Skocz do zawartości

Zamienność części GL,GT,WRX,STI


Jacky X

Rekomendowane odpowiedzi

Zwracam się do działu technicznego o krótką aczkolwiek rozwiewającą wątpliwości odpowiedź nawiązującą do tematu :

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=115911

 

Do tej pory otrzymałem kilka "podpowiedzi" ale konkretów brak. Proszę o konkretną odpowiedź czy w danych rocznikach,modelach możliwe są takie zamiany a konkretnie :

 

Czy jest mozliwe zrobieni mocnego GL-a i jakich do tego użyc podzespołów. Kwestię kosztów zostawmy. Barierą oczywiście są duże prace blacharskie : powiększanie tuneli,mocowań,łap,otworów.

 

Założenie : przełożenie silnika i praca w komorze silnikowej uważana jest za mozliwą. Schody upatruje się w przekładce skrzyni i zawieszenia ( której wersji ??? WRX/STI/rocznik) ?

 

A swoja drogą to jaką wytrzymałośc ma półoś GL skoro otrzymuje tylko 1/4 mocy i momentu obrotowego . Przecież te rezerwy powinny byc duże bo w jednonapędówkach to idzie na 2 półosie a w AWD na 4 .

 

Ostatnio trafiłem do zakładu ANTY-serwisowego :grin: . Chłopaki robią cuda. Oczywiście minimum teorii , maksimum praktyki . Naprawiają rzeczy nienaprawialne , rozbierają nierozbieralne . Ale przy okazji posłuchałem trochę o politykach części firm. Wielu kierowców nie zdaje sobie sprawy ile w nowych modelach zamontowanych jest starych części katalogowych. I tu upatruję szansy na MODyfikacje.

 

1) Jakie są głowne bariery ?

wymiary,mocowania,inne

2) Niezgodność wymiarów ?

a) w GL odległość między osiami mierzona od śr.piast - 252,3 cm

b)odległość między kielichami z przodu ,mierzona pod maską wynosi 105,5 cm

b)mocowanie dyfra tylnego ok. 8cm

c)sanki mocowanie wzdłuż ok. 91 cm.

 

I przy okazji inne pytanie o stan mojego auta od spodu . Czy jak na auto z 97r to jest w miarę ok? Czy ten egzemplarz wygląda gorzej niż rocznik ?

 

Zdjęcia zamieszczę na innym serwerze bo mam problemy z ich wklejeniem.Zaraz podam linki.

 

PS. A moda prosze o nie blokowanie tematu bo wcale w necie nie ma za duzo info na w/w tematy !!!

 

http://img211.imageshack.us/my.php?imag ... 633zd3.jpg

http://img524.imageshack.us/img524/9136/m1565635tk7.jpg

http://img524.imageshack.us/img524/6938/m1565636rc1.jpg

http://img442.imageshack.us/img442/5937/m1565640gj9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacky X, niewiele rozumiem z tego co piszesz (za duzy chaos), ale mogę napisać jedno - wszystko z grubsza pasuje, a buda jest zasadniczo ta sama.

 

I o to mi właśnie chodziło !

 

Teraz mam dwie sprawy .

1) Muszę ocenić stan tego auta. Wszedłem i zrobiłem zdjęcia jak widać. Porównując do innych samochodów,które użytkuję i samochodów kolegów to wydaje mi się trochę za dużo rdzy. Jednak chciałbym mieć odpowiedź na pytanie czy to nadwozie pojeździ jeszcze kilka lat i czy warto się z nim bawić.

 

2) Rozpoczynam poszukiwania dawcy podzespołów. Za ok 25 tys. bezproblemowo , choć nie wiadomo w jakim stanie są , choć auto jeździ , np to za 20tys:

http://otomoto.pl/subaru-impreza-wrx-an ... 75444.html

ale było i z niemiec STI z 2002r za 27tys-wywoławcza i za 31. wzmocnione STI 2006r , rozbite.

W związku z tym,że nie spieszy mi się zbytnio poszukam odpowiedniego auta w odpowiedniej cenie bo koszty i tak będą. Przy okazji wertuję forum w celu zrobienia specyfikacji na tyle ciekawej aby się fajnie jeździło i na tyle typowej aby nie wyszedł budżet koszmar..

 

3)Mechanik . Robotę dzielę na conajmniej dwa etapy. Kiedy uda się przerzucić zawieszenie będzie wiadomo,że to jest realne i wtedy przyjdzie czas na komorę silnika.

Muszę podzwonić i wysondować kto ile woła za takie fanaberie i czy są chętni do takiej roboty.

 

4) Koledzy spójrzcie na foty podwozia i szepnijcie słowo na temat jego stanu jak na ten rocznik.

 

[ Dodano: Sob Kwi 19, 2008 7:35 pm ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...