Skocz do zawartości

problem ze skrzynia


Janussz

Rekomendowane odpowiedzi

Podepnę się pod temat skrzyni.

 

Otóż w mojej mam problem - na 1 i 2 biegu podczas jazdy, a szczególnie podczas hamowania silnikiem coś stuka. Częstotliwość stukania zależy od prędkości obrotów wałka skrzyni (jak redukuję z 2 na 1 i wałek się rozpędza, to słyszę że stukanie się "zagęszcza"). Na wysprzęglonym silniku nie stuka w ogóle, na luzie bardzo powoli i cicho.

 

Diagnoza jednego mechanika brzmi: urwało mi ząb w skrzyni, najprawdopodobniej dwójka. Niby mogę się z tym pogodzić, ale jest jedno "ale":

 

Samochód to seria. I od ostatniego remontu skrzyni przejechał jakieś 250km i to nie po torze (wymieniłem synchronizatory i przesuwki 1,2,3). Koła 2-go biegu przejechały około 17k km.

 

Teraz pytania:

- Czy podczas remontu, nie powinno wyjść, że kółka są do wymiany?

- Czy to na 100% jest zjechany bieg, czy też takie stukanie może pochodzić od czegoś innego?

- Czy mogła mi się rozwalić skrzynia przez błąd podczas remontu?

 

Nie bardzo chcę wywalić kasę na remont bez zastanowienia. Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

nie masz mozliwosci w normlanych warunkach sprawdzic czy np zeby w kolkach nie maja mikropekniec - chyba ze masz maszyne do przeswietlania ;) jedyna mozliwoscia sprawdzenia jest niestety przeswietlenie materialu, a to tanie nie jest i w Wawie jest chyba tylko jedno miejsce gdzie mozna to zrobic - chyba PIMOT :?:

 

jezeli to jest pekniety zab to podczas remontu przez osobe, ktora wie co robi (a jezeli dobrze sie domyslam gdzie robiles wymiane tych elementow to akurat na skrzyniach ta osoba sie zna ;) ) nie nie ma wplywu na ulamany zab

 

moze chcesz kupic tanio moja skrzynie :mrgreen: 1,8k PLN sprawna,jezdzaca, niehaczaca, niezgrzytajaca itp itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie masz mozliwosci w normlanych warunkach sprawdzic czy np zeby w kolkach nie maja mikropekniec - chyba ze masz maszyne do przeswietlania ;) jedyna mozliwoscia sprawdzenia jest niestety przeswietlenie materialu, a to tanie nie jest i w Wawie jest chyba tylko jedno miejsce gdzie mozna to zrobic - chyba PIMOT :?:
No właśnie nad tym się zastanawiam, czy jakby poświęcić 15 minut, choćby z lupą, na obejrzenie tego, czy nie powinno być widać jakichś zmian. Po konsultacjach z osobą która dobrze się zna na materiałach i ich wytrzymałości (co prawda nie konkretnie w skrzyniach Subaru), ciężko mi jest prawdę mówiąc uwierzyć że kółko zębate może ot tak stracić ząb bez żadnych widocznych oznak. Wydaje mi się że przy dokładnych oględzinach powinno być widać oznaki nierównego zużycia, przegrzania, wyrobienia czy małego pęknięcia u nasady zęba (bo takie rzeczy powodują najczęściej awarię, czyż nie? ).

 

jezeli to jest pekniety zab to podczas remontu przez osobe, ktora wie co robi (a jezeli dobrze sie domyslam gdzie robiles wymiane tych elementow to akurat na skrzyniach ta osoba sie zna ;) ) nie nie ma wplywu na ulamany zab

OK, pytanie czy nie powinien mi zaproponować profilaktycznej wymiany kółka, skoro ze swojego doświadczenia wie że one najczęściej padają. Ja nie mam obowiązku tego wiedzieć.

 

Poza tym, po prostu cholernie ciężko mi uwierzyć, że nieupalane Subaru ma żywotność kół zębatych w skrzyni na poziomie parunastu tyś. km (jeśli to faktycznie dwójka). O to się głównie pytam brać forumową - czy materiały w skrzyniach Subaru są faktycznie tak kijowe że żadna teoria tu nie pasuje i padają jak im się podoba przy seryjnej mocy.

 

moze chcesz kupic tanio moja skrzynie :mrgreen: 1,8k PLN sprawna,jezdzaca, niehaczaca, niezgrzytajaca itp itd
Twoja nie miała chyba lekkiego życia ;).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I od ostatniego remontu skrzyni przejechał jakieś 250km i to nie po torze (wymieniłem synchronizatory i przesuwki 1,2,3). Koła 2-go biegu przejechały około 17k km

 

Ja bym zadał takie pytanie: a jaką masz pewność, że podczas remontu dobrze złożono tę skrzynię... :roll: Albo inaczej: czy robiłeś to w miejscu profesjonalnym/zaufanym?

 

Ja bym tam zaczął szukać przyczyny problemu...

 

lekkiego życia

 

Dosłownie i w przenośni :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mrgreen: gtx - moja wlasnie od remontu ma lekkie zycie

 

w wypadku swojej skrzyni wycialem 3ke jadac rowno na moscie Grota - mialem moze ze 2,5-3k obr - skrzynia zostala zlozona i tydzien pozniej auto wrocilo do Zbyszka z walnieta skrzynia - po otwarciu okazalo sie ze padla 2ka ;) a tego nie masz mozliwosci zobaczyc nawet z lupa bo tego nie widac - a 2ka wyciela sie jak stalem w korku :roll: mialem z 1,5k obr - nie ma reguly

 

a materialy w skrzyniach pre 2004 byly na prawde kijowe

 

a :mrgreen: Kudlaty ma w ryj :mrgreen:

 

[ Dodano: Pon Mar 24, 2008 7:17 am ]

I od ostatniego remontu skrzyni przejechał jakieś 250km i to nie po torze (wymieniłem synchronizatory i przesuwki 1,2,3). Koła 2-go biegu przejechały około 17k km

 

Ja bym zadał takie pytanie: a jaką masz pewność, że podczas remontu dobrze złożono tę skrzynię... :roll: Albo inaczej: czy robiłeś to w miejscu profesjonalnym/zaufanym?

 

Ja bym tam zaczął szukać przyczyny problemu...

 

 

z tego co sie orientuje to byla skladana przez osobe, ktora ma o tym duze pojecie ;)

 

gtx co do kolka 2go biegu czy Ty wymieniales juz to kolko czy jeszcze GRAF wymienial :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mrgreen: gtx - moja wlasnie od remontu ma lekkie zycie

 

w wypadku swojej skrzyni wycialem 3ke jadac rowno na moscie Grota - mialem moze ze 2,5-3k obr - skrzynia zostala zlozona i tydzien pozniej auto wrocilo do Zbyszka z walnieta skrzynia - po otwarciu okazalo sie ze padla 2ka ;) a tego nie masz mozliwosci zobaczyc nawet z lupa bo tego nie widac - a 2ka wyciela sie jak stalem w korku :roll: mialem z 1,5k obr - nie ma reguly

 

a materialy w skrzyniach pre 2004 byly na prawde kijowe

No i o to chodzi. Skoro wiadomo że takie sytuacje mają miejsce, czy nie powinienem oczekiwać że zostanie mi zaproponowana wymiana 2 i 3? Te parę stówek bym dopłacił żeby mieć spokój na dłuższy czas. No chyba że Ty zmieniłeś też 2kę i nowa się wycieła po tygodniu :shock:.

 

a :mrgreen: Kudlaty ma w ryj :mrgreen:

 

[ Dodano: Pon Mar 24, 2008 7:17 am ]

Ja bym zadał takie pytanie: a jaką masz pewność, że podczas remontu dobrze złożono tę skrzynię... :roll: Albo inaczej: czy robiłeś to w miejscu profesjonalnym/zaufanym?

 

Ja bym tam zaczął szukać przyczyny problemu...

 

 

z tego co sie orientuje to byla skladana przez osobe, ktora ma o tym duze pojecie ;)

Też się zastanawiałem nad tym czy to nie błąd w składaniu. Fakt, robiłem to w miejscu które ma dobrą opinię w kwestii skrzyń (nieistotne jest w tej dyskusji, gdzie), ale nawet najlepszym zdarzają się błędy. Zanim nastąpiła awaria, skrzynia chodziła jak trzeba. Pytanie czy błąd w sztuce mógłby "wyjść" dopiero po jakimś czasie w przypadku skrzyni.

 

gtx co do kolka 2go biegu czy Ty wymieniales juz to kolko czy jeszcze GRAF wymienial :?:

GRAF wymieniał.

