burzum Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Witam, w jaki sposob mozna utwardzic zawieszenie Forestera i usztywnic troche bude ? Chcialbym zalozyc rozporki, z tym, ze mam plyte pod silnikiem. Czy konieczne bedzie zdjecie plyty, czy rozporka (dolna) wejdzie ? Zalezy mi, zeby osprzet byl dostepny w PL. Pomyslalem, zeby na poczatek popracowac troche nad zawieszeniem, a silnik zostawic ew. na pozniej. Czy to blad ? Forester 2.0XT MY03. dziekuje, Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 Może lepiej imprezę kupić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 Stabilizatory i opony niskoprofilowe, wiecej nie warto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yarpen Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 Może lepiej imprezę kupić? a może chce mieć najszybszą lodówkę in town? burzum, jakbys się zabierał za poważne modyfikacje to przemianuj temat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 Wymień tylny stabilizator na grubszy i cztery łączniki tył i przód na sztywniejsze na np. powerflexy. Grzesiek 67 zrobił tak u Zbyszka na Bajecznej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ad Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 wyeliminuje to przechyły boczne, ale wtedy o wycieczkach poza drogę można zapomnieć, grube stabilizatory nie lubią wybojów Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted March 6, 2008 Author Share Posted March 6, 2008 dzieki ! czyli: 1. Stabilizator tyl - grubszy 2. Laczniki stabilizatorow - PowerFlex Zaczne od lacznikow, chociaz niedawno wstawilem nowa serie. Mi ogolnie forester odpowiada, poza tym, ze ostatnio sie bardzo mocno buja na boki. Prawdopodobnie i tak skonczy sie na Imprezie - jak bedzie mnie stac. Do czasu, az to nie bedzie moje jedyne wozidlo, beda tylko delikatne modyfikacje - zawieszenie, wydech H&S (zamowiony w uk), niedlugo potem chcialbym zmienic hamulce (na jakie?). Pozniej - wydech i dolot - centerpipe H&S, uppipe + downpipe maptekowy. W ostatecznej fazie szastania gotowka wymienie turbine, o ile forek dozyje do tego czasu i nie kupie imprezy. To tyle w kwestii dlugoterminowych planow wydania rodzinnej gotowki na indywiadulane rozrywki pozdrawiam, Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olleo Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 A czy silnik i skrzynia to ostatnie stadium przezyja? Ponoc w WRXach (2.0) i GTekach sa z tym problemy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted March 6, 2008 Author Share Posted March 6, 2008 Prawde mowiac - nie wiem. Nie mam zamiaru za bardzo wysilac i forsowac maksymalnego momentu, bardziej mi zalezy na uzyskaniu troche innego przebiegu krzywej momentu, lekkim jego podniesieniu i zminimalizowaniu laga. Niespecjalnie sie orientuje w temacie - moge pisac glupoty. Te modyfikacje to wlasnie element edukacji. pozdrawiam, Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olleo Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 Maksymalny moment nie jest tak grozny, jak jego wysokosc na poczatku krzywej. Chyba? p.s. zostalem Subarofanatoholikiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 burzum, jak bedziesz wymienial stabiliztory, to tylko w komplecie, od razu przód i tyl. Do tego koniecznie opony, moga nawet miec mniejsza srednice, bedziesz mial krotsze przelozenia i wiecej momentu napedowego na kolach. Jakiej srednicy masz teraz felgi? jezeli 16" to wymien na 17", bedziesz wtedy mogl zalozyc hamulce od Spec.B. Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted March 6, 2008 Author Share Posted March 6, 2008 Kuba, dzieki mam teraz 16" - zastanawialem sie nad 17" na lato, ale jakie sa minusy ? Hamulce od spec.b gdzie dostane ? Moge sciagnac pare czesci z UK - da rade ? pozdrawiam, Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
rauf Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 mam teraz 16" - zastanawialem sie nad 17" na lato, ale jakie sa minusy ? To bardziej chodzi o szerokość felgi, niż nawet o rozmiar. Opona musi mieć mocny rant, w szybkim indeksie prędkości. Daj spokój z hamulcami, dobre klocki wystarczą narazie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 Hamulce od spec.b gdzie dostane ? Moge sciagnac pare czesci z UK - da rade ? To jest orginalna czesc Subaru i powinienes wszystko dostac lub zamowic u kazdego dealera w Polsce. Przykladowo w stanach komplet na przod (tarcze, zaciski i klocki) kosztuje okolo $650. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 Do tego koniecznie opony, moga nawet miec mniejsza srednice, bedziesz mial krotsze przelozenia i wiecej momentu napedowego na kolach. Co to jest moment napędowy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 Sila jaka napedza samochod wyrazona w niutonometrach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 Hm, jak mniejsza średnica, to promień również mniejszy. Jak mniejszy promień to momentu (-ów) ;-)) jakby mniej, a nie więcej. G. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 Sila jaka napedza samochod wyrazona w niutonometrach. to jest moment obrotowy i moim zdaniem wielkość koła nie ma wpływu na wartość momentu obrotowego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rombu Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 A to nie tak, że moment obrotowy to na silniku, a moment napędowy to na kołach ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 Nie wiem czy tak to się nazywa. Wiem ze na mniejszych kołach samochód będzie szybciej przyspieszał niż na większych, ale moment obrotowy się nie zmienia, jest poprostu inne przełożenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olleo Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 Ale szybciej dwojka, a potem trojka i czworka itd. nadejda... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomaszRT Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 A to nie tak, że moment obrotowy to na silniku, a moment napędowy to na kołach ? NIE ! Jest moment obrotowy na kole zamachowym i moment obrotowy na kołach ([czyli ten na kole zamachowym x przełożenia] - straty) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted March 8, 2008 Share Posted March 8, 2008 Napedowy, obrotowy, jeden pieron, chodzi o sile, ktora wprawia pojazd w ruch. Nie wiem czy tak to się nazywa. Wiem ze na mniejszych kołach samochód będzie szybciej przyspieszał niż na większych, ale moment obrotowy się nie zmienia, jest poprostu inne przełożenie. Moment na wale silnika pozostanie bez zmian, ale na kolach sie zmieni po zmianie przelozenia, tylko moc na kolach pozostanie bez zmian po zmiania przelozenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted May 13, 2008 Author Share Posted May 13, 2008 Witam, troche musialem zmienic koncepcje - najpierw remap, potem zawieszenie. Poniewaz felgi 17" chwilowo nie wchodza w gre (cena felg + 2 komplety opon mnie zabila :/), mam pytanie w jaki sposob najlepiej poprawic hamulce przy zalozeniu seryjnych felg ? Zawieszenie docelowo: stabilizatory whiteline, gumy powerflex, za rada Kuby. pozdrawiam, Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted May 13, 2008 Share Posted May 13, 2008 burzum - zalozylem tarcze brembo i klocki ferodo p+t- duuuuuzo lepiej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now