padają przy nieumiejętnej jeździe. Kolega (nie z forum) ma STI bug-eye i wymieniał w nim silnik 3 razy. Dlaczego? Nie dlatego, że silnik 2.0T też jest nietrwały, a dlatego, że kolega silniki wymieniał dotychczas w KAŻDYM wozie, który miał. Tak szanowany tu GT też przechodził podobne dzieje - kiedyś, tj. zanim Ty, czy ja mogliśmy realnie planować posiadanie STI, przytaczało się w starym subarowym światku (z grona m.in. klubsubaru.pl; były to czasy, gdy Forum SIP nawet nie było) wypowiedź z angielskich forów, że niektóre silniki "are made of chocolate" - tak łatwo przy upalaniu spływały

 

- nie chce mi się wierzyć, że te silniki, w których wydmuchiwane są uszczeliki to pelna seria. To jest trochę tak, jak z dziećmi: jak chcą oglądać film dla dorosłych, to są duże, jak nabroją, to są dziećmi - w świecie subaru, jak chcesz oddać wóz do naprawy gwarancyjnej, to masz seryjny wóz, gdy jednak spojrzysz na łączną kwotę poniesioną na modyfikacje, to już przestaje być seryjny - "tu przelotowy wydeszek od turbo, tam coś innego, ale to wciąż seria"

 

- nie pomylę się chyba, gdy przyjmę założenie, znasz głównie tych posiadaczy STI, którzy intensywnie eksploatują wozy. Nie zmierzam do tego, że jeśli wóz ma 280 KM, to trzeba nim jeździć do 100 km/h i 4k rpm bo inaczej "to jest intensywna jazda i może się zepsuć"; mówię jedynie, że jeśli używamy wóz jak rajdówkę, musimy się liczyć z serwisowaniem go, jak rajdówki. A więc praktycznie co "upalanie" :twisted:

 

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemeq nie mów hop .... póki nie przeskoczysz :wink: :mrgreen:

Znam co najmniej kilka przypadków totalnie seryjnych STI , z seryjnym wydechem , upalanych bardzo rzadko albo wcale, w których ta przypadłość wystąpiła :cry:

Nie mówię o sobie bo fakt, ja go troszkę mocniej eksploatuje :wink: 30 tys., drugi silnik , ale naprawde do końca sie nie mogę zgodzić z tym co piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemeq, skupmy sie na serii, bo o tym w ogole mozemy tylko rozmawiac w pytaniach do Dyrekcji.

jezeli plote bzdury, a na to mam nawet nadzieje, to skad tych kilkanascie tysiacy wpisow na NASIOC, o ktorym dopiero co wspominal mati, skad opinie wszystkich tunerow, ktorzy juz mi wspominali o tych problemach, nim zakupilem swoje seryjne STI. moze nie plote bzdur, a wczesniej juz je powtarzam, w tym jednego szanowanego wlasciciela ASO Subaru, ktorego chyba tez lubisz i szanujesz :wink: podkreslam, nie chodzi o te 600KM w STI, o ktorych wspomianl zartobliwie Andrzej niedawno, mowie o zwyklym, niewinnym upalaniu serii, w granicach rozsadku oczywiscie :!:

a powazniej, proste pytanie - na ile zatem problem z przegrzewaniem sie 2,5l to mit wylansowany przez tunerow, wiadomo w jakim celu, a na ile prawda?

 

[ Dodano: Sro Kwi 09, 2008 2:52 pm ]

A jak ma rozumieć użytkownik silników diesla w Fiacie czy w Alfie rozpoczętą właśnie akcje wymiany uszczelek pod głowicą.. tez nie wie o co chodzi..

Andrzej, do jasnej anielki, ja nie po to kupuje Subaru, zeby porownywac to do awaryjnosci Fiata. ja chce niezawodnego japca :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

foreksz, Twoje wyjaśnienia, oraz wyjaśnienia kol. carfita uważam za racjonalne i z tego też powodu je przyjmuję 8).

 

Zastanawiam się teraz, co jest przyczyną tej awaryjności: zmiany wynikające z walki o jakieś "unijne normy", czy... zemsta księgowych :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemeq, nawet nie wiesz, jak sie cieszymy, ze przyjmujesz nasze wyjasnienia, nastepnym razem jeszcze usilniej i pokorniej bedziemy sie starac o Twoje laski

uklon.gificon_balrog.gif

a teraz z tej calej swojej zakichanej sympatii dodaj, ze jednak myliles sie i pan foreksz nie plecie bzdur :twisted::mrgreen:

 

a powazniej - ja sie naprawde mocno martwie, bo ostatnio to samo przezylem z Honda. jakby zrobili nowa porzadna type R, taka jaka JDM jest, to nawet do glowy by mi Subaru nie przyszlo. a ze zrobili ociezaly spacecraft z belka z tylu i starym silnikiem, to porzucilem marke.

kilka miesiecy cyrk byl z buda nowej Imprezy. o NA to najlepiej sie wlasciciele psow wypowiadaja, bo im takie slowa latwiej przez gardlo przechodza, WRX tez tak wyglada i jeszcze taki zwyczajny Volkswagenik GTI je objezdza na torze, STI zas na zywo lepiej wyglada, niz tragicznie na zdjeciach, ale lepiej nie znaczy dobrze, tym bardziej nie rewelacyjnie, jak poprzedniczki. zarowno Ty i ja po miesiacach przekonalismy sie, ze moze jakis wiekszy wstyd tym nie jest jezdzic, a tu masz babo karwasz placek, upiory z poprzedniej generacji sie odzywaja.

w Evo podobno skrzynie padaja, sprzegla na pewno. to co? dresowoz M3 mi zostaje? /zolte mi sie podoba/ :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i pokorniej bedziemy sie starac o Twoje laski

 

mam jedną... :roll: I raczej nie planuję jej udostępniać nikomu z Forum... :roll:

 

:mrgreen::mrgreen:

 

STI zas na zywo lepiej wyglada, niz tragicznie na zdjeciach, ale lepiej nie znaczy dobrze, tym bardziej nie rewelacyjnie, jak poprzedniczki. zarowno Ty i ja po miesiacach przekonalismy sie, ze moze jakis wiekszy wstyd tym nie jest jezdzic, a tu masz babo karwasz placek, upiory z poprzedniej generacji sie odzywaja.

w Evo podobno skrzynie padaja, sprzegla na pewno. to co? dresowoz M3 mi zostaje? /zolte mi sie podoba/

 

Żeby było on top: ja bym jeszcze nie rozdzierał szat - traktuję to jako chwilową zadyszkę tego silnika 8). Subaru to w końcu nie przypadkowa marka i nie może sobie pozwolić na uczynienie tego problemu permanentnym. W przypadku hondy był to świadomy wybór (-> większy bagażnik), a tu jest to raczej wypadek przy pracy...

 

Inna sprawa, że od prymusa zawsze wymaga się więcej... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noo mam już ponad 4000km to jadęna ten tor sprawdzić co i jak coby jeszcze na gwarancji zrobić :twisted:

 

anyway jeżdzę ostatnio duzo po autostradach powyżej 200 kmh no i jakośtrzyma temperaturę i nie ma niepokojących noises :roll:

I nie bedzie... :!: w mojej tez nie... :mrgreen: śpij spokojnie......

AK

ps. chyba , że cos dłubniesz.... :cool:....olej zmień... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna nawet 2,65 litra...ale to raczej nie o pojemność chodzi...

ja mialem na mysli zamkniety blok lub jakis inny bez wad :wink:

w nowym STI blok jest w połowie zamknięty :!: Jak narazie problemów z uszczelkami nie ma :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...