Skocz do zawartości

Udział w rynku


Jacky X

Rekomendowane odpowiedzi

To już coś w rodzaju tradycji :)

 

A więc liczby:

W sumie w roku 2013 sprzedaliśmy ( baza : rejestracje zameldowane w naszym systemie ) 1436 samochodów.

W tym znalazło się :

Forestery poprzedniej generacji: 252

Forestery nowej generacji : 577

- z tego Forestery 2.0 : 118

- Forestery Diesel: 107

- Forestery Turbo : 352

Legacy/Outback : 283

XV : 280

STI : 11

BRZ : 33

 

Statystyki dostępne poprzez CEPIK różnią się bardzo niewiele od naszych.

W/G CEPIK w roku 2013 zarejestrowana w Polsce 1449 samochodów, a więc o 13 więcej.

 

Jeżeli któryś z naszych dealerów nie "przespał" dostarczenia do nas informacji o rejestracji nowego auta, to te 13 sztuk może oznaczać liczbę nowych Subaru wprowadzonych na rynek w imporcie prywatnym ( ew. przez brokerów ).

 

Pozdrowienia

Bardzo dziękuję i również pozdrawiam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już coś w rodzaju tradycji :)

 

A więc liczby:

W sumie w roku 2013 sprzedaliśmy ( baza : rejestracje zameldowane w naszym systemie ) 1436 samochodów.

W tym znalazło się :

Forestery poprzedniej generacji: 252

Forestery nowej generacji : 577

- z tego Forestery 2.0 : 118

- Forestery Diesel: 107

- Forestery Turbo : 352

Legacy/Outback : 283

XV : 280

STI : 11

BRZ : 33

 

Statystyki dostępne poprzez CEPIK różnią się bardzo niewiele od naszych.

W/G CEPIK w roku 2013 zarejestrowana w Polsce 1449 samochodów, a więc o 13 więcej.

 

Jeżeli któryś z naszych dealerów nie "przespał" dostarczenia do nas informacji o rejestracji nowego auta, to te 13 sztuk może oznaczać liczbę nowych Subaru wprowadzonych na rynek w imporcie prywatnym ( ew. przez brokerów ).

 

Pozdrowienia

 

Jeszcze raz gratulacje wyniku oraz wspaniałego powrotu XT. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już coś w rodzaju tradycji :)

 

A więc liczby:

W sumie w roku 2013 sprzedaliśmy ( baza : rejestracje zameldowane w naszym systemie ) 1436 samochodów.

W tym znalazło się :

Forestery poprzedniej generacji: 252

Forestery nowej generacji : 577

- z tego Forestery 2.0 : 118

- Forestery Diesel: 107

- Forestery Turbo : 352

Legacy/Outback : 283

XV : 280

STI : 11

BRZ : 33

 

Statystyki dostępne poprzez CEPIK różnią się bardzo niewiele od naszych.

W/G CEPIK w roku 2013 zarejestrowana w Polsce 1449 samochodów, a więc o 13 więcej.

 

Jeżeli któryś z naszych dealerów nie "przespał" dostarczenia do nas informacji o rejestracji nowego auta, to te 13 sztuk może oznaczać liczbę nowych Subaru wprowadzonych na rynek w imporcie prywatnym ( ew. przez brokerów ).

 

Pozdrowienia

tez dziekuje za dane i mam tradycyjne pytanie o stosunek diesel / benzyna

 

dla mnie dosc nieoczekiwanym jest, ze wsrod nowych Forkow diesli sprzedalo sie mniej niz 2.0i :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie dosc nieoczekiwanym jest, ze wsrod nowych Forkow diesli sprzedalo sie mniej niz 2.0i
Wystarczy porównać ceny ON i Pb95. W najbliższej przyszłości póki co nie zapowiada się odwrót tej tendencji. Tzn. ON podrożeje w stosunku do etyliny jeszcze bardziej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawały się XT cały czas (w sensie: równo cały rok) czy to wynik promocji cenowej jaka była z okazji wprowadzenia modelu?

Chyba na Forum była informacja, że w promocji oferowanych było 300 sztuk. Wynikałoby z tego, że te 52 bez. Mimo ceny jednak ludziska kupują. Sam jednego "sprzedałem", jak przewiozłem potencjalnie zainteresowanego swoim :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez dziekuje za dane i mam tradycyjne pytanie o stosunek diesel / benzyna

 

dla mnie dosc nieoczekiwanym jest, ze wsrod nowych Forkow diesli sprzedalo sie mniej niz 2.0i :)

Na całym rynku jest tendencja powrotna do benzyny, co akurat potwierdzają wyniki Subaru. W 2008r. znaleźć Passata kombi albo Avensis kombi w benzynie to była sztuka.

