Jacky X Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 Zwracam się do działu technicznego o krótką aczkolwiek rozwiewającą wątpliwości odpowiedź nawiązującą do tematu : http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=115911 Do tej pory otrzymałem kilka "podpowiedzi" ale konkretów brak. Proszę o konkretną odpowiedź czy w danych rocznikach,modelach możliwe są takie zamiany a konkretnie : Czy jest mozliwe zrobieni mocnego GL-a i jakich do tego użyc podzespołów. Kwestię kosztów zostawmy. Barierą oczywiście są duże prace blacharskie : powiększanie tuneli,mocowań,łap,otworów. Założenie : przełożenie silnika i praca w komorze silnikowej uważana jest za mozliwą. Schody upatruje się w przekładce skrzyni i zawieszenia ( której wersji ??? WRX/STI/rocznik) ? A swoja drogą to jaką wytrzymałośc ma półoś GL skoro otrzymuje tylko 1/4 mocy i momentu obrotowego . Przecież te rezerwy powinny byc duże bo w jednonapędówkach to idzie na 2 półosie a w AWD na 4 . Ostatnio trafiłem do zakładu ANTY-serwisowego :grin: . Chłopaki robią cuda. Oczywiście minimum teorii , maksimum praktyki . Naprawiają rzeczy nienaprawialne , rozbierają nierozbieralne . Ale przy okazji posłuchałem trochę o politykach części firm. Wielu kierowców nie zdaje sobie sprawy ile w nowych modelach zamontowanych jest starych części katalogowych. I tu upatruję szansy na MODyfikacje. 1) Jakie są głowne bariery ? wymiary,mocowania,inne 2) Niezgodność wymiarów ? a) w GL odległość między osiami mierzona od śr.piast - 252,3 cm b)odległość między kielichami z przodu ,mierzona pod maską wynosi 105,5 cm b)mocowanie dyfra tylnego ok. 8cm c)sanki mocowanie wzdłuż ok. 91 cm. I przy okazji inne pytanie o stan mojego auta od spodu . Czy jak na auto z 97r to jest w miarę ok? Czy ten egzemplarz wygląda gorzej niż rocznik ? Zdjęcia zamieszczę na innym serwerze bo mam problemy z ich wklejeniem.Zaraz podam linki. PS. A moda prosze o nie blokowanie tematu bo wcale w necie nie ma za duzo info na w/w tematy !!! http://img211.imageshack.us/my.php?imag ... 633zd3.jpg http://img524.imageshack.us/img524/9136/m1565635tk7.jpg http://img524.imageshack.us/img524/6938/m1565636rc1.jpg http://img442.imageshack.us/img442/5937/m1565640gj9.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 Jacky X, :arrow: priv Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 Jacky X, Dział techniczny SIP nie zajmuje się przekładkami gratów nieprzewidzianych przez producenta do danego modelu. Dlatego przenoszę do technicznego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Jacky X, niewiele rozumiem z tego co piszesz (za duzy chaos), ale mogę napisać jedno - wszystko z grubsza pasuje, a buda jest zasadniczo ta sama. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacky X Posted February 24, 2008 Author Share Posted February 24, 2008 Jacky X, niewiele rozumiem z tego co piszesz (za duzy chaos), ale mogę napisać jedno - wszystko z grubsza pasuje, a buda jest zasadniczo ta sama. I o to mi właśnie chodziło ! Teraz mam dwie sprawy . 1) Muszę ocenić stan tego auta. Wszedłem i zrobiłem zdjęcia jak widać. Porównując do innych samochodów,które użytkuję i samochodów kolegów to wydaje mi się trochę za dużo rdzy. Jednak chciałbym mieć odpowiedź na pytanie czy to nadwozie pojeździ jeszcze kilka lat i czy warto się z nim bawić. 2) Rozpoczynam poszukiwania dawcy podzespołów. Za ok 25 tys. bezproblemowo , choć nie wiadomo w jakim stanie są , choć auto jeździ , np to za 20tys: http://otomoto.pl/subaru-impreza-wrx-an ... 75444.html ale było i z niemiec STI z 2002r za 27tys-wywoławcza i za 31. wzmocnione STI 2006r , rozbite. W związku z tym,że nie spieszy mi się zbytnio poszukam odpowiedniego auta w odpowiedniej cenie bo koszty i tak będą. Przy okazji wertuję forum w celu zrobienia specyfikacji na tyle ciekawej aby się fajnie jeździło i na tyle typowej aby nie wyszedł budżet koszmar.. 3)Mechanik . Robotę dzielę na conajmniej dwa etapy. Kiedy uda się przerzucić zawieszenie będzie wiadomo,że to jest realne i wtedy przyjdzie czas na komorę silnika. Muszę podzwonić i wysondować kto ile woła za takie fanaberie i czy są chętni do takiej roboty. 4) Koledzy spójrzcie na foty podwozia i szepnijcie słowo na temat jego stanu jak na ten rocznik. [ Dodano: Sob Kwi 19, 2008 7:35 pm ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts