Skocz do zawartości

Ranking ASO Subaru


Machoń

Rekomendowane odpowiedzi

Uczęszczam do ASO w Krakowie.

Jeśli chodzi o obsługę typową serwisowa (wymiana oleju i przeglądy) jest jak najbardziej ok. Umawiam się na konkretną godzinę, zostawiam samochód i dostaje info jak już mogę sobie go odebrać.

Po przeglądzie samochód wychodzi umyty, w środku nic nie odkurzane/czyszczone, ale widocznie taki tam mają standard, albo marny ze mnie klient ;). Tak czy inaczej, nie po to tam jeżdżę, choć byłoby to mile widziane.

Przy ostatnim przeglądzie chłopaki dali ciała. Poprosiłem aby przesmarowali mi uszczelki w drzwiach. Uszczelki zostały nasmarowane, a przy okazji miałem pełno pięknych małych kropek na tapicerce drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... przeglądy to może i ogarną - choć i tu jest pole do popisu jeśli ktoś ma antytalent. Bardziej się obawiam, że coś się w pojeździe zepsuje i chłopcy zabiorą się za "naprawianie" w ramach gwarancji - naprawią albo nie naprawią a przy okazji popsują 5 innych rzeczy.
 
Dzierżoniów, powiadasz... wyprawa na cały dzień, niby nie tak daleko ale kiepska droga. Do Warszawy prościej, jak pogonię beerzeta autostradą to "ino-myk" i jestem - ale kto tam taki ogarnięty jest? Bo wg wykazu serwisów na stronie SIP to mamy w stolicy aż 7 ASO...
Od prawie 3 lat korzystam z ASO A.Koper i DaWoj - Warszawa i okolice . Częściej z tego pierwszego, bo mi 'po drodze'. Na żadnym się nie zawiodłem. Polecam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz JA dam wyraz złości i frustracji. Otóż byłem na przeglądzie w Emil Frey - Łódź. I co ? I nic. Nie ma się do czego przyczepić. Wszystko OK. Spokojnie, miło, sympatycznie, a na dodatek profesjonalnie i terminowo. Odjechałem sfrustrowany - bo ja strasznie lubię narzekać i zatruwać, a oni nie dali mi szansy :mellow:

Więcej tam nie pojadę :)

  • Haha 4
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, SUBORO napisał:

Otóż byłem na przeglądzie w Emil Frey - Łódź. I co ? I nic. Nie ma się do czego przyczepić. Wszystko OK. Spokojnie, miło, sympatycznie, a na dodatek profesjonalnie i terminowo

No żeby jeszcze na przeglądzie dawali ciała to już by było totalne dno. Nie przeginaj bo dojdzie do tego, że kupując XT za 150tPLN będziesz chwalił serwis za otwarcie drzwi. Sorry ale nie o to chodzi. Miej poważną naprawę a wtedy napisz coś ciekawego - oby było OK. :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

I tu sie musisz bardzo mylić, maly przegląd po 15 000 jest bardzo, bardzo  skomplikowaną czynnością trwającą 2,5 godziny x 457,90  PLN, (1400 PLN robocizna)  plus materiały.

Ja to robiłem w tzw multisalonie, pamiętam dyskusje w EU że dopuszczenie  salonów mających kilka marek  ma spowodować wiekszą konkurencję i dobre ceny dla konsumenta.

