Jump to content

półsyntetyk 5W-30 ??


vfts

Recommended Posts

Przeczytałem wszystko co się dało o olejach ale nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi na pytanie: czy istnieje półsyntetyczny olej 5W-30 ?? Ponoć takim był zalewany mój nowy nabytek i teraz nie wiem co do niego wlać. Z tego co widzę w sklepach i na allegro to 5W-30 są tylko syntetyki :?: :roll:

Link to comment
Share on other sites

A nie ma czegoś bardziej popularnego? :???: :roll: Mogą koledzy polecić na jaki typ oleju najlepiej byłoby przejść? :roll: Auto ma 138tkm.

MOTUL 300V 15W-50 bylo juz wiele razy na forum, w dodatku pewna firma w promocji daje org filtr oleju w cenie

Link to comment
Share on other sites

A nie ma czegoś bardziej popularnego? :???: :roll: Mogą koledzy polecić na jaki typ oleju najlepiej byłoby przejść? :roll: Auto ma 138tkm.

MOTUL 300V 15W-50 bylo juz wiele razy na forum, w dodatku pewna firma w promocji daje org filtr oleju w cenie

 

Wszystko ok, czytałem że dużo osób jeździ i poleca tego Motula, ale czy z półsyntetyka zdrowo jest przejść na full syntetyk ? :roll:

Link to comment
Share on other sites

ale czy z półsyntetyka zdrowo jest przejść na full syntetyk ?

Przy tym przebiegu zdecydowanie NIE.

BZDURA!! wszystko zalezy od kondycji silnika, ja wiele razy syntetyk lalem do auta z przelotem 150-250tys km i wszystko bylo ok. Dla silnika lepszy olej jest zawsze zdrowszy i wbrew pozorom nie rozpuszcza uszczelek co udowodnilem wlewajac do 19 letniego Kadeta 2.0 MOBIL1 5W-50 i silnik chodz jak zegarek mimo upalania.

Link to comment
Share on other sites

GRAF,

nie mówimy o "laniu" oleju do silnika z dużym przebiegiem, tylko o zmianie rodzaju oleju w takim silniku a to jest tylko PRAWIE to samo. Doucz się trochę (i nie pisz o rozpuszczaniu uszczelek, bo takich bzdur nikt tu nie pisał).

Jedno jest pewne: pozostanie na takim samym rodzaju oleju (półsyntetyk) na pewno temu silnikowi nie zaszkodzi. Przejście na syntetyk może, powtarzam może, spowodowac większe zużycie oleju i pogorszenie kompresji. Wielu specjalistów zaleca wręcz w takich sytuacjach (tj. wysoki przebieg) zmianę rodzaju oleju, ale w drugą stronę, tj. z syntetyka na półsyntetyk, z półsyntetyka na mineralny.

Oczywiście każdy może miec swoje zdanie, ale może wyrażałbyś je w sposób bardziej cywilizowany i kulturalny.

Tak na marginesie, jakiś miesiąc temu za stwierdzenie, że inny forumowicz wypisuje bzdury, dostałem od przemqa paskiem.

 

HALLO !!! PRZEMEQ !!! GDZIE JESTEŚ :!: :?:

Link to comment
Share on other sites

graf ale kolega pisal o 5W40 nie 15W40 i z tego co wiem to motul takowego nie ma!!

I prawda jest ze polsyntetyk o takiej specyfice jest trudno dostepny.

Polece tez forda z tego co mi wiadomo (moge sie mylic) ,robi olej dla nich mobil, a cena nawet bardziej niz przystepna!!

Link to comment
Share on other sites

a jak bardzo boisz sie mieszania, czy zmiay to lej 10w40 polsyntetyk, klasy lepkosciowe mozna zmienia bez takich obaw jak rodzaj oleju.

Link to comment
Share on other sites

hmm co jedna opinia to inna. Podsumowując: lepiej pozostać przy półsyntetyku skoro taki był lany od początku. Jednak zastanawiam się nad przejściem na bardziej popularny 10W-40 zamiast 5W-30, co o tym sądzicie?

Link to comment
Share on other sites

Wlej koniecznie syntetyk :idea: i nie słuchaj urban legends :cool:

Link to comment
Share on other sites

bedzie ok cenowo, ja bym nawet do siebie lał 5w40 gdyby nie moja wygoda:PPPa 10 dostaniesz w szerokiej gamie i dobrych cench, moze drobna roznica bedzie przy niskich temperaturach w czasie zaraz po rozruchu, ale watpie czy to odnotujesz ...

 

[ Dodano: Pon Kwi 21, 2008 9:58 pm ]

ja sie poddaje....moze cos albo obalic mit i zrobic to empirycznie na kilku autach i obadac efekt??

Carfit na ile procent tego jestes pewny co mowisz??Tez mi ten pomysl chodzil ale olejarze stanowczo to odradzaja:(((

Link to comment
Share on other sites

GRAF,

nie mówimy o "laniu" oleju do silnika z dużym przebiegiem, tylko o zmianie rodzaju oleju w takim silniku a to jest tylko PRAWIE to samo. Doucz się trochę

Ja sie nie ucze tylko jezdze autami bo wole praktyke od teorii i nie slucham mechanikow bo moze 10% znich zna sie na rzeczy reszta chce tylko zarobic. Przechodzilem z minerala na syntetyk i przez 10 tys km krecilem codzinnie auto do 7600 i oleju nie bralo, w drugim silnik wzial 1L na 8tys km ale to chyba nie zuzycie? Nie wyobrazam sobie ze ktos jezdzi WRXem, GTekiem czy Forkiem turbo na innym oleju niz dobry syntetyk i tu MOTUL ma najlepszy stosunek cena/jakosc. Mam nadzieje ze zdajesz sobie sprawe ze turbina stawia olejom duzo wieksze wymagania i musza byc jak najlepszej jakosci bo pracuja w innych temperaturach.

 

[ Dodano: Pon Kwi 21, 2008 9:39 pm ]

lepiej pozostać przy półsyntetyku

mozesz pozostac ale zacznij odkladac kase na nowe turbo i panewki (jakies kilka tys zł) :wink:

Link to comment
Share on other sites

Wlej koniecznie syntetyk :idea: i nie słuchaj urban legends :cool:

 

Też tak twierdzę, te mity o rozpuszczanych zimeringach i pieniącym sie oleju to z czasów Fiata 125p chyba jeszcze funkcjonują.

Link to comment
Share on other sites

Nie wyobrazam sobie ze ktos jezdzi WRXem, GTekiem czy Forkiem turbo na innym oleju niz dobry syntetyk

 

Ja też prawdę mówiąc sobie tego nie wyobrażam, ale

 

czy istnieje półsyntetyczny olej 5W-30 ?? Ponoć takim był zalewany mój nowy nabytek

 

Może więc należałoby postawic pytanie: DLACZEGO poprzedni właściciel zalał pólsyntetyk :?: :???:

Link to comment
Share on other sites

Nie wyobrazam sobie ze ktos jezdzi WRXem, GTekiem czy Forkiem turbo na innym oleju niz dobry syntetyk

Ja też prawdę mówiąc sobie tego nie wyobrażam, ale

czy istnieje półsyntetyczny olej 5W-30 ?? Ponoć takim był zalewany mój nowy nabytek

Może więc należałoby postawic pytanie: DLACZEGO poprzedni właściciel zalał pólsyntetyk :?: :???:

jak już ktoś napisał, nowe Subaryny czasem są zalewane od początku takim olejem...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...