Skocz do zawartości

Redukcja z 5-ki na 2-ke


JED

Rekomendowane odpowiedzi

Zauwazylem, ze P. Solberg w Sti '08, redukujac z 5 na 2, przed zakretem, najpierw przeszedl przez 4 i 3.

Czy tak powinno sie robic? Dlaczego?

 

A chciałbyś zhamować przed zakrętem z wcisniętym sprzegłem?

Wyrównanie obrotów, zhamowanie silnikiem....

Takie tam... przydaje się, oszczędza klocki :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, mam dziś chwilkę więcej czasu (pociąg).

 

Redukuje się biegi po kolei 1. żeby jak najkrócej jechac bez spiętego napędu 2. nie przekręcić silnika 3. nie rozwalić skrzyni (sprobujcie kiedys wcisnac na dluzej sprzeglo przy dużej prędkości i włóożyc jakis bieg) 4. w wirze walki nie pokręcić biegów

 

Hamowanie silnikiem w samym procesie hamowania jest może mniej wazne ale już zapięcie napędu bez destabilizowania auta przed zakrętem tak. Ideałem jest jak wiadomo skrzynia sekwencyjna.

A tak ogólnie to Solberg raczej marnie cywilami jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zawsze zbijam biegi po kolei, czy to przed dojeżdżaniem do świateł, czy przed zakrętem. weszło mi w krew i nie wyobrażam sobie teraz zrzucenia z 5 na 2. może to przyzwyczajenie z motocykla :wink: , ale inaczej jest już dla mnie nie "naturalnie".

p.s.

mój ojciec się śmieje, że jestem pseudo-rajdowiec :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zawsze zbijam biegi po kolei, czy to przed dojeżdżaniem do świateł, czy przed zakrętem. weszło mi w krew i nie wyobrażam sobie teraz zrzucenia z 5 na 2. może to przyzwyczajenie z motocykla :wink: , ale inaczej jest już dla mnie nie "naturalnie".

p.s.

mój ojciec się śmieje, że jestem pseudo-rajdowiec :mrgreen:

 

Z między gazem prawą piętą? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z między gazem prawą piętą?
Lewy łokciem :mrgreen: Co do redukowania biegów to w każdej skrzyni czy to kłowej czy z synchronizatorami powinno się wrzucać biegi po kolei czy to w górę czy w dół. Wydłuży to życie skrzyni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba niejasno sie wyrazilem: to przejscie przez biegi, to nie bylo klasyczne hamowanie silnikiem - po prostu 5,4,3,2 - raczej wlasnie "przejscie".

 

Redukuje się biegi po kolei 1. żeby jak najkrócej jechac bez spiętego napędu 2. nie przekręcić silnika 3. nie rozwalić skrzyni (sprobujcie kiedys wcisnac na dluzej sprzeglo przy dużej prędkości i włóożyc jakis bieg) 4. w wirze walki nie pokręcić biegów

Dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą mógł by mi ktoś przybliżyć jak teoretycznie się robi takie hamowanie na maksa ?? Nigdy nie jeździłem manualem na tyle długo żeby popróbować a sekwencyjna robi to za mnie wystarczy klikać w dół.

 

Czyli jak, pełne heble, sprzęgło, zbijamy, puszczamy sprzęgło czekamy aż się ustabilizują obroty silnika, sprzęgło, zbijamy, itd aż do wyczerpania prędkości ?

Czy etap czekania na obroty można a raczej zaleca się pominąć ???

 

Czy może zupełnie nie tak ???? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. nie rozwalić skrzyni (sprobujcie kiedys wcisnac na dluzej sprzeglo przy dużej prędkości i włożyc jakis bieg)

 

W sensie takim, że jak chwile potrzymasz na sprzęgle, to 'input' skrzyni + trybiki na wałku zdawczym wytracą obroty w przeciwieństwie do tegoż wałka, który napędzany kołami będzie się szybko kręcił?... i przy późniejszej próbie wbicia biegu, synchronizatory nie koniecznie dadzą radę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to wyglada tak: pełen hamulec, sprzegło, bieg, pięta, puszczenie sprzęgła (4 pierwsze niemal równocześnie), czynności potwórzyć aż będzie bieg właściwy do zakrętu, wejście na hamowaniu, szczyt zakrętu, prawa na gaz, ewentulanie korekta lewą....

 

 

Tak jade jak jestem wjeżdzony w auto i dobrze wszystko zrobię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to wyglada tak: pełen hamulec, sprzegło, bieg, pięta, puszczenie sprzęgła (4 pierwsze niemal równocześnie),

 

Mi jeszcze zejdzie aż do takiej perfekcji dojdę :P O ile dojdę.

 

Czyli generalnie miałem rację tylko na sprzęgle jeszcze troche gazu dodajesz żeby wyrównać prędkości obrotowe wałów na skrzyni ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czyli generalnie miałem rację tylko na sprzęgle jeszcze troche gazu dodajesz żeby wyrównać prędkości obrotowe wałów na skrzyni ????

 

Pozwolę sobie wtrącić się do dyskusji...

 

Ja (z tego co czytam Azrael zapewne też) w momencie redukcji biegu przed zakrętem lewą nogę mam na sprzęgle, palce prawej na hamulcu, piętę (a dokładnie bok podeszwy bo w moim aucie za mało miejsca jest żeby sięgnąć piętą, albo ja mam nogę za dużą...) na gazie.

Czyli jedziesz ogniem, prawa noga na hebel, obroty troche spadają na tyle żeby nie przekręcić silnika po redukcji, wtedy lewą wciskasz sprzęgło i piętą prawej gaz jednocześnie, wrzucasz niższy bieg i puszczasz sprzęgło i gaz. Obroty znowu są wysokie, za sekudne znowu spadają, wtedy wbijasz kolejny niższy bieg w ten sam sposób... [Azrael dokładnie to samo opisał, tylko nieco bardziej skrótowo].

 

Czyli odpowiadając bezpośrednio na Twoje pytanie - tak przy redukcji dodajemy trochę gazu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buahaha, jak tylko dorwę jakiś manual to wypróbuje.

 

BTW 23 marca jadę na szkolenie na autodromie w Dubaju. Szkolą na WRX STi które mają 315 KM to potrenuję. Kiedy zbić rozumiem że wyczuję, bo nie chciał bym im poprzekręcać tych STi'ajek ? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję przenieść całość do techniki jazdy. Az - Ty to potrafisz po polsku wytłumaczyć, że mój mały syn zrozumiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo co byś nie napisał, to zawsze tak, że wszystko jest jasne! Znasz się na rzeczy jak mało kto i tyle :mrgreen: Sorki za mały off-top - już nie będę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...