Skocz do zawartości

Wrażenia z jazdy Legacy diesel.


ex-Dyrekcja

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę z innej beczki. Mam nadzieję, że ten post przypadnie do gustu właścicielom benzyn :twisted: . Właśnie wróciłem z trasy - 1060 km przejechane na jednym baku. Normalna jazda po polskich drogach :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

na trzech bakach też tyle zrobie :mrgreen:

samochodzik, to Ty jakoś oszczędnie jeździsz :razz:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ciągu ostatnich 2 dni udało mi się pobić moje dotychczasowe rekordy :razz:

Bardzo wolna i delikatna jazda poza miastem przy obrotach rzędu 1,5krpm (przyśpieszałem dynamicznie i na wyższych obrotach oczywiście) dało wg komputer średnią z dystansu 50km 5,2l / 100. Przez chwilę w granicach 30-tego kilometra pokazywało nawet 4,8l/100km :roll: .

Dla odmiany, bardzo dynamiczna jazda na autostradzie pozwoliła zobaczyć na wyświetlaczu średnią 11l/100km :mrgreen: . Rozrzut spalania godny benzyniaka!

Swoją drogą (nie mam ciągle instrukcji :twisted: więc nie wiem na jak niskich obrotach można jeździć by nie zarżnąć silnika ) coś się dzieje tuż powyżej 1500 rpm... Albo turbo zaczyna tłoczyć albo coś innego się przestawia bo już przy 1,7 czy 2krpm nie pozwalają osiągnąć takiego niskiego spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy diesel w kombiaku - przyszedł czas podzielić się wrażeniami :wink:

1) Przebieg: 7000 km,

2) Spalanie: Miasto 8.4/100, trasa 6.3/100 (czyli całkiem niezle, Accord palił 14 w mieście...)

3) Trakcja: Accord 2.4 benzyna wymięka. Niestety nie był w stanie poprawnie przekazać swoich 192 km na przednią oś. Do tego zawieszenie za miękkie miał i w dłuższym zakręcie bujało ! Legaś górą !

4) Audio: potwierdzam opinie - seryjnie zafundowano koszmar, w matizie koleżanki gra tak samo. Dołożyłem firmowy sub ale zmiana polega na tym, że bardziej buczy i trochę telepie tyłkiem jak się mocniej podkręci - lepiej zainwestujcie w prawdziwy suub będzie mniej kosztowało i lepiej grało...

5) Doskwiera brak sterowania audio z kierownicy (się człowiek przyzwyczaił że w Accordzie było i ciężko teraz nie mieć. Podobno w MY09 dają już.

6) Dziwne ale na początku nie zarejestrowałem przypadłości wibracyjnej na wolnych obrotach, za to teraz po 6000 km od jakiś 500 km co kilkanaście sekund coś pod maską pstryknie i zaczyna tak nim telepać że mało z pod maski nie wyskoczy...za chwile przestaje i tak regularnie. Dziwna sprawa i denerwująca.

 

Jest jeszcze kilka podobnie mało odkrywczych wniosków, ale to next time.

 

Pozdrowinia dla wszystkich :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo wolna i delikatna jazda poza miastem przy obrotach rzędu 1,5krpm (przyśpieszałem dynamicznie i na wyższych obrotach oczywiście) dało wg komputer średnią z dystansu 50km 5,2l / 100. Przez chwilę w granicach 30-tego kilometra pokazywało nawet 4,8l/100km :roll: .

Dla odmiany, bardzo dynamiczna jazda na autostradzie pozwoliła zobaczyć na wyświetlaczu średnią 11l/100km :mrgreen: . Rozrzut spalania godny benzyniaka!

 

Ja zanotowałem jeszcze większy, "Kropelka rally" dała spalanie 4,2, natomiast maximum atak - 12,8 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy diesel w kombiaku - przyszedł czas podzielić się wrażeniami :wink:

5) Doskwiera brak sterowania audio z kierownicy (się człowiek przyzwyczaił że w Accordzie było i ciężko teraz nie mieć. Podobno w MY09 dają już.

 

Tak powstają legendy. Jest sterowanie z kierownicy w MY09 ale nie w modelu RA. Ja poszedłem się o nie pokłócić (bo dostałem MY08 zamiasta 09) i wyszedłem na głąba. Od tego czasu się ukrywam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy diesel w kombiaku - przyszedł czas podzielić się wrażeniami :wink:

5) Doskwiera brak sterowania audio z kierownicy (się człowiek przyzwyczaił że w Accordzie było i ciężko teraz nie mieć. Podobno w MY09 dają już.

 

Tak powstają legendy. Jest sterowanie z kierownicy w MY09 ale nie w modelu RA. Ja poszedłem się o nie pokłócić (bo dostałem MY08 zamiasta 09) i wyszedłem na głąba. Od tego czasu się ukrywam :wink:

 

Ja poruszam się RC więc w MY09 bym sterowanko pewnie miał. Ale cóż w MY10 pewnie będą jeszcze inne dodatki itd. Nie ma co marudzić. Swoją drogą widzieliście to :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy diesel w kombiaku - przyszedł czas podzielić się wrażeniami :wink:

5) Doskwiera brak sterowania audio z kierownicy (się człowiek przyzwyczaił że w Accordzie było i ciężko teraz nie mieć. Podobno w MY09 dają już.

 

Tak powstają legendy. Jest sterowanie z kierownicy w MY09 ale nie w modelu RA. Ja poszedłem się o nie pokłócić (bo dostałem MY08 zamiasta 09) i wyszedłem na głąba. Od tego czasu się ukrywam :wink:

 

Widziałem w salonie wersję RA HID i sterowanie w kierownicy miała.

Sam dołożyłem do swojego MY'08 i moim zdaniem warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem w salonie wersję RA HID i sterowanie w kierownicy miała.

Sam dołożyłem do swojego MY'08 i moim zdaniem warto.

 

Zdecydowanie potwierdzam :). Jestem szczęśliwym właścicielem MY09 RA HID i jak najbardziej ma sterowanie radiem w kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie potwierdzam :). Jestem szczęśliwym właścicielem MY09 RA HID i jak najbardziej ma sterowanie radiem w kierownicy.

 

No dobra, ale ja mam RA a nie RA HID. Dealer do mnie przedzwonił, poinformował mnie, że sprawę wyjaśniał telefonicznie z SIPem i że w specyfikacji RA MY09 nie ma wcale sterowania radiem z kierownicy.

 

Nie pozostaje mi chyba nic innego, jak poczekać aż ta specyfikacja zostanie w końcu opublikowana, mam nadzieję że wkrótce to nastąpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale ja mam RA a nie RA HID. Dealer do mnie przedzwonił, poinformował mnie, że sprawę wyjaśniał telefonicznie z SIPem i że w specyfikacji RA MY09 nie ma wcale sterowania radiem z kierownicy.

 

Nie pozostaje mi chyba nic innego, jak poczekać aż ta specyfikacja zostanie w końcu opublikowana, mam nadzieję że wkrótce to nastąpi.

 

Ciekawe, że Importer sprzedaje samochody a specyfikacji niet. Wszyscy piszą o MY09 Legasiach, Imprezach SEDAN (nawet stoją pod jednym z salonów w Wawie) a na www.subaru.pl tylko info o MY08 uświadczysz. W zeszłym roku było to samo :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja za Service po 15000 km zaplacilem 165 € :shock: :shock: :shock:

No to cos czuje, ze na przeglady bedzie sie oplacalo wyskaiwac gdzies za Odre :roll:

A tak swoja droga: poszukuje dywanikow gumowych do legaca bo te welniane :wink: beda nie do utrzymania w zimie. I co sie okazuje? Te same dywaniki (J501EAG000) kosztuja € 82 w NL oraz € 50 w Italii. Nie wspomne ile w Stanach bo i tak nikt mi nie uwierzy. Ile w Krakowie, to nawiasem mowiac nie wiem, bo mi Emil od wtorku na maila nie odpisal :razz:

Nic, ze auto sluzbowe, dla sportu jestem gotow z Wloch sprowadzic.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

30kkm puknęło chwilę (dosłownie :wink: ) temu

spoko - drugi przegląd w cenie pierwszego - bez problemów specjalnych (poprawiono czujkę cofania, podniosłem jednak światła :neutral: )

 

ciekawe, że po zmianie opon licznik wreszcie pokazuje prawdziwą prędkość (vs gps) - wcześniej przy 100 na liczniku było 92 na gps

 

oleju dalej nie bierze, jak ktoś się jeszcze nie może zdecydować - traci czas :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez przeprogramowalem xenony bo jadac na autostradzie noca czulem sie troche jak bym gral w ruska ruletke. Teraz swieca na okolo 100m. Balem sie ze beda oslepiac innych na trasie ale ponad 100km noca na trasie za miastem i nikt nie mrugal, jest OK!

 

Przekalibrowalem tez GPS na 17" bo zimowki zalozone i juz mam blizej prawdy na obu licznikach. Trzeba uwazac bo jak mnie teraz paly zlapia to juz nie mam marginesu :-(. Prawko poleci.

 

Test na odpalanie zima: zostawilem na noc przy -6C. rano odpalil tak samo latwo jak w garazu. Nawet nie zadymil, zdzwiwilem sie.

 

VCD dziala nn tyle dobrze i wybacza tyle bledow ze nastepny stopien to juz samoprowadzace sie auto. Dobrze ze dla zabawy mozna wylaczyc ale na trasie zdecydowanie jest w trypie ON. Naped na tyle sprawny ze na poczatku myslalem ze jest zepsuta kontrolka bo nigdy VCD nie mrugalo. Dopiero na sniegu i luodzie okazalo sie ze jednak dziala i to jak! Do tego stopnie ze prawie zatrzymywalo woz jak przeginalem na parkingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj zrobiłem moim OBK jakies 160 km z prawie pełnym obciążeniem (4 osoby plus bagaże) i zauważyłem, że auto bardziej dymi przy przyśpieszaniu i to wcale nie jakiś bardzo gwałtowym (ale dość dynamicznym) :evil: już tak od 2 tys. obr. Czy to może być związane z obciążeniem? Dziś go sprawdzę jadąc sam. W poniedziałek będę w ASO to to zgłoszę żeby sprawdzili czy wszytsko ok.

 

Czy ktoś może zauważył coś podobnego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zrobiłem moim OBK jakies 160 km z prawie pełnym obciążeniem (4 osoby plus bagaże) i zauważyłem, że auto bardziej dymi przy przyśpieszaniu i to wcale nie jakiś bardzo gwałtowym (ale dość dynamicznym) :evil: już tak od 2 tys. obr. Czy to może być związane z obciążeniem? Dziś go sprawdzę jadąc sam. W poniedziałek będę w ASO to to zgłoszę żeby sprawdzili czy wszytsko ok.

 

Czy ktoś może zauważył coś podobnego??

 

Dokładnie tak.

Czym większe obciążenie silnika tym mocniej kopci.

Więc jak jedziesz "na pusto" i mocno przyciśniesz to diesel zostawi chmurę.

Przy pełnym obciążeniu to nie trzeba nawet mocno kotłować silnika żeby zobaczyć dym.

IMHO zależy to od rodzaju DPF.

A czy to boxer czy rzędówka to już nie bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...