Jump to content

Szukamy wakacji


Than_Junior

Recommended Posts

Mamy juz temat "Jedziemy w podroz", dzieki ktoremu wiemy, czego spodziewac sie po transporcie ladowym w innych krajach, czas wiec nastapil, zeby na tej podstawie wybrac kraj docelowy na wakacje 2008. ;)

 

Podejrzewam, ze wiekszosc z nas zwykle bukuje last-minute, ale ja na przyklad wyjatkowo w tym roku juz teraz planuje wyjazd :) Temat ten ma sluzyc wzajemnej pomocy w znalezieniu odpowiedniego zakwaterowania w wymarzonym miejscu odpoczynku lub tez otrzymania wskazowek dotyczacych szukania tegoż. Najlepiej będzie jak podam przyklad ;)

 

Ja szukam czegoś w Chorwacji, najlepiej na wyspie Hvar albo Korcula. Chodzi o jakis apartament badz mieszkanie do wynajecia dla ok 6 osob (z wlasnym wyzywieniem). Slyszalem o takich przypadkach, kiedy rodziny wynajmuja cos takiego, ale nie oglaszaja sie nigdzie w internecie, wiec trudno ich znalezc nie bedac na miejscu. Mam zamiar dojechac samochodem - jak tam wyglada sytuacja z autostrada?

 

 

PS :idea: odpowiedzi jak najbardziej mile widziane w topicu, ale taka drobna sugestia: na forum wglad ma kazdy, nawet jak sie nie zaloguje, adresy wysylajmy wiec na pw zainteresowanych z informacja na forum typu "mam cos takiego, zaraz Ci przesle namiary", aby inni forumowicze (i tylko forumowicze!) tez mogli sie o to dopytac :)

 

PPS moje przykladowe pytanie jest autentyczne, wiec jak ktos moze pomoc, to z gory dziekuje :mrgreen:

 

PPPS do modow: moze jest sens przykleic ten temat az do wakacji, bo nie spodziewam sie zbyt duzego ruchu tutaj, a jednak moze sie przydac - co Wy na to?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

do modow: moze jest sens przykleic ten temat az do wakacji, bo nie spodziewam sie zbyt duzego ruchu tutaj, a jednak moze sie przydac - co Wy na to?

 

Przykleić nie. Jeśli wątek będzie ciekawy, sam się automatycznie "przyklei", a jeśli nie będzie ruchu, to znaczy to, że wątek nie interesuje wielu osób, a więc po co przyklejać? :twisted:

 

Mało tego: jego miejsce jest w off topic, dokąd niniejszym wędruje :).

Link to comment
Share on other sites

Ja szukam czegoś w Chorwacji, najlepiej na wyspie Hvar albo Korcula. Chodzi o jakis apartament badz mieszkanie do wynajecia dla ok 6 osob (z wlasnym wyzywieniem). Slyszalem o takich przypadkach, kiedy rodziny wynajmuja cos takiego, ale nie oglaszaja sie nigdzie w internecie, wiec trudno ich znalezc nie bedac na miejscu. Mam zamiar dojechac samochodem - jak tam wyglada sytuacja z autostrada?

Ja jeżdżę do Chorwacji od kilku dobrych lat. Nigdy do tej pory na wyspę - na Hvarze jest drogo, ciężko się gdziekolwiek ruszyć a w sumie i tak ma się to samo co np na Riwierze Makarskiej czy dalej na południe. Nigdy nie bookowalem czy zaklepywałem noclegu wcześniej, bo najlepiej moim zdaniem pojechać w ciemno. Ani razu nie miałem problemu ze znalezieniem czegoś bardzo przyjemnego w przyzwoitych pieniądzach. Wystarczy tylko pochodzić i popytać, czasami ludzie nawet stoją z kartkami przy drodze z infrormacją o wolnym apartamencie. Warto się dokładnie rozejrzeć, często jest tak, że za lepszy apartament można zapłacić nawet i dwa razy mniej niż za pierwszy napotkany. Chorwaci lubią naciągnąć i wykorzystać to, że ktoś nie wiem ile tak naprawdę trzeba zapłacić. Autostrada - bajka, całą drogę z północy na południe leci się płaską jak stół drogą. Koszt przejazdu od granicy na samo prawie południe to coś około 130 zł, więc marzenie.

 

PS. Czasem rezerwując nocleg wcześniej (np. przez neta) płaci się o wiele wiele więcej niż szukając spania na miejscu. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Arti ... no to jeździmy równie często :mrgreen:

 

Than_Junior

 

ceny:

 

Co do cen o których (Arti) piszesz to akurat na wyspie Hvar tragedii nie ma ... poza stolicą wyspy miastem o tej samej nazwie (Z uwagi na port i marinę oraz dużą ilość hoteli klasy wyższej właśnie na Hvarze w Hvarze ceny są wyższe).

