Jump to content

Legacy 2.0 MY05 - sposoby podniesienia mocy silnika


Lojers

Recommended Posts

Szanowni formuowicze!

 

Jestem nowy i raczej zielony w temacie tuningu a chcialbym podrasowac silnik mojego Legacy. Czy bylby ktos tak uprzejmy i doradzil mi co, jak i gdzie sie da z tego silnika wycisnąć? Jesli chodzi o miejsce to mam na mysli Warszawę lub okolice.

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Lojers, najprosciej bedzie... kupic Legacy 2,5 albo 3,0. Zaraz poszukam linkow na ten temat, ale podnoszenie mocy w silnikach N/A to dosc kosztowna zabawa, a przyrosty beda... hmmm... niesatysfakcjonujace. Mozesz sie bawic w swapy na wiekszy silnik, ale za tym idzie rowniez i ingerencja w pare innych elementow (ot chocby czesto skrzynia) i mimo wszystko taniej wyjdzie zamiana calego samochodu.

pozdrawiam

Szymon

Link to comment
Share on other sites

Hm, myslalem o jakims chipie lub power box-ie aby nie wejsc wybitnie w koszty. Przyrost okolo 50 koni bylby OK ale nie wiem czy sie da tyle wycisnac. Ewentualnie rozwaze zakup starszego rocznika z mocniejszym silniekiem. Dzieki, anyway. :)

Link to comment
Share on other sites

Przyrost okolo 50 koni bylby OK

Lojers, w swoim masz okolo 136KM - wiec mowisz o przyroscie o 37% :!: Na wartosc prawie 190KM!!! to procentowo duzo nawet na Impreze z turbina. Przykladowo stage 1 w GT to przyrost z 218KM na 250-260 KM. Czyli niecale 20%. A Ty chcesz w wolnossacym "przynajmniej" dwa razy tyle :shock:

Link to comment
Share on other sites

Hm, myslalem o jakims chipie lub power box-ie aby nie wejsc wybitnie w koszty. Przyrost okolo 50 koni bylby OK

 

Przyrost o 50 KM ze 138 KM :shock: ... to jest ponad 35% ... to musiałby być jakiś megachip XXIII wieku ... :wink:

to jest awykonalne ....

Link to comment
Share on other sites

dzibik, mówimy o "cywilnym" Legasiu kombi ... myślę, że Lojers chodziło o jakiś "łatwy" do osiągnięcia przyrost mocy, a nie o ostry tuning silnika.

 

Lojers, miałem dokładnie takiego Legacy jak Ty ... cóż - w dwie osoby dawał radę, wszystko zależy od tego czego oczekujesz od auta. Przez kilka miesięcy jeździłem równolegle i Legacy i WRXem ... no i oczywiście po takich przesiadkach Legacy był taki trochę "mułek" :mrgreen:

 

Jeśli chcesz mocniejsze auto - sprzedaj Legasia - to wersja Celebration, więc bogata, jeśli tylko nie poszalejesz i dasz dobrą cenę, sprzedasz ... i kupisz sobie coś mocniejszego - innej opcji w Twoim przypadku nie widzę.

 

Poza tym to, o czym często się zapomina - równolegle ze wzrostem mocy, musisz zadbać o to, żeby samochód lepiej hamował :!: Nie ma innej drogi ... więc suma sumarum - to nie ma sensu :roll:

Link to comment
Share on other sites

ano hamulce rzecz jasna ważne, bardzo ważne, ale czasem się zapomina o innych rzeczach, np. że skrzynia nie jest w stanie przenieść większego momentu (Subaru może nie jest aż tak wrażliwe jak bmw ;)), to samo dotyczy chyba dyfra, pewnie wiskozy też..., tani drobny tuning - ktoś pisał że opony i ma rację, wydech (ale to kosztuje) i filtry... regulacja, chiptuning też kosztuje. Trudno coś doradzić... ja kiedyś z gaźnikowym, starym Kadecie założyłem pończochę zamiast filtra powietrza, żeby sprawdzić jak pójdzie - szedł super :D

Link to comment
Share on other sites

podrasowac silnik mojego Legacy

 

W legacu to raczej tuning bym zaczął od zawiasu i hamulców :twisted:.

 

A poza tym, jak wspomnieli koledzy, benzynowi silnik to nie diesel i bez gruntownych przeróbek (-> dołożenie turbiny) raczej nie ma co myśleć o takich przyrostach mocy...

Link to comment
Share on other sites

chyba jedyne rozsądne wyjscie to kupic Legacy Spec B ze skrzynia 6MT, albo zamienic na Impreze

 

.... graf prawdę mówi :grin: jako własciciel spec.B, poprzednio jeżdzący 2.0 potwierdzam... :!:

Link to comment
Share on other sites

No dobra panowie, przemysle sprawe ale dzieki za reakcje. Ja rozumiem ze dla subaromaniakow podrasowane auto musi miec co najmniej 250 koni a tego z 2.0 bez turbiny nie da sie wycisnac wiec sie poddaje i chyba sobie odpuszcze te kilkanascie koni bo to nie ma sensu - zadnych spektakularnych osiagniec nie bedzie. :) Na poprawe humoru wleje sobie kiedys V-Power. :)

Link to comment
Share on other sites

Lojers, nie płacz, ja mam fabryczne 103KM w mojej Imprezie 1.8GL, też się zastanawiałem jak podnieść moc i jedyna rozsądna pzreróbka to turbina i mnóstwo innych rzeczy które są wówczas konieczne... też odpuściłem, ale za rok czy dwa kupię Gietka MY99 :D

Link to comment
Share on other sites

Moc w silniku zwiększa sie generalnie spalając więcej paliwa, żeby spalić więcej paliwa jest potrzebne więcej powietrza. Można to zrobić na 3 sposoby:

1. Zwiększyć pojemność, zmieści się więcej paliwa i więcej powietrza.

2. Zwiększać obroty, w danej jednostce czasu spali się wiecej paliwa, bo będzie więcej cykli (samochody F1 kręcą sie np. do 19 tys).

3. Wtłaczać więcej powietrza pod ciśnieniem większym niż atmosferyczne tak, ze można dać tez więcej paliwa - turbo albo kompresor.

 

Turbo sie dobrze tuninguje, bo można je zmusić, żeby wcisnęło więcej powietrza i podać jeszcze więcej paliwa.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...