Skocz do zawartości

Lampy tyl aftermarket do WRX MY08 - czy sa juz ?


corbis

Rekomendowane odpowiedzi

...za nowego sti z 2009 roku, kupionego 3 miesiące temu dałem 37K USD. Jedyną opcją, jaką można wybrać kupując STI to kolor i skrzynia. Manual to rzecz na tyle wyjątkowa, że potrafi przestać w salonie 2 lata i nikt nawet na niego nie spojrzy... Nowy 2011 kosztował tutaj $46K, ale nie chciałem sedana w automacie, więc wyszło to, co wyszło. Co do zarobków, to zależy co się robi - generalnie nie ma tutaj podatku, więc o tyle więcej człowiekowi w portfelu zostaje. A ubezpieczenie kosztuje o dziwo śmiesznie tanio - w zasadzie musiałem wykupić dwa, bo po na wyspie potrzebne jest zupełnie niezależnie nowe ubezpieczenie - OC + AC w Arabii na pół roku 400 szmaciaków (106 USD), a w Bahrajnie dodatkowo OC 37 dinarów (97 USD), więc jakoś kosmicznie drogo nie ma. Dopiero po pierwszym dzwonie robi się ciekawie, bo firma zrywa umowę po wypłaceniu odszkodowania i trzeba szukać nowej firmy - a wtedy ceny rosną już wykładniczo. Ciekawostka jest, że można ubezpieczenia w ogóle nie mieć...

 

Litr 98 nie kosztuje - nie ma tutaj takiego paliwa. Albo 91 albo 95. W Bahrajnie to koszt około 26 centów za litr. W Arabii 1/2 tej kwoty... ;). Z resztą zobacz spalanie w podpisie, nie chowam wydatków :P

 

Chyba tylko w Brazylii paliwo kosztuje taniej :P :shock: Żyć i nie umierać... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tylko w Brazylii paliwo kosztuje taniej

Pawlo, z Venezuelą chyba pokręciłeś ;) Żyć: tak, ale i "spierniczać jak najszybciej..."

no chyba tak... Tam podobno przeciętny nauczyciel za kilka pensji kupuje sobie Cayenna... a litr wody mineralnej jest nieporównywalnie droższy od litra benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Panowie, jestem szczęśliwym posiadaczem lanosa od kilku dni, super auto, takie jak chciałem, mógłbym patrzeć na nie godzinami, na całe.. no dobra oprócz tyłu..  :huh: A tak serio, wracając do tematu poprawy "ekscentrycznego looku" z tyłu, czy ktoś kupował w PL lub ściągał do PL któreś z poniższych lampionów:

 

7135dec363d3dbc1med.jpg 

 

aa35d96351ed460amed.jpg

 

73003f3da53a50dcmed.jpg

 

Jeśli okaże się to mission impossible zostaję przerabianie ori lamp, za pomocą dostępnych nakładek w kolorze czerwonym:

 

http://allegro.pl/nakladki-na-tylne-lampy-subaru-impreza-2008-11-hb-i6239196435.html#thumb/1

 

Tą opcje ktoś stosował u siebie? Ta są jakieś nakładki czy zwykłe naklejki z czerwonej przeźroczystej folii? Jak z montażem tego? Trwałością?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o przerabianie lamp, to... przerabiałem temat ;) Wskazane naklejki to folia witrażowa Oracal 8300. Ponieważ mam 2 lewe ręce do takich prac i samodzielny montaż groził uskutecznieniem sporego badziewia, więc udałem się z tym zestawem do firmy zajmującej się oklejaniem. Okazało się, że oklejaczom lepiej będzie zrobić to z jednym, całym kawałkiem folii (mają identyczną na stanie, dokładnie ten sam rodzaj) i potem dociąć wolne pola pod wsteczny i kierunkowskazy. Folia cięta z metra, razem za oklejenie obu lamp (P+L) z ich folią wyszło 120 złociszy.