Mnie natomiast zaskoczyła sprzedaż XV - widuję bardzo rzadko, a trochę się ich sprzedało .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
tez dziekuje za dane i mam tradycyjne pytanie o stosunek diesel / benzyna

Nie wiem, czy na tak postawione pytanie powinienem w dzisiejszych czasach publicznie odpowiadać :wub:

No ale niech tam:

Forester poprzedni model - 153 2.0 N/A oraz 98 Diesel

XV - 10 1.6, 206 2.0, 32 Diesel

W przypadku OBK prawie wszystkie to diesle ( ok 20 2.5 N/A oraz 13 3.6 - reszta z roku 2012 ).

 

Oczywiście ogólnie zapotrzebowania rynkowe na diesle ostatnio się zmniejszyło.

Jednocześnie w przypadku OBK jednostka benzynowa jest - w porównaniu do diesla - relatywnie finansowo mniej interesująca ( akcyza !), stąd ewidentna przewaga diesla. Jednocześnie tylko w OBK diesel występuję Lineartronic, co w konsekwencji powoduje pewną konkurencje wobec Forestera Diesla ( bo tu tylko M/T ).

XV jest generalnie używany bardziej w mieście, niż na trasie ( przynajmniej statystycznie porównując do FOR i OBK ), więc i udział diesla odpowiednio mniejszy. Nie jest w końcu tajemnicą, że przy krótkich trasach, jak np. codzienne dojazdy do pracy, powiedzmy poniżej 5 km, istnieje dla diesla ryzyko niewystarczającego dogrzewania filtra DPF. Dobry sprzedawca przy takim sposobie używania samochodu z definicji doradzi silnik benzynowy.

Chyba na Forum była informacja, że w promocji oferowanych było 300 sztuk

Nie. Ceny "na początek" były oferowane dla zamówień ulokowanych u dealerów do końca czerwca. Jeżeli przyjmiemy, że zostały zrealizowane do końca sierpnia 2013, to liczba zarejestrowanych Foresterów 2.0 XT wyniosła 142 sztuki. Wydaje się więc , że z korzystniejszych cen skorzystali głownie ci "lepiej poinformowani", czy też szybsi w podejmowaniu decyzji. Jeżeli tak, to było to zgodne z założeniem. Można dodać ciekawostkę - w ramach wyprzedaży rocznika Forestery turbo praktycznie ... już się skończyły ( teraz próbujemy pozyskać choć kilka sztuk od któregoś z przedsiębiorstw siostrzanych ...)

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sz. Dyrekcjo jak wyglądała sprzedaż Legacy w poprzednim roku? W statystyce OBK i Legacy są połączone przez to ciężko wyciągnąć odpowiednie dane.

 

Jednocześnie w przypadku OBK jednostka benzynowa jest - w porównaniu do diesla - relatywnie finansowo mniej interesująca ( akcyza !), stąd ewidentna przewaga diesla. Jednocześnie tylko w OBK diesel występuję Lineartronic, co w konsekwencji powoduje pewną konkurencje wobec Forestera Diesla ( bo tu tylko M/T ).

Są może jakieś plany wprowadzenia do oferty Forestera 2.0D+ Lineartronic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Sz. Dyrekcjo jak wyglądała sprzedaż Legacy w poprzednim roku? W statystyce OBK i Legacy są połączone przez to ciężko wyciągnąć odpowiednie dane.

Oferta Legacy jest przez producenta bardzo ograniczona ( dla Europy ). Stąd też sprzedaż to głównie OBK ( 269 sztuk ).

Są może jakieś plany wprowadzenia do oferty Forestera 2.0D+ Lineartronic?

Tak, są jakieś plany :)

Ale, jak to w życiu - trzeba być cierpliwym ...

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez dziekuje za dane i mam tradycyjne pytanie o stosunek diesel / benzyna

Nie wiem, czy na tak postawione pytanie powinienem w dzisiejszych czasach publicznie odpowiadać :wub: (...)

 

http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2524412

 

 

 

p.s. punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia, tj. kazdy widzi to, co chce widziec przede wszystkim? ;):D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oferta Legacy jest przez producenta bardzo ograniczona ( dla Europy ). Stąd też sprzedaż to głównie OBK ( 269 sztuk ).

Czyli w 2013 sprzedało się 14 sztuk Legacy.