Reszta miejscowości ma ceny na poziomie powiedzmy europejskim. W miejscowości Stari Grad jest targ i sklep/market sieci ... no wlasnie mi wylecialo jakiej :oops: Zakupy można też robić w miejscowości Jelsa kilka sklepów, piekarnia, ribarnica (targ rybny), owoce itp... mięsny, fryzjer ...

 

noclegi:

Ceny za apartament dla 6 osób ??? myślę, że zawołają między 75-100EUR za dobę. Wszystko zależy od miejscowości, standardu i okresu wakacyjnego (termin - najdrożej w sierpniu, włosi mają wtedy wakacje).

Tu masz link, poczytaj i coś sobie wybierz ...

 

dojazd:

Do Splitu ode mnie jest jakieś 1050km :mrgreen: jedzie się jakieś 10h... większość autostrady Czechy, Austria, Słowenia, Chorwacja ... unikaj jazdy przez Chorwację w piątki i weekendy w ciągu dnia z uwagi na korki przy 2 tunelach w górach ...

 

Ze Splitu masz prom na Hvar do miejscowości Stari Grad (płynie jakieś 2h) , w sezonie chyba 4 razy dziennie ... tu rozkład jazdy i cennik ...

 

Alternatywą jest jazda dalej za Split do miejscowości Drvenik gdzie masz prom na Hvar do miejscowosci Sucuraj kilka razy dziennie (płynie jakieś 40 min)... ten prom jest tańszy ale z Sucuraja do innych miejscowości prowadzi dość kręta droga :shock: ... i tak na pierwszy raz po 10h za kółkiem bym jej nie polecał :!:

 

Będę na wyspie od 21 czerwca :mrgreen: do zobaczenia :lol:

Link to comment
Share on other sites

jakieś 4 lata temu byłem na korculi, właśnie ekipą 6-cio osobową, znaleźliśmy domek z trzema sypialniami, Korcula urocza, pięknę widoki, leżysz na materacu a tu góra przed tobą. Tylko trzeba pamiętać o płatnym promie i dużych kolejkach, przez co wyjeżdżanie z wyspy jest trochę uciążliwe i męczące. Trzeba sobie tak obliczyć drogę żeby też zdążyć na prom bo długo się czeka na następny. Ale na Korculi też jest pełno miejsc do zwiedzania, wodospadów i innych. Dowiem się zaraz jak my wtedy ten domek załatwialiśmy i dam Ci znać bo warunki były na prawdę świetne.

Link to comment
Share on other sites

Ja byłem dwa razy w CHorwacji. Raz na wyspie Brać i raz na wyspie Hvar. Dojazd z Polski rewelacja. Cały czas z Polski autostradami ( pomijając 60 km w słowenii ) do Splitu a potem już prom i jest się na miejscu. Osobiście bardziej polecałbym wyspę Brać, Hvar jest trochę przerelkamowany, ale też bardzo fajny i ładny. W obydwu przypadkach szukałem noclegu w ciemno na miejscu i w obydwu przypadkach nie zajeło mi to więcej niż 20 min.

Co do cen to praktycznie takie same jak w całej Dalamcji.

Nie zgodzę się tylko z kolegą Artim, że wszędzie jest tak samo. Moim zdaniem wyspu chrowackie są o wiele ładniejsze niż stały ląd.

 

Jeżeli chciałbyś jechać na Brać to najlepiej do miasta BOL.

Link to comment
Share on other sites

Nie zgodzę się tylko z kolegą Artim, że wszędzie jest tak samo. Moim zdaniem wyspu chrowackie są o wiele ładniejsze niż stały ląd.

A ja się nie zgodzę z kolegą wawrzonem ponieważ uważam, że okolica Makarskiej jest naj w całej Chorwacji i nigdzie nie jest piękniej. :wink: Nie no żartuję, wiadomo - każdy lubi co innego i każdemu co innego się podoba. :wink: :cool:

 

Cały czas z Polski autostradami ( pomijając 60 km w słowenii )

W Słowenii fakt - porażka, ale na szczęście to tylko godzina jazdy. Jadąc ode mnie trzeba przebić się przez całe Czechy (ok 300 km) do granicy z Austrią. O tym jakie to są oszołomy i jaka patologia tam jest z karaniem kierowców za każde wykroczenie chyba nie muszę pisać. :evil:

Link to comment
Share on other sites

całe Czechy (ok 300 km) do granicy z Austrią. O tym jakie to są oszołomy i jaka patologia tam jest z karaniem kierowców za każde wykroczenie chyba nie muszę pisać.

