Jump to content

Check Engine w Outbacku 2.5 1999


librat

Recommended Posts

Witam! Mam pytanie jak w tytule, zaświeca mi się lampka check engine, nie zdarza to się często, ale jednak. Samochód wtedy staje się strasznie "zmulony", zero przyspieszenia. Człowiek który to sprawdzał określił że jest to awaria silnika krokowego. Tak samo wyszło po sczytaniu kodów, jednak pewności nie mam gdyż z tego co wyczytałem awaria silnika krokowego objawia się falowaniem obrotów, tego u mnie nie ma. I w związku z tym pytanie. Czy jest we Wrocławiu, albo okolicy ktoś kto podjąłby się zdiagnozowania awarii i naprawy? Dodam, bo być może ma to znaczenie, samochód ma zainstalowaną instalacje gazową. Z góry dzięki jeśli ktoś może pomóc :)

Link to comment
Share on other sites

librat, po pierwsze witam na forum i zapraszam do naszego watku z powitaniami :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=101962

 

Jesli chodzi o zapalanie 'check engine" - to czy dzieje sie to wylacznie na gazie czy na benzynie rowniez? Jesli tylko na gazie sie tak dzieje - polecam kontakt z forumowiczem Jako - ktory zdiagnozuje Ci problem.

 

Jesli dzieje sie tak rowniez na benzynie, to mozesz podjechac do Dzierzoniowa - do Marka, ktory pomoze Ci zdiagnozowac problem. Jakby co sluze namiarami na PW.

 

Pozdrawiam

Szymon

Link to comment
Share on other sites

Watek z powitaniami już odwiedziłem :grin:

 

Niestety, na benzynie również się zapala, instalacja gazowa bardzo dobrze działa, udało mi się trafić do naprawdę dobrego zakładu montażu. Zainteresowanym mogę podać namiar na PW.

 

Jeżeli możesz podać namiar na Marka to poproszę, do Dzierżoniowa z Wrocławia rzut beretem.

 

Pozdrawiam

Tomek

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Co prawda wątek jest stary, ale takich newsów nigdy za wiele - w moim poprzednim legacy (2.0 '00) też zapalał się check i samochód stawał się mułowaty - okazało się, że przyczyną był czujnik spalania stukowego (takie małe gówienko na korpusie) - po wymianie wszystko wróciło do normy.

Teraz w OBK check zapala mi potencjometr przepustnicy i wolne obroty sobie pływają, ot tak.

Link to comment
Share on other sites

Szkoda, że nie napisałeś, co się działo, bo zauważyłem, że występuje u mnie coś podobnego...

Ale to zależy od obrotów, bo od 2.5 do 4 tyś bryka jak sarenka;))

Szczególnych skoków obrotów nie zauważyłem, a na benzynie i gazie takie coś się pojawiło...

 

Dziś miałem delegację do Wawki i wziąłem ze sobą książkę o Legacy by się czegoś dowiedzieć, ale ze była po francusku uznałem, że będę musiał się nauczyć i tego języka, choć go nie kocham...

 

W styczniu jadę na serwis zobaczyć co i jak, i dumam tylko który serwis w Krakowie jest na tyle dobry, ze nie będą mi wymieniać całego silnika by dowiedzieć się o co biega;))

Link to comment
Share on other sites

Podwyższone lub podwyższone i pływające wolne obroty to na ogół silniczek krokowy, a jak się zaświeci pomarańczowa kontrolka, najlepiej zczytać kody, ale najczęściej jest to czujnik spalania stukowego lub zdychająca lambada, z moich doświadczeń :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest michal997

Witam

Ja też mam problem z check engine. A mianowicie po tym jak jakiś koleś zrobił mi garaż :neutral: zaczęła się świecić ta kontrolka. Nie wydaje mi się żeby to był silniczek krokowy, ale zastanawiam się czy ma to jakieś powiązanie z wymianą całego wydechu (po tym zdarzeniu). Żeby tego było mało zaczęła mrugać kontrolka Cruise (od tempomatu) i też nie mam pojęcia z jakiego powodu. Albo nie umiem uruchomić tempomatu albo się popsuł :wink:

Za każdą pomoc wielkie dzięki

Pozdrawiam Michał

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...