Bastek333 Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 Pytanie jak w temacie - zakladajac ze nie da sie remapowac MY98 to do jakiego ciśnienia doładowania (teraz 12 PSI) komputer sam dostroi mieszanke i nie wywali bledu ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PLayer Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 16 na luzie, przynajmniej u mnie tyle jest i jest git. Ale mam Prodrive Perfomance Pack, nie wiem czy to czegoś nie zmienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bastek333 Opublikowano 5 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 16 na luzie, przynajmniej u mnie tyle jest i jest git. Ale mam Prodrive Perfomance Pack, nie wiem czy to czegoś nie zmienia. Zastanawiam sie tylko jak oszukac selenoid od wastgate - albo jakis potencjometr na sterowaniu - musze sie wczytac w dokumentacje techniczne jak to dziala - albo manual boost control za selenoidem . Pierwsza wersja oszuka cisnienie dla kompa - niewiadomo jak silnik zareaguje Druga poda prawidlowe cisnienie do kompa... Ktos przerabial ten temat na wlasnej skorze ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PLayer Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 :roll: Można jaśniej ? [ Dodano: Sro Mar 05, 2008 9:53 pm ] Zastanawiam sie tylko jak oszukac selenoid od wastgate - albo jakis potencjometr na sterowaniu - musze sie wczytac w dokumentacje techniczne jak to dziala - albo manual boost control za selenoidem . Pierwsza wersja oszuka cisnienie dla kompa - niewiadomo jak silnik zareaguje Druga poda prawidlowe cisnienie do kompa... Ktos przerabial ten temat na wlasnej skorze ?? Może lepiej nie przeginać? W sumie nie wiem, niech się wypowiedzą fachowcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 Można jaśniej ? Mapa w ECU jest napisana pod konkretne ciśnienie podane w service manualu, powyżej to mechanizmy bezpieczeństwa, naprawdę dla parunastu Nm nie warto kombinować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bastek333 Opublikowano 6 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 Można jaśniej ? Mapa w ECU jest napisana pod konkretne ciśnienie podane w service manualu, powyżej to mechanizmy bezpieczeństwa, naprawdę dla parunastu Nm nie warto kombinować. No to wlasnie pytanie bylo troche w desen jaki ten margines bezpieczenstwa jest w tym kompie - podejrzewam ze subaru przewidzialo jakies roznice w doladowaniu - moze mapa jest i pod wieksze cisnienie zapisana tylko wastgate nie puszcza (dokladnie selenoid sie otwiera) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Ja miałem MBC , FCI i pompowało mi 1,25 bara na serii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bastek333 Opublikowano 7 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Ja miałem MBC , FCI i pompowało mi 1,25 bara na serii. Ale mechaniczny MBC za oryginalnym selenoidem czy oszukany zaworek(selenoid) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Popieram Azraela. Generalnie chodzi o to że sztuczne podkręcanie doładowania powoduje zwiększenie ilości powietrza pompowanego do komór spalania bez korekcji dawki paliwa. Czyli zubożamy mieszankę i tylko dlatego że seryjnie GT-ki są ustawione dość bogato to jakoś tam jeździ ale wystarczy mały niedostatek paliwa z powodu spadku ciś.paliwa (częste w GT) lub niedomaganie wtryskiwacza i mamy poważną awarię - takie balansowanie na granicy. Jednym słowem MBC to druciarstwo i nie warto ryzykować remontu silnika dla paru KM. Remap to podstawa lub chociaż jakaś dobrze zestrojona świnka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bastek333 Opublikowano 7 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Dzieki za info - watek jest czysto informacyjny - za krotko mam to autko zeby je juz modzic ale warto wiedziec jaki potencjal ma :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Bastek333, potencjał zależy tylko od grubości portfela :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 moja turbowanna z HKS EVC IV jezdzila bez stresu na 1,10-1,15 bar, AFR 10 - przy pelnym ogniu, EGT do 800-850 st C spadki cisnienia paliwa sa spowodowane niewydolnoscia pompy po jej zmianie nie ma czegos takiego - niewydalajacy wtryskiwacz moze narobic szkod nawet na seryjnym doladowaniu generalnie w modelu 97/98 nie ma za bardzo opcji oprocz SA albo wlasnie podniesienia cisnienia - ja w maju planuje zamontowac APEXI POWER FC a do tego czasu bede jezdzil na wyzszym cisnieniu niz seryjne (tylko skrzynie se zmienie) i nic sie nie bedzie dziac tylko trzeba pomierzyc AFR a w aucie miec EGT coby bylo widac co sie dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 adamusmax, wszystko co napisałeś to prawda, ale trzeba pamiętać o tym że po to w fabryce dają sporą rezerwę w osiągach auta żeby było ono mniej awaryjne i robiło dłuższy przebieg - jak tą fabryczną rezerwę wykorzystamy na podniesienie osiągów to skróci nam to żywotność silnika i uczyni go bardziej podatnym na awarię - coś za coś. Przy "podkręconym" silniku trzeba pamiętać o częstszej wymianie oleju niż zwykle, częstszych przeglądach itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 adamusmax, wszystko co napisałeś to prawda, ale trzeba pamiętać o tym że po to w fabryce dają sporą rezerwę w osiągach auta żeby było ono mniej awaryjne i robiło dłuższy przebieg - jak tą fabryczną rezerwę wykorzystamy na podniesienie osiągów to skróci nam to żywotność silnika i uczyni go bardziej podatnym na awarię - coś za coś. Przy "podkręconym" silniku trzeba pamiętać o częstszej wymianie oleju niż zwykle, częstszych przeglądach itd. remap tez nadwereza silnik - bo byl on przewidziany na 218 KM a czesto robi sie 270 KM o oleju nie pisze bo chyba to norma - max co 8 kkm przy normanej jezdzie i co 2-3 upalania jak ktos mocno upala a fakt faktem ze podkrecony motor bedzie mial krotszy zywot ale jak to sie mowi YOU PLAY YOU PAY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 remap tez nadwereza silnik - bo byl on przewidziany na 218 KM a czesto robi sie 270 KM tak ale pod podwyższone ciś.doład. masz też zrobione mapy paliwa i optymalny przebieg momentu i mocy a to bardzo ważne dla trwałości silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 remap tez nadwereza silnik - bo byl on przewidziany na 218 KM a czesto robi sie 270 KM tak ale pod podwyższone ciś.doład. masz też zrobione mapy paliwa i optymalny przebieg momentu i mocy a to bardzo ważne dla trwałości silnika. dlatego mowie ze trzeba podkrecac z glowa - najlepiej z zegarem AFR moj motor na cisnieniu 1,15 bar przelatal 60k km (a mial juz 170k km ) wymienilem go przy 233k km bo kilka znanych warsztatow zdiagnozowalo panewke (zaraz jak kupilem auto i z tymi stukami przeletal do dzisiaj) - czego do konca nie jestem pewien i podejrzewam, ze dalej by latal fakt ze motul 300v zalany, wymieniany co 8k km lane paliwo tylko 98 itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi