Skocz do zawartości

GT - pytan kilka


k@mil

Rekomendowane odpowiedzi

zalezy mi bardzo na niezawodnosci.

Przy upalaniu i tak zakatujesz seryjny silnik + skrzynie, potem tylko kucizna i wklad od RA lub PPG po tym pozostanie Ci tylko fajna zabawa i wysokie spalanie :) ale warto !!!

wersja 2 skarbonka bez dna patrz na projekty evokillera, gracjarnii lub mojego jak to ladnie nazwal GRACOWY projektu bez sensu, dla czystej satysfakcji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zgadzam się z DYREKTOREM że Subaru wyłącznie do upalania to w każdym przypadku worek bez dna.

Co do kwestii hamulców tylnych to w WRX jest większa tarcza i dwutłoczkowy zacisk a co za tym idzie lepsze hamulce.

 

[ Dodano: Pią Lut 29, 2008 3:24 pm ]

Pompe paliwa mam z STI MY06 US. Nie mam jednak pojecia, czy jest lepsza niz seryjna z GT. Na visus wydaje sie wieksza i ma wieksze sitko zasysu. Czy ktos kompetentny moze powiedziec, czy to wystarczy, czy jednak Walbro?
Moim zdaniem spokojnie wystarczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze tez o konkretne info, czy hamulce tylne WRX roznia sie od hamulcow tylnych GT. Gdzies na forum wyczytalem, ze roznia sie konstrukcja zaciskow i co najwazniejsze - srednica tarczy. Czy ktos moze to potwierdzic lub zaprzeczyc?

 

roznia sie, GT ma 1 tloczek i 27xmm tarcze lite, a WRX ma 2 tloczki i tarcze wentylowana 290mm, wszystko elegancko pasuje ale musisz miec adaptery zaciskow tylnych, kupisz je w 4......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile nie zalezy mi na osiagach, o tyle zalezy mi bardzo na niezawodnosci. Nie lubie powrotow na lawecie. Bede wiec wdzieczny za wszelkie rady, co usprawnic, wzmocnic, wymienic, dolozyc, aby zmniejszyc ryzyko awarii.

 

To chyba taniej wyjdzie kupno STi 02 który jest samochodem dość pancernym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roznia sie, GT ma 1 tloczek i 27xmm tarcze lite
ja mam seryjnie wentylowane.

 

bo pre 99 ma lite a od 99 ma wentylowane

 

[ Dodano: Pią Lut 29, 2008 2:44 pm ]

Bart, ale nie wiemy co on ma za GT ( a za razem jaki budzet ) bo stare sa dosc pancerne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koncepcja GT do upalania zaklada wyzsze wydatki na eksploatacje - auto jest znacznie tansze niz inne o porownywalnych mozliwosciach, wiec zapas budzetowy jest spory. Moge wiec skrzynie itp. traktowac jako materialy eksploatacyjne. Nie chcialbym jednak z tego powodu miec ciagle duszy na ramieniu, ze wracac bede laweta, bo nie wiadomo, kiedy cos sie rozsypie. Jesli czesci maja sie szybko zuzywac i wymagac wymiany - OK. Byle nie rozkraczalo to auta na Salmopolu o 3 w nocy.

 

[ Dodano: Pią Lut 29, 2008 3:50 pm ]

Podalem w pierwszej linijce - to jest GT z 2000 roku.

 

Wybor padl na GT z dwoch powodow: kosztu zakupu oraz wagi. Roznica w cenie w stosunku do STI pozwala wymieniac po kilka skrzyn rocznie. A roznicy w wadze nie zastapi sie niczym. A auto do upalania chce jak najlzejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podalem w pierwszej linijce - to jest GT z 2000 roku.

 

k@mil, sorka teraz ja niedoczytalem :roll:

 

Moge wiec skrzynie itp. traktowac jako materialy eksploatacyjne. Nie chcialbym jednak z tego powodu miec ciagle duszy na ramieniu

 

to jak masz zapas to skrzynke wymien na wklad RA bo na prawde wyjdzie taniej i bezawaryjniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy aby nie przesadzacie z awaryjnoscia skrzyn w GT? Znalem takie z 2000 r., ktore zrobilo w 4 lata 170kkm, z czego sporo na sportowo, i ze skrzynia nie bylo problemow. OK, to nie byl wyczyn ani nawet sprinty, ale biegi zmienialo sie ostro i skrzynia to przyjmowala.