Efekt jest taki że w warunkach jak polmozbyt w latach 90 zapłaciłem tylko 85 PLN mniej niż cena maksymalna ze strony SIP. Najbardziej mi się spodobało że w ramach promocji nalali  mi za dwa grosze letniego płynu do spryskiwacza, w telewizji pokazują snieg i nadchodzący mróz ale co tam. Te same osoby  co dłubią w fiatach  potem robią to samo w subaru . W czasach kiedy Torque Pro i wtyczka bluetooth kosztuje kilkanascie PLN tłumaczenie cen podłaczeniem do komputera to przesada.  Zawsze serwisowałem i naprawiałem swoje samochody w ASO, kiedyś vectra 13 lat, toyota 1.8 od 6 lat tak że nie jest tak że nie rozumie że to musi kosztować. Dla porównania  robocizna  mały przegląd toyoty 1,8 to okolo 300PLN , duży 400 PLN. Gdyby Subaru brało 1000PLN  za robocizne  słowa bym nie powiedział, ale 1400 PLN to szukanie głupków. Przy przebiegach 45000 rocznie, to  koszty samych przeglądów wychodzą 530 PLN miesięcznie, dla prywatnych właścicieli w czasach kiedy VAG/BMW i inni dają pakiety serwisowe jest cięzki do przełknięcia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, JPI napisał:

 

I tu sie musisz bardzo mylić, maly przegląd po 15 000 jest bardzo, bardzo  skomplikowaną czynnością trwającą 2,5 godziny x 457,90  PLN, (1400 PLN robocizna)  plus materiały.

 

ty to napisałeś  poważnie??

przegląd w Subaru po 15k km to wymiana oleju, filtra oleju, filtra kabinowego i filtra powietrza silnika. Trwa tyle w jakim  czasie ścieknie olej z silnika  okolo pol godziny. Ceny części  to 100zł filtr kabinowy, 100zł filtr powietrza, 250 zł 5 litrów oleju,  50zł filtr oleju z podkładką pod korek. ASO Subaru łupią klienta niesamowicie pieczątka w książce serwisowej +  1/2 h roboczogodziny 900pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie marka jest tak bezawaryjna, że serwisy muszą z czegoś żyć ...

 

Przecież zgodnie z wypowiedziami pana A.Koper diesel się nie uszkadza, XT uszczelek nie wypala, a mulenie w 2.0 benzynie to tylko podświadomość polskiego klienta bo nigdzie więcej nie miał takiego przypadku itp.; jak na przykład wypowiedź, że skoro w innym aso 4000pln to "u mnie w aso weryfikacja uszkodzeń silnika to 2000pln", gdzie inne autoryzowane serwisy obcych marek radzą sobie za ułamek tych kwot.

 

Dlatego usprawiedliwiam koszty serwisu marki, skoro to się nie naprawia to chociaż się na "serwisówce" może się przeżyje ?

 

p.s.

 na auto za 150-200 ooo pln to co nie stać na wymianę filtrów i olei za 1-2% wartości auta ???

panie i panowie trzymajmy standardy i o pieniądzach nie rozmawiajmy, no chyba że już ich po zakupie nie mamy to rozumiem = taki żarcik towarzysko-obyczajowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, 4444 napisał:

p.s.

 na auto za 150-200 ooo pln to co nie stać na wymianę filtrów i olei za 1-2% wartości auta ???

to  nie o  to chodzi. Zwyczajnie serwis nowych aut marek oferujących auta tego samego segmentu  jest dużo tańszy a całkiem sporo osób szanuje swoje pieniądze.  Subaru to nie są tanie auta w serwisowaniu w ASO i każdy kto kupuje auto tej marki powinien o tym wiedzieć dlatego szacunek dla tej marki że na swojej głównej stronie umieścił koszta serwisu w ASO.  Oczywiscie po gwarancji koszta serwisowania Subaru są nie wygórowane napisałbym wręcz tanie.

 Co innego naprawa  - wtedy jeżeli jest wykonana porządnie i z gwarancja warto zapłacić odpowiednio więcej. ( bo serwisu polegającemu na wymianie 3 filtrów i oleju nie zepsuje żaden mechanik bo się po prostu nie da ) Ja przestałem serwisować w ASO gdyż żaden ze zgłaszanych nazwijmy to problemów w nowym XV nie został zdiagnozowany/poprawiony - więc uznałem że nie warto "przepłacać"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karas

Jestem prawie takiego samego zdania co Ty.

