Skocz do zawartości

VDC - mały dylemat


rydzada

Rekomendowane odpowiedzi

Aby wyłączyć VDC należy włożyć bezpiecznik, a nie wyciągnąć. Także przy normalnej jeździe z VDC nie ma się co przepalić.

 

Więc bezpiecznik działa jak zwyczajna zworka ? W takim razie tym łatwiej i bezpieczniej zrobić wyłącznik... Może ktoś napisać numer gniazdka dla tego "bezpiecznika" - spróbuję, jak ten trik zadziała.

 

Bezpiecznik 15 wkładamy w prawy górny róg skrzynki bezpieczników w komorze silnika (stojąc równolegle do samochodu)

Na tym zdjęciu http://www.karol.malinowski.pl/pliki/vdc-skrzynka1.jpg widać jak jest włożony - teraz VDC jest wyłączone i świeci się "VDC OFF" na desce rozdzielczej.

 

Tutaj http://www.karol.malinowski.pl/pliki/vdc-skrzynka2.jpg opis skrzynki.

 

 

Ciekawe, że zarówno opis skrzynki jak i instrukcja obsługi informują, że wyłączenie w ten sposób VDC zrobi z Subaru FWD (!!!!!)

 

Sprawdziłem i na szczęście okazało się to bzdurą :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie pytanko.... Jak jadę po luźnym piachu pod górę, na zablokowanej jedynce (AT) i nawet gdy depnę gaz w podłogę to silnik nie wkręca się na obroty tylko stoi w miejscu.... Sinik zacznie się kręcić wysoko dopiero gdy auto stanie i koła zaczną ryć w piachu....

 

Czy jest to normalne i spowodowane oporami stawianymi przez podłoże ?? Jeśli tak czy jest to szkodliwe dla silnika ??

 

Czy może jednak coś jest nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie pytanko.... Jak jadę po luźnym piachu pod górę, na zablokowanej jedynce (AT) i nawet gdy depnę gaz w podłogę to silnik nie wkręca się na obroty tylko stoi w miejscu.... Sinik zacznie się kręcić wysoko dopiero gdy auto stanie i koła zaczną ryć w piachu....

 

Czy jest to normalne i spowodowane oporami stawianymi przez podłoże ?? Jeśli tak czy jest to szkodliwe dla silnika ??

 

Czy może jednak coś jest nie tak ?

 

IMHO normalne, za mały moment obrotowy i tyle. W chwili, gdy jedno z kół traci przyczepność, przez chwilę (zanim zadziała wiskoza) para idzie w gwizdek ( w to koło) i silnik wchodzi na obroty, ale samochód już stoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, wiem, ale pierwsze co sie nasuwa na mysl to wlasnie, ze chodzi o wszystkie Subarki. :) No dobra, przyznaje sie - chodzilo o nabicie posta :P

 

;)

 

Ciekawe, jak himbrowi idzie rzezbienie? Ciekaw jestem efektu. A tak btw, sa jakies zdjecia tego pneumatycznego zawiasu? :shock: Jak sie to sprawuje w praktyce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie pytanko.... Jak jadę po luźnym piachu pod górę, na zablokowanej jedynce (AT) i nawet gdy depnę gaz w podłogę to silnik nie wkręca się na obroty tylko stoi w miejscu.... Sinik zacznie się kręcić wysoko dopiero gdy auto stanie i koła zaczną ryć w piachu....

 

Włączone/wyłączone VDC? Przy włączonym i wykrytym poślizgu silnik zostaje przyduszony. Tak jest i jest to normalne. Jak wyłączysz VDC będzie trochę lepiej, ale nie spodziewaj się rycia piachu od razu po starcie. Za mały moment jak na AWD.

 

Czy jest to normalne i spowodowane oporami stawianymi przez podłoże ?? Jeśli tak czy jest to szkodliwe dla silnika ??

 

Jak szkodliwe dla silnika? To jest Subaru, a nie ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno :P To ja wkońcu mam LSD z tyłu czy nie ??? :???: Różne opinie już widziałem....

Moje auto to OBK 2007 2.5i AT.... Da się to jakoś "na oko" ustalić ?? :P

 

Jeśli to wersja EU to powinno być. Sprawdź w specyfikacji co kupiłeś :razz: , a najlepiej podjedź do serwisu i niech się wypowiedzą :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to wersja EU to powinno być. Sprawdź w specyfikacji co kupiłeś :razz: , a najlepiej podjedź do serwisu i niech się wypowiedzą :cool:

 

Właśnie chyba tylko Bóg jeden wie co to za wersja :PP

Wiem tylko że jak raz się zakopałem w piachu to tył kręcił jednym kołem a przód przeciwległym.... To chyba nie jest objaw obecności LSD :sad:

 

Włączone/wyłączone VDC? Przy włączonym i wykrytym poślizgu silnik zostaje przyduszony. Tak jest i jest to normalne. Jak wyłączysz VDC będzie trochę lepiej, ale nie spodziewaj się rycia piachu od razu po starcie. Za mały moment jak na AWD.

 

Moje auto oprócz ABS to chyba nie ma żadnych elektronicznych systemów....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Może to sie przyda - szukałem dziś czego innego i przypadkowo - taka strona. Czyli ktoś już to zrobił:

http://www.cardomain.com/ride/2170613

Pewnie krótka konwersacja wystarczy, o ile zdjęcia nie...

PZDR

 

PS: W ogóle ten kierunek dla OBK i Baja mi się coraz bardziej podoba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...