Subarzak Posted November 8, 2004 Posted November 8, 2004 Cześć Prośba o poradę. Subaru Impreza - opony lato 215/45R17 Zakładając, że felgi zostają takie same, jaki rozmiar opony na zimę, czy taki sam? Dzięki i pozdrawiam Subarzak
michal Posted November 8, 2004 Posted November 8, 2004 Optymalnie 205/50/17 A wejda na felge o szerokosci 7.5"?
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted November 8, 2004 Ojciec Założyciel Posted November 8, 2004 Właściwy wybór :wink: Pozdrowienia
michal Posted November 8, 2004 Posted November 8, 2004 wejdą nawet na 8'' Ale jak pieknie beda wygladaly
Pemo Posted November 8, 2004 Posted November 8, 2004 A nie lepiej 205/45/17? Roznica srednic minimalnie mniejsza
marcinJ Posted November 8, 2004 Posted November 8, 2004 Ale wtedy obniżysz koło i szybkościomierz będzie przekłamywał. Poza tym na zime troche wyższy profil jest jak najbardziej wskazany :wink:
jacek Posted November 8, 2004 Posted November 8, 2004 Ja zakładam do WRX-a(zimówki) 205/55/16 i według mnie jest O.K. Wychodzę z tego założenia, że w zimie opona powinna mieć zdecydowanie wyższy profil a co za tm idzie zwiększa się przyczepność. Nokian Hakkapellita the best !
Pemo Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 Ale wtedy obniżysz koło i szybkościomierz będzie przekłamywał. A jak zalozysz wieksze to nie bedzie przeklamywal w druga strone? W sumie roznica jest tak niewielka ze to wszystko jedno
marcinJ Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 Ale zauważ że wys. koła 205/50/17 = 215/45/17 A 205/45/17 jest niższe niż 215/45/17
Subarzak Posted November 9, 2004 Author Posted November 9, 2004 Bardzo dziękuję za wszystkie porady! Spróbuję 205/50/17 Pozdrawiam serdecznie! I do zobaczenia na drodze!
Subarzak Posted November 9, 2004 Author Posted November 9, 2004 Zadzwoniłem do jednego z serwisów Subaru. Tam usłyszałem, że tylko ten sam rozmiar co letnie, czyli 215/45/17, ponieważ nie ma przekłamań na prędkościomierzu i opona nie będzie o nic ocierać. Dlaczego nie ma jednolitego stanowiska? Skąd takie problemy? Pzdr wszystkich
Aries Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 Ja zakładam do WRX-a(zimówki) 205/55/16 i według mnie jest O.K. Wychodzę z tego założenia, że w zimie opona powinna mieć zdecydowanie wyższy profil a co za tm idzie zwiększa się przyczepność.Nokian Hakkapellita the best ! A dlaczego przy wyzszym profilu ma byc wieksza przyczepnosc?
WRC fan Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 Ja zakładam do WRX-a(zimówki) 205/55/16 i według mnie jest O.K. Wychodzę z tego założenia, że w zimie opona powinna mieć zdecydowanie wyższy profil a co za tm idzie zwiększa się przyczepność.Nokian Hakkapellita the best ! A dlaczego przy wyzszym profilu ma byc wieksza przyczepnosc? bo środek ciężkości jest wtedy wyżej a co za tym idzie masz więszą siłe docisku,a większa siła docisku to lepsza przyczepność. Zwróć uwage na opony rajdówek np. na Rajdzie Szwecji...opona jest ekstremalnie wąska i profil też ma wysoki,żeby jak najszybciej "dogrzebać sie" do przyczepniejszego podłoża chyba obrze to wytłumaczylem,jak cos to niech mnie ktoś poprawi 8) 600 post
Aries Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 Waskie opony to po to by nacisk jednostkowy byl duzy i aby opona latwiej dostala sie do twardszego podloza. I jesli nie bdzie to lod to bedzie przyczepniejsze niz np. snieg. Wezsze opony zaklada sie tez na deszcz. Ja zima jezdze na oponach o takiej samej szerokosci co latem, a to ze wzgledu na wzgledny brak zalegania sniegu na drogach. Czasami jeszcze tylko deszczyk spadnie.