 

Warto się więc zastanowić, czy zabawa z zakupem + koszty przesyłki + ew. samodzielne oklejanie jest warta świeczki.  Miejsce na kierunkowskazy trzeba wyciąć, inaczej mrugają jak w amerykańcach - na czerwono ;) Lamp w klapie nie demontowali, lampy zewnętrzne - owszem. Jeżdżę już dwa miesiące, wszystko trzyma elegancko, nie odkleja się, nie matowi itd. Po dobrym wyschnięciu kleju można normalnie myć z użyciem lancy na myjce bezdotykowej. 

 

P.S. Jak można się domyślić, zestaw z alledrogo siedzi u mnie w szufladzie i czeka na lepsze czasy, ew. na kupca zainteresowanego tzw. okazją (symbolicznie na browarka) ;)

 

P.S. 2. Widzę kolego, że po zakupie idą przeróbki: lampy, felgi, wydech - gdzie nie spojrzeć, tam Twoje pytania ;) Pozwolę sobie obserwować i również skorzystać z rad innych PT forumowiczów.

Edytowane przez blackphoenix1212
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie jak zobaczyłem , że zakup jakiś customowych lamp w PL graniczy z cudem i zacząłem się skłaniać ku przeróbce w oparciu o asortyment z alledrogo też pierwsze co pomyślałem, że jeśli to zwykła folia to pierwsza lepsza agencja reklamowa powinna coś takiego posiadać, tylko wolałem się dopytać czy to na pewno folia czy nie przypadkiem nakładki z jakiegoś tworzywa. Jeśli folia to od razu udam się do dobrej agencji reklamowej. 

 

blackphoenix1212 dzięki wielkie za informacje, dużo mi pomogłeś i rozwiałeś trochę wątpliwości :) Możesz wkleić jakieś foto jak to u ciebie wygląda "na gotowo" ? :)

 

 

 

P.S 1. Jeśli nie ogarnie tego agencja reklamowa u mnie to "przypomnę się" :)

 

P.S 2. No tak, auto jest na prawdę mega fajne, ale jest kilka szczegółów, które można by poprawić, żeby było jeszcze lepiej. nie jestem napalonym 18sto latkiem który kupił Impreze 2.0 N/A bo tylko na taką go było stać i teraz będzie krok po kroku robił z niej STI co w ogólnym rozrachunku wyjdzie dwa razy tyle co fabryczna eSTIaja :D Tak to nie nie, to nie ma być demon prędkości bo nim nie jest i nigdy nie będzie, ale dlaczego ma nie mruczeć delikatnie i wyglądać ładnie.. Stad pewnie tyle moich pytań :) Wertuje od kilku dni już dział "techniczny" po nocach bo tylko wtedy jest czas (ok 1/10 już za mną :D ), trochę żałuję, ze dział oprócz podziału na Forester, Legacy, Impreza nie ma dodatkowego poddziału: GH, GD, GC itd bo już by wtedy można była całkowicie zawęzić krąg poszukiwań ale i tak jest bdb :) Szczególną uwagę zwracam na tematy z "lanosem" ew użytkowników którzy posiadają takie auto/posiadali i mają na jego temat wiedzę większą niż ja bo po pierwsze po to jest forum, po drugie po co wywarzać otwarte drzwi.. jeśli ktoś juz "to" robił i ma widzę/doświadczenie łatwiej grzecznie zapytać niż kopać się z koniem :) Tak więc liczę, że zarówno z tobą jak i z innymi forumowiczami na wymianę doświadczeń i ogólnopojętą pomoc techniczną :)

 

P.S 3. To jeszcze pytanie o ten nieszczęsny trójkąt w lampie klapy po lewej stronie. Jeśli już zostaną seryjne lampy to wolałbym, żeby było symetrycznie. Rozumiem, że lampa z angola/amerykana czy czegokolwiek co poruszało się po złej stronie drogi :) załatwi problem. Tzn, pasuje, p&p tylko trzeba wrzucić czerowoną żarówkę ?

