Skocz do zawartości

Wrażenia z jazdy Legacy diesel.


ex-Dyrekcja

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj zrobiłem moim OBK jakies 160 km z prawie pełnym obciążeniem (4 osoby plus bagaże) i zauważyłem, że auto bardziej dymi przy przyśpieszaniu i to wcale nie jakiś bardzo gwałtowym (ale dość dynamicznym) :evil: już tak od 2 tys. obr. Czy to może być związane z obciążeniem? Dziś go sprawdzę jadąc sam. W poniedziałek będę w ASO to to zgłoszę żeby sprawdzili czy wszytsko ok.

 

Czy ktoś może zauważył coś podobnego??

 

Dokładnie tak.

Czym większe obciążenie silnika tym mocniej kopci.

Więc jak jedziesz "na pusto" i mocno przyciśniesz to diesel zostawi chmurę.

Przy pełnym obciążeniu to nie trzeba nawet mocno kotłować silnika żeby zobaczyć dym.

IMHO zależy to od rodzaju DPF.

A czy to boxer czy rzędówka to już nie bardzo.

 

No to wszystko jasne... Dzięki za wyjaśnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurczę, może jestem ślepy ale w lusterku nigdy jeszcze nie widziałem dymu :neutral: a może powinienem się cieszyć? może dymi ale tylko tak, że do wysokości lusterka nie dochodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurczę, może jestem ślepy ale w lusterku nigdy jeszcze nie widziałem dymu :neutral: a może powinienem się cieszyć? może dymi ale tylko tak, że do wysokości lusterka nie dochodzi?

 

Musisz częściej spoglądać w lusterka :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurczę, może jestem ślepy ale w lusterku nigdy jeszcze nie widziałem dymu :neutral: a może powinienem się cieszyć? może dymi ale tylko tak, że do wysokości lusterka nie dochodzi?

 

Tak naprawdę dymek widać najlepiej w światłach samochodu jadącego za tobą :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A lejecie "normalną" ropę czy supremę ze Statoil? Może to się wyda śmieszne, ale o ile na początku nie było żadnej różnicy to po przejechaniu ponad 10kkm skusiło mnie zatankować na próbę supremę i... czuć po pracy silnika, że mu lepiej wchodzi to paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla diesla najlepszy jest "czysty" olej napędowy, tj. dobrej jakości olej bez ulepszaczy (dodatków). Im więcej ulepszczaczy, tym olej jest bardziej "suchy", ponieważ posiada mniej właściwości smarnych, i tym gorzej dla pompy podjącej paliwo na szynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegrzebałem trochę neta, samochód i instrukcję ;).

W instrukcji jest jasno powiedziane ma być spełniona norma PL-EN 590. Supradiesel ją spełnia i nie ma więcej niż 5% biokomponentów... czyli nadaje się. Paliwo, którym się chwalą, że jest Supra :) z założenia powinno być wysokiej jakości więc w większym stopniu niż reszta pozytywnie wpłynie na żywot wtryskiwaczy. Rozumiem, że występowanie dodatków w paliwie... które spełnienia w/w normę powoduje, że nie muszę się ich bać... Czyli nieznacznie więcej płacę a samochód się ma dobrze... I tak chyba już pozostanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja bym wrócil jeszcze do spalania.. choć to niepopularny temat na forum :mrgreen:

 

Wracając w Łodzi do Wawy, z dużym zapasem czasu i luzu, napawając się udaną transakcją osiągnalem wynik spalania w litrach na 100 km, jak widać na zdjęciu :grin:

 

Who's the best?? :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to znaczy taki upust dales ze teraz na paliwie trzeba oszczedzac :mrgreen::twisted:

Tez takie zdjecia moge zrobic mialem nawet 0,2 L/100km :twisted:

 

Taką umowę podpisalem, która da mi wypaśny bonus końcem roku :) Tak więc to nie oszczędność mną powodowala a czysta ciekawość :grin:

 

Spalanie na odcinku 130 km :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką umowę podpisalem, która da mi wypaśny bonus końcem roku Tak więc to nie oszczędność mną powodowala a czysta ciekawość

 

żeby przeliczyć na ile litrów bonus wystarczy? to faktycznie warto bylo zejsc ze spalaniem dla lepszego samopoczucia :wink: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby przeliczyć na ile litrów bonus wystarczy? to faktycznie warto bylo zejsc ze spalaniem dla lepszego samopoczucia

 

:) Wtedy myślalem o takiej malej cysternie ale w międzyczasie przyszedl kryzys i jak tak dalej pójdzie będę jeździl (bez obrazy jak emeryt) z musu :mrgreen:

 

slesz, mi się pewnie oberwie, że zepsulem imidż marki, bo kto to widzial subaru pędzące 90 km/h :oops: Ale po drodze przykleila mi się na ogonie Impreza zdecydowanie benzynowa i tak się kulaliśmy. Ale co on sprawdzal :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich jestem w miarę świeży na forum

Swoim dieselkiem zrobiłem nieco ponad 6000

Samochód odbierałem w połowie października wersja MY09 RC kombi czarny lakier, beżowa skóra

Oto moje spostrzeżenia:

-spalanie średnia z 5000km 6.2l (na dotarciu go oszczędzałem), obecnie 6.4 - 6.8 głównie poza miastem w tym dojazdy codziennie do pracy ok 15 km w 1 stronę (na jednym baku przejeżdżam ok 900 km)

-staram się tankować na statoilu ale muszę też czasami zatankować na orlenie, nie widzę większych różnic.

-wspomniany wcześniej rezonans słyszę ok.2000-2200 obrotów przy ostrym przyspieszaniu ale mnie nie przeszkadza i nie sądzę żeby to była jakaś wada fabryczna

-nie zauważyłem dymienia ewentualnie po rozruchu na zimno czasami biały dymek puści

-najprzyjemniej się przyspiesza w zakresie 2000-3500 obrotów na 3 i 4 biegu

-najprzyjemniejszy bieg to 3 (ostro ciągnie do 120) a najgorszy to 2 (trzeba się rozpędzić na 1 przed zmianą na 2 bo inaczej szarpie)

-biegi wchodzą dość opornie (szczególnie wsteczny) natomiast kierownica chodzi bardzo lekko

-zawieszenie moim zdaniem jest twardsze niż w benzynie ale ogólnie jest komfortowo (czuć przechyły nadwozia w zakrętach)

-ESP jest powściągliwe co mnie bardzo cieszy

-nie stwierdziłem zużycia oleju więc go nie dolewam

-na razie nic się nie popsuło

-zestaw audio ma przeciętną jakość dźwięku ale tragedii nie ma

-jakość wykończenia i materiały to moim zdaniem klasa premium (z wyjątkiem materiałowej tapicerki) ale wyciszenie kabiny poniżej średniej (szum wiatru i opon uciążliwy >140)

-silnik na zewnątrz klekocze jak każdy klekot ale we wnętrzu jest cicho i zero wibracji (no może z wyjątkiem wajchy)

-czarny lakier to chyba nie najlepszy pomysł dla pedanta (nie mylić z pedałem)

-na zimę przeszedłem na dunlopy 3D 205/55/R16 + felgi alu 16

-zastanawiam się po co jest przycisk na pilocie do otwierania bagażnika (chyba że się klapa otwiera elektrycznie ale nic o tym nie wiem)

-na koniec dwie wady:

mniejsza to otwieranie bagażnika: zawsze się ubrudzę jak łapię za uchwyt do otwierania

dużo większa to fabryczne ustawienie świateł mijania: mają za krótki zasięg ok 30-40m o mało co nie wylądowałem przez to w rowie na zakręcie :evil: . W aso sprawdzili, "uprzejmy inaczej" pan ze stacji kontroli w Łomiankach powiedział że są dobrze ustawione, nie podniosą i wuj, mogę przecież jeździć na długich. :grin:

Ogólnie jestem bardzo zadowolony z samochodu. Wady które wymieniłem (z wyjątkiem ustawienia świateł) nie są specjalnie uciążliwe a reszta to same zalety.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-zastanawiam się po co jest przycisk na pilocie do otwierania bagażnika (chyba że się klapa otwiera elektrycznie ale nic o tym nie wiem)

Przy zamkniętym zamku centralnym, po wciśnięciu tego przycisku otwiera się tylko bagażnik. Drzw pozostają zamknięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-zastanawiam się po co jest przycisk na pilocie do otwierania bagażnika (chyba że się klapa otwiera elektrycznie ale nic o tym nie wiem)

Przy zamkniętym zamku centralnym, po wciśnięciu tego przycisku otwiera się tylko bagażnik. Drzw pozostają zamknięte.

 

Można by się też pokusić o dołożenie siłownika by klapa otwierała i zamykała się sama. Problem brudnej rączki rozwiązany :mrgreen: Tylko co z gwarancją wtedy... :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...