ljurew Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 Do tej pory miałem różne samochody i ni potrzeba mi było zbyt wiele informacji żeby zadbać na bieżąco o stan techniczny.Obecnie posiadam Forester S turbo i przyznaję że zaczynam się gubić nawet w kwestii który płyn czy olej lać i gdzie.W zwiazku z tym chciłbym spytać o klika spraw. -czy samochód ten ma przekładnie przednią i tylną i czy olej w przedniej wlewa się osobno czy może uzupełniając go w skrzyni(automat) dostaje sią on do przekładni? - do czego służy płyn w autonatycznej skrzyni biegów i jak częso trzeba go zmieniać? -czy Mobil 1 5w50 to odpowiedni olej do silnika tego samochodu? -czy instalacja gazowa w tym samochodzie to dobry pomysł jeśli tak to czy można ją zainstalować w ASO i ile to kosztuje. jestem jak widać zielony i mam 100 km do najbliższego serwisu więc będę wdzieczny jeśli dostane odpowiedzi na moje pytania. dziękuję i pozdrawiam
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted November 9, 2004 Ojciec Założyciel Posted November 9, 2004 Postaram się, na ile wiem "z pamięci" - resztę uzupełnie później: 1. Z przodu - skrzynia, dyferencjał przedni, rozdział napędu miedzyosiowy, z tyłu dyferencjał tylny. 2. Płyn w automacie słuzy zarówno do smarowania przekładni planetarnej, jak i do przekazywania napędu na sprzęgle hydrokinatycznym (wymiana wg. instrukcji - muszę sprawdzić) 3. 15W50 jest O.K. 4. Gaz do Turbo nie jest zalecany. Znamy liczne przypadki wynikających stąd poważnych problemów. pozdrowienia
ljurew Posted November 9, 2004 Author Posted November 9, 2004 rozumiem że Mobil 1(łan) 5w50 nie jest dobry.
pumex1 Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 Mobil 1 5W50 jak najbardziej jest OK do tego samochodu Mysle, ze w wypowiedzi Dyrekcji namieszal chochlik ... albo Dyrekcja zerkala na pewne zdjecia "kanapowe" bardziej niz klawiature :wink: pozdrawiam Szymon vel Pumex