Simon Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 z niesymetrycznością napędu (ma to jakąś swoją polską nazwę? To po prostu "asymetria". :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Coś mi się wydaje, że było. bylo bylo sam wkejalem do FAQ w technicznym, tak czy inaczej filmik lechta ego posiadaczy subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 z niesymetrycznością napędu (ma to jakąś swoją polską nazwę? To po prostu "asymetria". :wink: Dokładnie chodziło mi o to, że silnik nie jest ułożony po środku i przeguby są różnej długości. Widać było jak te auta walczą - lewo-prawo, próbując się wspiąć. Wczoraj jechałem rano do pracy - opony letnie - bo już za ciepło mi było :razz: , droga nienajlepsza. Wyprzedzałem inne auto i okazało się, że na lewym pasie jest trochę lodu od zewnątrz, a ja akurat cisnąłem - wyprzedzanie w końcu. No i co się porobiło, ano nic, lewy bok auta stracił przyczepność, obroty skoczyły jak szalone, a subaryna jak jechała tak jedzie. Powolutku odpuściłem gaz i zjechałem na prawy pas. Zastanawiam się, jak zachowałby się niesymetryczny napęd - nie tylko niesymetryczny pod względem równego rozkładu mocy, ale i symetrii konstrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek1238 Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 citan, ta imprezka, jak się nie mylę i jak się nie znam, ma tylko blokadę mechanizmu między osiowego, czyli symetryczny podział mocy przód - tył, dyferencjały na osiach są otwarte, a jak się zachowują otwarte dyfry gdy jedno koło jest na lodzie, a drugie nie, sam sobie wyobraź :neutral: Co innego prezentowane subarki, tam rozdział mocy lewo prawo na osi jest sterowany przez aktywne dyferencjały, a jeśli się mylę to mnie poprawcie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalek Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Po pokazach nowej X5 probowalem wjechac na taka rampe WRX'em - z 1 kolem podjezdza, z 3 kolami na rolkach nie da rady, z tylna osia na rolkach nie sprawdzilem bo byly wyzej Co ciekawe na 3 rolkach nie dal rady ani nowy Forester ani Legacy. Evo 9 na ktoryms ustawieniu dyfrow wjechalo, STI nie bylo. Zabawne bylo XC90 - ledwo wyjechalo z jednej rolki Probowalo jeszcze sporo innych autek 4x4 wiec bylo na co popatrzec Co do nowego X-drive, zgadzam sie z Przemkiem ze dziala super ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 No i co się porobiło, ano nic, lewy bok auta stracił przyczepność, obroty skoczyły jak szalone, a subaryna jak jechała tak jedzie. Powolutku odpuściłem gaz i zjechałem na prawy pas. Zastanawiam się, jak zachowałby się niesymetryczny napęd - nie tylko niesymetryczny pod względem równego rozkładu mocy, ale i symetrii konstrukcji. Jakbyś miał chociaż na jednej osi szperę to by szarpnęło, ale auto by mogło dalej przyspieszać, a tak...kicha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 citan, ta imprezka, jak się nie mylę i jak się nie znam, ma tylko blokadę mechanizmu między osiowego, czyli symetryczny podział mocy przód - tył, dyferencjały na osiach są otwarte, a jak się zachowują otwarte dyfry gdy jedno koło jest na lodzie, a drugie nie, sam sobie wyobraź Tak, zdaję sobie z tego sprawę, odpowiedź to: "nie zachowują się". Jakbyś miał chociaż na jednej osi szperę to by szarpnęło, ale auto by mogło dalej przyspieszać, a tak...kicha. No i właśnie efekt był taki, że auto jechało ze stałą prędkością, cała para poszła w gwizdek. Ale w sumie do jazdy z punktu A do B, to mi wystarcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Co ciekawe na 3 rolkach nie dal rady ani nowy Forester Nowy w sensie MY'07 czy MY'09? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalek Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 MY'07, te pokazy byly ok. rok temu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 michalek, ale wjechało by STI podobnie jak Legacy GT z tego filmiku, kwestia zaszperowania przodu i tyłu. misiek1238, forester z filmu ma otwarty przedni dyfer a tylny być może ma tam jakąś wiskozę, ale to bez znaczenia. Ostatniego testu z jednym kołem przyczepnym by raczej nie przeszedł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamu Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Co ciekawe na 3 rolkach nie dal rady ani nowy Forester ani Legacy. Evo 9 na ktoryms ustawieniu dyfrow wjechalo, STI nie bylo.Zabawne bylo XC90 - ledwo wyjechalo z jednej rolki Probowalo jeszcze sporo innych autek 4x4 wiec bylo na co popatrzec Tak dla wyjaśnienia wjeżdżają tylko X3 i najlepiej z automatem bo manual po dniu ma sprzęgło do wymiany. Nowe X5 już zbyt ciężkie i się ledwo wdrapie, a generalnie rampa jest tak zrobiona żeby tylko X-drive wjechał w praktyce ten system nie jest aż tak fajny... Pod górkę szpery normalne gdy tylko jedno koło ma bardzo dużą przyczepność a pozostałe totalne 0 nie mogą tego fizycznie wykonać, prędzej się zapiłują... :wink: STI nie podjeżdża.. EVO słabo, XC90 nie dość że ciężkie to i napęd tragiczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 STI nie podjeżdża.. Ja bym podjechał - a jak nie to po to się ma dwóch krzepkich na tylnej ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 STI nie podjeżdża.. Nawet na LOCK? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 michalek, ale wjechało by STI podobnie jak Legacy GT z tego filmiku, kwestia zaszperowania przodu i tyłu. Legacy GT ma szperę tylko z tyłu, tak jak WRX i Spec. B. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Legacy GT ma szperę tylko z tyłu I to podobno nie najmocniejszą... Ale ponoć VDC i VTD rozdzielają moment w taki sposób że auto nawet jednym kołem pojedzie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Na tym filmiku też porównują Forestera z CRV; jeśli już gdzieś to było to przepraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilL Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 http://pl.youtube.com/watch?v=L6jgiORFB ... re=related :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 KamilL, normalne, tylna wiskoza jest za słaba albo już jej nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 KamilL, normalne, tylna wiskoza jest za słaba albo już jej nie ma. Przecież to wolnossący Forek i kręcą się dwa przeciwległe koła- można zobaczyć na drugim filmiku na YT. Chyba wolnossące mają prawo się tak zachować z powodu braku blokady mechanizmu różnicowego tylnego mostu? Nie wiem czy nic nie pomieszałem :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Chyba wolnossące mają prawo się tak zachować z powodu braku blokady mechanizmu różnicowego tylnego mostu? O ile mi wiadomo to wszystkie europejskie forestery mają wiskozę z tyłu... więc jest to jakaś blokada tylnego dyfra - choć zdecydowanie za słaba, nie wspominając o całkowitej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 A wersje USA? Bo ten Forek z filmiku na takiego właśnie wygląda... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Co do USA to nie mam pewności, trzeba powertować http://cars101.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariuga Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 [lamerskie] a jak się ma technika napędu subaru do napędu w land rover'ze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 a jak się ma technika napędu subaru do napędu w land rover'ze? Ma się dobrze . A tak na poważniej: musiałbyś doprecyzować, o którego LR chodzi: bo np. inne napędy będą we freelanderze, a inne w defenderze... :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariuga Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 bo np. inne napędy będą we freelanderze, a inne w defenderze... niech bedzie na przykładzie freelandera i discovery Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się