yossarian Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 Tak mi się wydaje, że już obecność kierowcy w samochodzie powoduje, że nie jest on idealnie symetryczny jeśli chodzi o rozkład mas w stosunku do osi wzdłużnej i poprzecznej auta. Po prostu lewe przednie koło jest bardziej obciążone, większa siła nacisku=większe tarcie=oś obrotu po lewej z przodu, ale z tego wynikałoby, że auto masakrera powinno regularnie za każdą próbą kręcić bączki przeciwnie do ruchu wskazówek zegara... :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 yossarian, poniekąd masz rację, ale myślę że inne siły i czynniki wpływające na opisane zjawisko są dużo silniej oddziaływające w związku z czym nie wydaję mi się że to u masy kierowcy należy dopatrywać się przyczyny. Tak jak ktoś już wspomniał wcześniej (i ja chyba zresztą też), naprawił bym ABS, ponieważ Twój samochód jest przeznaczony do ruchu po ulicy a nie do ścigania (chyba że jest inaczej to mnie popraw masakrer, ), a ABS zwiększa bezpieczeństwo (w Twoim przypadku zwłaszcza) które jest priorytetem w ruchu ulicznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 Problemem jest nie zablokowany przód, tylko utrata przyczepności tyłu, bo to on jest odpowiedzialny za trzymanie stabilności podczas hamowania, jeżeli tył starci przyczepność to wyprzedza przód, bo zazwyczaj jest mniej dociążony i stawia mniejszy opór. Lekarstwem na to jest ABS albo korektor siły hamowania - ewentualnie odpowiednie dobranie klocków/tarcz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 a najgorzej jest z autami terenowymi z dopietym na stale przodem Terenówką z dopiętym przodem to się akurat bardzo stabilnie hamuje. A jak już masz zablokowane 4 koła podczas hamowania to naprawdę rodzaj napędu nie ma tu żadnego znaczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 Terenówką z dopiętym przodem to się akurat bardzo stabilnie hamuje. jak w takiej terenowce depniesz hamulec to blokujesz przod razem z tylem, sprawdzalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 jak w takiej terenowce depniesz hamulec to blokujesz przod razem z tylem, sprawdzalem Innymi słowy, nigdy nie nastąpi sytuacja, że nam się sam tył zablokuje, co jest sytuacją niepożądaną w kwestii stabliności hamowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
masakrer Opublikowano 5 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 Niestety nie udalo mi sie jeszcze kupic opon,moze jutro wiec sie sprawa roztrzygnie. A poza tym mam pytanie : Czy jak jedziecie pustym autem i depniecie hamulec do konca zablokuje sie wam tyl??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 Czy jak jedziecie pustym autem i depniecie hamulec do konca zablokuje sie wam tyl??? Pamiętaj że przy hamowaniu tył jest mocno odciążony.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr1 Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 piotruś: Gdybyś powtórzył tę próbę dostatecznie wiele razy to okazałoby się , że mniej więcej tyle samo razy nie obraca, co obraca w lewo i obraca w prawo ( o ile faktycznie masz idealnie sprawny samochód, dokładnie taki sam bieżnik, ciśnienie, tak samo działające hamulce na wszystkich kołach itd.) Upsss, chyba zanadto się rozpisałem Po prostu - napraw ABS Całkowicie się zgadzam. Mam turbodziadka bez ABS i naprawdę ostre hamowanie (szczególnie na mokrym) to zawsze pewna loteria. Niech ABS robi swoją robotę! Dodatkowo jeśli w normalnej eksploatacji nie ściąga w którąś ze stron itd., któryś zacisk nie blokuje (ja co jakiś czas sprawdzam ręką czy z lewej i prawej felgi podobnie nagrzane - baaardzo przybliżona metoda ), to wszystko gra. No to jeszcze dwie uwagi: 1. Ciśnienie w oponach. Może tu musisz sprawdzić, czy nie ma drobnych różnic pomiędzy kołami itp. Albo z tyłu masz za duże ciśnienie i za szybko wpadają w poślizg. 2. W zasadzie to jak Ci koła blokują, to raczej szybko odpuść, bo jak tu wszyscy piszą: jazda na zablokowanych, to jak na sankach - tak naprawdę nie wiesz co auto zrobi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
masakrer Opublikowano 7 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Dziekuje wszsytkim za pomoc !! Problem rozwiazany!! komplet Toyo T1R auto przy 100 km/h hamowanie na zblokowanych kolach jedzie prosto. Wiec kto mowil ze to opony mial racje!! Jednakze dziekuje wszystkim za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Dziekuje wszsytkim za pomoc !! Problem rozwiazany!! komplet Toyo T1R auto przy 100 km/h hamowanie na zblokowanych kolach jedzie prosto. Wiec kto mowil ze to opony mial racje!! Jednakze dziekuje wszystkim za pomoc! A nie było tak że na Toyo nie zablokowało ci tylnych kół? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
