Jump to content

Kilka pytań

ljurew

Recommended Posts

Posted

Do tej pory miałem różne samochody i ni potrzeba mi było zbyt wiele informacji żeby zadbać na bieżąco o stan techniczny.Obecnie posiadam Forester S turbo i przyznaję że zaczynam się gubić nawet w kwestii który płyn czy olej lać i gdzie.W zwiazku z tym chciłbym spytać o klika spraw.

-czy samochód ten ma przekładnie przednią i tylną i czy olej w przedniej wlewa się osobno czy może uzupełniając go w skrzyni(automat) dostaje sią on do przekładni?

- do czego służy płyn w autonatycznej skrzyni biegów i jak częso trzeba go zmieniać?

-czy Mobil 1 5w50 to odpowiedni olej do silnika tego samochodu?

-czy instalacja gazowa w tym samochodzie to dobry pomysł jeśli tak to czy można ją zainstalować w ASO i ile to kosztuje.

jestem jak widać zielony i mam 100 km do najbliższego serwisu więc będę wdzieczny jeśli dostane odpowiedzi na moje pytania.

dziękuję i pozdrawiam

• Ojciec Założyciel
Posted

Postaram się, na ile wiem "z pamięci" - resztę uzupełnie później:

1. Z przodu - skrzynia, dyferencjał przedni, rozdział napędu miedzyosiowy, z tyłu dyferencjał tylny.

2. Płyn w automacie słuzy zarówno do smarowania przekładni planetarnej, jak i do przekazywania napędu na sprzęgle hydrokinatycznym (wymiana wg. instrukcji - muszę sprawdzić)

3. 15W50 jest O.K.

4. Gaz do Turbo nie jest zalecany. Znamy liczne przypadki wynikających stąd poważnych problemów.

pozdrowienia

Posted

Mobil 1 5W50 jak najbardziej jest OK do tego samochodu :) Mysle, ze w wypowiedzi Dyrekcji namieszal chochlik ... albo Dyrekcja zerkala na pewne zdjecia "kanapowe" bardziej niz klawiature :wink:

pozdrawiam

Szymon vel Pumex

• Ojciec Założyciel
Posted

Fakt - zdjecia kanapowe (czy salonowe - nie slowa sa wazne :wink: ) sa bardziej interesujace od Mobil 1 ( w jakiejkolwiek wersji).

Nie wymaga komentarza, ze stylistyka klawiatury w tym kontekscie tez przegrywa z kretesem 8)

Pozdrowienia

Posted
lepiej brzmi...salonowe :wink: