Skocz do zawartości

Nowy filmik pokazujący przewagę AWD subaru nad innymi


Przemeq

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

z niesymetrycznością napędu (ma to jakąś swoją polską nazwę?

 

To po prostu "asymetria". :wink:

 

Dokładnie chodziło mi o to, że silnik nie jest ułożony po środku i przeguby są różnej długości. Widać było jak te auta walczą - lewo-prawo, próbując się wspiąć.

 

Wczoraj jechałem rano do pracy - opony letnie - bo już za ciepło mi było :razz: , droga nienajlepsza. Wyprzedzałem inne auto i okazało się, że na lewym pasie jest trochę lodu od zewnątrz, a ja akurat cisnąłem - wyprzedzanie w końcu. No i co się porobiło, ano nic, lewy bok auta stracił przyczepność, obroty skoczyły jak szalone, a subaryna jak jechała tak jedzie. Powolutku odpuściłem gaz i zjechałem na prawy pas. Zastanawiam się, jak zachowałby się niesymetryczny napęd - nie tylko niesymetryczny pod względem równego rozkładu mocy, ale i symetrii konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

citan, ta imprezka, jak się nie mylę i jak się nie znam, ma tylko blokadę mechanizmu między osiowego, czyli symetryczny podział mocy przód - tył, dyferencjały na osiach są otwarte, a jak się zachowują otwarte dyfry gdy jedno koło jest na lodzie, a drugie nie, sam sobie wyobraź :neutral:

Co innego prezentowane subarki, tam rozdział mocy lewo prawo na osi jest sterowany przez aktywne dyferencjały, a jeśli się mylę to mnie poprawcie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pokazach nowej X5 probowalem wjechac na taka rampe WRX'em - z 1 kolem podjezdza, z 3 kolami na rolkach nie da rady, z tylna osia na rolkach nie sprawdzilem bo byly wyzej ;)

 

Co ciekawe na 3 rolkach nie dal rady ani nowy Forester ani Legacy. Evo 9 na ktoryms ustawieniu dyfrow wjechalo, STI nie bylo.

Zabawne bylo XC90 - ledwo wyjechalo z jednej rolki :mrgreen:

Probowalo jeszcze sporo innych autek 4x4 wiec bylo na co popatrzec :)

 

Co do nowego X-drive, zgadzam sie z Przemkiem ze dziala super !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co się porobiło, ano nic, lewy bok auta stracił przyczepność, obroty skoczyły jak szalone, a subaryna jak jechała tak jedzie. Powolutku odpuściłem gaz i zjechałem na prawy pas. Zastanawiam się, jak zachowałby się niesymetryczny napęd - nie tylko niesymetryczny pod względem równego rozkładu mocy, ale i symetrii konstrukcji.

 

 

Jakbyś miał chociaż na jednej osi szperę to by szarpnęło, ale auto by mogło dalej przyspieszać, a tak...kicha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

citan, ta imprezka, jak się nie mylę i jak się nie znam, ma tylko blokadę mechanizmu między osiowego, czyli symetryczny podział mocy przód - tył, dyferencjały na osiach są otwarte, a jak się zachowują otwarte dyfry gdy jedno koło jest na lodzie, a drugie nie, sam sobie wyobraź

 

Tak, zdaję sobie z tego sprawę, odpowiedź to: "nie zachowują się". :)

 

Jakbyś miał chociaż na jednej osi szperę to by szarpnęło, ale auto by mogło dalej przyspieszać, a tak...kicha.

 

No i właśnie efekt był taki, że auto jechało ze stałą prędkością, cała para poszła w gwizdek. Ale w sumie do jazdy z punktu A do B, to mi wystarcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michalek, ale wjechało by STI podobnie jak Legacy GT z tego filmiku, kwestia zaszperowania przodu i tyłu.

 

misiek1238, forester z filmu ma otwarty przedni dyfer a tylny być może ma tam jakąś wiskozę, ale to bez znaczenia. Ostatniego testu z jednym kołem przyczepnym by raczej nie przeszedł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Co ciekawe na 3 rolkach nie dal rady ani nowy Forester ani Legacy. Evo 9 na ktoryms ustawieniu dyfrow wjechalo, STI nie bylo.

Zabawne bylo XC90 - ledwo wyjechalo z jednej rolki :mrgreen:

Probowalo jeszcze sporo innych autek 4x4 wiec bylo na co popatrzec :)

 

Tak dla wyjaśnienia wjeżdżają tylko X3 i najlepiej z automatem bo manual po dniu ma sprzęgło do wymiany. Nowe X5 już zbyt ciężkie i się ledwo wdrapie, a generalnie rampa jest tak zrobiona żeby tylko X-drive wjechał w praktyce ten system nie jest aż tak fajny... Pod górkę szpery normalne gdy tylko jedno koło ma bardzo dużą przyczepność a pozostałe totalne 0 nie mogą tego fizycznie wykonać, prędzej się zapiłują... :wink:

STI nie podjeżdża.. EVO słabo, XC90 nie dość że ciężkie to i napęd tragiczny. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KamilL, normalne, tylna wiskoza jest za słaba albo już jej nie ma.

Przecież to wolnossący Forek i kręcą się dwa przeciwległe koła- można zobaczyć na drugim filmiku na YT. Chyba wolnossące mają prawo się tak zachować z powodu braku blokady mechanizmu różnicowego tylnego mostu?

 

Nie wiem czy nic nie pomieszałem :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wolnossące mają prawo się tak zachować z powodu braku blokady mechanizmu różnicowego tylnego mostu?

O ile mi wiadomo to wszystkie europejskie forestery mają wiskozę z tyłu... więc jest to jakaś blokada tylnego dyfra - choć zdecydowanie za słaba, nie wspominając o całkowitej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...