Także staram się szanować każdy pln z zarobionych bo wiem jak trudno jest zarobić i odłożyć = wygenerować zysk a nie obrót.

 

Natomiast nie akceptuję "nabijania rachunku" klienta ze względu na uregulowania gwarancyjne lub inne, i tu się zgadzamy, że koszt klasycznego przeglądu w aso jest składką ubezpieczeniową marki na ewentualne naprawy = przynajmniej ja tak to interpretuję, bo nie widzę uzasadnienia ekonomicznego/handlowego tak wykręconych kwot.

 

Na temat napraw już też coś wiem bo ich nie uniknąłem w tych autach.

Często udowadniałem, że subaru to zwykłe auto a nie kosmiczna technologia typu nasa czy galileo, oraz że skoro stać było cię subaru to musi cię stać na takie rachunki.

 

Często także wolę zapłacić więcej za fachowość i mieć oszczędność na czasie i nerwach, ale w aso wcale nie idzie robota szybciej a i z fachowością to się można ...

Powtarzałem już nie raz, że chciałem jedynie kupić i jeździć a na mechanice się nie znać = od tego ma się serwis, ale to tylko "pobożne..."

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ty to napisałeś  poważnie??
przegląd w Subaru po 15k km to wymiana oleju, filtra oleju, filtra kabinowego i filtra powietrza silnika. Trwa tyle w jakim  czasie ścieknie olej z silnika  okolo pol godziny. Ceny części  to 100zł filtr kabinowy, 100zł filtr powietrza, 250 zł 5 litrów oleju,  50zł filtr oleju z podkładką pod korek. ASO Subaru łupią klienta niesamowicie pieczątka w książce serwisowej +  1/2 h roboczogodziny 900pln.
No ostatnio to cena oleju w ASO to 98,40 za litr.....a w hurtowni... e lepiej nie mówić.....
Reszta akceptowalna, bo za całość w Forku 2.0 NA zapłaciłem 900 złotych (z rabatami po 75 tys.)

Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, luki266 napisał:

No ostatnio to cena oleju w ASO to 98,40 za litr.....a w hurtowni... e lepiej nie mówić.....
Reszta akceptowalna, bo za całość w Forku 2.0 NA zapłaciłem 900 złotych (z rabatami po 75 tys.)

Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka
 

 

w ASO : Olej OLEJ MOBIL1 5W30 cena brutto 70,00 PLN na 1l (z beczki)

w "nie ASO" :  5W40 Motul 8100 X-CESS  cena brutto 39,00 PLN za 1l (opakowanie detaliczne 5l)

ceny z faktur VAT...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, 4444 napisał:

Przecież zgodnie z wypowiedziami pana A.Koper diesel się nie uszkadza, XT uszczelek nie wypala, a mulenie w 2.0 benzynie to tylko podświadomość polskiego klienta bo nigdzie więcej nie miał takiego przypadku itp.; jak na przykład wypowiedź, że skoro w innym aso 4000pln to "u mnie w aso weryfikacja uszkodzeń silnika to 2000pln", gdzie inne autoryzowane serwisy obcych marek radzą sobie za ułamek tych kwot.

 

oczywiście bywają przypadki uszkodzeń które Pan wymienił , najczęściej w leciwych autach ale to nie powód by stale bić pianę na ten temat ( wiem , że to ulubiony temat  :) ). Nie zauważyłem szczególnego nasilenia napraw które Pan wymienił i nie mówię tu o ASO ale również o serwisach które zaopatrują się u mnie w części zamienne...Jak w każdej marce po 8/10 latach zaczynają się naprawy W Subaru raczej tych napraw jest mniej niż w innych markach ale oczywiście każdy ma prawo mieć inne zdanie na ten temat....Co do cen to usługi mają to do siebie , że strony muszą dojść do porozumienia co do warunków. Potwierdzam , że 2000 zł brutto kosztuje u mnie wyjęcie i rozebranie silnika z ustaleniem kosztów naprawy....:) Być może ASO innych marek robią to za ułamek tej kwoty :rolleyes:....być może mam "stare" informacje ale z tego co wiem to ceny w innych markach są podobne a może nawet  większe...:)

ps. za auta z US lub "zagazowane" ceny napraw mogą być wyższe......

