Ad Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 spotkaliście się z czymś takim w swoich samochodach? Impreza WRX model 06. Ma to miejsce wyłącznie na przyczepnym podłożu tzn asfalt lub beton. A może to dyfer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Raczej amortyzatory... Nie klekotały wcześniej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
foreks Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 mi lomocze tyl w szczegolnosci, kiedy jest rozgrzany /nawet na jamniejszej nierownosci/, a zimne tylko na wstecznym podczas parkowania, przy skrecie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ad Posted February 28, 2008 Author Share Posted February 28, 2008 jeden już wymieniłem na gwarancji - klekotał mimo że tłumienie miał identyczne z tym drugim sprawnym. ASO zdecydowało jednak że przebieg jest na tyle mały, że wystarczy wymienić tylko ten wadliwy. Obecnie amortyzatory pracują bez hałasu, nie badałem ich jeszcze na płycie wibracyjnej. Jedyny objaw to właśnie łomot przy ostrym zrywie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 spotkaliście się z czymś takim w swoich samochodach? Impreza WRX model 06.Ma to miejsce wyłącznie na przyczepnym podłożu tzn asfalt lub beton. A może to dyfer? moze być mocowanie dyfra, lub wybita podpora wału i wał przy ruszaniu bije o obudowę tylnego dyfra ( bedzie ślad na wale) Link to comment Share on other sites More sharing options...
lekszyc Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 ja mialem lomot za kazdym razem kiedy ostrzej zmienialem biegi i byly to jakies gumy w tylnym zawieszeniu - jak odgrzebie fakture to napisze co to bylo (tez martwilem sie ze to dyfer) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 ja mialem lomot za kazdym razem kiedy ostrzej zmienialem biegi i byly to jakies gumy w tylnym zawieszeniu - jak odgrzebie fakture to napisze co to bylo (tez martwilem sie ze to dyfer) mocowanie tylnego dyfernecjalu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ad Posted February 28, 2008 Author Share Posted February 28, 2008 Przy zmianie biegów nic się nie dzieje, jutro to sprawdzę w Ułężu w warunkach " bojowych". Zasugeruję sprawę dyfra w ASO, mam nadzieję że tego typu usterki gwarancja obejmuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
rydzada Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Potwierdzam - tuleje metalowo-gumowe mocowania tylnego dyfru mogą być zerwane, mniejsze prawdopodobieństwo - podpora wału Link to comment Share on other sites More sharing options...
speed0 Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Witam Nie wiem czy dobrze wbiję się w wątek, ale mam podobny problem Przy ruszaniu (lub dodawaniu gazu przy mniejszych prędkościach) wali coś jakby w tylej prawej półosi (aż drży tył auta). Tylko z prawej strony. Jakby koło miało odpaść. Stało sie to nagle - w ciągu jednego dnia. Możecie mi jakoś pomóc. Co z tym można zrobić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rydzada Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 Witam Nie wiem czy dobrze wbiję się w wątek, ale mam podobny problem (tyle że OBK H6 MY01). Przy ruszaniu (lub dodawaniu gazu przy mniejszych prędkościach) wali coś jakby w tylej prawej półosi (aż drży tył auta). Tylko z prawej strony. Jakby koło miało odpaść. Stało sie to nagle - w ciągu jednego dnia. Możecie mi jakoś pomóc. Co z tym można zrobić? W pierwszej kolejności - sprawdź, czy nie zerwały się właśnie tuleje gumowe łączące tylny most z belką - dojdziesz do tego bez podnoszenia auta Link to comment Share on other sites More sharing options...
speed0 Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 Dzięki za podpowiedź - ale można prosić o więcej szczegółów. Dzięki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rydzada Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 Dzięki za podpowiedź - ale można prosić o więcej szczegółów.Dzięki. Są to tuleje wprasowane w belkę, która znajduje się zaraz za tylnym mostem. Dwie sztuki, umieszczone poziomo, przykręcone do mostu śrubami, są w odległaści ok. 10 cm od siebie. Trzeba sprawdzić, czy guma w tych tulejach jest cała - u mnie - zerwana. Link to comment Share on other sites More sharing options...
