Skocz do zawartości

Na co zwrócić uwagę przy kupnie Subaru Legacy 96/97 2.0


boogis

Rekomendowane odpowiedzi

Witka Serdeczna :cool:

powoli przymierzam się do zakupienia Legacy w kombi z rocznika 1996/97/97 z silnikiem 2.0 albo 116 albo 125 kM i nie za bardzo wiem na co mam zwrócić uwagę przy kupnie, co sprawdzić o co zapytać. Niektórzy piszą o wymianie sprzęgła po przebiegu 130/160 tys inni o amortyzatorach inni o przegubach, uszczelkach jakiś. Generalnie dużo tego i nie wiadomo na co zwrócić uwagę co jest ważna a co jest mniej istotne co nie spowoduje wyczyszczenia totalnie mojego portfelika :lol: z jakimi rzeczami musiałbym odrazu podskoczyć do mechanika.

Ktoś mi może to uściślić. Jedno jest pewne automatu nie kupuje tylko manuala bo z automatami chce się rozwieść na jakiś czas :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy MY96-MY98 2,0 to chyba najbardziej niezawodne Subaru. Silnik 2,0 mial moc 115 KM w tych modelach. Duzo zalezy od poprzednich wlascicieli, ogolnie sprawdz czy nie ma wyciekow przy pompie wspomagania i na przewodach wspomagania, na uszczelkach dekli zaworow, czy pasek rozrzadu byl wymieniony przy 100tkm, czy nie ma wyciekow ze skrzyni i tylnego mostu i czy skrzynia nie wyje/szumi. Wielu ludzi nie zmienia oleju w skrzyni i moscie, a trzeba to robic co 25-50 tkm. W zawieszeniu zdarzaja sie wybite gumy lacznikow stabilizatora co powoduje stuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie Dzięki :grin:

a w przypadku wspomnianych przez Ciebie wycieków ile ewentualnie kostowałoby zrobienie tego czy nie brać wogóle takiego samochodu?

Troche się znam na furkach ale subaru to zupełnie inny temat z tego co czytam i nie mam zielonego pojęcia a wiem, że można kupić taki samochód, że koszty bedą ogromniaste przy naprawie. Rozumiem, że na pompie wspomagania jak są wycieki to pompa do wymiany i przewody a co z szumami i innymi wyciekami generalnie wymiana uszczelek czy np wogóle się takim egzemplarzem nie interesować. Wiesz z tego co ja wiem ludzie wogóle sie nie interesują wymianą oleji w skrzyniach i tylnich mostach. Ostatnio miałem gościa, który był zdziwiony że w automacie co 40-60 tkm trzeba wymienić olej aby nie było kłopotów (ale to inna marka - audi). Szukam też kogoś kto ściąga subaru i oczywiście po dogadaniu się może mi pomóc w ściągnięciu ewentualnie z np z niemiec dobrego egzemplarza rocznik np 96 z tym motorem i koniecznie z klimą bo z tego co czytałem latem potwornie sie nagrzewają w środku a mam małego brzdąca 4 miesięcznego a następny się szykuje hehe :cool: kasy tez nie mam ogromniastej więc nie licze na komputery, szyby w prądzie itp , chodzi mi tylko o klime bo wspoma jest standardowo :smile:

Byłbym wdzięczny o pomoc ewentualną jakby co :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie Dzięki :grin:

a w przypadku wspomnianych przez Ciebie wycieków ile ewentualnie kostowałoby zrobienie tego czy nie brać wogóle takiego samochodu?

Troche się znam na furkach ale subaru to zupełnie inny temat z tego co czytam i nie mam zielonego pojęcia a wiem, że można kupić taki samochód, że koszty bedą ogromniaste przy naprawie. Rozumiem, że na pompie wspomagania jak są wycieki to pompa do wymiany i przewody a co z szumami i innymi wyciekami generalnie wymiana uszczelek czy np wogóle się takim egzemplarzem nie interesować. Wiesz z tego co ja wiem ludzie wogóle sie nie interesują wymianą oleji w skrzyniach i tylnich mostach. Ostatnio miałem gościa, który był zdziwiony że w automacie co 40-60 tkm trzeba wymienić olej aby nie było kłopotów (ale to inna marka - audi). Szukam też kogoś kto ściąga subaru i oczywiście po dogadaniu się może mi pomóc w ściągnięciu ewentualnie z np z niemiec dobrego egzemplarza rocznik np 96 z tym motorem i koniecznie z klimą bo z tego co czytałem latem potwornie sie nagrzewają w środku a mam małego brzdąca 4 miesięcznego a następny się szykuje hehe :cool: kasy tez nie mam ogromniastej więc nie licze na komputery, szyby w prądzie itp , chodzi mi tylko o klime bo wspoma jest standardowo :smile:

Byłbym wdzięczny o pomoc ewentualną jakby co :grin:

 

 

Przewody przewaznie tylko sie poca, mozna wymienic ale nowe sa drogie, chyba ze dostaniesz gdzies uzywane. Pompa cieknie przewaznie na zbiorniczku, koszt oringa to 2 EUR plus 15 min roboty. Jesli cieknie na simmeringu to zestaw naprawczy kosztuje cos 40 EUR. Skrzynie mozna bez problemow uszczelnic, komplet uszczelek kosztowal cos 80 EUR. Lozyska kosztuja tyle co do innych marek. Na rynku niemieckim dobry, zadbany egzemplarz Subaru jest stosunkowo drogi, drozszy niz w Polsce :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to jeszcze nie wiem gdzie to autko stoi bo dopiero się przymierzam do kupna ale chciałbym wiedzieć co i jak bo napalić się łatwo a kupić autko do remontu to jeszcze łatwiej kupić np tak jak mój ostatni wozik tak mi się spieszyło bo nie miałem czasu, że normalnie w tej chwili to zostaje tylko kasta do wymiany jakby co hahaha :lol: no ale to było coś czego normalnie nie robię podczas kupna więc z kolejnym wozikiem chciałbym trochę podejść profesjonalnie a wiadomo co marka to na coś innego trzeba zwrócić uwagę :smile:

 

[ Dodano: Czw Maj 01, 2008 10:21 am ]

to jest link do ewentualnej subaretki

http://moto.allegro.pl/item354685232_su ... zenie.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...