Jump to content

OT: skrzynia DSG


michal

Recommended Posts

Posted

Sluchajcie, tak sie sklada, ze jestem w tej chwili poza granicami naszego pieknego kraju (nie musze pamietac o wgniceniu w tylnej partii nadwozia STi) na torze Paula Ricarda we Francji na testach nowego Golfa GTI. Auto jest przecietne, nie rzuca na kolana, ale po raz pierwszy mialem okazje pojezdzic po torze ze skrzynia DSG. Ta skrzynia to istna rewelacja, chyba sami spece z VW nie spodziewali, iz wyjdzie im cos az tak dobrego. Biegi zmieniane sa w oka mgnieniu. Generalnie nie jestem fanem "automatow", ale majac do wyboru manualna skrzynie i DSG chyba skusilbym na DSG. Jak tylko bedziecie mieli okacje przejazdzki mocnym autem ze skrzynia DSG goraca polecam. Warto!

Posted
Jak tylko bedziecie mieli okacje przejazdzki mocnym autem ze skrzynia DSG goraca polecam.

 

hehe...puki co to ja mam wogole żadko okazje pojeździć jakimkolwiek autem :roll: ... ale może kiedyś 8)

Posted

Ten Golf to ma 200 kucy :?: No i jak się napęd sprawuje :?:

 

Ja dzisiaj bawiłem się Renault Alpiną z 88 roku, niesamowite auto. 350 koni po maską yyy klapą. :twisted:

Posted

Dokladnie - DSG ma dwa sprzegla :)

Silnik bardzo fajny, rowno "ciagnie". Auto bardzo wypada przodem w lukach, ale to w koncu klasyczny przod naped z motorem z przodu.

Posted

dobrze slyszec takie pochwaly, w styczniu bedzie u mnie w rodzinie najprawdopodobnie sportback 2.0TDI DSG. strach przed automatami zawsze jest,bo niektore dzialaja tragicznie. PS: ale w top gear krytykowali sama idee takiej przekladni, czy sie myle ???

 

POZDRAWIAM

 

HOLO GO !!! :twisted::twisted:

Posted

DSG to automat z możliwością ręcznej zmiany biegów, tylko o wiele doskonalszy(robi sam międzygaz i takie tam) np. od selespeed'a w Alfie

 

Ten Golf to R4 2 litry z bezpośrednim wtryskiem i turbo

Posted

DSG to skrzynia mechaniczna, składająca się niejako z dwóch skrzyń trzybiegowych (jedna do biegów nieparzystych, druga do parzystych), które naprzemiennie są zesprzęglane z silnikiem. Pierwotnie była to skrzynia sekwencyjna (Audi testowało ten wynalazek blisko dwadzieścia lat temu, a z załączonego poniżej sznurka wynika, że nie jest to wynalazek niemiecki). Sztuczka polega na tym, że o ile w normalnej skrzyni ze sprzęgłem sterowanym elektroniką, najpierw trzeba wysprzęglić, zmienić bieg i włączyć sprzęgło. W DSG wyłącza się jedno sprzęgło i włącza drugie, gdzie bieg został wstępnie włączony i czekał tylko na przełączenie sprzęgieł.

 

Elektroniczne sterowanie DSG to sprawa wtórna, jak w Selespeedzie czy SMG.

 

http://mydreams.go.ro/art_direct_shift.html

 

r.

Posted

No ale to jak? ma sie cztery pedaly pod nogami? i to ma trwac krocej naciskanie wpierw jednego sprzegla, potem drugiego, potem znowu gaz? :shock: wytlumaczcie mi, pliz, jak to w praktyce wyglada :)

Posted
No ale to jak? ma sie cztery pedaly pod nogami? i to ma trwac krocej naciskanie wpierw jednego sprzegla, potem drugiego, potem znowu gaz? :shock: wytlumaczcie mi, pliz, jak to w praktyce wyglada :)

 

piekne. rozlozyles mnie tym tekstem na lopatki :D

 

pzdr,

abt

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...