Skocz do zawartości

TEN BUULGOT- pytanie do akustyka :):)


Abt

Kto jest za tym, żebym dostał te hamulce ....gratis  

7 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich,

chcialem sie dowiedziec czy zastosowanie uniwersalnego sportowego tlumika koncowego (zakladany w kilku innych autach daje piekny gleboki bas, a przy wyzszych predkosciach obrotowych nieco wycisza sie, co sprawia ze nie jest uciazliwy) spowoduje basowe wzmocnienie tak charakterystycznego i pieknego bulgotu subaru ??

budowa oryginalnego elementu jest dosc skomplikowana, wielokomorowa, znajomy twierdzi ze wlasnie dzieki niej auta te "gadaja" tak a nie inaczej. prosze was o pomoc, poniewaz jezdze modelem za kilkanascie tys. zlotych a nie nowym STI :( (legacy 2,0 bez turbo 92') i NIESTETY :( nie mam zamiaru wydac ~1000zl (albo lepiej...) na markowy produkt, specjalnie do mojego auta.

przez 1 dzien jezdzilem zupelnie bez tlumika. auto na wolnych obrotach pracowalo niesamowicie cicho, spodziewalem sie zupelnie czegos innego. oczywiscie natezenie dzwieku bylo wprost proporcjonalne do obrotow... przepraszam sasiadow :lol: ... jednak natychmiast mozna bylo poznac, ze pod maska czai sie boxer :wink: . stad moje powatpiewanie w teorie znajomego...

jak macie jakies materialy, zdjecia, skany, rysunki techniczne, linki, cokolwiek nic powszechnie dostepna oferta handlowa to bardzo prosze o info.

pozdrawiam,

Abt

 

 

SUBARU - i chcesz by zima trwala wiecznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam kolejnego, juz chyba 3 w tym tygodniu nowego uczestnika na forum!:)

Oczywistym jest, ze ogolnie bulgot bierze sie z budowy silnika boxer, tlumiki moga jedynie wzmocnic dzwiek. Tak wiec, jesli dobrze zrozumialem, Twoj znajomy nie ma racji twierdzac, ze to za sprawa samego tlumika.

A odpowiadajac na pytanie: normalny chyba tez powinien troszke polepszyc wrazenia:)

 

 

Pozdrawiam,

ThanJu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktos z szanownych forumowiczow ma subaru ze zmodyfikowanym ukladem wydechowym ??

uwagi wlascicieli imprez z tlumikiem koncowym np PRODRIVEu z nierdziewki za 2400 zl tez mile widziane :).

chwilowo (mam nadzieje) jezdze z podratowanym starym tlumikiem (wydaje paskudne metaliczne rezonanse) nie chcialbym, zeby po zalozeniu czegos uniwersalnego zapanowal tylko czysty gladki bas (mialem kiedys bmw 320, uklad wydechowy breytona w polaczeniu z 6 cylindrami dawal tak piekne i glebokie brzmienie, ze sie alarmy w autach wlaczaly :D , powaznie. czlowiek jest zachlanny wiec postanowilem zdradzic bmw dla subaru i miec 3 rzeczy ktore mnie najbardziej kreca: naped 4x4 subaru + 2 razy B, czyli bulgot boxera i ...bas).

wybaczcie, ale sie rozmazylem :oops:

do milego,

Abt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcialem sie dowiedziec czy zastosowanie uniwersalnego sportowego tlumika koncowego (zakladany w kilku innych autach daje piekny gleboki bas, a przy wyzszych predkosciach obrotowych nieco wycisza sie, co sprawia ze nie jest uciazliwy) spowoduje basowe wzmocnienie tak charakterystycznego i pieknego bulgotu subaru ??

 

Powinno. Dobra firma od wydechów załozy Ci swój egzemplarz testowy i pozwoli sprawdzić.

 

budowa oryginalnego elementu jest dosc skomplikowana, wielokomorowa, znajomy twierdzi ze wlasnie dzieki niej auta te "gadaja" tak a nie inaczej.

 

Znajomy niech się zajmie czymś na czym się zna :twisted: Charakterystyczny dźwięk wynika z nierównej długości kolektorów wylotowych.

Tak swoją drogą - agresywny wydech od kolektora do końca można mieć za 1000 złotych, a nie tam sobie tłumik. Nie mówię oczywiście od markowym produkcie, ale o solidnej rzemieślniczej robocie. I niech mi ktoś powie, że w Warszawie jest drogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos jest na rzeczy z tymi kolektorami. nigdy nie slyszalem na wlasne uszy subaru z symetrycznym kolektorem wydechowym i glosniejszym wydechem. ale chyba nie brzmi to jak rzedowka ??

ja mam przerobiony uklad wydechowy. zamiast pierwszego katalizatora mam wspawany trojnik, z miejscem na sonde lambda. drugi katalizator zostal zastapiony tlumikiem rozpreznym. zostal dolozony bo ponoc predkosc spalin tak sie zwiekszyla, ze nawet wysokiej jakosci element koncowy poszedl by "z dymem" po pol roku (no chyba, ze z nierdzieki o duzej sztywnosci wewnetrznej). co do tego sprobowania to ja bardzo chetnie :) tylko daj mi namiar do takiego zakladu w krakowie, ktory mi odda kase jak sie przejade (albo juz po samym tescie "na sucho") i stwierdze, ze jednak nie gra jak powinien :):).

