subarutux Opublikowano 24 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 W dniu 21.05.2018 o 18:24, Guliwer napisał: pewnie masz blisko do serwisu? 40 km. Lepiej było pojechać samemu, niż czekać na zmiłowanie odpowiednich służb. A w serwisie już czekali na mnie, bo odbyliśmy wcześniej kilka rozmów telefonicznych, m.in. z groźbą Żony, że odda samochód zgodnie z prawami konsumenta. Nie wiem, czy potraktowano to poważnie, jednakowoż natychmiast po moim przybyciu zajęto się samochodem, a mi zapodano kawę i ciasteczko. 22 godziny temu, owad napisał: w aso zapewne usłyszysz że pewnie zostawiłeś coś włączonego Poddano badaniom autko i akumulator. Spoczynkowy pobór prądu przez samochód okazał się być nawet mniejszy od standardowego, a akumulator "nie wykazał oznak awarii". Jednak wymieniono akumulator w ramach gwarancji. Powiedziano, że w skali tego ASO awarie nowych akumulatorów są jednostkowymi przypadkami. W trakcie picia tejże kawy i odbierania kolejnych telefonów od Keratronika doszedłem do wniosku, że w ciągu kilkumiesięcznej w sumie podróży samochodu z fabryki do końcowego odbiorcy w Europie następuje być może selekcja naturalna akumulatorów. Akumulator w pełni sprawny i bez wad fabrycznych przeżyje ten czas powolnego rozładowywania, może nawet do zera, krótkie uruchomienia w celu wjazdu i zjazdu na lawety itp. Akumulator, w którym coś jest nie tak, po prostu tego nie przeżyje i nawet po naładowaniu w ASO już się podniesie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 24 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 No to git że ci wymienili. Ja kilka razy woziłem na lawecie do aso, twierdzili że jest ok, aż w końcu sam kupiłem nowy i o dziwo się nie rozładowuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 24 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 2 godziny temu, owad napisał: No to git że ci wymienili. Ja kilka razy woziłem na lawecie do aso, twierdzili że jest ok, aż w końcu sam kupiłem nowy i o dziwo się nie rozładowuje Cud Panie, cud! To się nazywa optymalizacja kosztów prowadzenia działalności gospodarczej. W tym wypadku działalności ASO... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skyline Opublikowano 12 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2018 jaki ma byc wlasciwy akumulator do WRX-a 2001 ?? bo mam jakiegos chiniola chyba i tylko 45 Ah !! czy to nie za malo ?? co prawda poboru pradu w aucie napewno nie ma ,bo stoi czasem po dwa tygodnie i za kazdym razem z ledwoscia kreci ale zawsze odpali,wiec to jest ok ,ale 45Ah ?? no chyba nie bardzo co ?? jaki kupic najlepiej ?? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Guz Opublikowano 12 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2018 Pomierz jaki największy wejdzie i taki kup. Większe aku to lżejszy portfel, cięższe auto i dłuższa eksplatacja - bo większy aku ma łatwiej to i dłużej działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_isza Opublikowano 12 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2018 o ile alternator ma czas na jego doladowanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 12 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2018 22 minuty temu, M_isza napisał: o ile alternator ma czas na jego doladowanie... To chyba dotyczy każdego akumulatora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 15 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2018 W dniu 12.07.2018 o 21:30, WOJO napisał: To chyba dotyczy każdego akumulatora? Tu chodzi o amperaż jaki alternator wytwarza podczas ładowania. Jak włożysz akumulator z większym amperem a alternator ma mniejszy to taka bateria jest nie doładowana i szybciej skończy swój żywot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 15 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2018 9 minut temu, ADK90 napisał: Tu chodzi o amperaż jaki alternator wytwarza podczas ładowania. Jak włożysz akumulator z większym amperem a alternator ma mniejszy to taka bateria jest nie doładowana i szybciej skończy swój żywot. Pozwól, że się nie zgodzę. Przecież ładowanie akumulatora jest czynnością zależną od czasu, a nie jedynie od prądu ładowania. Jak widzisz na obrazku, nawet przy 1500RPM, dostajesz z altka 50A, co w zupełności wystarczy do wielu rzeczy, wśród których będzie także ładowanie akumulatora. Jak będziesz mało jeździł, często używał rozrusznika, to alternator nie będzie miał czasu naładować akumulatora, niezależnie od jego pojemności. Śmiem twierdzić, że akumulator o większej pojemności dłużej przeżyje w takich ciężkich warunkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Guz