 

Diagnoza jednego mechanika brzmi: urwało mi ząb w skrzyni, najprawdopodobniej dwójka.

Jeżeli "urwało" to powinien pojawić się jak będziesz olej spuszczał ze skrzyni.

AK

 

na koreczku bedize sie ladnie magnesowal ;)

To wiem. Sytuacja zaistniała tuż przed świętami i już nie bardzo można było zacząć grzebanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gtx GRAF wymienial 2ke, pojechales wymienic przesuwki i synchro - potem cos zaczyna grzechotac w skrzyni - to jezdziesz sprawdzic, moze byc wylamany zab (i to jest najprawdopodobniejsze) ale nie wiesz, czy jest to wylamany zab 1, 2, 3, 4, 5 tylko gdybanie - 2ki najczesciej leca.

podjedz, sprawdz itp. jezeli skrzynia po zlozeniu dziala tydzien i potem zaczelo grzechotac to wg mnie nie miala na to wplywu robota ostatnio wykonana, tylko zmeczenie materialu

 

co do doplacenia paru stowek to sama 2ka nie jest to pare stowek ;)

 

jakby skrzynia byla zle zlozona to od razu by byl problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam... wracając do Foresia i skrzyni z Żuka, czyli problemów z wstecznym i dwójką.... dzwoniłem do ASO, powiedzieli ze powinieniem zostawić auto na noc i wtedy sprawdzą rano na zimnym silniku co i jak, a ze mam prawie 200 km do ASO i ciezko jest mi dwa dni wygospodarować na sprawdzanie skrzyni w nowym aucie, pomyślałem ze nie moze tak dalej byc... Nie ma litości już dłuzej.... wbijam ten wsteczny mocno i ma wejść... koniec kropka. Rzeczywiście jak sie nie cyrtole to właźi, a że czuje lekki opór przy włączeniu wstecznego ...trudno, nie bedę niewolnikiem auta. To samo z dwójką... koniec delikatności, nie będę "głaskał" tych biegów. Nie żebym urywał lewarek ale zdecydowanie pokonuje wszelkie opory... i ma weśjść co chce. Może taki jest jest urok szkrzyni...i może Pan Koper miał rację, ze coś średnio zmieniam te biegi... ale jak torobie zdecydowanie i szybko to wchodzą. Człowiek się uczy na każdym kroku... Narazie jest jako tako, aha i poziom oleju w szkrzyni jest ok :mrgreen:

Pozdrawiam wszystkich ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gtx, a może było tak, że przed regulacją czy wymianą synchronizatorów obchodziłeś się ze skrzynia jak z jajkiem o potem zacząłeś jeździć "normalnie"? :cool:

Mi w forku ciężko wchodzi jedynka, szczególnie jak jest zimny olej. W GTku też jedynkę i dwójkę wkładałem trochę delikatniej albo na "dwa" razy. Czyli na luz i po chwili zmiana biegu a nie jednym szarpnięciem.

Może dlatego mimo 335 Nm nie ogoliłem żadnego biegu? A może po prostu miałem szczęście.

Jak wiemy Adamus nie przekracza 100 na trasie i 50 w mieście, :wink:

a skrzynię zmielił. :twisted: :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gtx, a może było tak, że przed regulacją czy wymianą synchronizatorów obchodziłeś się ze skrzynia jak z jajkiem o potem zacząłeś jeździć "normalnie"? :cool:

Mi w forku ciężko wchodzi jedynka, szczególnie jak jest zimny olej. W GTku też jedynkę i dwójkę wkładałem trochę delikatniej albo na "dwa" razy. Czyli na luz i po chwili zmiana biegu a nie jednym szarpnięciem.

Może dlatego mimo 335 Nm nie ogoliłem żadnego biegu? A może po prostu miałem szczęście.