OZ Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 Pytanie:"A dlaczego przy wyzszym profilu ma byc wieksza przyczepnosc?" Odpowiedź: "bo środek ciężkości jest wtedy wyżej a co za tym idzie masz więszą siłe docisku,a większa siła docisku to lepsza przyczepność. " Efekt: bania z fizyki jak nic
Aries Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 Pytanie:"A dlaczego przy wyzszym profilu ma byc wieksza przyczepnosc?" Odpowiedź: "bo środek ciężkości jest wtedy wyżej a co za tym idzie masz więszą siłe docisku,a większa siła docisku to lepsza przyczepność. " Efekt: bania z fizyki jak nic Ale za to energie ma wieksza. Potencjalna.
OZ Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 Ale zauważ że wys. koła 205/50/17 = 215/45/17 najlepszym (w zasadzie jedynym) zamiennikiem 205/50 jest 225/45 tu mozna wszystko przeliczyć do bólu http://www.opony.com.pl/opony/opony_zam ... eField.y=7
marcinJ Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 Rzeczywiście tam jest tak napisane, ale ja się zasegurowałem tym, że te 45 czy 50 to jest %szerokości opony i stąd mi wyszło że 205/45 musi być niższe od 215/45 i tą rówżnicę należy z rekompensować podniesieniem profilu na 50. Jak się jednak okazuje w tym momencie przecholuje się w drugą stronę W każdym razie ja jeździłem latem na 215/45 a zimą 205/50 i było w porządku, nic nie przycierało. Jako ciekawostkę dodam że przykładałem koło 205/50/17 do 215/45/17 i do 225/45/17. Wynik jest taki że 205 było najniższe (a powinno być wyższe od 215 :!: ) potem 215 i najwyższe 225. 205 ma bieżnik zużyty w 30%, pozostałe prawie nowe. Wynika z tego tylko tyle, ze są to tak niewielkie róznice (wystarczy zużyć troche bieżnik) że mozna tym się wcale nie przejmować :roll: ps. Pemo zwracam honor
Azrael Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 bo środek ciężkości jest wtedy wyżej a co za tym idzie masz więszą siłe docisku,a większa siła docisku to lepsza przyczepność. Zwróć uwage na opony rajdówek np. na Rajdzie Szwecji...opona jest ekstremalnie wąska i profil też ma wysoki,żeby jak najszybciej "dogrzebać sie" do przyczepniejszego podłoża chyba obrze to wytłumaczylem,jak cos to niech mnie ktoś poprawi 8) Zdecydowana pała z fizyki :-/ Wyższy profil bo nie ma po co stosować niższego, mniejsze siły boczne na zimówce. A warto dać mniejszą szerkość dla większego nacisku na poszczególne locki bieżnika. Ale trzeba pamiętać że coś za coś im lepiej auto się będize prowadziło na śniegu tym gorzej na asfalcie.
WRC fan Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 Zdecydowana pała z fizyki :-/ qrde,macie racje...w liceum co semestr byłem zagrożony ale w sumie mało kto z uczniów krakowskiej SP 112 nie był orłem z fizyki (co nie Bart :wink: ) Podsumowując...człowiek uczy sie przez całe życie 8) Wyższy profil bo nie ma po co stosować niższego, mniejsze siły boczne na zimówce. A warto dać mniejszą szerkość dla większego nacisku na poszczególne locki bieżnika. Ale trzeba pamiętać że coś za coś im lepiej auto się będize prowadziło na śniegu tym gorzej na asfalcie. o to mi też po krótce chodziło 8) pozrawiam :arrow: WRC fan zdecydowanie nie fizyk :wink:
Kuba Posted November 11, 2004 Posted November 11, 2004 Zapytam przy okazji. Jakie cisnienie powinno sie stosowac w oponach zimowych podczas jazdy sportowej? Czy podobnie jak na asfalcie nalzey je zwiekszyc czy tez lepiej zostac przy standardowym?
Kuba Posted November 11, 2004 Posted November 11, 2004 Slyszalem taka teorie ze przy niskim cisnieniu, kostki bieznika schodza sie razem i tworza jednolita powierzchnie bez zadnych szczelin. Gdy damy wieksze cisnienie, to kostki bieznika sa caly czas "nastroszone" i ich krawedzie lepiej lapia lod i snieg.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.