Jump to content

Rozmiar opony na zimę


Subarzak

Recommended Posts

Posted

Cześć

 

Prośba o poradę.

Subaru Impreza - opony lato 215/45R17

Zakładając, że felgi zostają takie same, jaki rozmiar opony na zimę, czy taki sam?

 

Dzięki i pozdrawiam

 

Subarzak

Posted

A nie lepiej 205/45/17? Roznica srednic minimalnie mniejsza :)

Posted

Ale wtedy obniżysz koło i szybkościomierz będzie przekłamywał.

Poza tym na zime troche wyższy profil jest jak najbardziej wskazany :wink:

Posted

Ja zakładam do WRX-a(zimówki) 205/55/16 i według mnie jest O.K. Wychodzę z tego założenia, że w zimie opona powinna mieć zdecydowanie wyższy profil a co za tm idzie zwiększa się przyczepność.

 

 

 

 

Nokian Hakkapellita the best !

Posted
Ale wtedy obniżysz koło i szybkościomierz będzie przekłamywał.

A jak zalozysz wieksze to nie bedzie przeklamywal w druga strone? ;)

W sumie roznica jest tak niewielka ze to wszystko jedno :)

Posted

Zadzwoniłem do jednego z serwisów Subaru. Tam usłyszałem, że tylko ten sam rozmiar co letnie, czyli 215/45/17, ponieważ nie ma przekłamań na prędkościomierzu i opona nie będzie o nic ocierać.

Dlaczego nie ma jednolitego stanowiska?

Skąd takie problemy?

 

Pzdr wszystkich

Posted
Ja zakładam do WRX-a(zimówki) 205/55/16 i według mnie jest O.K. Wychodzę z tego założenia, że w zimie opona powinna mieć zdecydowanie wyższy profil a co za tm idzie zwiększa się przyczepność.

Nokian Hakkapellita the best !

 

A dlaczego przy wyzszym profilu ma byc wieksza przyczepnosc?

Posted
Ja zakładam do WRX-a(zimówki) 205/55/16 i według mnie jest O.K. Wychodzę z tego założenia, że w zimie opona powinna mieć zdecydowanie wyższy profil a co za tm idzie zwiększa się przyczepność.

Nokian Hakkapellita the best !

 

A dlaczego przy wyzszym profilu ma byc wieksza przyczepnosc?

 

bo środek ciężkości jest wtedy wyżej a co za tym idzie masz więszą siłe docisku,a większa siła docisku to lepsza przyczepność.

Zwróć uwage na opony rajdówek np. na Rajdzie Szwecji...opona jest ekstremalnie wąska i profil też ma wysoki,żeby jak najszybciej "dogrzebać sie" do przyczepniejszego podłoża

 

chyba obrze to wytłumaczylem,jak cos to niech mnie ktoś poprawi 8)

 

 

600 post

Posted

Waskie opony to po to by nacisk jednostkowy byl duzy i aby opona latwiej dostala sie do twardszego podloza. I jesli nie bdzie to lod ;) to bedzie przyczepniejsze niz np. snieg.

Wezsze opony zaklada sie tez na deszcz.

 

Ja zima jezdze na oponach o takiej samej szerokosci co latem, a to ze wzgledu na wzgledny brak zalegania sniegu na drogach. Czasami jeszcze tylko deszczyk spadnie.

Posted

Pytanie:"A dlaczego przy wyzszym profilu ma byc wieksza przyczepnosc?"

 

Odpowiedź: "bo środek ciężkości jest wtedy wyżej a co za tym idzie masz więszą siłe docisku,a większa siła docisku to lepsza przyczepność. "

 

Efekt: bania z fizyki jak nic :D

Posted
Pytanie:"A dlaczego przy wyzszym profilu ma byc wieksza przyczepnosc?"

 

Odpowiedź: "bo środek ciężkości jest wtedy wyżej a co za tym idzie masz więszą siłe docisku,a większa siła docisku to lepsza przyczepność. "

 

Efekt: bania z fizyki jak nic :D

 

Ale za to energie ma wieksza.

Potencjalna.

:)

Posted

Rzeczywiście tam jest tak napisane, ale ja się zasegurowałem tym, że te 45 czy 50 to jest %szerokości opony i stąd mi wyszło że 205/45 musi być niższe od 215/45 i tą rówżnicę należy z rekompensować podniesieniem profilu na 50. Jak się jednak okazuje w tym momencie przecholuje się w drugą stronę :oops:

W każdym razie ja jeździłem latem na 215/45 a zimą 205/50 i było w porządku, nic nie przycierało.

Jako ciekawostkę dodam że przykładałem koło 205/50/17 do 215/45/17 i do 225/45/17. Wynik jest taki że 205 było najniższe (a powinno być wyższe od 215 :!: ) potem 215 i najwyższe 225. 205 ma bieżnik zużyty w 30%, pozostałe prawie nowe. Wynika z tego tylko tyle, ze są to tak niewielkie róznice (wystarczy zużyć troche bieżnik) że mozna tym się wcale nie przejmować :roll:

 

ps.

Pemo zwracam honor :)

Posted

 

bo środek ciężkości jest wtedy wyżej a co za tym idzie masz więszą siłe docisku,a większa siła docisku to lepsza przyczepność.

Zwróć uwage na opony rajdówek np. na Rajdzie Szwecji...opona jest ekstremalnie wąska i profil też ma wysoki,żeby jak najszybciej "dogrzebać sie" do przyczepniejszego podłoża

 

chyba obrze to wytłumaczylem,jak cos to niech mnie ktoś poprawi 8)

 

 

Zdecydowana pała z fizyki :-/

 

Wyższy profil bo nie ma po co stosować niższego, mniejsze siły boczne na zimówce. A warto dać mniejszą szerkość dla większego nacisku na poszczególne locki bieżnika. Ale trzeba pamiętać że coś za coś im lepiej auto się będize prowadziło na śniegu tym gorzej na asfalcie.

Posted

Zdecydowana pała z fizyki :-/

 

qrde,macie racje...w liceum co semestr byłem zagrożony :twisted: ale w sumie mało kto z uczniów krakowskiej SP 112 nie był orłem z fizyki (co nie Bart :wink: )

Podsumowując...człowiek uczy sie przez całe życie 8)

Wyższy profil bo nie ma po co stosować niższego, mniejsze siły boczne na zimówce. A warto dać mniejszą szerkość dla większego nacisku na poszczególne locki bieżnika. Ale trzeba pamiętać że coś za coś im lepiej auto się będize prowadziło na śniegu tym gorzej na asfalcie.

 

o to mi też po krótce chodziło 8)

 

pozrawiam :arrow: WRC fan zdecydowanie nie fizyk :wink:

Posted

Zapytam przy okazji. Jakie cisnienie powinno sie stosowac w oponach zimowych podczas jazdy sportowej? Czy podobnie jak na asfalcie nalzey je zwiekszyc czy tez lepiej zostac przy standardowym?

Posted

Slyszalem taka teorie ze przy niskim cisnieniu, kostki bieznika schodza sie razem i tworza jednolita powierzchnie bez zadnych szczelin. Gdy damy wieksze cisnienie, to kostki bieznika sa caly czas "nastroszone" i ich krawedzie lepiej lapia lod i snieg.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...