 

de97820f15a557demed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jarek-małopolska  :  Otóż to właśnie - w naszej wersji EU w lewej lampie jest światło przeciwmgielne (plus czerwony plastik z wierzchu), w wersji US jest tam światło wstecznego i lampa jest biała, dokładnie jak na Twoim zdjęciu.

 

Jeśli chciałbyś symetryczne lampy, to Twój pomysł wydaje się wielce OK -  wziąć taką lewą właśnie z wersji US i podpiąć p&p, co by tam zamiast wstecznego tylne przeciwmgielne uzyskać, choć pod białym plastikiem. Bo-jeśli dobrze myślę-o załączeniu światła nie decyduje przecież żarówka, tylko sposób poprowadzenia i zaprogramowania instalacji wewnątrz auta (włączenie przeciwmgielnego tył --> prąd do wtyczki w lewej lampie, jakiejkolwiek barwy nie byłaby lampa czy żarówka). Tak to sobie, ja marny humanista, tłumaczę :) 

 

Ja zostałem w wersji EU, stąd wyszło asymetrycznie, ale w porównaniu z poprzednim widokiem wreszcie to auto zaczęło mi się podobać od d... strony ;)

 

I najważniejsze: de gustibus non est disputandum, mam jak mam i podoba mi się. Choć gdybyś miał jakieś źródło lewych lamp w klapę do wersji US to chętnie się zainteresuję ;) 

 

A gdybyś cierpiał na nadmiar gotówki to masz tutaj propozycję "na gotowo": http://www.fastwrx.com/products/valenti-tail-lamps-gr-ge-subaru-impreza-wrx-sti-hatchback

post-23549-0-28067300-1465381771_thumb.jpg

Edytowane przez blackphoenix1212
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, ja też sobie to w ten sposób tłumacze, w końcu lampa jest w takim samym kształcie, siada w to samo miejsce w klapie, wiec wymiana żarówki z białej (która jest teraz) na czerwoną powinna załatwić problem. Jutro podjadę na auto-złom który ciągnie tylko angole na części, ponoć mieli dwa lanosy - jeden WRX drugi Diesel i większość części z tych aut jest na półkach wiec zobaczę czy mają "lewe trójkąty" białe, jeśli tak to dam ci znać w jakim stanie i za ile :)

 

No patrząc na zdjęcie to wygląda nieporównywalnie lepiej niż seria, choć ja i tak jestem zwolennikiem symetrii wiec do ideału brakuje mi własnie tylko lewego trójkąta białego i byłaby igła :)

 

Te na fastwrx mega ale gdyby to była jedyna opcja to chyba bym wolał jeździć na seryjnych i mieć ta gotówkę w kieszeni :o 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro podjadę na auto-złom który ciągnie tylko angole na części, ponoć mieli dwa lanosy - jeden WRX drugi Diesel i większość części z tych aut jest na półkach wiec zobaczę czy mają "lewe trójkąty" białe, jeśli tak to dam ci znać w jakim stanie i za ile :)

 

Będę wdzięczny, właśnie wczoraj zaglądałem na pewien portal aukcyjny i też pomyślałem o klapie z angola, co by ją lewej lampy niecnie pozbawić ;)  Miałem nawet dziś dzwonić do gościa ale boje z wyciszaniem drzwi zajęły mnie czasowo i manualnie więc odpuściłem.  I tak, przyznaję: mnie również obecna prawa lampa bardziej "leży" niż lewa ;)

Edytowane przez blackphoenix1212
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BlackPhoenix, jak to jest, że masz ten lewy trójkąt cały czerwony? Miałeś wycięty inny kształt folii dla lewej lampy niż prawej? U mnie część pozostała biała...

 

Zwyczajnie, brak docinków... yyyy docinki ;) Każda z lamp była foliowana przy zastosowaniu jednego, dużego kawałka folii. Potem był etap wycinania: w obu lampach kierunkowskazy + w prawej wycięte miejsce na wsteczny. W lewej lampie w klapie została całość folii Stąd różnica.

