Skocz do zawartości

Hamulce - Legacy spec. B


warp9

Rekomendowane odpowiedzi

Problem to nie telepanie, krzywe tarcze itd.

Przekopalem forum ( ten temat tez :wink: )

Po wizycie w Miedzianej Gorze stwierdzilem, ze hamulcow prawie nie ma.

Czy ktos moze ma pomysl/informacje co mozna zrobic aby to zmienic ?

Z tego co wiem do tej pory, rozwiazanie to:

1) przeszczep z STI,

2) zestaw plywajacy D2.

Nie udalo mi sie znalezc lepszych zamiennikow serii, wiec przerobka "podstawowa"(lepsze tarcze, klocki, przewody,plyn) odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem to nie telepanie, krzywe tarcze itd.

Przekopalem forum ( ten temat tez :wink: )

Po wizycie w Miedzianej Gorze stwierdzilem, ze hamulcow prawie nie ma.

Czy ktos moze ma pomysl/informacje co mozna zrobic aby to zmienic ?

Z tego co wiem do tej pory, rozwiazanie to:

1) przeszczep z STI,

2) zestaw plywajacy D2.

Nie udalo mi sie znalezc lepszych zamiennikow serii, wiec przerobka "podstawowa"(lepsze tarcze, klocki, przewody,plyn) odpada.

Musisz sprawdzic czy zestaw D2 zmiesci sie pod seryjną felgą..jeżeli tak to OK. Ma tylko jedna wade jest bardzo głośny :!:(chyba , że jakies nierowkowane sa) :wink: Przeszczepu z Sti nie zrobisz , bo nie ma takiej felgi , ktora by nie wystawała poza obrys auta, z tymi zaciskami :!: Jedynie SR 700 , 17" miesci się ale to nie ma zwiazku z hamulcami a raczej z

oponami 17 jakby ktos chciał na takich jezdzic...

Pozdr. AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszczepu z Sti nie zrobisz , bo nie ma takiej felgi , ktora by nie wystawała poza obrys auta, z tymi zaciskami :!:

Ale to dotyczy tylko europejskiego spec. B (czy spec.B w ogole) ? Czy chodzi tylko o ET felgi czy jakies inne warunki techniczne montazu ?

Znalazlem zestawy STI zamontowane w US:

Rota Tokyos (18X8, +51 offset)

attachment.php?attachmentid=41978&d=1188628466

53 offset Enkei STI 18 x 7.5 wheels

MY07LibertyGTSpecBSTI037.jpg

Ponizej temat z forum US:

http://legacygt.com/forums/showthread.p ... STI+brakes

 

Glosnosc przezyje, wazne zeby hamowalo a nie spowalnialo :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warp9, te zestawy z "STI" to moga byc z Legacy STI, niekoniecznie z Imprezy STI (tak podejrzewam). Jesli tak, to moze byc problem z dostepnoscia.

 

Ale szczerze mowiac jestem zaskoczony Twoimi problemami, bo u mnie hamuje porzadnie! Nie staje deba, ale hamuje. Inna sprawa, ze nie bylem tez jeszcze na zadnym torze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warp9, te zestawy z "STI" to moga byc z Legacy STI, niekoniecznie z Imprezy STI (tak podejrzewam). Jesli tak, to moze byc problem z dostepnoscia.

Sa z Imprezy.

Ale szczerze mowiac jestem zaskoczony Twoimi problemami, bo u mnie hamuje porzadnie! Nie staje deba, ale hamuje. Inna sprawa, ze nie bylem tez jeszcze na zadnym torze...

Porownanie mam z Leonem (masa troche mniejsza - ok. 1390), ktory ma na przedzie zestaw 312 mm (Tarox G88), klocki Ferodo Performance, przewody Goodridge, Motul RBF600. Leon staje deba :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to dotyczy tylko europejskiego spec. B (czy spec.B w ogole) ? Czy chodzi tylko o ET felgi czy jakies inne warunki techniczne montazu ?

Dotyczy spec.B europejskiego. Nie wiem co to jest spec.b US . Nie ma problemu np leg. GT US bo to to samo co H6 UE. Powiem inaczej ...nie potrafiłem znalesc rozwiazania z felgami , które miescilyby zacisk Brembo i jednocześnie nie wystawałyby poza obrys samochodu.(dotyczy Spec.B UE :!: )

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotyczy spec.B europejskiego. Nie wiem co to jest spec.b US .

http://www.worldcarfans.com/2050921.004 ... dition-usa

Z tego co pisza o tarczach : "12.3-in. front ventilated discs and 11.3-in. rear ventilated discs"

Z kolei EU znalazlem takie:

Ventilated 12.4 ins (316 mm) front discs, 11.5 ins (290 mm) ventilated rear discs with 4-sensor, 4-channel ABS with EBD

A wiec niewielka roznica, ale jest ?

Jaki jest rozmiar tarcz w spec. B EU - taki jak podalem wyzej ?