Jak wiemy Adamus nie przekracza 100 na trasie i 50 w mieście, :wink:

a skrzynię zmielił. :twisted: :razz:

 

skrzynka mi padla tydzien po tygodniu najpierw 2 potem 3 - i wiem ze jest cos takiego jak zmeczenie materialu

 

a skrzynia jakby byla cos zle zlozona to by byl z nia problem od samecho zlozenia i zalozenia na auto

 

widze gtx ze po prostu szukasz dziury w calym - no offence - ale te skrzynie sa do d... i sie po prostu sypia - zapytaj sie Adam.a a najlepiej G.Kossakowski jak te skrzynie padaja :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odnosnie tych "much" o ktorych piszecie...sobota, parking podziemny pod CH wiadomo-slisko, szeroko, to chcialem sobie malego boczka strzelic no i strzelilem...zabilem "muche" :lol: konkretnie: cos zaczelo stukac w skrzyni-jak silnik w starym mercu-kle,kle,kle...wciskam sprzeglo-cisza. Postanowilem szybko ulotnic sie z parkingu dopuki jeszcze auto jechalo ale przy wyzszych biegach te stuki byly mniejsze-najgorzej jest na 2 biegu. Tak czy siak dokulalem sie jakos do domu potem z rozpaczy musialem sie upic i teraz na kacu dumam od czego tu jutro zaczac tydzien. Jezeli macie jakies pomysly to prosze o pomoc: co to moze byc?, gdzie ew. moge znalezc jakiegos "doktora" od subaru w poznaniu bo szczerze dopiero niedawno kupilem auto i jeszcze niezbyt duzo o nim wiem aha i czy moge w ogole ruszac auto w takim stanie. Z tego co mi wiadomo poprzedni wlasciciel robil w nim 3bieg-chyba synchr. Dzieki za wszelka pomoc :smile: Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie ruszam... Pewien mechanik powiedzial mi ze moze to byc jekies lozysko w skrzyni poniewaz po wcisnieciu sprzegla przestaje stukac a stuka na wszystkich biegach i na luzie. Czy mozecie polecic mi jakis serwis w poznaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael, jezeli to zebatka w skrzyni babnela to czy cos takiego trzeba zamowic w ASO czy jest dostepne rowniez np u Was? Szczerze nie podoba mi sie poznanskie aso, slyszalem tez zle opinie o nim i wole zrobic cos takiego gdzie indziej.

 

Stad tez ponawiam pyt: czy ktokolwiek orientuje sie gdzie w Poznaniu znajde dobry serwis Subaru? Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doqtor, zgodnie z regulaminem forum SIP nie można reklamować ani informować o serwisach nie-ASO i alternatywnych dostawcach czesci w stosunku do SIP.

 

Powiem tyle że i tak najpierw trzeba rozebrać i stwierdzić co się popsuło. Zwykle to będzie wałek sprzęgłowy, kolo 2. lub 3. biegu. Niestety w GT99 trzeba w przypadku wymiany wałka sprzęgło zmienić koło 2. biegu i koło wstecznego bo jest to zestaw do upgrade na nowsze elementy bo starych już nie robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doqtor, zgodnie z regulaminem forum SIP nie można reklamować ani informować o serwisach nie-ASO i alternatywnych dostawcach czesci w stosunku do SIP.

 

Powiem tyle że i tak najpierw trzeba rozebrać i stwierdzić co się popsuło. Zwykle to będzie wałek sprzęgłowy, kolo 2. lub 3. biegu. Niestety w GT99 trzeba w przypadku wymiany wałka sprzęgło zmienić koło 2. biegu i koło wstecznego bo jest to zestaw do upgrade na nowsze elementy bo starych już nie robią.

 

jezeli stuka caly czas i sie wycisza dopiero po wcisnieciu sprzegla to stawiam na 1 lub 2 bo obydwa biegi sa na walku sprzeglowym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli stuka caly czas i sie wycisza dopiero po wcisnieciu sprzegla to stawiam na 1 lub 2 bo obydwa biegi sa na walku sprzeglowym ;)

Potwierdzam. Miałem dokładnie to samo, o czym pisze doqtor i po rozebraniu skrzyni okazało się że to 1-ka. Co prawda nie brakujący ząb, ale jest uszkodzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coz... pozostalo tylko znalezc kogos kto sie tym zajmie i do roboty :wink:

gtx: jakie koszty poniosles w zwiazku z naprawa Twojej skrzyni? chcialbym wiedziec mniej wiecej 3 czy 4-cyfry zl bo nie mam bladego pojecia, co nakwyzej wnioskuje ze raczej 4 (jak to ktorys z forumowiczow napisal...1x"nic" do subaru=100zl) :lol:

W kazdym badz razie dziekuje za podpowiedzi... i jak da rade, czekam na wiecej :smile: . Jak sie z tym ogarne to napisze jak poszlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...