masakrer Opublikowano 9 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 Na Toyo rowniez blokuja wszystkie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kogii Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 zdradz tajemnice, na jakich oponach jezdziles przed zmiana? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 Problem rozwiazany!!komplet Toyo T1R auto przy 100 km/h hamowanie na zblokowanych kolach jedzie prosto. Jeżeli tak uważasz to życzę powodzenia przy awaryjnym hamowaniu na mokrym lub nierównej nawierzchni , albo w czasie jazdy po łuku. Nie znam specyfikacji twojego auta , ale jeżeli miało ABS , to nie ma korektora siły hamowania tyłu ponieważ ABS przejmuje jego funkcję i nie dopuszcza do blokowania tyłu. Teraz jeżeli ABS jest wyłączony/popsuty i nie masz wstawionych korektorów siły hamowania tyłu to powodem obracania auta jest zbyt duża siła hamowania tylnych kół i wbrew temu co widzisz to tył blokuje wcześniej niż przód. Moim zdaniem jeżeli auto porusza się w normalnym ruchu to masz dwa wyjścia: 1) naprawić/włączyć ABS 2) jeśli jesteś "miszczem kierownicy" i nie tolerujesz takich wynalazków jak ABS to wstaw korektory. W każdym innym przypadku twoje auto stanowi naprawdę spore zagrożenie w ruchu. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 Auto posiadające ABS powinno też mieć korektor siły hamowania osi tylnej. Musi spełniać warunki homologacyje nawet z wyłączonym układem ABS! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 Auto posiadające ABS powinno też mieć korektor siły hamowania osi tylnej. Musi spełniać warunki homologacyje nawet z wyłączonym układem ABS! No z tym się nie zgodzę. Od 94 r. Bosch do ABS dorzucił seryjnie EBV co pozwoliło wyeliminować klasyczny korektor. Dla potwierdzenia tego podrzucam link: http://www.bosch-prasa.pl/informacja.as ... rmacji=192 Tak jak napisałem w poprzednim poście , nie wiem jaki ABS i w jakiej konfiguracji siedzi w aucie masakrera , ale objawy braku stabilności przy ostrym hamowaniu z uszkodzonym ABS-em wskazują na brak mechanicznego korektora , a zastosowanie rozwiązania analogicznego do Boschowskiego ABS+EBV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 Auto posiadające ABS powinno też mieć korektor siły hamowania osi tylnej. Musi spełniać warunki homologacyje nawet z wyłączonym układem ABS! Bzdura, przejedź się dowolnym Focusem bez ABS... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 GeOrGe napisał/a: Auto posiadające ABS powinno też mieć korektor siły hamowania osi tylnej. Musi spełniać warunki homologacyje nawet z wyłączonym układem ABS! Bzdura, przejedź się dowolnym Focusem bez ABS... Dzięki AZ Czyli w przypadku auta masakrera jest tak jak napisałem - ABS przejmuje funkcje korektora ? Ps. Jakiego producenta ABS siedzi w Subaru? Ciemno jest i w latarce baterie mi padły więc pod maską nie zobaczę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 Czyli w przypadku auta masakrera jest tak jak napisałem - ABS przejmuje funkcje korektora ? Wszytskie znane mi Subaru hamują dobrze z odpiętym ABS. Jakiego producenta ABS siedzi w Subaru? Chyba Denso? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 Bzdura, przejedź się dowolnym Focusem bez ABS... Czyżby miał chęć się obrócić? Problem rozwiazany!!komplet Toyo T1R auto przy 100 km/h hamowanie na zblokowanych kolach jedzie prosto. Wiec kto mowil ze to opony mial racje!! Czy poprzednie opony mogły mieć wpływ na takie niestabilne zachowanie? Szczerze wątpię tym bardziej że chyba występuje to także na suchej przyczepnej nawierzchni , a zakładając że były cztery takie same opony nawet zużyte to nie powinno to mieć takiego znaczenia , bo przecież większe różnice przyczepności między poszczególnymi kołami będą wynikać z nierówności drogi. Ja bym skłaniał się jednak do zgłębienia układu hamulcowego. Ale to ja :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 Czyżby miał chęć się obrócić? Blokuje tylne koła aż miło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rombu Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 Blokuje tylne koła aż miło. No to juz wiem, dlaczego nawet przy lekkim hamowaniu czasami ABS "terkocze". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 AZ tak dla pewności czy w imprezie z ABS występuje dodatkowo korektor czy nie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 lukass, nie, ale po odpięciu ABS balans hamowania jest prawidłowy jeżlei dobrane są dobre mieszanki klocków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 lukass, nie, ale po odpięciu ABS balans hamowania jest prawidłowy jeżlei dobrane są dobre mieszanki klocków. Tak też myślałem i sądzę że w opisywanym przypadku nikt nie dobierał mieszanek klocków żeby zapewnić odpowiedni balans hamulców. Po prostu zepsuł się ABS i jeździ się dalej i wymyśla jakieś bzdurne teorie o oponach. Dla mnie wyjścia są dwa tak jak napisałem wcześniej: 1.naprawa ABS-u lub 2.zapewnienie odpowiedniego balansu bez ABS-u - odpowiednie klocki na przód i tył , albo korektor nawet taki z regulacją z wnętrza auta - to by było profi podejście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się