Skocz do zawartości

Łomot w zawieszeniu z tyłu przy ostrym ruszaniu


Ad

Rekomendowane odpowiedzi

jeden już wymieniłem na gwarancji - klekotał mimo że tłumienie miał identyczne z tym drugim sprawnym. ASO zdecydowało jednak że przebieg jest na tyle mały, że wystarczy wymienić tylko ten wadliwy.

Obecnie amortyzatory pracują bez hałasu, nie badałem ich jeszcze na płycie wibracyjnej. Jedyny objaw to właśnie łomot przy ostrym zrywie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spotkaliście się z czymś takim w swoich samochodach? Impreza WRX model 06.

Ma to miejsce wyłącznie na przyczepnym podłożu tzn asfalt lub beton. A może to dyfer?

 

moze być mocowanie dyfra, lub wybita podpora wału i wał przy ruszaniu bije o obudowę tylnego dyfra ( bedzie ślad na wale)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zmianie biegów nic się nie dzieje, jutro to sprawdzę w Ułężu w warunkach " bojowych".

Zasugeruję sprawę dyfra w ASO, mam nadzieję że tego typu usterki gwarancja obejmuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie wiem czy dobrze wbiję się w wątek, ale mam podobny problem

Przy ruszaniu (lub dodawaniu gazu przy mniejszych prędkościach) wali coś jakby w tylej prawej półosi (aż drży tył auta). Tylko z prawej strony. Jakby koło miało odpaść.

Stało sie to nagle - w ciągu jednego dnia.

Możecie mi jakoś pomóc. Co z tym można zrobić? :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie wiem czy dobrze wbiję się w wątek, ale mam podobny problem (tyle że OBK H6 MY01).

Przy ruszaniu (lub dodawaniu gazu przy mniejszych prędkościach) wali coś jakby w tylej prawej półosi (aż drży tył auta). Tylko z prawej strony. Jakby koło miało odpaść.

Stało sie to nagle - w ciągu jednego dnia.

Możecie mi jakoś pomóc. Co z tym można zrobić? :cry:

 

W pierwszej kolejności - sprawdź, czy nie zerwały się właśnie tuleje gumowe łączące tylny most z belką - dojdziesz do tego bez podnoszenia auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź - ale można prosić o więcej szczegółów.

Dzięki.

 

Są to tuleje wprasowane w belkę, która znajduje się zaraz za tylnym mostem. Dwie sztuki, umieszczone poziomo, przykręcone do mostu śrubami, są w odległaści ok. 10 cm od siebie. Trzeba sprawdzić, czy guma w tych tulejach jest cała - u mnie - zerwana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Namierzyłem te tuleje :-) - wyglądają jakby pomiędzy śrubą (w środku) która je mocuje a zewnętrznych ich brzegiem były pęknięte (wygląda jak nacięcie).

Ale od dwóch dni jest gorzej - teraz nie jestem już pewien czy to jest tylko z prawej strony :roll:

Mocno teraz drży (wpada w drgania i czuć spore wibracje) przy dodawaniu gazu mniej więcej pod dźwignią ręcznego - czyli środek auta - a to mogłoby sugerować podporę wału.

A to było straszne - występuje ona tylko z wałem i to za drobne 3500 PLN :cry:

 

Czy musiał już ktoś to wymieniać? Nie da się tego zrobić innym sposobem?

 

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Namierzyłem te tuleje :-) - wyglądają jakby pomiędzy śrubą (w środku) która je mocuje a zewnętrznych ich brzegiem były pęknięte (wygląda jak nacięcie).

Ale od dwóch dni jest gorzej - teraz nie jestem już pewien czy to jest tylko z prawej strony :roll:

Mocno teraz drży (wpada w drgania i czuć spore wibracje) przy dodawaniu gazu mniej więcej pod dźwignią ręcznego - czyli środek auta - a to mogłoby sugerować podporę wału.

A to było straszne - występuje ona tylko z wałem i to za drobne 3500 PLN :cry:

 

Czy musiał już ktoś to wymieniać? Nie da się tego zrobić innym sposobem?

 

Dzięki za pomoc.

 

 

Da się :razz: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Namierzyłem te tuleje :-) - wyglądają jakby pomiędzy śrubą (w środku) która je mocuje a zewnętrznych ich brzegiem były pęknięte (wygląda jak nacięcie).

Ale od dwóch dni jest gorzej - teraz nie jestem już pewien czy to jest tylko z prawej strony :roll:

Mocno teraz drży (wpada w drgania i czuć spore wibracje) przy dodawaniu gazu mniej więcej pod dźwignią ręcznego - czyli środek auta - a to mogłoby sugerować podporę wału.

A to było straszne - występuje ona tylko z wałem i to za drobne 3500 PLN :cry:

 

Czy musiał już ktoś to wymieniać? Nie da się tego zrobić innym sposobem?

 

Dzięki za pomoc.

 

1. Jeżeli te tuleje są zerwane, cały wał ma prawo się obijać o podłogę, pomimo dobrej podpory. To samo z wibracjami. Trzeba je wymienić w pierwszej kolejności, bo jak są całkiem zerwane - most "lata" góra-dół, przód-tył bez większych ograniczeń i trzęsie całym wałem napędowym. W drugiej kolejności - sprawdzić, czy nie ma luzów na krzyżakach (u mnie był na obydwu). Jak luz krzyżaków się niebezpiecznie powiększa - wał wymontować, oddać do wymiany całych przegubów (ok. 700-800 zł), przy okazji sprawdzić stan podpory gumowej i przegubu środkowego homokinetycznego. Jest druga opcja - nowy wał - cenę już znasz, choć mi powiedziano 4300.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po przeglądzie stwierdzono w ASO że należy wymienić poduszki skrzyni biegów i dyfra.

Zrobiłem jeszcze raz próbę i jak się wsłuchałem to łomot słychać bardziej ze środka ( pomiędzy kołami ) trochę za dźwignią hamulca ręcznego.

Tak jakby coś stukało w podwozie.

Amortyzatory są ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu wymieniłem wspomniane wcześniej tuleje (tylny most) - łomot wału przy ruszaniu i wrzucaniu wstecznego CAŁKOWICIE ZNIKNĄŁ. Przy okazji do wymiany poszły łączniki i poduszki stabilizatorów przód i tył, teraz zawieszenie pracuje jak nowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może wie czy do OBK H6 z 2001r. pasuje wał z Forestera S Turbo 00-02?

 

Zorientuj się (jeżeli będzie pasował), jak wyglądają krzyżaki w tym wale - czy nie mają żadnych luzów. Po 200 kkm przebiegu albo nawet wcześniej mogą się powoli kończyć, jak ktoś ostro wkręcał tym Foresterem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spotkaliście się z czymś takim w swoich samochodach? Impreza WRX model 06.

Ma to miejsce wyłącznie na przyczepnym podłożu tzn asfalt lub beton. A może to dyfer?

 

a moze sprzeglo? ja mialem podobne objawy i okazalo sie ze to lozysko na sprzegle pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

 

Czy ktoś wie (może próbował :idea: ) czy jak odepnę wał na tył (w tym czasie oddając go do roboty) to czy auto pojedzie na samym przodzie? :?:

Może pomysł głupi ale zawsze kilka dni w ten sposób da się pojeździć - a nie ma nic gorszego niż unieruchomione auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...