Jump to content
FAZA666

Akumulatory w subaru

Recommended Posts

Poszukaj czegoś takiego:

 

YUASA L+ Professional 005 (60Ah/450A).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, juz wszystko wiem - udalo mi sie dodzwonic do wyspecjalizowanego sklepu sprzedajacego aku.

Produkcje Varty mozna rozpoznac po czwartym znaku kodu. W moim przypadku jest to C2C204231 czyli czwarty znak to 2 czyli aku jest z 2002 lub 2012. Wierze, ze ta druga opcja ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przed zimą zamierzam zmienić akumulator. Już przekonaliście mnie do tej Varty ale okazało się, że mam możliwość zakupienia akumulatora KAGER Vertigo 60AH 540 czyli parametry identyczne a cena duużo lepsza bo poniżej 200zł. Co prawda martwi mnie trochę rozmiar a dokładnie szerokość: 242mm - czy coś takiego wejdzie? Pacjent - Legacy 2008 2.0 N/A.

 

Czy są jeszcze jakiekolwiek inne przeciwskazania, bo ogólnie marka jest bardzo chwalona za bezawaryjność (praktycznie brak roszczeń gwarancyjnych)

 

 

 

EDIT: Już się dowiedziałem - ten aku jest za szeroki. Teoretycznie wejdzie lecz nie zmieści się do fabrycznej "kuwety" co nienajlepiej wygląda...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja osobiście nie zainwestował bym w kagera - może nie było roszczeń bo firma zbyt krótko na rynku :) - a tak na poważnie kup markowy i będzie z głowy bo i sprzedaż większa i z reklamacjami brak problemu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgrzewam temat :).

Czeka mnie najprawdopodobniej wymiana akumulatora i z tego co udało mi się wykopać w necie to ten powinien się nadawać (chodzi o parametry i wymiary):

http://allegro.pl/show_item.php?item=2774469042

Myślałem, czy przy okazji nie zmienić klem na nowe i teraz mam pytanie, jakie kupić i czy dam radę sam wymienić ? Bo z tego co patrzyłem, to chyba nie są one jakoś polutowane z kablami tylko po prostu przykręcone na śrubki (jestem laikiem jeśli chodzi o takie rzeczy stąd może i durne pytanie :P).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będzie ok.

Spokojnie powinieneś sobie poradzić z wymianą, to nie prom kosmiczny. Poluzowujesz śrubki, odpinasz klemę - następnie +, wymieniasz aku, podpinasz w odwrotnej kolejności, dokręcasz i wsio ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko kleme plus założyć na kabel z plusa a nie na odwrót bo nie wejdzie do aku. Bez problemu wszystko ogarniesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chodziło mi o wymianę akumulatora :D, bo to jest proste, tylko o wymianę klem :D. Rozumiem, że klemy są oznaczone + i - ? jakie klemy najlepiej kupić ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wybacz, piątek :neutral: . Z klemami jest tyle podobnie, że też są na śrubki :mrgreen: . Jedne sa oznaczone inne nie, ale pewne jest to, że różnią się średnicą i trudno pomylić. Dobrej jakości uniwersalne wystarczą, chyba, że chcesz jakieś platerowane czy inne wydumki z daszkiem z plastiku.

Edited by furmi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepiej takie do ktorych da sie przykrecic przewody a nie zagniatac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem Yuase Pro 60Ah w wariancie pod japończyka, aku ma korki więc można kontrolować co się dzieje w środku. Kosztowało to 250 pln.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem Yuase Pro 60Ah w wariancie pod japończyka, aku ma korki więc można kontrolować co się dzieje w środku. Kosztowało to 250 pln.

A gdzie to było tak tanio? Sprawdź jaki rocznik, może zdeczko zleżały. Też się nad takim zastanawiam bo to podobno wyrób made in Japan i pasuje plug and play.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nówka sztuka od znajomka z hurtowni w GDA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niestety kupiłem w Szczecinie i po całonocnym ładowaniu dalej jest nienaładowany. Takich aku powinno się nie sprzedawać. Zobaczymy co dalej. :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale że padło sprzedali czy ładujesz go niskim prądem? Akumulatorki AA też mogą się ładować 24h jak się ustawi 100mAh na ładowarce ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzałem w serwisie jest OK chyba prąd ładowania słaby ale powinni ładować przed sprzedażą :neutral:

Share this post


Link to post
Share on other sites

może stał sobie w magazynie od wiosny ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akumulator kupiony w sklepie musi być naładowany i gotowy do użycia. Takiego rozładowanego oddałbym do sklepu i poprosił o wymianę go na inny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akumulator kupiony w sklepie musi być naładowany i gotowy do użycia. Takiego rozładowanego oddałbym do sklepu i poprosił o wymianę go na inny.

 

Dokładnie, każdy liczący się dystrybutor, sprzedawca zobowiązany jest do ładowania akumulatorów, które ma na magazynie. Akumulator kwasowy jest zaprojektowany do pracy w stanie pełnego i ciągłego naładowania. Dlatego akumulatory w upeesach osiągają dużo dłuższą żywotność niż w samochodzie i nie chodzi tu tylko o warunki pracy (mróz, wstrząsy), ale też o parametry ładowania i rozładowania. Nie ma czegoś takiego jak akumulator zleżały w magazynie, są tylko źle przechowywane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakiej pojemnosci akumulatory montowaliscie do 2.0D? 2008 rok

wg katalogu to ida Centry 70 i 74ah, Bosche, Varty, Bannery 95ah, co mnie troche przeraza bo nie wiem czy wejdzie i czy bedzie doladowany. Ja bym wolal z tych Boschy czy Vart wlasnie w pojemnosci ok. 74ah, ale czy za maly nie bedzie?

Seryjny Panasonic ma 64 i juz sie konczy, ciezko pali rano mimo ze mrozow strasznych nie ma. Poza tym juz usuwalem latem zielony nalot z biegunow takze juz po nim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kupilem bannera 74ah.Najlepiej zmierz gabaryty starego i kup podobny gabarytowo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam juz zamowiony. Bosch s5 77ah. Tylko jesli dobrze zmierzylem i znalazlem informacje to jest o 2cm dluzszy. Mam nadzieje ze to straszny problem nie bedzie, tym bardziej ze i tak mniejszy jest niz normalnie bosch poleca do diesla subaru(95ah)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kager ma w środku boscha podobno, tak mi mówł kolega z Foty. Ale nie testowałem.

U mnie chyba jeszcze ori bo to Panascanik :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już mi wpadły dwa wozy w ręce i Kager tam siedzi i to prawie nowe aku a już umarły ,nie są drogie ale czy dobre ,jak się uda ,Bosch może i tam jakiś jest ale raczej jakiś kiepski ,jak bym nie kupił Kager

Vatra oj kiedyś to były aku na pierwszy montaż ale teraz też jest OK -miałem był OK

Bosch S4 S5 -miałem OK ,S4 pasuje do niebieskiego subaru :D

Yuasa pro -miałem w moto rewelacja

Centra Futura (mam styczność z autami co mają takie i niema problemów bardzo dobre ) ale nie ma pod japonca aku z Futura ,tak mi się wydaje jest tylko Plus

Czasem i te ponoć jedne z naj lepszych umierają przed czasem i to sporo przed .np oberwana cela

Edited by Grzesiek79

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam od lipca w swoim forku aku Centra Futura (nie pamiętam oznaczeń) - zobaczymy, jak będzie się sprawował.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...