Skocz do zawartości

Dragnia kierownicy i pedału hamulca przy hamowaniu


polo

Rekomendowane odpowiedzi

Piski hamulca. Hmmm. Właśnie mam, bo mój Paweł był chory i pojechałem do najblizszej ASO. Tam, bez pytania, czyli chyba wiedzy ??? do czego one są potrzebne..., wywalono moje blaszki (antyrezonansowa i przykrywkę) do złomu i założono gołe klocki o sportowej charakterystyce. Pierwszy raz mi w życiu coś piszczy (poza rajdówkami).

Niemilosiernie piszcza mi klocki Ferodo DS 2500 z tarczami Brembo Sport - czy to wina podkladek, czy tez ich braku?! :shock:

ps. cena tarczy oryginalnej to kolo 260 zł

Do czego?! :shock: :shock: :shock:

 

Podlacze sie do postu:

nabylem od jednego z forumowiczow zestaw Brembo+Ferodo i bylo cudownie.

Ale po ok. 2000km, przy hamowaniu, zaczela bic kierownica. Zakladam, ze jest to lewa tarcza. Caly zestaw byl prawidlowo dotarty i to bicie pojawilo sie NAGLE - doslownie - przy ktoryms hamowaniu, nagle zaczela bic kierownica!

Zero deszczu, upalania, itd. Po prostu - jest dobrze, nastepne hamowanie - bicie.

Jak wyglada ew. reklamacja tarcz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Podlacze sie do postu:

nabylem od jednego z forumowiczow zestaw Brembo+Ferodo i bylo cudownie.

Ale po ok. 2000km, przy hamowaniu, zaczela bic kierownica. Zakladam, ze jest to lewa tarcza. Caly zestaw byl prawidlowo dotarty i to bicie pojawilo sie NAGLE - doslownie - przy ktoryms hamowaniu, nagle zaczela bic kierownica!

Zero deszczu, upalania, itd. Po prostu - jest dobrze, nastepne hamowanie - bicie.

Jak wyglada ew. reklamacja tarcz?

 

Jeden z uznanych producentów :arrow: ATE podaje procedurę wymiany tarcz. Wg tej procedury podstawowym narzędziem jest czujnik zegarowy (partz post Lecha). Widziałeś coś takiego w użyciu przy montażu Twoich hamulców?

Piszę o ATE, bo kiedyś na jakimś spotkaniu Pani Magdalena (od ATE) stwierdziła, że około 80% reklamacji krzywych tarcz jest uznawanych z powodów handlowych, a można to spokojnie odrzucić z powodu nie zastosowania odpowiednich procedur przy montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczur75, uważam ze to jest zdecydowanie przesadzone, są tarcze które się wrzuca, jeździ i nic sięnie krzywi mimo braku jakichkolwiek pomiarów. Natomiastjak automa za słaby układ hamulcowy to co by sięnie robiło to tarcze są dość szybko popękane i są problemy z wibracjami jeżeli to jest lita tarcza.

 

Czujnik zegarowy trzeba skadinąd mieć, ale nie koniecznie przy każdym montażu tarcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z uznanych producentów :arrow: ATE podaje procedurę wymiany tarcz. Wg tej procedury podstawowym narzędziem jest czujnik zegarowy (partz post Lecha). Widziałeś coś takiego w użyciu przy montażu Twoich hamulców?

Z wymiany tarcz nie nalezy robic jakiejs skomplikowanej operacji...to prosta czynnosc , nie wymagajaca wiekszej wiedzy ani specjalnych narzedzi....Idąc Twoim tokiem rozumowania nalezy uznać , że wiele marek żle montuje tarcze juz w fabryce bo krzywia sie po 7 - 15 tys km i są czasami wymieniane na gwarancji...Mam klienta , który GT - kiem po raz trzeci przejezdza 2000 tys km na nowych tarczach i je reklamuje , ze sa krzywe :!: ( bedzie zwrot pieniedzy i juz chyba inna firma bedzie miała problem z tym autem ) Inni na takich samych fabrycznych tarczach przejezdzaja po 5o tys i nie ma problemu...Opowieści , o czujniku zegarowym byc może sa dobre jak chcesz sprawdzic czy to co kupiłes jest proste , czy bije juz przy montazu.

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest piasta GT. Proszę o wskazanie miejsca gdzie należałoby dokonywać pomiaru bicia piasty aby wynik był wiarygodny (przez osoby które dokonały tego pomiaru a nie takie którym się wydaje gdzie można zmierzyć)

 

photo0002xq2.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że chciałbyś aby odpowiedział ktoś kto to robił. Ja nie robiłem tego ale na zdjęciu poniżej pokaże ci jak ja bym to zrobił. Zaznaczyłem dwie linie pomiarowe. czerwona jest najbardziej odległa od osi obrotu. Bicie byłoby najlepiej widoczne mierzone w tym miejscu. Niestety nie da się tego tam zrobić ponieważ przeszkadzają śruby imbusowe :/ Linia żółta to ta linia która jest bez przeszkód więc tam bym dokonał pomiaru.