ostatnio polecano mi polski wyrob, dopiero zdobywajacy rynek. jest wykonywany recznie, z czarnej blachy, ale ocynkowanej a nastepnie malowanej jeszcze srodkiem zab. na czarno. koncowki z nierdzewki. bardzo sumiennie skopiowany z remusa :P.

na dzis chyba wystarczy.

pozdrawiam,

Abt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos jest na rzeczy z tymi kolektorami. nigdy nie slyszalem na wlasne uszy subaru z symetrycznym kolektorem wydechowym i glosniejszym wydechem. ale chyba nie brzmi to jak rzedowka ??

 

Posłuchaj jak brzmi WRC - ma symetryczny kolektor, zupełnie inny dźwięk niż inne Subaru, co do cywilnyych aut z symetrycznym kolektorem to słyszałem tylko jedno ale tak ryczało że mało było słychac - wydech tak wolny że słychać obracanie się turbiny ;-) mam zreszta nagranie to STI z Prodrive'u

 

Azrael

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drugi katalizator zostal zastapiony tlumikiem rozpreznym. zostal dolozony bo ponoc predkosc spalin tak sie zwiekszyla, ze nawet wysokiej jakosci element koncowy poszedl by "z dymem" po pol roku (no chyba, ze z nierdzieki o duzej sztywnosci wewnetrznej)

 

Niebardzo rozumiem - wysoka prędkość spalin to błogosławieństwo, generalnie o to właśnie się walczy budując układ wydechowy...

 

ostatnio polecano mi polski wyrob, dopiero zdobywajacy rynek. jest wykonywany recznie, z czarnej blachy, ale ocynkowanej a nastepnie malowanej jeszcze srodkiem zab. na czarno. koncowki z nierdzewki. bardzo sumiennie skopiowany z remusa :P.

 

A wiesz jak są Remusy robione? Właśnie w Polsce - tylko, że te które idą na sprzedaż jako Remusy, dostają wybyte logo, a pozostałę - identyczne - nie.

Nie znam firmy w Krakowie. Wpadłbyś do Wawy to bym Ci coś polecił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety nie wybieram sie do wawy :(.

co do tej predksci spalin to oczywiscie masz racje :wink: ,

natomiast facet ktory mi przerabial uklad, mowi ze po zrobieniu pierwszego katalizatora i pozostawieniu drugiego (wczesniej zostaly oba wybite, ale wtedy to dopiero byl rezonans) mialo ochote go rozerwac. twierdzil, ze sam czasem montuje np do fiest przelotowy uklad wydechowy. rura-strumienica-rura-tlumik koncowy przelotowy. ale taka kombinacja wytrzymuje pare miesiecy i wszystko sie rozsypuje bo nie wytrzymuje niczym nie zwalnianych uderzen spalin. dolozenie dodatkowego elementu ma za zadanie wstepnie uformowac, wyhamowac struge (powtarzam za gosciem ktory teoretycznie powinien sie znac). tak jak juz pisalem trwalym rozwiazaniem byloby pewnie zastosowanie wysokiej klasy tlumika z nierdzewki (wiecznego, przynajmniej teoretycznie). pewnie tak zrobie, ale to jak zmienie za kilka lat auto na 2-3 letnie legacy kombi :D

 

tak milo u was na forum, ze nieco ucieklismy od glownego pytania :)

z tych kilku postow ktore sie do tej pory pokazaly wnioskuje, ze mam byc optymista :D - zastosowanie uniwersalnego elementu powinno dac basowe BUULBUUL.

i tym optymistycznym akcentem koncze,

zyczac milego dnia 8) ,

Abt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebardzo rozumiem - wysoka prędkość spalin to błogosławieństwo, generalnie o to właśnie się walczy budując układ wydechowy...

 

Alejak to jest w wolnymssaku? Tam przeciez nie sama prędkość spalin się liczy i silnik pracujący prawie bez backpressure w takim zupełnie przelotowym wydechu może działać gorzej.... prawda? Zastanawia mnie czy kolega sobie nie zepsuł osiągów tym swoim BASEM.

 

Swoją drogą mojego basu który mam dziś nikt nie przebije - wydech urwany za katalizatorem.

 

Azrael

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchaj jak brzmi WRC
Słyszałeś WRC na żywo czy znowu żywo teoretyzujesz i luft wstrząsasz?*

 

--

Michał

 

*Pytanie czysto retoryczne

 

Pozwolę sobie czysto retorycznie zapytać czy piszesz żeby pisać czy żeby wykazac jakiś błąd w tym co mówię? Słyszałem WRC w nagraniach i STI z seryjnym kolekorem w tych samych nagraniach, różnica jest łatwa do wychwycenia. Oczywiście burzę w szklance wody można wywołać o cokolwiek.