 

Patrząc na Twoje rozwiązanie zastanawiam się teraz, czy nie dociąć folii na lewej lampie by uzyskać efekt "mniejszej asymetryczności" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie udało mi się w pt dotrzeć do Krakowa tak, że odwiedze złomka jutro lub we wtorek.. 

 

Przy okazji miałeś oznaczenie jakieś dokładniejsze na tej folii orecal 8300, bo jest kilka rodzajów czerwonego, min: 8300-030, 8300-031, 8300-032, itd..  ??

 

http://sklep.lambda.pl/pl/c/Oracal-8300/30/1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie udało mi się w pt dotrzeć do Krakowa tak, że odwiedze złomka jutro lub we wtorek.. 

 

Przy okazji miałeś oznaczenie jakieś dokładniejsze na tej folii orecal 8300, bo jest kilka rodzajów czerwonego, min: 8300-030, 8300-031, 8300-032, itd..  ??

 

http://sklep.lambda.pl/pl/c/Oracal-8300/30/1

 

Ze spokojem, poczekam na Twoje wieści do poniedziałku/wtorku. Co do folii jest to numer 8300-030.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod wątek bo też jestem zainteresowany. Ja akurat jestem zwolennikiem symetrii :-) i poluję na lampę z UK ale póki co pytanie czy może ktoś próbował okleić te lampy czerwoną "obramówką" zewnętrzną a środek folią przyciemniającą? Jest szansa że wtedy różnica między czerwonym trójkątem z lewej a białym. Chodzi mi o takie rozwiązanie (tu jest niestety z lampą UK/US) :

nDRzSs.jpg


A tu jeszcze dwie inspiracje (na upartego do zrobienia ale trzeba by w miejscu odblasków w zderzaku tylnym wstawić małe białe lampy cofania):

co6Sey.jpg

 

oraz 

MoWf9g.jpg

 

vD82cL.jpg

 

Taki z całymi czerwonymi lampami nawet ktoś na tym forum sprzedaje i mówi że nie miał problemów z policją (teraz jeżdza samochody z całymi tylnymi lampami czerwonymi więc na pierwszy rzut oka nie sposób chyba od razu stwierdzić ze coś jest z nimi nie tak) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki z całymi czerwonymi lampami nawet ktoś na tym forum sprzedaje i mówi że nie miał problemów z policją (teraz jeżdza samochody z całymi tylnymi lampami czerwonymi więc na pierwszy rzut oka nie sposób chyba od razu stwierdzić ze coś jest z nimi nie tak) .

 

Może tak, może nie, ale lektura  poz. 3a kol. 7 i poz. 3b kol. 7 załącznika nr 6 (WARUNKI SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE ŚWIATEŁ ZEWNĘTRZNYCH POJAZDU SAMOCHODOWEGO I PRZYCZEPY) do rozporządzenia Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (tekst jednolity: Dz. U. z 2015 poz. 305) pewnie pomoże rozwiać wątpliwości, jak wół napisano: barwa żółta samochodowa.

 

Chyba że masz pojazd zarejestrowany po raz pierwszy przed 1 stycznia 1984 r., wtedy kolor przednich i tylnych kierunkowskazów może nie spełniać tych warunków (podstawa: § 57 ust. 2 ww. rozporządzenia). Zatem, moim skromnym zdaniem, policja ma podstawę do interwencji, bo pojazd nie spełnia warunków wskazanych w rozporządzeniu.

Edytowane przez blackphoenix1212
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ryzyko niestety jest :-( Jak wreszcie odbiore swój wóz z warsztatu to pokombinuje z wariantem nr 1 choć on tez może trochę prowokować policję...


P.S. Orientuje sie ktoś czy ta lewa lampa w klapie w wersji UK i US jest taka sama?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...