 

photo0002xq2lp0.jpg

 

Dodam też że najistotniejsze jest bicie po osiowe, promieniowego niema co mierzyć. Po założeniu tarcz też bym dokonał pomiaru na płaszczyźnie współpracującej z klockami jak najdalej od osi obrotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GeOrGe, właśnie na tym bajer polega że zegar który miał mechanik miał krótką i zarazem grubą igłe i tego pomiaru nie szło dokonać w lini , którą zaznaczyłeś na żółto. Chyba że są na rynku inne zegary posiadające długie i cieńkie igły ...

 

inne sposoby ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inne sposoby ?

 

Zegar z długą "igłą" na wysięgniku magnetycznym, montowany do kolumny amortyzatora.

 

Najczęściej było to robione w fordach, które bardzo poddatne są na bicie tarcz. Pozwoliło to wyeliminować część problemów. A ile piast przez to sprzedałem... :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że chciałbyś aby odpowiedział ktoś kto to robił. Ja nie robiłem tego ale na zdjęciu poniżej pokaże ci jak ja bym to zrobił. Zaznaczyłem dwie linie pomiarowe. czerwona jest najbardziej odległa od osi obrotu. Bicie byłoby najlepiej widoczne mierzone w tym miejscu. Niestety nie da się tego tam zrobić ponieważ przeszkadzają śruby imbusowe :/ Linia żółta to ta linia która jest bez przeszkód więc tam bym dokonał pomiaru.

 

Obrazek

 

Dodam też że najistotniejsze jest bicie po osiowe, promieniowego niema co mierzyć. Po założeniu tarcz też bym dokonał pomiaru na płaszczyźnie współpracującej z klockami jak najdalej od osi obrotu

Panowie , to jakis horror ... :mrgreen: ..co by się musiało stac , żeby ta piasta dostała bicia.. :?: No moze jakis zbieg okolicznosci przy wymianie lozyska.. :?: ..lub jakis ciezki wypadek z kompletnym połamaniem felgi , a jezeli nawet to inne cześci zawieszenia najpierw sie gną.Tarcza hamulcowa - nowa jest albo prosta albo , co sie zdarza w zamiennikach - krzywa :!: i tylko do tego mozna użyc czujnika po zamontowaniu nowych tarcz , zeby nie miec kłopotow z wymiana na gwarancji.

AK

ps. byc może w innych markach np.( Ford ) istnieje problem krzywych piast... w bezwypadkowym Subaru nie spotkałem sie z takim przypadkiem :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael, jak piasta jest krzywa to i najlepsza tarcza się nie pozbędzie bicia, które wytworzy piasta.

 

 

Tak oczywiście. Ale krzywa piasta to wychodzi i na głupiej geometrii na dobrym sprzęcie i ogólnie jest odczuwalna.

 

Ile razy widziałeś pomiar bicia piasty przy zwykłej wymianie tarcz?

 

W problematycznych autach standardowa procedura, czasem gdy jest wątpliwośc co jest przyczyną bicia itp, ale nie jako standardowa procedura przy KAŻDEJ wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racje sa po obu stronach. Jak zwykle.

1/ pomiar bicia jest po to, zeby wszyscy mieli swiety spokoj, ze na bank zalozylismy fabrycznie prosta tarcze, na dokladnie oczyszczona powierzchnie. Przeciez bicie tarcz to ... mankament aut z piastami, w ktorych sa szpilki. Tu jest pies pogrzebany. Bo taka konstrukcja upierdliwa.

2/ Jesli ktos wie na czym to polega, to przygotuje powierzchnie piast odpowiednio. Jak nie wie, to moze cos zostac kolo szpilki.

3/ Anegdota: wyslalem w ramach wspolpracy z klubem Alfy Romeo znajomemu Ikarowcowi tarcze. Dzwoni i mowi, ze strasznie bija, od samego poczatku. No to mi przyslal. Otwieram a tam... tubka pasty CRC miedzianej wycisnieta od wewnatrz, tam gdzie tarcza przylega do piasty. Wytarlem te 30 g pasty i odeslalem. Kolega sie naczytal, ale czytal po lebkach. Myslal, ze bedzie lepiej, jak wycisnie tubke.

4/ Anegdota: telefon. co mi pan sprzedal, jedna tarcza puchnie. Jak to puchnie ? No tak, ze az iskry leca, ociera o zacisk, pelni opilkow, musieli zrobic za duza, albo puchnie.

