Jump to content

Udział w rynku


Jacky X

Recommended Posts

2 minuty temu, Dyrekcja napisał:

Niestety nie. Ten samochód był importowany prywatnie.

 

to czemu jest w statystyce sprzedaży którą Dyrekcja powyżej podaje?

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP
2 godziny temu, Tiger napisał:

 

to czemu jest w statystyce sprzedaży którą Dyrekcja powyżej podaje?

Od paru lat podajemy statystykę rejestracji ( gdyż stała się wiarygodna ).

Tutaj może się pojawić sytuacja, że jakiś samochód opuścił Polskę, jakiś przyjechał.

Ale są to wyjątki nie rzutujące na wiarygodność całości ( przynajmniej w przypadku naszej firmy - niektórzy producenci mają w statystykach re-eksportu spore osiągnięcia :) ).

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

ale rozumiem statystykę rejestracji aut nowych, tj. tzw. pierwszych rejestracji rozumiem... i w tym znaczeniu nie wiem jak ktoś mógł kupić nowe auto w salonie w USA i być jego pierwszym właścicielem w PL (tj. zarejestrować jako fabrycznie nowe)? o ile pamiętam kiedyś Dyrekcja nam tłumaczyła, że tak się nie da - więc myślałem, że to SIP na czyjeś zlecenie zrobił...

Edited by Tiger
Link to comment
Share on other sites

Właśnie też chciałbym się dowiedzieć co to za jeden egzemplarz . Z tego co wiem silnik 2.0 nie spełnia obecnych norm więc nie ma możliwości kupienia w USA auta nowego i jego legalnego zarejestrowania w UE. Chyba że wliczyliście jakiś samochód który został sprowadzony używany i odwiedził później któryś ASO Subaru w Polsce. Jeśli tak to może to mój :)

 

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Matthew1990 napisał:

Właśnie też chciałbym się dowiedzieć co to za jeden egzemplarz . Z tego co wiem silnik 2.0 nie spełnia obecnych norm więc nie ma możliwości kupienia w USA auta nowego i jego legalnego zarejestrowania w UE. Chyba że wliczyliście jakiś samochód który został sprowadzony używany i odwiedził później któryś ASO Subaru w Polsce. Jeśli tak to może to mój :)

 

Gdyby tak bylo, to w zestawieniu pojawiłyby się też moje conajmniej trzy WRXy i jeden Legacy H6. Jeśli można prosić Dyrekcję o wyjaśnienie tego przykładu z XVem z USA.

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP
5 godzin temu, FilipBB napisał:

Jeśli można prosić Dyrekcję o wyjaśnienie tego przykładu z XVem z USA.

Nie znam szczegółów. Zapisany w statystyce jako "Crosstrec', więc najwidoczniej z USA. Być może na mienie przesiedlenia można sprowadzić samochód pomimo braku spełniania norm. Używane w tej statystyce nie występują.

 

Pozdrowienia 

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
6 godzin temu, .Misza. napisał:

Niemal dokładne odzwierciedlenie trendu w Europie:
https://carsalesbase.com/europe-subaru/

Nadzieja w mariażu z Toyotą, bo nie widzę przyszłości w Europie. 

ok,  ale rynek ogółem spadł tylko o 14,5%

 

co do przyszłości w Europie ,to chyba jakoś bez echa przeszła wiadomość że Mitsubishi nie będzie wprowadzać nowych modeli do Europy, więc za dosłownie parę lat również zakończy sprzedaż

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, .Misza. napisał:

@krist chodziło mi o Subaru w Europie.

rozumiem, ale chodziło mi o to że rynek europejski spadł o 14% ogółem, więc nie tak bardzo jak sprzedaż Subaru czy to w Europie (-40%) czy w Polsce (-43%0

Link to comment
Share on other sites

W dniu 31.01.2021 o 00:19, krist napisał:

rozumiem, ale chodziło mi o to że rynek europejski spadł o 14% ogółem, więc nie tak bardzo jak sprzedaż Subaru czy to w Europie (-40%) czy w Polsce (-43%0

 

jak następcą XT jest e-boxer to nie ma się czemu dziwić

Link to comment
Share on other sites

Podsumowując okres 2007-2019:

 

2007 - 1534, w tym STI - 12, WRX - 45, Forester XT - 192, Legacy H6/Spec B - 19, Outback H6 - 44, (łącznie z pierwszymi MY08 STI i WRX ??) link