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat rozumiem czemu  w ASO olej kosztuje 70 PLN,  a filtr klimatyzacji 130 PLN i z tym nie mam problemów, natomiast robocizna 2,5 rbg x 482 PLN za przegląd uważam za rozbój w biały dzień. Ciekawe ile biorą serwisy samolotów F16 albo  airbusa ? Firmy leasingowe tez tyle na pewno nie placą. Marka zasługuje na to żeby byc popularna u nas  jak w USA. Wyglada niestety że pozycja marki niszowej  z bardzo powolnym bezpiecznym wzrostem tylko po to żeby sie Japonczycy nie czepiali   satysfakcjonuje dyrekcje. Podobnie było z VAG zanim Niemcy przejeli sprzedaz  bezpośrednio. Bezpieczne myślenie - po co sprzedawać i serwisować wiele samochodów  jak można to samo zarobić na paru   pasjonatach karmionych odpowiednia papką marketingową. Obawiam się że to myślenie na krótką metę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, JPI napisał:

Bezpieczne myślenie - po co sprzedawać i serwisować wiele samochodów  jak można to samo zarobić na paru   pasjonatach karmionych odpowiednia papką marketingową. Obawiam się że to myślenie na krótką metę

Ja akurat doskonale rozumiem taką politykę bo sam jestem małym przedsiębiorcą i nie jest ona wcale na taką krótką metę jak Ci się wydaje.Większa ilość serwisowanych aut to dużo większe koszta dla przedsiębiorcy tzn więcej pracowników, więcej, sprzętu który się zużywa, więcej prądu, zusu, podatków itp itd. Obniżając koszta serwisu nawet dla większej ilości aut niewykluczone, że spowodowałoby że Importerowi mogłoby przestać się opłacać prowadzić ten biznes... A tak jest jak jest mało aut, drogi serwis ale sobie jakoś tam radzą. Już to pisałem zrezygnowałem z serwisu auta w ASO tylko dlatego że nie potrafili a raczej im się nie chciało naprawić zgłaszanych przez mnie przypadłości ( auto nie zostało wzięte nawet na kanał aby sprawdzić )Gdyby nie to , to zapewne dalej byłbym klientem

Edytowane przez Karas
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Andrzej Koper napisał:

oczywiście bywają przypadki uszkodzeń które Pan wymienił , najczęściej w leciwych autach ale to nie powód by stale bić pianę na ten temat ( wiem , że to ulubiony temat  :) ). Nie zauważyłem szczególnego nasilenia napraw które Pan wymienił i nie mówię tu o ASO ale również o serwisach które zaopatrują się u mnie w części zamienne...Jak w każdej marce po 8/10 latach zaczynają się naprawy W Subaru raczej tych napraw jest mniej niż w innych markach ale oczywiście każdy ma prawo mieć inne zdanie na ten temat....Co do cen to usługi mają to do siebie , że strony muszą dojść do porozumienia co do warunków

 

Tego nie da się już czytać. Wystarczy wejść na allegro i zobaczyć ile jest SBD z uszkodzonymi motorami za bezcen.

Można mieć serwis i zarabiać w każdej marce, ale trzeba się przyznać, że jakieś auto wypuszczono z wadą konstrukcyjną a nie robić łaskę handlową. Też mam i diesla i i XT 2,0 i może trzeba będzie szukać części ale nie w ASO. Nie jest tajemnicą, że ludzie sobie radzą, kupując części w innym miejscu niż w ASO więc statystyka wygląda dobrze - prawda? Niech pan obniży cenę części o swoją marżę, to się pan przekona jakie są faktyczne potrzeby rynku.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Karas napisał:

Ja akurat doskonale rozumiem taką politykę bo sam jestem małym przedsiębiorcą i nie jest ona wcale na taką krótką metę jak Ci się wydaje.Większa ilość serwisowanych aut to dużo większe koszta dla przedsiębiorcy tzn więcej pracowników, więcej, sprzętu który się zużywa, więcej prądu, zusu, podatków itp itd. Obniżając koszta serwisu nawet dla większej ilości aut niewykluczone, że spowodowałoby że Importerowi mogłoby przestać się opłacać prowadzić ten biznes... A tak jest jak jest mało aut, drogi serwis ale sobie jakoś tam radzą. Już to pisałem zrezygnowałem z serwisu auta w ASO tylko dlatego że nie potrafili a raczej im się nie chciało naprawić zgłaszanych przez mnie przypadłości ( auto nie zostało wzięte nawet na kanał aby sprawdzić )Gdyby nie to , to zapewne dalej byłbym klientem

 

"większa ilość serwisowanych aut to dużo większe koszta..." - zgoda, ale też większe przychody,  chyba każdemu producentowi zależy na zwiększeniu liczby sprzedawanych (a tym samym serwisowanych) aut, a nie odwrotnie.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lojszczyk napisał:

Tego nie da się już czytać. Wystarczy wejść na allegro i zobaczyć ile jest SBD z uszkodzonymi motorami za bezcen.

 

nie ma obowiązku czytania :) a przy okazji jest 9 Subaru D i 13 BMW D , innych marek nie chce mi się sprawdzać...

 

2 godziny temu, lojszczyk napisał:

robić łaskę handlową.

jeżeli gest handlowy Subaru uważa Pan za łaskę to warto rozejrzeć się za innym autem , takim bez "łaski" skoro to psuje Panu samopoczucie.:)

 

2 godziny temu, lojszczyk napisał:

Nie jest tajemnicą, że ludzie sobie radzą, kupując części w innym miejscu niż w ASO

 

jest wolny rynek , co nie jest tajemnicą .  Mnie wystarczy wiedza , że cztery , dość znane nieaso   części ORI kupują u mnie....

 

2 godziny temu, lojszczyk napisał:

Niech pan obniży cenę części o swoją marżę, to się pan przekona jakie są faktyczne potrzeby rynku

 

Panie "lojszczyk"  , dziękuję za tą cenną wskazówkę , dzięki której mam poznać potrzeby rynku ale znam inne sprawdzone metody ......

 

Edytowane przez Andrzej Koper
  • Lajk 1
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

 

nie ma obowiązku czytania :) a przy okazji jest 9 Subaru D i 13 BMW D , innych marek nie chce mi się sprawdzać...

 

jeżeli gest handlowy Subaru uważa Pan za łaskę to warto rozejrzeć się za innym autem , takim bez "łaski" skoro to psuje Panu samopoczucie.:)

 

 

jest wolny rynek , co nie jest tajemnicą .  Mnie wystarczy wiedza , że cztery , dość znane nieaso   części ORI kupują u mnie....

 

 

Panie "lojszczyk"  , dziękuję za tą cenną wskazówkę , dzięki której mam poznać potrzeby rynku ale znam inne sprawdzone metody ......

 

 

Wciąż czytam od pana, że sie nie psują SBD. Ja mam SBD z wymienionym silnikiem po 38kkm. Moja przyjaciółka oddała auto córce z padniętym, dieslem po 112kkm. Silnik kosztował 18tys zł. W pracy mam współpracownika, co wymieniał silnik po 30kkm. Pan wciąż pisze, że się nie psują.

Podobno forester XT też ma wady, ale na razie nie mam z nim problemów. W każdym razie mam auto zastępcze.

A gest handlowy jest robiony tylko jednorazowo, a potem trzeba by było zapłacić pełną kwotę-prawda??!!