Przykrec pan zacisk, bo sruba wypadla. Tak odpowiedzialem i juz nie dzwonil.

5/ Moim zdaniem producenci tarcz maja podobne "ciasto", identyczne obrabiarki i bardziej lub mniej rygorystyczna kontrole jakosci. Przed wojna, tarcze robilo sie z zelastwa lezacego ze 2 lata na swiezym powietrzu. Teraz zelastwo podlega przyspieszonej obrobce. Moze to tu jest nasz problem ?

6/ Temat miekkich piast byl powodem ich wymian w Sierrach kolo roku 1990. Byly knoty i na potege szly do wymiany. Nie sadze, zeby dzisiaj takie problemy byly aktualne. Trudno w to uwierzyc.

7/ Najwiekszym szkodnikiem sa zbyt dobre klocki. One wytrzymaja wiecej niz normalne tarcze. Szajs tarcz nie pokrzywi, bo sie zeszkli i pusci.

8/ Widzialem taki numer. Podczas wymiany tarcz i klockow wyskoczyl tloczek, uklad sie zapowietrzyl i tzw. mechanik docieral hamulce. Mialy sie ulozyc. Nie chcialy. Fioletowo-buraczkowe tarcze po 100 km przebiegu zareklamowano jako krzywe. No pewnie, ze byly krzywe. Mozna i tak. Jak nie ma hamulca na kanale, czy w bramie, to go nie bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No dobra! To jak to przeczytałem już wszystko i wszystko wiem :lol: to kto mi powie, gdzie mógłbym sprawdzić bicie na tarczach i piastach w okolicach Trójmiasta? Konkretnie może jakiś zakład w Gdańsku? Tak, tak, mi też telepie przy mocniejszym hamowaniu :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wjechałem kiedyś do warsztatu i mówię wymieniamy przednie klocki i tarcze.

Tarcze brembo były na miejscu klocki ferrodo premium się znalazły a z lenistwa oraz dobrych doświadczenz ferodo w innych samochodach niż subaru, (mechanik mówił,.. brembo z ferodo prmium = krzywe tarcze) postanowiłem załorzyć. Po ułożeniu wystarczyło kilka dłuższych hamowań i pogięły tarcze. Z Juridami rozpoczynam następne 15000 i cały czas ok.

 

Pozdrawiam,

jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako, mam u siebie tarcze brembo i klocki ferodo premier - wszystko jak na razie proste. Ale nie mam turbiny... to chyba ona jest odpowiedzialna za gięcie tarcz :mrgreen:
Dobrze to ująłeś :mrgreen: Co do hamulców to pomimo obecności turbiny na dodatek większej niż seria moje tarcze Zimmermann nawiercane i klocki Ferodo Performance mają się dobrze - nic się nie krzywi tylko że piszczą strasznie szczególnie jak się rozgrzeją.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za radą Ferodo założyłem Brembo + Ferodo i zapomniałem co to są krzywe tarcze, ale...

 

 

 

...ponieważ mam szpileczki - postanowiłem dokładnie (bardzo dokładnie) wyczyścić piasty

 

i pewnie dlatego zapomniałem o krzywycz tarczach. :grin: Dzięki Lechu, wielkie dzięki :!:

(nadmieniam, że tarcze i klocki wymieniłem sam w garażu - bez pomocy magików-mechaników z ASO czy nie ASO)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

No to mam podobny problem.

 

Bicie na kierownicy i hamulcu przy hamowaniu, zimmerman 293+ferodo.

Zmieniłem tarcze, na lepsze i proste, ale nadal telepie kierownicą.

 

Co zmierzyć, co naprawiać? jak sprawdzić, czy piasty są proste?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemilosiernie piszcza mi klocki Ferodo DS 2500 z tarczami Brembo Sport - czy to wina podkladek, czy tez ich braku?!

Ja mam oryginały tarcze i ds 2500 i nic nie piszczy na razie.

 

Podlacze sie do postu:

nabylem od jednego z forumowiczow zestaw Brembo+Ferodo i bylo cudownie.

Ale po ok. 2000km, przy hamowaniu, zaczela bic kierownica. Zakladam, ze jest to lewa tarcza. Caly zestaw byl prawidlowo dotarty i to bicie pojawilo sie NAGLE - doslownie - przy ktoryms hamowaniu, nagle zaczela bic kierownica!

Miałem dylemat teraz przy wymianie.

Brać Brembo za 500 czy oryginały za 650?

Jak stare oryginalne tarcze miały 22 mm ( a może mniej :wink: ) założyłem klocki OMP R&S.

Zjechałem je do gołej blachy, tarcze nawet nie drgały przy hamowaniu, żadnego bicia.

Decyzja była prosta, OEM. 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...