 

Uwazam, ze umiejetnosc prowadzenia auta to w duzej mierze takze korzystania z niego we wlasciwy sposob, znajac jego slabe strony i umiejac je oszczedzac. Jasne, ze nie dotyczy to elementow ewidentnie za slabych - jak np. poduszek silnika w francuskich P106/Saxo, ktorych w seryjnym wydaniu nie da sie nie urwac po kilku km OSowych - i te po prostu trzeba wymienic na mocniejsze. Ale czy skrzynia w GT to naprawde az tak slaby podzespol?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy aby nie przesadzacie z awaryjnoscia skrzyn w GT? Znalem takie z 2000 r., ktore zrobilo w 4 lata 170kkm, z czego sporo na sportowo, i ze skrzynia nie bylo problemow. OK, to nie byl wyczyn ani nawet sprinty, ale biegi zmienialo sie ostro i skrzynia to przyjmowala.

 

Uwazam, ze umiejetnosc prowadzenia auta to w duzej mierze takze korzystania z niego we wlasciwy sposob, znajac jego slabe strony i umiejac je oszczedzac. Jasne, ze nie dotyczy to elementow ewidentnie za slabych - jak np. poduszek silnika w francuskich P106/Saxo, ktorych w seryjnym wydaniu nie da sie nie urwac po kilku km OSowych - i te po prostu trzeba wymienic na mocniejsze. Ale czy skrzynia w GT to naprawde az tak slaby podzespol?

i to jest pytanie, ktore nurtowalo mnie przed zakupem GT :razz:

 

spotkalem sie z roznymi opiniami (m.in. np. ze jest to plastic gearbox thingie :lol: ), ale po przeczytaniu mnostwa info i rozmowach z wlascicielami, stwierdzilem, ze nie taki czart straszny, jak go maluja :mrgreen:

 

przy seryjnej mocy, seryjnym sprzegle i normalnych ulicznych oponach + pod warunkiem, ze nie bedzie strzalow ze sprzegla na przyczepnym asfalcie, nie powinno byc wiekszych problemow... tj. najwazniejszy warunek, to uzywanie auta z glowa :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem do czego Wam imprezy, ale ja swojej nie używam delikatnie (a wydaje mi się że np. biegi jakoś tam potrafię zmieniać). Przy ostrym używaniu padnięcie skrzyni to tylko kwestia czasu. Jeżdżąc po bułki z pewnością wytrzyma wieczność.

jezeli do auta ulicznego, jakim niewatpliwie jest GT, podchodzi sie jak do auta super-wyczynowego, to wtedy tak, awaria skrzyni, napedow i silnika to tylko kwestia czasu... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roznia sie, GT ma 1 tloczek i 27xmm tarcze lite, a WRX ma 2 tloczki i tarcze wentylowana 290mm

 

Momento. GT MY99-00 a wiec i WRX ma przednie tarcze 290mm.

 

Czy przez ww. chcesz powiedziec, ze:

* WRX ma z tylu tarcze taka jak z przodu?

* do GT mozna na tyl wsadzic PRZEDNIE hamulce z WRX?

 

[ Dodano: Sob Mar 01, 2008 9:22 pm ]

Nie wiem do czego Wam imprezy, ale ja swojej nie używam delikatnie (a wydaje mi się że np. biegi jakoś tam potrafię zmieniać). Przy ostrym używaniu padnięcie skrzyni to tylko kwestia czasu. Jeżdżąc po bułki z pewnością wytrzyma wieczność.

 

Jak pisalem - znam GT, ktore bylo traktowane ostro, ale nie bezmyslnie brutalnie, w ktorym skrzynia przez 170kkm nie sprawila zadnych problemow.

 

Wyraznie rozrozniam ostre, zdecydowane, ale swiadome wykorzystanie auta od chamskiego katowania. Od tego drugiego rozleci sie wszystko.

 

Jedni w AWD wymieniaja sprzegla co kilka tys. km, inni (w tym ja) co kilkadziesiat tys. km. Nie zamierzam sie na tym aucie wyzywac, chce nim po prostu jezdzic sportowo.

 

[ Dodano: Sob Mar 01, 2008 9:31 pm ]

Dzis pierwsza jazda GTkiem po mechanicznym przegladzie i wymianie podstawowych rzeczy. Pojawiaja sie pierwsze sprawy.

 

Lewarek zmiany biegow nie wraca do srodkowego polozenia z lewej strony (pozycja 1-2), wraca z prawej (pozycja 5-R). Przesuniety w lewo zostaje tam. Przez to latwo pomylic 2 z 4 - brak wyraznego prowadzenia drazka. Wyraznie brakuje lub nie dziala jakas sprezynka, gumka czy cus takiego. Czy to jakis znany problem? Jakies podpowiedzi, czego i gdzie szukac (przy lewarku czy przy skrzyni)?

 

Jaka duza i wydaja aluminiowa chlodnice wody mozna latwo zaadaptowac do GT?