Nie ma problemu np leg. GT US bo to to samo co H6 UE. Powiem inaczej ...nie potrafiłem znalesc rozwiazania z felgami , które miescilyby zacisk Brembo i jednocześnie nie wystawałyby poza obrys samochodu.(dotyczy Spec.B UE :!: )

AK

To nie za dobra wiadomosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie za dobra wiadomosc
.

Niestety leg.2.5 gt spec b w wersji US to to samo co np. leg.H6 UE i z tym nie ma problemu.

Leg.Spec.B w wersji UE to inne wahacze . dłuzsze półosie itd....bez klopotu założysz hamulce np. od STI ale pozostaje problem felg , które bedą wystawały poza błotniki. Chyba , że jakas firma takie coś robi..ale ja nie znalazłem.

Pozdr.AK

ps. Tarcze i klocki spec.b od modelu MY07 sa zdecydowanie lepsze od poprzednio zakladanych ale do upalania na torze raczej sie nie nadają :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie za dobra wiadomosc
.

....

ps. Tarcze i klocki spec.b od modelu MY07 sa zdecydowanie lepsze od poprzednio zakladanych ale do upalania na torze raczej sie nie nadają :!:

 

..u mnie w MY'07 przed 30 kkm na gwarancji wymieniono kpl. tarcz i klocków z przodu.. biły.. :twisted: i to nie od upalania na torze... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie za dobra wiadomosc
.

....

ps. Tarcze i klocki spec.b od modelu MY07 sa zdecydowanie lepsze od poprzednio zakladanych ale do upalania na torze raczej sie nie nadają :!:

 

..u mnie w MY'07 przed 30 kkm na gwarancji wymieniono kpl. tarcz i klocków z przodu.. biły.. :twisted: i to nie od upalania na torze... :lol:

 

Może bezwiednie opóżniasz hamowanie.... :shock: :mrgreen::mrgreen:

AK

ps.w nowej Oktawi :!: b. wolno jeżdzonej przez starszą osobę..tarcze biły po 7 tyś km :mrgreen: ( gdybym nie widział to bym nie uwierzył :mrgreen: )..to jako ciekawostka ..a nie próba usprawiedliwienia :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem pojęcia że tarcze (i tym bardziej klocki) podlegają gwarancji.

 

...no i widzisz :mrgreen:

Kiedy reklamowany produkt ma wadę materiałową gwarant musi go wymienić, naprawa byłaby w tym przypadku trudna i mało skuteczna... :mrgreen:

Wymiana tarczy to i wymiana klocka...

..brawo dla SIP za odwagę w przyznaniu się do usterki i szybką wymianę... :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem pojęcia że tarcze (i tym bardziej klocki) podlegają gwarancji.

 

...no i widzisz :mrgreen:

Kiedy reklamowany produkt ma wadę materiałową gwarant musi go wymienić, naprawa byłaby w tym przypadku trudna i mało skuteczna... :mrgreen:

Wymiana tarczy to i wymiana klocka...

..brawo dla SIP za odwagę w przyznaniu się do usterki i szybką wymianę... :smile:

 

:shock: :shock: ........ :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ja mam przy 65tyś km już 4 komplet klocków i tarcz wymieniony na gwarancji. niestety tarcze i klocki z MY'07 są tak samo kiepskie jak wcześniejsze tzn: po ok 5-7 tyś km zaczynają bić . Hamowanie z prędkości powyżej 140kmh wiąże się z niezłym stresem czy auto w ogóle zahamuje. Chłopcy z nie-ASO coś kombinowali ale nie znaleźli żadne go rozwiązania(za duże zaciski pod seryjną felgę). Ten model chyba tak ma. Jakby ktoś miał rozwiązanie tego problemu bardzo prosze o jakieś info

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jarus, szczerze mowiac kompletnie nie potrafie sobie wyobrazic tego o czym mowisz. Ja w zeszlym tygodniu mialem przeglad po 30.000 i klocki byly dopiero w 20% zuzyte :roll:

 

Choc musze przyznac, ze tego samego dnia jak pojechalem na Ring, zostalem dosc niemile zaskoczony. Otoz tak jak nigdy nie narzekalem na hamulce, to tutaj raptem po paru zakretach (ok 2km) nagle samochod zaczal wibrowac przy hamowaniu. Slychac bylo takie dududududu oraz czu wibracje na kierownicy. Hamowaly wciaz skutecznie ! ale bylo to dosc niepokojace. Co ciekawe, jak zjechalem po 1 okrazeniu (przypominam: jedno okrazenie ma 20km) to po 10min studzeniu znowu wszystko bylo ok, czyli hamowaly i nie wibrowaly. Za to znowu po 2km na torze zaczynalo sie to samo.

 

Wstepna diagnoza na odleglosc to miejscowe przegrzanie tarcz. Niedlugo mam termin w serwisie wiec napisze co sie okazalo. Nie spiesze sie, bo w jezdzie codziennej ten problem nie wystepuje.

 

 

problem jest z Et felgi

 

ktos wie jakie jest ET w Legacy STI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...