subar_u Posted March 16, 2008 Share Posted March 16, 2008 witam wszystkich.zastanawial sie nad zmiana mojego legasia na impreze.(okolo2003-2005) jestem ciekaw jak to jest z kosztami eksploatacji WRX a STI.moge prosic doswiadczonych kolegow o porady i koszty... . ktory byscie polecili czy duzo drozszy i bardziej awaryjny jest STI? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted March 16, 2008 Share Posted March 16, 2008 ktory byscie polecili czy duzo drozszy i bardziej awaryjny jest STI? Wszystko zależy od sposobu wykorzystywania wozu. Przy podobnym wykorzystaniu, STI będzie palil nie 14l/100km a 17l/100km; będą też droższe klocki, tarcze, amortyzatory, opony. Powiedziałbym, że różnica w kosztach jest wprost proporcjonalna do różnicy w mocy. A awaryjność? Identyczna. No chyba, że z WRX-em chcemy jeździć, jak WRC-em - takie eksperymenty dłużej wytrzyma STI . Link to comment Share on other sites More sharing options...
subar_u Posted March 16, 2008 Author Share Posted March 16, 2008 WRX pali wiecej niz STI??? :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej_K Posted March 16, 2008 Share Posted March 16, 2008 WRX pali wiecej niz STI??? No przecież Przemeq pisze, że nie... Przy podobnym wykorzystaniu, STI będzie palil nie 14l/100km a 17l/100km Link to comment Share on other sites More sharing options...
dawid Posted March 16, 2008 Share Posted March 16, 2008 subar_u, chyba źle doczytałeś. Przemeq wyraźnie napisał że przy takim samym użytkowaniu STi pali kilka litrów więcej niż WRX. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej_K Posted March 16, 2008 Share Posted March 16, 2008 EDIT Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted March 16, 2008 Share Posted March 16, 2008 A poza tym polecam przeszukać wątki z Forum: osób z dylematem "WRX czy STI" było tu naprawdę sporo. Postaram się znaleźć jakieś wątki i coś podrzucić 8). Link to comment Share on other sites More sharing options...
szuster Posted March 16, 2008 Share Posted March 16, 2008 Przykladowe wydatki - kupno 18 maja 2007 - do dzis: przebieg: 12959km koszt paliwa: 6 950 PLN serwis: 2 990 PLN w tym: - 2x wymiana oleju, filtrow itp - filtr paliwa - olej w skrzyni i w dyfrze - zarowka - wycieraczki - komplet amortyzatorow KYB GR2 (Excel)- 970PLN (z przesylka), wymiana ok 700 PLN - laczniki stabilizatora, tyl 280PLN ( w sumie niepotrzebnie, ale jak juz byly ) pozostale: 8000 PLN ( w tym: ubezpieczenie 1600 EUR plus podatek drogowy 540 EUR, kurs EUR z zeszlego roku) lacznie 18 000 PLN Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted March 16, 2008 Share Posted March 16, 2008 WRX pali wiecej niz STI??? :shock: STI pali mniej niz GTek MY95, na przykladzie mojego i kolegi MY02 (z tym ze po zalozeniu turbobacka spalanie mu odczuwalnie wzroslo/osiagi tez) STI to calkiem oszczedne auto jesli sie upala caly czas ( z tym ze po zalozeniu turbobacka spalanie odczuwalnie wzroslo/osiagi tez) Link to comment Share on other sites More sharing options...
KamilL Posted March 16, 2008 Share Posted March 16, 2008 szuster, PW [ Dodano: Nie Mar 16, 2008 10:40 pm ] turbobacka co to ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
subar_u Posted March 16, 2008 Author Share Posted March 16, 2008 sorki racja zle przeczytalem z tym spalaniem:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej_K Posted March 16, 2008 Share Posted March 16, 2008 GRAF napisał/a: turbobacka co to ? Przelotowy układ wydechowy od turbiny do końca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebastianZ1 Posted March 16, 2008 Share Posted March 16, 2008 komplet amortyzatorow KYB GR2 (Excel)- 970PLN (z przesylka), wymiana ok 700 PLN Gdzieś Ty te amory wymieniał? :shock: Toż w ASO byłoby taniej. Generalnie w warsztatach specjalizujących się w amortyzatorach wymiana zazwyczaj jest gratis (o ile u nich kupowane), ewentualnie jak ze swoimi przyjedziesz to wezmą jakieś 40-70zł/szt. Chyba, że wliczasz w to koszty późniejszego ustawiania geometrii, ale to tez przecież nie jest drogie, ca. 100-150zł. pzdr Seb@ Link to comment Share on other sites More sharing options...