 

Podobno w GT mozna wyraznie poprawic czucie hamulca przez zastosowanie podporki pod pompe hamulcowa. Czy mozna to gdzies dostac gotowe?

 

Ktory bezpiecznik sie wyciaga do wylaczenia ABSu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ostrym używaniu padnięcie skrzyni to tylko kwestia czasu. Jeżdżąc po bułki z pewnością wytrzyma wieczność.

 

Dlatego przed kupnem auta trzeba sobie zadać pytanie do czego ono ma służyć ?!

Jeśli do spokojnego jeżdżenia po mieście to moim zdaniem nie ma sensu zmieniać,ale jeśli ktoś ma w planach wzmocnić motor,jeździć w amatorskich imprezach itp to trzeba się liczyć z tym,że każdego dnia może powiedzieć papa.

Każda naprawa skrzyni to spore koszty i moim zdaniem lepiej nawet wziąć pożyczkę (jeśli się nie ma całej kwoty) i kupić coś mocniejszego,żeby mieć spokój na długi czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei:

 

Momento. GT MY99-00 a wiec i WRX ma przednie tarcze 290mm.

 

Czy przez ww. chcesz powiedziec, ze:

* WRX ma z tylu tarcze taka jak z przodu?

 

przod WRX 294mm, tyl 290 (mowimy o EU spec)

 

* do GT mozna na tyl wsadzic PRZEDNIE hamulce z WRX?

 

moze sie da,tylko nie wiem czy jest sens?

 

Lewarek zmiany biegow nie wraca do srodkowego polozenia z lewej strony (pozycja 1-2), wraca z prawej (pozycja 5-R). Przesuniety w lewo zostaje tam. Przez to latwo pomylic 2 z 4 - brak wyraznego prowadzenia drazka. Wyraznie brakuje lub nie dziala jakas sprezynka, gumka czy cus takiego. Czy to jakis znany problem? Jakies podpowiedzi, czego i gdzie szukac (przy lewarku czy przy skrzyni)?

 

problemem jest sprezynka za ok.8zl, dostepna w Kce od reki

 

Podobno w GT mozna wyraznie poprawic czucie hamulca przez zastosowanie podporki pod pompe hamulcowa. Czy mozna to gdzies dostac gotowe?

 

poprawiam, mozna dostac w MRT AUS lub u ktoregos dealera MRT

 

Ktory bezpiecznik sie wyciaga do wylaczenia ABSu?

 

w skrzynce bezp. opisany jako ABS solenoid i drugi ABS module

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda naprawa skrzyni to spore koszty i moim zdaniem lepiej nawet wziąć pożyczkę (jeśli się nie ma całej kwoty) i kupić coś mocniejszego,żeby mieć spokój na długi czas.

 

Zadna wymiana czegokolwiek nie zapewnia bezawaryjnosci. Zajechac mozna wszystko. Wszystko takze moze sie zepsuc.

 

[ Dodano: Sob Mar 01, 2008 10:46 pm ]

przod WRX 294mm, tyl 290 (mowimy o EU spec)

 

Nie wiedzialem, ze jest tak mala roznica. Stad zdziwienie. Dzieki za info. W takim razie to faktycznie mam sens.

 

problemem jest sprezynka za ok.8zl, dostepna w Kce od reki

 

Dziekuje!

 

w skrzynce bezp. opisany jako ABS solenoid i drugi ABS module

 

Czyli dwa sie wyciaga?

 

[ Dodano: Sob Mar 01, 2008 11:26 pm ]

Jeszcze jedna prosba: o nastawy asfaltowej geometrii do seryjnego GT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda naprawa skrzyni to spore koszty i moim zdaniem lepiej nawet wziąć pożyczkę (jeśli się nie ma całej kwoty) i kupić coś mocniejszego,żeby mieć spokój na długi czas.

 

Zadna wymiana czegokolwiek nie zapewnia bezawaryjnosci. Zajechac mozna wszystko. Wszystko takze moze sie zepsuc.

 

Zawsze jest jakieś ryzyko zepsucia się ale chodzi o to,żeby je zminimalizować.

Masz rację - można wszystko zajechać ale myśląc w ten sposób,że żadna wymiana nie zapewnie bezawaryjności to każda wymiana elementu na mocniejszy nie ma najmniejszego sensu.

 

PS.Nie rozumiem tylko po co nas pytasz czy jest sens coś tam zmieniać,skoro masz takie podejście do tematu jak wyżej..... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko przez to że jestem w pracy i muszę uważać żeby mi tu nikt zza pleców nie zalukał że się obijam :mrgreen:

 

Kruk, mysle ze 99.9 % z nas ma ten sam problem :mrgreen: :wink:

 

powinni Was wywalić z fabryki... :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...