speed0 Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Witam Namierzyłem te tuleje :-) - wyglądają jakby pomiędzy śrubą (w środku) która je mocuje a zewnętrznych ich brzegiem były pęknięte (wygląda jak nacięcie). Ale od dwóch dni jest gorzej - teraz nie jestem już pewien czy to jest tylko z prawej strony :roll: Mocno teraz drży (wpada w drgania i czuć spore wibracje) przy dodawaniu gazu mniej więcej pod dźwignią ręcznego - czyli środek auta - a to mogłoby sugerować podporę wału. A to było straszne - występuje ona tylko z wałem i to za drobne 3500 PLN Czy musiał już ktoś to wymieniać? Nie da się tego zrobić innym sposobem? Dzięki za pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 WitamNamierzyłem te tuleje :-) - wyglądają jakby pomiędzy śrubą (w środku) która je mocuje a zewnętrznych ich brzegiem były pęknięte (wygląda jak nacięcie). Ale od dwóch dni jest gorzej - teraz nie jestem już pewien czy to jest tylko z prawej strony :roll: Mocno teraz drży (wpada w drgania i czuć spore wibracje) przy dodawaniu gazu mniej więcej pod dźwignią ręcznego - czyli środek auta - a to mogłoby sugerować podporę wału. A to było straszne - występuje ona tylko z wałem i to za drobne 3500 PLN Czy musiał już ktoś to wymieniać? Nie da się tego zrobić innym sposobem? Dzięki za pomoc. Da się :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
rydzada Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 WitamNamierzyłem te tuleje :-) - wyglądają jakby pomiędzy śrubą (w środku) która je mocuje a zewnętrznych ich brzegiem były pęknięte (wygląda jak nacięcie). Ale od dwóch dni jest gorzej - teraz nie jestem już pewien czy to jest tylko z prawej strony :roll: Mocno teraz drży (wpada w drgania i czuć spore wibracje) przy dodawaniu gazu mniej więcej pod dźwignią ręcznego - czyli środek auta - a to mogłoby sugerować podporę wału. A to było straszne - występuje ona tylko z wałem i to za drobne 3500 PLN Czy musiał już ktoś to wymieniać? Nie da się tego zrobić innym sposobem? Dzięki za pomoc. 1. Jeżeli te tuleje są zerwane, cały wał ma prawo się obijać o podłogę, pomimo dobrej podpory. To samo z wibracjami. Trzeba je wymienić w pierwszej kolejności, bo jak są całkiem zerwane - most "lata" góra-dół, przód-tył bez większych ograniczeń i trzęsie całym wałem napędowym. W drugiej kolejności - sprawdzić, czy nie ma luzów na krzyżakach (u mnie był na obydwu). Jak luz krzyżaków się niebezpiecznie powiększa - wał wymontować, oddać do wymiany całych przegubów (ok. 700-800 zł), przy okazji sprawdzić stan podpory gumowej i przegubu środkowego homokinetycznego. Jest druga opcja - nowy wał - cenę już znasz, choć mi powiedziano 4300. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ad Posted March 5, 2008 Author Share Posted March 5, 2008 U mnie po przeglądzie stwierdzono w ASO że należy wymienić poduszki skrzyni biegów i dyfra. Zrobiłem jeszcze raz próbę i jak się wsłuchałem to łomot słychać bardziej ze środka ( pomiędzy kołami ) trochę za dźwignią hamulca ręcznego. Tak jakby coś stukało w podwozie. Amortyzatory są ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rydzada Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 W końcu wymieniłem wspomniane wcześniej tuleje (tylny most) - łomot wału przy ruszaniu i wrzucaniu wstecznego CAŁKOWICIE ZNIKNĄŁ. Przy okazji do wymiany poszły łączniki i poduszki stabilizatorów przód i tył, teraz zawieszenie pracuje jak nowe... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rauf Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 Warto je wzmocnić, sprawdzone w Foresterze i Outlanderze :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
speed0 Posted March 8, 2008 Share Posted March 8, 2008 Czy ktoś może wie czy do OBKr. pasuje wał z Forestera S Turbo 00-02? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rydzada Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 Czy ktoś może wie czy do OBK H6 z 2001r. pasuje wał z Forestera S Turbo 00-02? Zorientuj się (jeżeli będzie pasował), jak wyglądają krzyżaki w tym wale - czy nie mają żadnych luzów. Po 200 kkm przebiegu albo nawet wcześniej mogą się powoli kończyć, jak ktoś ostro wkręcał tym Foresterem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunahagar Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 spotkaliście się z czymś takim w swoich samochodach? Impreza WRX model 06.Ma to miejsce wyłącznie na przyczepnym podłożu tzn asfalt lub beton. A może to dyfer? a moze sprzeglo? ja mialem podobne objawy i okazalo sie ze to lozysko na sprzegle pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
speed0 Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 Witam ponownie Czy ktoś wie (może próbował ) czy jak odepnę wał na tył (w tym czasie oddając go do roboty) to czy auto pojedzie na samym przodzie? :?: Może pomysł głupi ale zawsze kilka dni w ten sposób da się pojeździć - a nie ma nic gorszego niż unieruchomione auto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ad Posted March 10, 2008 Author Share Posted March 10, 2008 tarczę sprzegła i łożysko już wymieniłem Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 ... czy auto pojedzie na samym przodzie? :?: ... To nie Citroen. :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now