Skocz do zawartości

Do jakiego cisnienia komp MY98 daje rade ??


Bastek333

Rekomendowane odpowiedzi

16 na luzie, przynajmniej u mnie tyle jest i jest git. Ale mam Prodrive Perfomance Pack, nie wiem czy to czegoś nie zmienia.

Zastanawiam sie tylko jak oszukac selenoid od wastgate - albo jakis potencjometr na sterowaniu - musze sie wczytac w dokumentacje techniczne jak to dziala - albo manual boost control za selenoidem .

Pierwsza wersja oszuka cisnienie dla kompa - niewiadomo jak silnik zareaguje

Druga poda prawidlowe cisnienie do kompa...

 

Ktos przerabial ten temat na wlasnej skorze ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:roll:

 

Można jaśniej ?

 

[ Dodano: Sro Mar 05, 2008 9:53 pm ]

Zastanawiam sie tylko jak oszukac selenoid od wastgate - albo jakis potencjometr na sterowaniu - musze sie wczytac w dokumentacje techniczne jak to dziala - albo manual boost control za selenoidem .

Pierwsza wersja oszuka cisnienie dla kompa - niewiadomo jak silnik zareaguje

Druga poda prawidlowe cisnienie do kompa...

 

Ktos przerabial ten temat na wlasnej skorze ??

 

Może lepiej nie przeginać? W sumie nie wiem, niech się wypowiedzą fachowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można jaśniej ?

 

 

Mapa w ECU jest napisana pod konkretne ciśnienie podane w service manualu, powyżej to mechanizmy bezpieczeństwa, naprawdę dla parunastu Nm nie warto kombinować.

 

No to wlasnie pytanie bylo troche w desen jaki ten margines bezpieczenstwa jest w tym kompie - podejrzewam ze subaru przewidzialo jakies roznice w doladowaniu - moze mapa jest i pod wieksze cisnienie zapisana tylko wastgate nie puszcza (dokladnie selenoid sie otwiera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram Azraela. Generalnie chodzi o to że sztuczne podkręcanie doładowania powoduje zwiększenie ilości powietrza pompowanego do komór spalania bez korekcji dawki paliwa. Czyli zubożamy mieszankę i tylko dlatego że seryjnie GT-ki są ustawione dość bogato to jakoś tam jeździ ale wystarczy mały niedostatek paliwa z powodu spadku ciś.paliwa (częste w GT) lub niedomaganie wtryskiwacza i mamy poważną awarię - takie balansowanie na granicy. Jednym słowem MBC to druciarstwo i nie warto ryzykować remontu silnika dla paru KM. Remap to podstawa lub chociaż jakaś dobrze zestrojona świnka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja turbowanna z HKS EVC IV jezdzila bez stresu na 1,10-1,15 bar, AFR 10 - przy pelnym ogniu, EGT do 800-850 st C

spadki cisnienia paliwa sa spowodowane niewydolnoscia pompy po jej zmianie nie ma czegos takiego - niewydalajacy wtryskiwacz moze narobic szkod nawet na seryjnym doladowaniu

 

generalnie w modelu 97/98 nie ma za bardzo opcji oprocz SA albo wlasnie podniesienia cisnienia - ja w maju planuje zamontowac APEXI POWER FC a do tego czasu bede jezdzil na wyzszym cisnieniu niz seryjne (tylko skrzynie se zmienie) i nic sie nie bedzie dziac tylko trzeba pomierzyc AFR a w aucie miec EGT coby bylo widac co sie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adamusmax, wszystko co napisałeś to prawda, ale trzeba pamiętać o tym że po to w fabryce dają sporą rezerwę w osiągach auta żeby było ono mniej awaryjne i robiło dłuższy przebieg - jak tą fabryczną rezerwę wykorzystamy na podniesienie osiągów to skróci nam to żywotność silnika i uczyni go bardziej podatnym na awarię - coś za coś. Przy "podkręconym" silniku trzeba pamiętać o częstszej wymianie oleju niż zwykle, częstszych przeglądach itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adamusmax, wszystko co napisałeś to prawda, ale trzeba pamiętać o tym że po to w fabryce dają sporą rezerwę w osiągach auta żeby było ono mniej awaryjne i robiło dłuższy przebieg - jak tą fabryczną rezerwę wykorzystamy na podniesienie osiągów to skróci nam to żywotność silnika i uczyni go bardziej podatnym na awarię - coś za coś. Przy "podkręconym" silniku trzeba pamiętać o częstszej wymianie oleju niż zwykle, częstszych przeglądach itd.

 

remap tez nadwereza silnik - bo byl on przewidziany na 218 KM a czesto robi sie 270 KM ;)

 

o oleju nie pisze bo chyba to norma - max co 8 kkm przy normanej jezdzie i co 2-3 upalania ;) jak ktos mocno upala

 

a fakt faktem ze podkrecony motor bedzie mial krotszy zywot ale jak to sie mowi YOU PLAY YOU PAY :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

remap tez nadwereza silnik - bo byl on przewidziany na 218 KM a czesto robi sie 270 KM
tak ale pod podwyższone ciś.doład. masz też zrobione mapy paliwa i optymalny przebieg momentu i mocy a to bardzo ważne dla trwałości silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

remap tez nadwereza silnik - bo byl on przewidziany na 218 KM a czesto robi sie 270 KM
tak ale pod podwyższone ciś.doład. masz też zrobione mapy paliwa i optymalny przebieg momentu i mocy a to bardzo ważne dla trwałości silnika.

 

dlatego mowie ze trzeba podkrecac z glowa - najlepiej z zegarem AFR

moj motor na cisnieniu 1,15 bar przelatal 60k km (a mial juz 170k km ) wymienilem go przy 233k km bo kilka znanych warsztatow zdiagnozowalo panewke (zaraz jak kupilem auto i z tymi stukami przeletal do dzisiaj) - czego do konca nie jestem pewien i podejrzewam, ze dalej by latal ;)

fakt ze motul 300v zalany, wymieniany co 8k km lane paliwo tylko 98 itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...