Jump to content

Zawieszenie forester


burzum

Recommended Posts

Witam,

w jaki sposob mozna utwardzic zawieszenie Forestera i usztywnic troche bude ?

Chcialbym zalozyc rozporki, z tym, ze mam plyte pod silnikiem. Czy konieczne bedzie zdjecie plyty, czy rozporka (dolna) wejdzie ?

Zalezy mi, zeby osprzet byl dostepny w PL.

 

Pomyslalem, zeby na poczatek popracowac troche nad zawieszeniem, a silnik zostawic ew. na pozniej. Czy to blad ?

Forester 2.0XT MY03.

 

dziekuje,

 

Piotr

Link to comment
Share on other sites

Wymień tylny stabilizator na grubszy i cztery łączniki tył i przód na sztywniejsze na np. powerflexy. Grzesiek 67 zrobił tak u Zbyszka na Bajecznej.

Link to comment
Share on other sites

dzieki !

czyli:

 

1. Stabilizator tyl - grubszy

2. Laczniki stabilizatorow - PowerFlex

 

Zaczne od lacznikow, chociaz niedawno wstawilem nowa serie.

 

Mi ogolnie forester odpowiada, poza tym, ze ostatnio sie bardzo mocno buja na boki. Prawdopodobnie i tak skonczy sie na Imprezie - jak bedzie mnie stac.

Do czasu, az to nie bedzie moje jedyne wozidlo, beda tylko delikatne modyfikacje - zawieszenie, wydech H&S (zamowiony w uk), niedlugo potem chcialbym zmienic hamulce (na jakie?).

 

Pozniej - wydech i dolot - centerpipe H&S, uppipe + downpipe maptekowy.

W ostatecznej fazie szastania gotowka wymienie turbine, o ile forek dozyje do tego czasu i nie kupie imprezy.

 

To tyle w kwestii dlugoterminowych planow wydania rodzinnej gotowki na indywiadulane rozrywki :)

 

pozdrawiam,

 

Piotr

Link to comment
Share on other sites

Prawde mowiac - nie wiem. Nie mam zamiaru za bardzo wysilac i forsowac maksymalnego momentu, bardziej mi zalezy na uzyskaniu troche innego przebiegu krzywej momentu, lekkim jego podniesieniu i zminimalizowaniu laga.

 

Niespecjalnie sie orientuje w temacie - moge pisac glupoty. Te modyfikacje to wlasnie element edukacji.

 

pozdrawiam,

 

Piotr

Link to comment
Share on other sites

burzum, jak bedziesz wymienial stabiliztory, to tylko w komplecie, od razu przód i tyl. Do tego koniecznie opony, moga nawet miec mniejsza srednice, bedziesz mial krotsze przelozenia i wiecej momentu napedowego na kolach.

 

Jakiej srednicy masz teraz felgi? jezeli 16" to wymien na 17", bedziesz wtedy mogl zalozyc hamulce od Spec.B.

Link to comment
Share on other sites

mam teraz 16" - zastanawialem sie nad 17" na lato, ale jakie sa minusy ?

 

To bardziej chodzi o szerokość felgi, niż nawet o rozmiar.

Opona musi mieć mocny rant, w szybkim indeksie prędkości.

Daj spokój z hamulcami, dobre klocki wystarczą narazie.

Link to comment
Share on other sites

Hamulce od spec.b gdzie dostane ? Moge sciagnac pare czesci z UK - da rade ?

To jest orginalna czesc Subaru i powinienes wszystko dostac lub zamowic u kazdego dealera w Polsce. Przykladowo w stanach komplet na przod (tarcze, zaciski i klocki) kosztuje okolo $650.

Link to comment
Share on other sites

Do tego koniecznie opony, moga nawet miec mniejsza srednice, bedziesz mial krotsze przelozenia i wiecej momentu napedowego na kolach.

 

Co to jest moment napędowy?

Link to comment
Share on other sites

Sila jaka napedza samochod wyrazona w niutonometrach.

 

to jest moment obrotowy i moim zdaniem wielkość koła nie ma wpływu na wartość momentu obrotowego.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy tak to się nazywa. Wiem ze na mniejszych kołach samochód będzie szybciej przyspieszał niż na większych, ale moment obrotowy się nie zmienia, jest poprostu inne przełożenie.

Link to comment
Share on other sites

A to nie tak, że moment obrotowy to na silniku, a moment napędowy to na kołach ?

 

NIE !

 

Jest moment obrotowy na kole zamachowym i moment obrotowy na kołach ([czyli ten na kole zamachowym x przełożenia] - straty)

Link to comment
Share on other sites

Napedowy, obrotowy, jeden pieron, chodzi o sile, ktora wprawia pojazd w ruch.

Nie wiem czy tak to się nazywa. Wiem ze na mniejszych kołach samochód będzie szybciej przyspieszał niż na większych, ale moment obrotowy się nie zmienia, jest poprostu inne przełożenie.

Moment na wale silnika pozostanie bez zmian, ale na kolach sie zmieni po zmianie przelozenia, tylko moc na kolach pozostanie bez zmian po zmiania przelozenia.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam,

troche musialem zmienic koncepcje - najpierw remap, potem zawieszenie. Poniewaz felgi 17" chwilowo nie wchodza w gre (cena felg + 2 komplety opon mnie zabila :/), mam pytanie w jaki sposob najlepiej poprawic hamulce przy zalozeniu seryjnych felg ?

Zawieszenie docelowo: stabilizatory whiteline, gumy powerflex, za rada Kuby.

 

pozdrawiam,

 

Piotr

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...