Skocz do zawartości

Roznice pomiedzy wersja japonska a europejska ?


Bastek333

Rekomendowane odpowiedzi

Ja dodam jeszcze że z zakresu obrotów, które w wersjach japońskich są wyższe. Nie jestem pewien czy też nie mają one ostrzejszych wałków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak gadaliśmy jeżeli pytasz o swojego to o ile to jest UK type to wartało by bardziej zapytac o różnice między GT a UK type. Mocy miały tyle samo wiec.....

Jeżeli chodzi o JDM-y to wersji było tyle że lepiej nie pytac a rezultatem tego podnoszenia mocy było to że w type r i type ra robiło się remont silnika przy 50 - 80 tyś km (najczęsciej z winy kierowcy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa inne turbiny jezeli chodzi o UK a JDM,rowniez inne mapy silnikow,czyli cale zestrojenie calosci i jak mowiono wczesniej paliwo na ktorym sie jezdzi jest wysokooktanowe czyli najlepiej v-power poniewaz w japoni leja 100 oktanowe :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to praktycznie zupełnie inne konstrukcje :cool: - przy kupnie właśnie mialem wybor ale wziąłem UK bo byl 5 lat mlodszy za ta sama kase i co jest tez niebagatelne ubezpieczenie mam tu tansze niz na importa :mrgreen:

218 i tak jest przyzwoita liczba jak na codzienny uzytek :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

"Normalny" silnik 2.0 (EJ20T) miał w roku 1998 w EU 211 KM, w Japonii 220 KM.

Róznica to stopien sprężania (EU 8,1, JP 8,5).

Należy pamiętać, że w EU pomiar mocy był w/g DIN, w JP w/g JIS (inna norma).

 

STI miał w JP 280 KM, przy stopnu sprężania 8,1, lecz innych obrotach (6.500 zamiast 5.600).

 

Generalnie wyższa jakość paliwa, inna norma, a w przypadku STI także inne zmiany konstrukcyjne (np. inna turbina).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Normalny" silnik 2.0 (EJ20T) miał w roku 1998 w EU 211 KM, w Japonii 220 KM.

Róznica to stopien sprężania (EU 8,1, JP 8,5).

Należy pamiętać, że w EU pomiar mocy był w/g DIN, w JP w/g JIS (inna norma).

 

STI miał w JP 280 KM, przy stopnu sprężania 8,1, lecz innych obrotach (6.500 zamiast 5.600).

 

Generalnie wyższa jakość paliwa, inna norma, a w przypadku STI także inne zmiany konstrukcyjne (np. inna turbina).

 

Pozdrowienia

Te 7 koni jakos odzaluje :mrgreen: - podejrzewam ze pare nastepnych tez gdzies w swiat pognalo - dosc duzy przebieg silnika...

Ze STI to inna bajka to wiem - mocnejsze graty to i mozna wiecej wykrzesac.

Ale i tak jestem narazie na etapie poznawania tego auta - jak bede wiedzial jak slusznie wykorzystac to co mam to bede walczyl o wiecej :cool:

 

Pozdrawiam i dziekuje za techniczne informacje.

 

A tak swoja droga to wiekszy stopien sprezania uzyskali przez ciensza uszczelke pod glowicami czy ogolnym zmniejszeniem komory spalania (glowica albo wysokosc bloku) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość łukasz101089

koledzy posiadam subaru legacy 1.8. 94r wersja amerykańska jak bym podnieśc moc w tym silniku cały silnik i osprzet jest od imprezy kwota nie ma znaczenia autko jest w takim stanie ze zal mi je zmienic jak mozecie to piszczie autko ma orginalnie 200km sprawdzone na chamowni nie posiada turba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łukasz101089, po pierwsze zacznij pisac uzywajac znakow interpunkcyjnych, bo ciezko Cie zrozumiec. Po drugie - jesli jest sprawdzone na hamowni - to wklej wykres, bo samochodow majacych zylion koni "bo tak powiedzial poprzedni wlasciciel" to jest pelno w komisach. Po trzecie - skoro koszty nie graja roli to kup cos z turbo, bo jakbys poswiecil nieco czasu na poczytanie forum, to dowiedzialbys sie, ze dlubanie samochodow N/A jest kosztowne i przynosi relatywnie male przyrosty. Po czwarte - zajrzyj do topiku z przywitaniami

Milego pobytu na forum

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy posiadam subaru legacy 1.8. 94r wersja amerykańska jak bym podnieśc moc w tym silniku cały silnik i osprzet jest od imprezy kwota nie ma znaczenia autko jest w takim stanie ze zal mi je zmienic jak mozecie to piszczie autko ma orginalnie 200km sprawdzone na chamowni nie posiada turba

 

Te 200 km to przebieg ? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łukasz101089, legacy z USA, silnik 1,8 bez turbo i 200KM? I na dodatek z Imprezy? Ktoś tu piękny kit sprzedaje. W USA Legacy z roczników 1990-1994 nie miało silnika mniejszego jak 2,2litra. Silnik 1,8 litra może pochodzić z wolnossącej imprezy, która była wtedy na rynku USA, nominalnie miał 110KM. Jeżeli jest wykręcony na 200KM to sporo przeróbek musiał mieć. Jak pracuje na wolnych obrotach i na jakie paliwo jest zmapowany? A może zamiast turbo ktoś wrzucił tam kompresor? Czy zmiany obejmowały też skrzynię, hamulce i zawias?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W USA Legacy z roczników 1990-1994 nie miało silnika mniejszego jak 2,2litra.

A tu pozwól mi sprostować - Amerykanie mieli takie 2 dziwne wynalazki - lekkie turbo 2.0 160 KM czyli 2.0 bez intercoolera (pełne turbo u nich w legacy nie istniało) i prawdopodobnie 2.2 turbo, ale ten silnik to w ogóle jest już dla mnie zagadką - skąd się wziął i czty w ogóle istniał, bo jest sporo takich aut, a nie chce mi się wierzyć, żeby aż tylu osobom chciało się zaturbiać 2.2 N/A.

 

A jeśli chodzi o to 1.8 200KM to...bez komentarza :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W USA Legacy z roczników 1990-1994 nie miało silnika mniejszego jak 2,2litra.

A tu pozwól mi sprostować - Amerykanie mieli takie 2 dziwne wynalazki - lekkie turbo 2.0 160 KM czyli 2.0 bez intercoolera (pełne turbo u nich w legacy nie istniało) i prawdopodobnie 2.2 turbo, ale ten silnik to w ogóle jest już dla mnie zagadką - skąd się wziął i czty w ogóle istniał, bo jest sporo takich aut, a nie chce mi się wierzyć, żeby aż tylu osobom chciało się zaturbiać 2.2 N/A.

 

A jeśli chodzi o to 1.8 200KM to...bez komentarza :mrgreen:

 

To nie było 2.0 :arrow: poczytaj Moda :arrow: tylko 2.2. Turbo też 2.2 (sohc)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aflinta, nic nie jest robione :mrgreen:
silnik posiada fabrycznie 200km

- cytat z innego wątku

 

GRUUUUUBOOO!!! Ja też mam 200 KM - z tym, że jakieś 90 biegnie rowem obok :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...