Opublikowano 15 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2018 Godzinę temu, ADK90 napisał: Jak włożysz akumulator z większym amperem a alternator ma mniejszy to taka bateria jest nie doładowana i szybciej skończy swój żywot. Mit nie mający potwierdzenia w praktyce. Nic nie stoi na przeszkodzie aby alternatorem samochodowym ładować i 10 akumulatorów naraz, ucierpi na tym co najwyżej alternator który będzie pracował pod dużym obciążeniem przez długi czas. Akumulatorom się nic nie stanie, a czas ładowania jedynie się wydłuży. W samochodzie zaś czy masz mały czy duży akumulator na rozruch i obsługę auta zużyjesz podobną ilość energii więc alternator będzie miał tą samą robotę. 56 minut temu, WOJO napisał: Śmiem twierdzić, że akumulator o większej pojemności dłużej przeżyje w takich ciężkich warunkach. Dokładnie tak. Akumulator najmocniej się zużywa kiedy używa dużych prądów, np przy rozruchu. Im większy akumulator tym większe ma prądy rozładowania. Przy gwałtownym rozładowaniu reakcje chemicznie zachodzące w akumulatorze powodują gotowanie się elektrolitu, z efektami kapilarnymi czyli nagłym przejściem cieczy w gaz. Niszczy to płyty ołowiowe i powoduje ich szybkie zasiarczanie. Można tego łatwo uniknąć zmniejszając obciążenie lub dając większy akumulator dla którego to obciążenie relatywnie nie będzie tak duże. W lato nie ma większego znaczenia - dwulitrówkę to i 30'tką odpalicie... Ale w zimę pojemność użyteczna akumulatora spada drastycznie, razem z prądami rozładowania. I tak 60Ah przy -20'C ma połowę pojemności, rozruch który powinien być kaszką z mleczkiem nagle okazuje się że już potrafi akumulator nadwyrężyć. Gdyby w tych samych warunkach był tam akumulator 80Ah to by dał radę bez nadszarpnięcia zdrowia. Większe aku dłużej pożyje bo jest łagodniej używane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 15 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2018 1 godzinę temu, ADK90 napisał: Tu chodzi o amperaż jaki alternator wytwarza podczas ładowania. Jak włożysz akumulator z większym amperem a alternator ma mniejszy to taka bateria jest nie doładowana i szybciej skończy swój żywot. nie pisz takich porad bo ktoś uzna te brednie za rzetelną wiedzę... O jakim Ty amperażu piszesz? Prądzie zwarciowym? Każdy sprawny aku ma prąd zwarciowy wyższy od alternatora. Mieszanie pojemności z prądem zwarciowym to już jest skrajny objaw braku elementarnej wiedzy w temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 24 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2018 (edytowane) Czy ktoś może kojarzy akumulatory powyżej 50 Ah (do Legacy V 2.5 GT, wg. amerykańskiej instrukcji jest 52 Ah, nie mam polskiej pod ręką) z lwym plusem i wystającymi klemami? Miałem Yauasa 60 Ah 450 A, ale padł jeszcze na gwarancji. Na szybko jak przejrzałem to zbyt dużego wyboru nie ma czyli jeszcze raz ta sama Yuasa, Varta Blue albo Bosch S4. Ewentualnie jakieś o wiele większe akumulatory, ale to trochę traci sens finansowy kupowanie takiej kobyły 75 Ah. Edytowane 25 Października 2018 przez JJacek Ah Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol76 Opublikowano 24 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2018 Ja użytkuję od 4 lat Centrę Futurę 64AH i jest ok. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 24 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2018 Bosch s4 również ok. Mam już chyba 3-4 lata 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 25 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2018 (edytowane) @karol76,chodziło mi bardziej o konkretny model z lewym plusem i wystającymi klemami. @owad dzięki za info. Czy ktoś potrafi roszyfrować zalecenia z instrukcji obsługi dla Legacy 2.5 GT (automat) ? pierwsza sekcja - modele z silnikiem benzynowym MT - 48 Ah (Legacy 2.0, Outback 2.5 manual) 3.6 - 64 Ah (Outback 3.6) pozostałe modele - 52 Ah (Legacy 2.0 CVT, Legacy/Outback 2.5 CVT, Outback 2.5 CVT, Legacy 2.5 GT aut ??) druga sekcja - pozostałe modele z silnikiem benzynowym, czyli jakie? tego do końca nie rozumiem 2.0 i 2.5 - 48 Ah 3.6 - 52 Ah EDIT: Zadzwoniłem do @DZIAŁ TECHNICZNY i podał parametry z pierwszej sekcji. Edytowane 25 Października 2018 przez JJacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 28 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2018 Pakuj największy jaki się zmieści. Nie kombinuj. Varta 60 Ah jest bardzo dobra. Nie wierz w gminne opowieści o niedoładowaniu. To bzdura. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 15 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2018 po 3 latach i 11 miesiacach oryginalny panasonic wyzional ducha przez miesiac nie odpalalalismy obk-a i juz nie odpalilismy (zwarta cela/cele) wlecial yuasa 75ah/640a tapatalked Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 15 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2018 W 2,0RC dzisiaj rano założona Varta D47, czyli 560 410 054. Kiedyś pisałem, że od x lat, akumulatory u mnie rezydują 5 lat. Patrzę na odręczny wpis na wyjętej Yuasie, a tam "Lipiec 2013" ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 26 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2019 W moim Levorgu akumulator Panasonica wyzionął ducha po niespełna 3 latach. Faktem jest, ze na przestrzeni lat dzieci kilka razy zostawiły światło w kabinie co wydrenowało baterie tak, ze w końcu nie dała się naładować powyżej 11,5 V. Sęk w tym ze akumulator osłabł w czasie ferii we Włoskich alpach. Wczoraj byłem u lokalnych fachowców, którzy otworzyli maskę, spisali parametry i zamówili nowy akumulator. Dziś pojechałem po odbiór. Okazało się, ze ‚fachowcy’ nie wiedzieli co to jest akumulator AGM. Wyguglalem im na telefonie, mam przyjść ponownie jutro. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 28 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2019 Kwasowe tego nie lubią. Albo natychmiast ładowarka z odsiarczaniem, albo sklep. Co do Włochów, to mi przypomina, jak szukali mi opony. Dwa warsztaty, siedem nieszczęść ! Oni jakby 30 lat temu się zatrzymali. Inna sprawa, że jak musiałem dolać oleju, to w siódmym ! sklepie przypomnieli sobie, że istnieje coś takiego jak Millers ! Trzy dni go sprowadzali ! Kolega fordem mondeo czekał na tarcze i klocki 12 dni. Cały czas pobytu na wakacjach. Inna sprawa, że kolega sierota, brak absolutnie właściwych reakcji. Z domu wypuścił go warsztat obiecujący przynajmniej 50 000 km, Hamulunek był bardzo słaby. Kolega oczywiście nie uwierzył, że w górach hamuje się tylko silnikiem. Spalił wszystko, co jeszcze nadawałoby się do użytku. Jak wsiadłem do pojazdu w ramach ekspertyzy, to zdębiałem ! Takiego wraka to nigdy nie widziałem ! Kolega adwokat. Ja im pokażę jak wrócę ! I co z tego ? Mógł się zabić po drodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 28 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2019 ...no wiec lokalny warsztat nie był w stanie sprowadzić akumlatora AGM/EBF dlatego póki co mam nowy aku, który nie jest przystosowany do systemu start/stop. Zaprojektowałem wiec wyrafinowany sposób na stała deaktywacje start/stop: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 2 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2019 I to jest właśnie najlepszy sposób na te pseudoekologiczne wynalazki. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 9 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2019 To chyba sprawdzę w służbowym VW. Wkurza mnie codzienna procedura startu. Jak w samolocie. Wyłącz to, tamto... Ponadto, przy permanentnym wyłączeniu start - stop, akumulator raczej przestaje mieć znaczenie. Inna sprawa, że nie bardzo wierzę w to, że dedykowane akumulatory są aż tak lepsze. Dużo droższe - tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cool_kuba Opublikowano 28 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2019 Akumulator w moim Outback 2.5i MY15 zaczął niedawno zawodzić po około tygodniowym postoju. Zmierzyłem prąd po wyłączeniu silnika i jeśli auto nie wykrywa klucza to jest to ~35mA co wydaje się w normie jednak podczas tych pomiarów zauważyłem że napięcie na akumulatorze spada bardzo szybko z 12.6V do 12V wystarczy poczekać kilka godzin. Myślę że mogłem sam doprowadzić do tego stanu rzeczy zostawiając raz włączone światło na noc czego akumulatory EFB podobno nie znoszą. Ja natomiast nie znoszę systemu start stop i tu mam pytanie czy jeśli zawsze wyłączam to ustrojstwo to czy zakup normalnej baterii kwasowo ołowiowej jest dobrym pomysłem? Pytałem się w sklepie i mi powiedzieli że jak było EFB to muszę kupić EFB, ale nie umieli wytłumaczyć dlaczego. Z lektury internetu wynika że EFB powinna wytrzymać większą ilość cyklów ładowania natomiast jest bardziej wrażliwa na rozładowanie do 0 i oczywiście droższa. Co myślicie o Varta Blue Dynamic E24 12V 70 Ah zamiast wynalazku który dostarczył producent? (na zdjęciu, Wymiarowo powinna się zmieścić ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 30 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2019 Ja bym chyba zaryzykował taki eksperyment. Ale tylko na sobie. Tak z ciekawości. Oczywiście przy każdorazowym wyłączaniu start - stop. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się