Jump to content

GT - pytan kilka


k@mil

Recommended Posts

Odnosnie GT MY00 przeznacznego do upalania:

 

1. Czy sa jakies przeciwskazania dla zalania silnika Motulem 300V 15W50?

 

2. Czy ten silnik potrzebuje dodatkowa chlodnice oleju?

 

3. Jakie konkretne modele felg 17" wejda do GT na zaciski STi?

Jak na razie wiem tylko o OEM felgach z STi MY01-04.

 

4. Jakie rozmiary opon pasuja na taka felge 17" w GT?

 

5. Czy jest sens zmieniac tylne zaciski z GT na zaciski z WRX?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ad.1 raczej powiedzial bym ze wskazania a nie przeciw wsazania :wink:

ad.2 jesli nie upalasz mocno to mysle ze nie jest to az taka koniecznoscia

ad.4 zalezy od ET felgi.MI sie najlepiej jezdzi na 205/45/17 ale ile ludzi tyle opini

ad.5 chyba nie

Link to comment
Share on other sites

nie wiem jak bedzie z balansem hamulca przy takim duzym hamulcu z przodu i serii z tylu...
chyba odwrotnie - k@mil pyta o zmianę tylnych hamulców na większe a nie przednich.
Link to comment
Share on other sites

chyba odwrotnie - k@mil pyta o zmianę tylnych hamulców na większe a nie przednich.

Tak, ale Komancz ma rację, bo doczytał co k@amil pisze wcześniej, tzn.

3. Jakie konkretne modele felg 17" wejda do GT na zaciski STi?
:wink:
Link to comment
Share on other sites

ad.1 raczej powiedzial bym ze wskazania a nie przeciw wsazania :wink:

 

Na pewno? Slysze czesto, ze 15W to za gesto do tego boxera i nie powinno byc wiecej niz 5W. Wiec wole sie upewnic, bo tylko praktyka pokazuje, jakie oleje sie sprawdzaja a jakie nie w danych silnikach.

 

ad.2 jesli nie upalasz mocno to mysle ze nie jest to az taka koniecznoscia

 

Auto jest przeznaczone do upalania totalnego.

 

[ Dodano: Pią Lut 29, 2008 1:03 am ]

Tak, z przodu beda hamulce z STi. Pytanie czy z tylu warto wowczas wymienic hamulce na te z WRXa? Innymi slowy - czy tylne hamulce z WRXa sa istotnie skuteczniejsze niz tylne hamulce z GT?

Link to comment
Share on other sites

Tak, z przodu beda hamulce z STi. Pytanie czy z tylu warto wowczas wymienic hamulce na te z WRXa?
Tak.
czy tylne hamulce z WRXa sa istotnie skuteczniejsze niz tylne hamulce z GT
Tak.
Link to comment
Share on other sites

Na pewno? Slysze czesto, ze 15W to za gesto do tego boxera i nie powinno byc wiecej niz 5W. Wiec wole sie upewnic, bo tylko praktyka pokazuje, jakie oleje sie sprawdzaja a jakie nie w danych silnikach.

 

k@mil, istnieje taki temat jak o oleju i jego poziomie wiec mysle ze tam znajdziesz odpowiedz

 

a co do chlodnicy to podstawa to monitorowanie tem. w takich warunkach wiec bardziej niz przegrzanie olej martwil bym sie ze seryjny motor wypluje spod maski zelazny deszcz bo silnik w GT zwlaszcza tych poznych to nie jest jakis mistrz wytrzymalosci :wink:

Link to comment
Share on other sites

Szukalem przez szukajke, ale tematow olejowych jest tyle i tyle w nich sprzecznych tresci, ze nie sposob sie w tym senswnie zorientowac. Jesli moglbys dac link do konkretneg watu, bede wdzieczny.

 

Co do silnika - jak zatem mozna mu pomoc? Moc i wszystie inne parametry beda seryjne. Wydech bedzie wolny.

Link to comment
Share on other sites

Co do silnika - jak zatem mozna mu pomoc? Moc i wszystie inne parametry beda seryjne. Wydech bedzie wolny.

Można mu pomóc wymieniają pompę paliwa na wydajniejszą np. Walbro bo seryjna nie zawsze trzyma ciśnienie. Druga sprawa to seryjny TMIC jest raczej kiepski - warto wstawić sobie chociażby od WRX-a. Reszta w seryjnym samochodzie raczej daje radę.

Pamiętaj o regularnych wymianach płynów i rozrządzie i będzie ok.

Przy przelotowym wydechu może być overboost więc uwaga bo będziesz musiał remapować.