Mojego silnika, ani mojej znajomej nie ma w żadnych statystykach, bo nie ma nawet rachunków. Wymiana była robiona po cichu przez ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Andrzej Koper napisał:
9 godzin temu, lojszczyk napisał:

Tego nie da się już czytać. Wystarczy wejść na allegro i zobaczyć ile jest SBD z uszkodzonymi motorami za bezcen.

 

nie ma obowiązku czytania :) a przy okazji jest 9 Subaru D i 13 BMW D , innych marek nie chce mi się sprawdzać...

Panie Andrzeju, oj drogi Panie może po polsku i bez ogródek:

1` do subaru jest jeden typ silnika sbd

2` do bmw dziesiątki typów

3` ilość sprzedanych aut subaru sdb kontra bmw diesel = promila nie uzbierasz Pan = promil to stosunek 1:1000 = tak na wszelki wypadek żebyś Pan czegoś nie pomylił w kolejnej wypowiedzi, co ponownie tylko pomniejszy "obiektywizm" pańskiego stanowiska.

 

Zadać powinniśmy pytanie ile jeszcze pozostało subaru sbd z oryginalnym silnikiem?

Oraz kilka kolejnych ale to po uzyskaniu odpowiedzi na to powyżej.

 

Co do innych rozbieżności i opinii chwilowo przemilczę.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro jest ponad 20tys BMW w tym 13 z uszkodzonym dieslem

Na allegro jest 1335 subaru w tym 9 z uszkodzonym dieslem.

Ciekawe na ile jest to miarodajne? Nie ja zacząłem ten wątek.

Na razie nie mam problemów technicznych, ale jestem zawiedziony tym jaki on jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, lojszczyk napisał:

Podobno forester XT też ma wady, ale na razie nie mam z nim problemów. W każdym razie mam auto zastępcze.

 

trzeba być przygotowanym na każdą ewentualność więc stale dostępne auto zastępcze to doskonałe rozwiązanie.:)....chyba , że ono też ma wady...;)

ps. o XT na forum były przytaczane dwie , a może nawet trzy :wacko: wstrząsające historie dotyczące silników (uległy awarii !) więc trzeba stale być w gotowości a auto zastępcze musi być przygotowane do drogi....:rolleyes:

2 godziny temu, lojszczyk napisał:

Na razie nie mam problemów technicznych

 

podobno wada może dać o sobie znać w najmniej oczekiwanym momencie....

 

3 godziny temu, 4444 napisał:

3` ilość sprzedanych aut subaru sdb kontra bmw diesel = promila nie uzbierasz Pan = promil to stosunek 1:1000 = tak na wszelki wypadek żebyś Pan czegoś nie pomylił w kolejnej wypowiedzi, co ponownie tylko pomniejszy "obiektywizm" pańskiego stanowiska.

 

czyli "tak na wszelki wypadek" BMW z silnikiem diesla również nie kupować ?  czy coś pomyliłem ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, lojszczyk napisał:

Niech pan obniży cenę części o swoją marżę, to się pan przekona jakie są faktyczne potrzeby rynku.

Cena oem części w nie ASO jakoś drastycznie nie odbiega od ceny części w ASO - są parę groszy tańsze ale dochodzi przesyłka i różnica się zaciera . Akurat z zakupem oem części poza ASO nie ma żadnego problemu ( zawsze  używam  oem'ów)  - spacecar w łodzi, carport czy subarak mają zawsze na stanie , nie trzeba czekać. Naprawa pokolizyjna mojego XV  - w ASO nie mogłem doprosić się brakujących ślizgów zderzaka czy odblasku w zderzaku w łodzi mieli od ręki oem'y. -kupiłem i po problemie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam nic przeciwko płaceniu wyższych pieniędzy w ASO za przeglądy, naprawy, wymiany i co tam jeszcze pod warunkiem że faktycznie jest to zrobione na poziomie i że mechanik który to robi wie co robi ;) no i teoretycznie tak właśnie jest, a to że praktyka czasem odbiega od teorii no cóż zawsze można wylać żale i smutki na oficjalnym forum Subaru ;).   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...