 

Tak, są jakieś plany :)

Ale, jak to w życiu - trzeba być cierpliwym ...

 

Pozdrowienia

Super, dziękuje. Czekamy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie dosc nieoczekiwanym jest, ze wsrod nowych Forkow diesli sprzedalo sie mniej niz 2.0i
Wystarczy porównać ceny ON i Pb95. W najbliższej przyszłości póki co nie zapowiada się odwrót tej tendencji. Tzn. ON podrożeje w stosunku do etyliny jeszcze bardziej.

 

To nie jest kwestia ceny paliwa, bo diesel i tak ciągle wychodzi dużo taniej pod tym względem, tylko problemów z awaryjnością silników diesla, które jak widać w końcu dotarły do świadomości klientów (innych marek również). Gdyby nie to, SBD jest przecież dużo lepszym wyborem niż 2-litrowa wolnossąca benzyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
To może jeszcze Dyrekcja zdradzi, czy są plany wprowadzenia Legacy/OBK 2.0 turbo?

Już zdradzałem - nie ma takich planów.

Gdyby nie to, SBD jest przecież dużo lepszym wyborem niż 2-litrowa wolnossąca benzyna

Nie całkiem. Bardzo wielu klientów nie uwzględnia faktycznego zużycia paliwa, lecz istotnie widoczną na stacji cenę .

To tak, jak w okresie b.dużej popularności diesli też mało kto patrzył na faktyczne korzystanie z samochodu; często decyzja o zakupie auta z takim silnikiem była wobec sposobu używania ( w tym oczekiwanych rocznych przebiegów ) ekonomicznie kompletnie nieuzasadniona.

Należy też pamiętać, że auta z silnikiem wolnossącym są po prostu zdecydowanie tańsze w zakupie.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tak a' propos skali sprzedaży. Dzisiaj udałem się do Ostródy na lokalną imprezę "Targi Motoryzacyjne Auto Moto Arena w Ostródzie". Markę SUBARU reprezentował jeden z olsztyńskich (zasłużonych zresztą) dealerów, wystawiając Forestera 2.0, Outbacka, XV 2.0 D oraz... HIT - BRZ !!! Ale co z tego, skoro auta były pozamykane i nie było żadnego sprzedawcy/handlowca. Po obejściu hali, spotkałem sympatyczną Panią z pękiem kluczyków, która pootwierała auta. Powiedziała, że jest z administracji i że handlowiec nie dojechał... . Pozwolę sobie tego nie skomentować, dodam tylko, że stoisko Toyoty obsługiwane było przez 2 sprzedawców, podobnie stoisko Mazdy. Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Ale co z tego, skoro auta były pozamykane i nie było żadnego sprzedawcy/handlowca. Po obejściu hali, spotkałem sympatyczną Panią z pękiem kluczyków, która pootwierała auta. Powiedziała, że jest z administracji i że handlowiec nie dojechał...

Tak bezdyskusyjnie nie powinno być. Dziękuję za sygnał - sprawdzę temat.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Podsumowując okres 2007-2013:

 

2007 - 1534, w tym 192 Forester XT, 19 Legacy H6/Spec B, 12 STI, 45 WRX (łącznie z pierwszymi MY08 STI i WRX ??) link

2008 - 2185, w tym 143 Forester Turbo (XT?), 50 STI, 19 WRX, diesel 1060 48.5% (Forester 384, Legacy 367, Outback 310) link

2009 - 1231, w tym 12 STI, 8 WRX* (lub 16**), diesel min. 583 (Forester 537, Impreza 46, reszty brak) link ogólny *link STI **link WRX

2010 - 1862, w tym 25 STI/WRX, 41 Forester XT, 42 Legacy GT, diesel 1472 79,1% (Forester 689, Impreza 41, Legacy 243, Outback 499) link ogólny link FXT i LGT

2011 - 1157, w tym 25 STI, diesel 818 70,7% (Legacy+Outback 390, Forester 404, Impreza 24) link

2012 - 1160, w tym 16 STI, diesel 595 51.3% link

2013 - 1436, w tym STI 11, BRZ 33, Forester XT 352 link

 

Uzupełniłem informację z 2010 roku (FXT i LGT). Z ciekawostek to brakuje informacji o Legacy H6 i Spec B (2008-09), FXT (2009), OTB 3.0 (2007-09) i OTB 3.6r (2010-12)

 

Statystyki sprzedaży z 10 lat - post Flippera, niestety nie działa (chyba lata 2001-2011)

Edytowane przez JJacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...