Link to comment
Share on other sites

NIe wiem jaka i czy jest różnica między zaciskiem GT 99 a WRX.
Z tego co wiem przednie zaciski są takie same.

 

[ Dodano: Pią Lut 29, 2008 11:56 am ]

Bart, przy normalnej jeździe codziennej nawet dość dynamicznej seryjne hamulce wystarczają a z tego co mi się zdaje to nie ma być auto do upalania.

 

Poza tym agresywniejsze klocki piszczą.

Link to comment
Share on other sites

Bart, przy normalnej jeździe codziennej nawet dość dynamicznej seryjne hamulce wystarczają a z tego co mi się zdaje to nie ma być auto do upalania.

 

Kruk odpowiedziałem na pytanie z pkt 5 odnoszące do pkt 3 Czyli czy przy zasiskach przednich z STi zmiana tylnych na WRX coś da :?:

 

[ Dodano: Pią Lut 29, 2008 12:00 pm ]

Poza tym agresywniejsze klocki piszczą.

 

Przeważnie jest tak że lepszy klocek piszczy jak się nie tyle hamuje ile "głaszcze" hamulec

Link to comment
Share on other sites

Kruk odpowiedziałem na pytanie z pkt 5 odnoszące do pkt 3 Czyli czy przy zasiskach przednich z STi zmiana tylnych na WRX coś da
Nie wrzuciłeś cytatu pytania na które odpowiadałeś więc nie skojarzyłem.

Co do hamulców to u mnie klocki DS Performance piszczą jak jasna cholera :twisted: a wcale nie są to mega bojowe klocki.

Link to comment
Share on other sites

Bart, to tylko nazwa :wink: klocek idealny do ostrzejszej jazy po ulicy - do ostrzejszych występów trzeba lepszych.

Link to comment
Share on other sites

Reszta w seryjnym samochodzie raczej daje radę.

 

jak sie upala z malymi predkosciami gdzie intercooler nie ma szansy odpowiednio schlodzic powietrza a nie masza np: wskaznikow aby monitorowac syt. i w razieczego zareagowac to wierz mi ze w nawet seryjnym GT nie trzeba sie duzo nameczyc aby wypalic sobie tlok.Zreszta Alex pisal o tym kilkakrotnie - ktos tam nawet wypalil dziure w tloku krecac glupie baczki na sniegu

 

Co do silnika - jak zatem mozna mu pomoc?

 

zakuc :razz:

 

Jesli moglbys dac link do konkretneg watu, bede wdzieczny.

kurcze tez mi tego nie chce wypluc :roll:

Link to comment
Share on other sites

turdziGT, ale chyba ciągle mowa tu o aucie do jazdy na codzień, a wy tu o kuciu silnika i dziurach w tłokach - dajcie spokój...seryjna Impreza też jest do jazdy. Nie popadajmy w paranoję.

Link to comment
Share on other sites

Auto jest przeznaczone do upalania totalnego.

 

 

turdziGT, ale chyba ciągle mowa tu o aucie do jazdy na codzień

 

nie wydaje mnie sie :wink:

Link to comment
Share on other sites

turdziGT, o rety :oops: pomylił mi się inny wątek który też teraz śledzę - wybaczcie :oops: Wszystko przez to że jestem w pracy i muszę uważać żeby mi tu nikt zza pleców nie zalukał że się obijam :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

turdziGT, o rety pomylił mi się inny wątek który też teraz śledzę - wybaczcie Wszystko przez to że jestem w pracy i muszę uważać żeby mi tu nikt zza pleców nie zalukał że się obijam

 

Kruk, mysle ze 99.9 % z nas ma ten sam problem :mrgreen: :wink:

Link to comment
Share on other sites

To GT bedzie wylacznie upalane - taka cywilna treningowka.

 

O ile nie zalezy mi na osiagach, o tyle zalezy mi bardzo na niezawodnosci. Nie lubie powrotow na lawecie. Bede wiec wdzieczny za wszelkie rady, co usprawnic, wzmocnic, wymienic, dolozyc, aby zmniejszyc ryzyko awarii.

 

Prosze tez o konkretne info, czy hamulce tylne WRX roznia sie od hamulcow tylnych GT. Gdzies na forum wyczytalem, ze roznia sie konstrukcja zaciskow i co najwazniejsze - srednica tarczy. Czy ktos moze to potwierdzic lub zaprzeczyc?

 

Jezdzilem WRX MY03 z przednimi hamulcami z STi oraz seryjnymi tylnymi - wszystko dzialalo poprawnie, balans hamowania bez zarzutu. Pytanie wiec, czy hamulce tylne GT sa na pewno slabsze od tylnych z WRX i jesli tak, to dlaczego.

 

Dzieki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...