subar_u Posted March 16, 2008 Author Share Posted March 16, 2008 a ktory model jest lepszy do codziennej jazdy ...? do pracy na zakupy i takie tam..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kogii Posted March 16, 2008 Share Posted March 16, 2008 Gdzieś Ty te amory wymieniał? Toż w ASO byłoby taniej podejrzewam, ze w Dublinie.... roboczogodzina w dobrym serwisie tutaj to okolo 50 funtow... Link to comment Share on other sites More sharing options...
adaś Posted March 16, 2008 Share Posted March 16, 2008 a ktory model jest lepszy do codziennej jazdy ...? do pracy na zakupy i takie tam..? wrx Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibowit Posted March 16, 2008 Share Posted March 16, 2008 a ktory model jest lepszy do codziennej jazdy ...? do pracy na zakupy i takie tam..? wrx STI :razz: Nie ma to jak precyzyjne pytanie i konkretna odpowiedź. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kogii Posted March 16, 2008 Share Posted March 16, 2008 a ktory model jest lepszy do codziennej jazdy ...? do pracy na zakupy wrx.... i takie tam..? sti Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej_K Posted March 16, 2008 Share Posted March 16, 2008 a ktory model jest lepszy do codziennej jazdy ...? do pracy na zakupy i takie tam..? Trudno ocenić. STI daje większa frajdę z jazdy (wcześniej wspomniana lepsza skrzynia, hamulce, zawias no i moc oczywiście), natomiast WRX jest ekonomiczniejszy. Wybór należy do Ciebie... :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Intakwrx Posted March 16, 2008 Share Posted March 16, 2008 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=104355&start=0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WPR Posted March 17, 2008 Share Posted March 17, 2008 Mam WRX'a od trzech lat. Średnio robię 20k rocznie :neutral: . Mając STI koszty za same paliwo były by dużo większe... Ale i tak prowadzenie na śniegu ma najlepsze z aut jakie do tej pory miałem a i na suchej drodze większość samochodów nie ma szans . Moje zdanie jest takie: Jak chcesz na weekend'y wyskakiwać na tor albo\i chodzić na kursy jazdy sportowej kup STI Jak nie kup WRX'a. Będziesz miał autko o nieprzeciętnej trakcji i przyspieszeniu a to wszystko zapakowane w legendę o nazwie IMPREZA (wiekszość ludzi i tak nie "widzi" różnicy między WRX a STI... Impreza to Impreza poprostu :razz: ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
rauf Posted March 17, 2008 Share Posted March 17, 2008 IMO, pytanie o koszty utrzymania, części czy paliwa to raczej dowód na to, że na takie auto kogoś po prostu nie stać. Może to okrutne, ale oszczędzanie na Imprezie psuje całą zabawę. Lepiej kupić sobie assholdera w klekocie, sczipować i będzie ekonomicznie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
subar_u Posted March 17, 2008 Author Share Posted March 17, 2008 rauf to pytanie jest z czystej ciekawosci a nie po to zebym wiedzial jak mocno mam zylowac na wszystkim zeby tylko miec impreze....jak by mnie nie bylo stac to bym sie interesowal jakiego malucha kupic... a swoja droga to Ty pewnie jestes taki dziany ze mozesz walic kasa na prawo i lewo skoro tak cwaniakujesz.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JED Posted March 17, 2008 Share Posted March 17, 2008 IMO, pytanie o koszty utrzymania, części czy paliwa to raczej dowód na to, że na takie auto kogoś po prostu nie stać. Ciezko sie z Toba zgodzic - brzmi to jak zdanie z Cafe Allegro kogos, kto ma jakies kompleksy i na podobne pytanie, tak wlasnie odpowie. subar_u, utrzymanie STi jest duzo drozsze - bierz STi! :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted March 17, 2008 Share Posted March 17, 2008 IMO, pytanie o koszty utrzymania, części czy paliwa to raczej dowód na to, że na takie auto kogoś po prostu nie stać. Może to okrutne, ale oszczędzanie na Imprezie psuje całą zabawę. Lepiej kupić sobie assholdera w klekocie, sczipować i będzie ekonomicznie. Chyba się zalogowałem na forum BMW :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now