 

Azrael

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie czysto retorycznie zapytać czy piszesz żeby pisać czy żeby wykazac jakiś błąd w tym co mówię?

 

Kubusiu, na kilku forach mienisz się ekspertem - zwłaszcza od Subaru - natomiast twa wiedza praktyczna odnośnie Subaru jest niewiele większa od zera. Twoje oglądanie wlotów w byłym samochodzie Piotra, czy też inne mądrości są zwykle li tylko bazowane na czystej i żywej teorii, albo na opowieściach od kogoś usłyszanych.

 

Co do burzy w szklace wody - IRL jakoś mizerotą wieje z twych wypowiedzi - słuchaczy też masz mało - bo ci co się poznali na twoim wstrząsaniu luftu wiedzą czego się spodziewać. Czyżby następnym twoim krokiem miałoby być otworzenie timespace performace center?

 

EOT.

 

--

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie panowie, tylko spokojnie.

Michal, a moze twoje zdanie co do moich pytan z pierwszego postu ??

jezeli masz inne zdanie w danej kwestii to przedstaw nam swoje argumenty.

ja osobiscie trafilem tu chcac sie czegos nauczyc/dowiedziec.

majac dosc marne pojecie o temacie wzajemne dogryzanie, wybaczcie, nie pomoze :cry:

PEACE ! :)

pozdrawiam,

Abt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alejak to jest w wolnymssaku? Tam przeciez nie sama prędkość spalin się liczy i silnik pracujący prawie bez backpressure w takim zupełnie przelotowym wydechu może działać gorzej.... prawda? Zastanawia mnie czy kolega sobie nie zepsuł osiągów tym swoim BASEM.

 

Natura dąży do wyrównania ciśnień po obu stronach (dolot i wydech) silnika. Im szybciej się z silnika wydobywa, tym szybciej musi zasysać. Im szybciej zasysa, tym lepiej idzie (ale musi wyżej kręćić etc). Jak wydech jest "szybszy" od dolotu, to albo zmieniamy dolot, albo kończymy zabawę z wydechem, bo przesadziliśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natura dąży do wyrównania ciśnień po obu stronach (dolot i wydech) silnika. Im szybciej się z silnika wydobywa, tym szybciej musi zasysać. Im szybciej zasysa, tym lepiej idzie (ale musi wyżej kręćić etc). Jak wydech jest "szybszy" od dolotu, to albo zmieniamy dolot, albo kończymy zabawę z wydechem, bo przesadziliśmy.

 

 

To wszystko jasne logiczne i zgodne z moją szczątkową wiedzą fizyczną, ale co z tymi zjawiskami falowymi, o których roli w napełnianiu cylindra tyle sie pisze tekstów? Z tego co dotąd wyczytałem to w silnikach turbo owszem jak najgrubsza rura i tyle ale w wolnym ssaku to nie takie proste, możesz rozwinąć cos w tym kierunku?

 

Azrael

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktos widzial wnetrze tlumika np SCOOBY SPORT albo PRODRIVEu ??

ksztalty zewnatrzne sa bardzo zblizone, jak nie identyczne z oryginalem.

nasuwa sie pytanie czy budowa wewnetrzna jest tez 4 komorowa (wszystkie srednice rur laczacych komory 50% w gore :?: :?: :idea: )

czy moze przelotowa.

moze szanowna dyrekcja zagladala zwierzowi do brzucha :?: :twisted:

 

pozdrawiam,

Abt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiem, ze nie ma nic lepszego niz sprawdzone rozwiazania.

w tym wypadku to jest juz TOP: firma, wykonanie, material, ale i cena :(:(

obawiam, sie ze nawet jezeli ktos chcialby sprzedac (pewnie jak ktos juz zalozyl to nie odda za zadne skarby hehe) to nadal cena bedzie stanowila

zbyt duza czesc mojego legacy... :(

 

pzdr,

Abt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko jasne logiczne i zgodne z moją szczątkową wiedzą fizyczną, ale co z tymi zjawiskami falowymi, o których roli w napełnianiu cylindra tyle sie pisze tekstów? Z tego co dotąd wyczytałem to w silnikach turbo owszem jak najgrubsza rura i tyle ale w wolnym ssaku to nie takie proste, możesz rozwinąć cos w tym kierunku?

 

Mają wielkie znaczenie N/A i znacznie mniejsze w turbo. A co do rozwijania, to trzeba zjeść dużo fizyki, zwłaszcza mechaniki płynów, gazów, akustyki i innych nauk o drganiach ;)

 

Kiedyś może przy piwie, bo nie umiem gestykulować przez Internet, a przecie czymś muszę maskować swoje braki w wiedzy? ;)

 

Tylko czy my nie o turbo?

 

Kaziu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje wszystkim za odpowiedzi i...

czekam na wiecej :):):):)

 

szczegolnie mile widziane opinie i rady

posiadaczy subaru z poprawionym :lol:

wydechem.

 

 

snieg sie stopil :(( ani poslizgac sie na desce,

ani subaryna :((.

 

pozdrawiam,

Abt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...