W czechach, czy w Austrii?

Link to comment
Share on other sites

Chorwacja -> lipiec 2007 -> środkowa Dalmacja -> Zadar (b. ciekawe miasto) + Vodice (idealny resorcik na wypoczynek). Pojechaliśmy w ciemno.....w 11 osób :twisted: Kwatera na pierwszy tydzień w Vodicach się znalazła, chociaż nie było lekko :mrgreen: Koszt ok. 9 euro od osoby :mrgreen: Sheraton to nie był, ale warunki zupełnie znośne. W Zadarze już "tylko" w 7 osób, miejscówka znaleziona bez kłopotu, 15 euro od łba -> 2 piętra do dyspozycji, wypasione warunki. Rejon generalnie niezbyt oblegany przez Polaków, a bardzo ładny. Do Splitu jakieś 100km. Ceny w obu miejscach podobne, obiad z browarem i napiwkiem :twisted: ok. 50zł. Walutę bardziej się opłacało wymieniać na miejscu. Dojazd......z Łodzi w jedną stronę 15h (ok. 1350km), z powrotem........26h :twisted: w tym przystanek w Plitvicach nad jeziorkami na 2,5h plus super hiper mega korki na autostradzie w górach i jakieś 50km przed granicą ze Słowenią :twisted:

Wyjazd super, ale samochodem się tam już raczej nie wybiorę :mrgreen: Zresztą pozostał nam do zobaczenia Dubrovnik, a tam można samolocikiem :wink:

Link to comment
Share on other sites

Panowie, ma ktoś może doświadczenie z wylotem do hiszpanii?

Konkretnie Mallorca. Interesuje mnie każde info :wink:

 

Playa de Palma goraco polecam bardzo imprezowe miasto :) !! :mrgreen:

co do lotów to w okresie wakacji Wawa/Kraków/Poznań przynajmnije tak bylo 2 lata temu

Link to comment
Share on other sites

Panowie, ma ktoś może doświadczenie z wylotem do hiszpanii?

Konkretnie Mallorca. Interesuje mnie każde info :wink:

 

Playa de Palma goraco polecam bardzo imprezowe miasto :) !! :mrgreen:

co do lotów to w okresie wakacji Wawa/Kraków/Poznań przynajmnije tak bylo 2 lata temu

 

Kumpel mi opowiadał (nie wiem czy konkretnie w tym mieście) że na plaży lubią filmy kręcić, a po mieście zaproszenia rozdają na statystów :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Panowie, ma ktoś może doświadczenie z wylotem do hiszpanii?

Konkretnie Mallorca. Interesuje mnie każde info :wink:

 

SanGT, byłem wielokrotnie - to jest absolutnie super miejsce (taka hiszpania w miniaturce tj. są i gory i płaskie tereny i tzw. interior itp.) - za duzo by pisac po tzw całości, powiedz co cie interesuje, bo jak widać koledzy podpowiadali playa de palma itp, ja bym serdecznie odradzal chyba ze lubisz jak ci cały czas robi umcyk umcyk, samochody pędzą ulicą za plecami itp :) zatem dawaj info jaki wypoczynek lubisz do podpowiem co i jak (moze uda mi sie jakies emilowe adresy na miejscowki odgrzebać)

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

w sprawie Majorki – bardzo dobra infrastruktura, w sumie cala wyspa jest juz wybetonowana, albo wyasfaltowana. 90% wyspy /poza Palma/ to raj dla niemieckich emerytow, rosyjskich rodzin, polskich mlodych malzenstw. po 2200 wszystko, doslownie wszystko zamykaja, moze poza nielicznymi barami, te do 2300 otwarte.

ja bylem w Magaluf, ale to jedyna i zupelnie inna bajka na wyspie. lepiej sie bawilem, niz na Ibizie, moge opisac :cool: :twisted:

Link to comment
Share on other sites

po 2200 wszystko, doslownie wszystko zamykaja, moze poza nielicznymi barami, te do 2300 otwarte.

 

to skąd ja o 6 rano do noclegowni wracałem :shock:

 

 

lepiej sprawdze pamietnik :mrgreen:

 

 

a powaznie to faktycznie niemców jak mrówków, polski, rozyjski jezyk równie częsty na ulicach.

 

pn-zach część to wspaniałe góry z serpentynami pod które wypozyczony skuterek ledwo się wdrapał ale widok na otwarte morze rekompensował wszystko.

 

ciepła woda, happy-hours w barach, dwa driny w cenie jednego, sporo restauracji, normalne sklepy spozywcze z piwem i jedzeniem za pare ojro. Mozna pójść po bandzie a i za niewielkią kase dobrze się zabawić :cool:

 

Polecam :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...