2008 - 2185, w tym STI - 50, WRX - 19, Forester Turbo (XT?) - 143, diesel 1060 48.5% (Forester - 384, Legacy - 367, Outback - 310) link

2009 - 1231, w tym STI - 12, WRX - 8* (lub 16**), diesel min. 583 47% (Forester - 537, Impreza - 46, reszty brak) link ogólny *link STI **link WRX

2010 - 1862, w tym STI/WRX - 25, Forester XT - 41, Legacy GT - 42, diesel 1472 79,1% (Forester - 689, Impreza - 41, Legacy - 243, Outback - 499) link ogólny link FXT i LGT

2011 - 1157, w tym STI - 25, diesel 818 70,7% (Forester - 404, Impreza - 24, Legacy+Outback - 390) link

2012 - 1160, w tym STI - 16, diesel 595 51.3% link

2013 - 1436, w tym STI - 11, BRZ - 33, Forester XT - 352, Outback 3.6R - 13, diesel min. 237 17% (brakuje Legacy/Outback i XV) link link 2

2014 - 1521, w tym STI - 56, BRZ - 22 (link)

2015 - 1488, w tym STI - 62, BRZ - 10, Forester XT - 413, Levorg - 79, diesel min. 128 9% (Forester - 128, brakuje Outback i XV) (link)

2016 - 1487, w tym STI - 46, BRZ - 4, Forester XT - 421, Levorg - 162 (link)

2017 - 1722, w tym STI - 44, BRZ - 11, Forester XT - 485. Levorg 137 (link)

2018 - 1990, w tym STI - 47, BRZ - 7, Forester XT - 503, Levorg - 74 (link)

2019 - 1357, w stym STI - 2, BRZ - 5, Levorg - 5, Forester 2.0 - 633, XV - 491, Outback 204, Impreza - 17 (link

 

Do kompletu brakuje informacji o takich 'ciekawostkach:

2008 - Legacy H6, Spec B, Outback H6

2009 - Legacy H6, Spec B, Outback H6, Forester XT

2010-12 - Outback 3.6R

2014 - Forester XT

 

Statystyki sprzedaży z 13 lat - post Flippera (lata 1999-2012)

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, Tiger napisał:

 

jak następcą XT jest e-boxer to nie ma się czemu dziwić

E-boxer nie jest następcą XT, to oczywiste. Jest następcą 2.0 i i w tej konkurencji jest lepszy od poprzednika. Następcą Forka XT jest Outback XT oferowany nie wiedzieć czemu wyłącznie na kontynencie Amerykańskim. Jak dla mnie dużym minusem jest rezygnacja z diesla. Ten 2.0 boxer diesel był już dopracowaną konstrukcją, z tego co czytam był bardzo dobrze "zgrany" ze skrzynią CVT i zapewniał przyzwoitą dynamikę. To pójście w pseudo-ekologię jest przejawem okrutnej hipokryzji. Na jednym rynku krzyczymy że jesteśmy eko, nie smrodzimy dieslem, a rynek "obok" ten sam sprzedawca zachwala dynamiczny 2.nie-ASO, od wyziewu którego ekologom spadnie wędzone tofu z wrapa. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
W dniu 30.01.2021 o 17:17, krist napisał:

wczoraj przeczytałem w Motorze że nowych Subaru zarejetsrowano 765 sztuk, -43,65%, szkoda :(

https://moto.pl/MotoPL/7,88389,26660315,jakie-auta-najchetniej-kupowali-polacy-w-2020-r-przegladamy.html

29. Subaru - 765 (-43,63 proc.)

 

Pełna lista:

Cytat
  1. Toyota - 61 330 egzemplarzy (-2,3 proc. r/r)
  2. Skoda - 56 334 (-17,94 proc.)
  3. Volkswagen - 37 207 (-30,9 proc.)
  4. Kia - 24 113 (-17,96 proc.)
  5. Renault - 21 024 (-23,77 proc.)
  6. Dacia - 20 936 (-32,2 proc.)
  7. Mercedes - 20 291 (-6,75 proc.)
  8. Ford - 19 064 (-36,72 proc.)
  9. Hyundai - 18 404 (-24,51 proc.)
  10. BMW - 18 290 (-11,64 proc.)
  11. Audi - 15 602 (+13,25 proc.)
  12. Opel - 14 908 (-55,90 proc.)
  13. Fiat - 12 490 (-15,03 proc.)
  14. Peugeot - 11 746 (-24,06 proc.)
  15. Volvo - 10 926 (-0,45 proc.)
  16. Seat - 9 197 (-26.04 proc.)
  17. Nissan - 9 065 (-20,66 proc.)
  18. Citroen - 8 082 (-32 proc.)
  19. Suzuki - 7 171 (-35,63 proc.)
  20. Honda - 6 127 (-20,68 proc.)
  21. Mazda - 4 974 (-68,26 proc.)
  22. Mitsubishi - 4 628 (-25,88 proc.)
  23. Lexus - 4 450 (+12,57 proc.)
  24. Jeep - 2 940 (-28,13 proc.)
  25. Mini - 2 085 (-12,8 proc.)
  26. Porsche - 1 592 (-12,58 proc.)
  27. Alfa Romeo - 1 344 (-13,29 proc.)
  28. Land Rover - 1 281 (-38,32 proc.)
  29. Subaru - 765 (-43,63 proc.)
  30. Jaguar - 655 (-48,95 proc.)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
W dniu 30.01.2021 o 16:17, krist napisał:

wczoraj przeczytałem w Motorze że nowych Subaru zarejetsrowano 765 sztuk

Smutne, ale nie dziwi.

Oferta bardzo skromna, auta ze słabym silnikiem, zamulone.

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, mechanik napisał:

Smutne, ale nie dziwi.

Oferta bardzo skromna, auta ze słabym silnikiem, zamulone.

Kurczę... za 20 lat XV 1,6 bedzie rzadszy niz GTek ;)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Dyrekcja SIP
W dniu 14.07.2021 o 01:02, mechanik napisał:

Smutne, ale nie dziwi.

Oferta bardzo skromna, auta ze słabym silnikiem, zamulone

Ta wypowiedź potwierdza tezę, że prawidłowa interpretacja statystyk jest możliwa tylko wtedy, gdy posiada się odpowiednią wiedzę.

Nie przeczę, że ograniczona paleta modelowa nie jest dla nas dobra. Ale cytowana statystyka odzwierciedla tylko ograniczoną dostępność dostaw (jedynie XV jest aktualnie dostępny "od ręki"). Forestery to niewielka ilość sztuk rozrzucona po całej Polsce, Outbacków jest zaledwie kilka sztuk u dealerów.

Link to comment
Share on other sites

@DyrekcjaA jak wygląda sprawa z dostępnością części do nowych modeli? Przyznam, że jako posiadacz zamówienia na OBK 21MY (byle do września :thumbup:) trochę mnie martwi, że jeżeli cokolwiek będzie nie tak, to z racji na niszowość nowego modelu (gdzieś w Internecie natrafiłem na informację, że nowych OBK na polski rynek w tym roku było około 50 i większość faktycznie już się sprzedała) z częściami będzie bardzo ciężko i trzeba będzie czekać na nie po parę miesięcy.

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP
37 minut temu, WacławMasło napisał:

trochę mnie martwi, że jeżeli cokolwiek będzie nie tak, to z racji na niszowość nowego modelu (gdzieś w Internecie natrafiłem na informację, że nowych OBK na polski rynek w tym roku było około 50 i większość faktycznie już się sprzedała) z częściami będzie bardzo ciężko i trzeba będzie czekać na nie po parę miesięcy.

Przejściowe problemy z dostępnością jakiejś konkretnej części zawsze mogą się zdarzyć - dotyczy to praktycznie wszystkich producentów.

Sama, wynikająca z ograniczonych dostaw, niszowość OBK nie ma na to żadnego wpływu. Do każdego nowego modelu zamawiamy z definicji wszystkie ważniejsze części, a w razie pilnej potrzeby możemy tez korzystać w magazynu w Niemczech (siostrzane przedsiębiorstwo). Ponadto oczekuję, ze post-covidowe perturbacje z terminami dostaw części zamiennych (notowaliśmy opóźnienia wynikające z braku kontenerów) będą się stopniowo normalizowały.

 

Pozostaje mi podziekować za zaufanie i pogratulować zakupu. Sam niestety nie dysponuję służbowym Outbackiem - Dział Techniczny (szkolenia), marketing (media, ogłoszenia itp) oraz (przede wszystkim !) Klienci mają pierwszeństwo :hi: 

Ale udało mi się samochód przetestować i przyznam, że jestem pod sporym wrażeniem (pandemia nie pozwoliła tym razem na wcześniejsze testy w Japonii, więc znałem wcześniej ten model tylko z oceny statycznej).

 

Łączę pozdrowienia

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...