michal Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 Sluchajcie, tak sie sklada, ze jestem w tej chwili poza granicami naszego pieknego kraju (nie musze pamietac o wgniceniu w tylnej partii nadwozia STi) na torze Paula Ricarda we Francji na testach nowego Golfa GTI. Auto jest przecietne, nie rzuca na kolana, ale po raz pierwszy mialem okazje pojezdzic po torze ze skrzynia DSG. Ta skrzynia to istna rewelacja, chyba sami spece z VW nie spodziewali, iz wyjdzie im cos az tak dobrego. Biegi zmieniane sa w oka mgnieniu. Generalnie nie jestem fanem "automatow", ale majac do wyboru manualna skrzynie i DSG chyba skusilbym na DSG. Jak tylko bedziecie mieli okacje przejazdzki mocnym autem ze skrzynia DSG goraca polecam. Warto!
WRC fan Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 Jak tylko bedziecie mieli okacje przejazdzki mocnym autem ze skrzynia DSG goraca polecam. hehe...puki co to ja mam wogole żadko okazje pojeździć jakimkolwiek autem :roll: ... ale może kiedyś 8)
Bart Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 Ten Golf to ma 200 kucy :?: No i jak się napęd sprawuje :?: Ja dzisiaj bawiłem się Renault Alpiną z 88 roku, niesamowite auto. 350 koni po maską yyy klapą.
ComeToDaddy Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 To ta f1 style z dwoma sprzeglami czy jakos tak ?
michal Posted November 10, 2004 Author Posted November 10, 2004 Dokladnie - DSG ma dwa sprzegla Silnik bardzo fajny, rowno "ciagnie". Auto bardzo wypada przodem w lukach, ale to w koncu klasyczny przod naped z motorem z przodu.
colirzadzi Posted November 10, 2004 Posted November 10, 2004 dobrze slyszec takie pochwaly, w styczniu bedzie u mnie w rodzinie najprawdopodobnie sportback 2.0TDI DSG. strach przed automatami zawsze jest,bo niektore dzialaja tragicznie. PS: ale w top gear krytykowali sama idee takiej przekladni, czy sie myle ??? POZDRAWIAM HOLO GO !!!
Than_Junior Posted November 10, 2004 Posted November 10, 2004 1.niech mi ktos wytlumaczy, na czym polega DSG? :shock: 2.GTi ma rzedowa czworke, tak? turbo?
marcinJ Posted November 10, 2004 Posted November 10, 2004 DSG to automat z możliwością ręcznej zmiany biegów, tylko o wiele doskonalszy(robi sam międzygaz i takie tam) np. od selespeed'a w Alfie Ten Golf to R4 2 litry z bezpośrednim wtryskiem i turbo
Kazushito Yakitaki Posted November 10, 2004 Posted November 10, 2004 DSG to skrzynia mechaniczna, składająca się niejako z dwóch skrzyń trzybiegowych (jedna do biegów nieparzystych, druga do parzystych), które naprzemiennie są zesprzęglane z silnikiem. Pierwotnie była to skrzynia sekwencyjna (Audi testowało ten wynalazek blisko dwadzieścia lat temu, a z załączonego poniżej sznurka wynika, że nie jest to wynalazek niemiecki). Sztuczka polega na tym, że o ile w normalnej skrzyni ze sprzęgłem sterowanym elektroniką, najpierw trzeba wysprzęglić, zmienić bieg i włączyć sprzęgło. W DSG wyłącza się jedno sprzęgło i włącza drugie, gdzie bieg został wstępnie włączony i czekał tylko na przełączenie sprzęgieł. Elektroniczne sterowanie DSG to sprawa wtórna, jak w Selespeedzie czy SMG. http://mydreams.go.ro/art_direct_shift.html r.
Than_Junior Posted November 11, 2004 Posted November 11, 2004 No ale to jak? ma sie cztery pedaly pod nogami? i to ma trwac krocej naciskanie wpierw jednego sprzegla, potem drugiego, potem znowu gaz? :shock: wytlumaczcie mi, pliz, jak to w praktyce wyglada
ComeToDaddy Posted November 11, 2004 Posted November 11, 2004 Wyglada tak ze masz guziczek shift up, shift down i zmieniasz biegi jak w F1, albo Ferrari, albo niektorych BIEMDABELJU
Abt Posted November 11, 2004 Posted November 11, 2004 No ale to jak? ma sie cztery pedaly pod nogami? i to ma trwac krocej naciskanie wpierw jednego sprzegla, potem drugiego, potem znowu gaz? :shock: wytlumaczcie mi, pliz, jak to w praktyce wyglada piekne. rozlozyles mnie tym tekstem na lopatki pzdr, abt
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.